Parhaimmat karkit ja jäätelöt

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Parhaimmat karkit ja jäätelöt

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Omia suosikkejani ovat karkeista mm. Bonbon Bullshit, Suklaasydän, Turkin Pippuri Hot Sour ja Firewood, irtokarkeista mm. Apinanraivo (Djungelvrål), ufot, King Kong, salmiakkiremmit (nykyisin on mm. se ihana hedelmäiseltä maistuva salmiakkiremmi), ylipäänsä kaikki salmiakkikarkit.

Minttu, lakritsi, Wanhanajan Suklaa, Wanhanajan vanilja, polkka ja tiikeri ovat suosikkijäätelömakuni. Yksittäisjäätelöistä parhaimpia ovat mm. Solerot, Ingmanin Iso -tuutit, hyviä ja halpoja, Daim-tuutti (vaikka onkin aika rasvainen) ja mehujäistä Ässä Mix.

Jo poistuneista tuotteista kaipaan erityisesti 1990-luvulla myynnissä olleita Pastirol-karkkiaskeja, joita oli kolme makua Omppu, Seko ja Lakritsi. Aivan ihania karkkeja, harmi vain, että niidenkin myynti lopetettiin.
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Jäätelöistä ainakin Classic Mint
What you do... Makes you who you are.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Enpä oo huonoihin karkkeihin vielä Suomessa törmännyt.
Mutta ehdottomat suosikit on:Kismet, Geisha, Budabest ja salmiakki& hedelmäaakkoset.
Työkaveri toi joskus Virosta Kalev-suklaata ja täytyy vaan ihmetellä että onko Virolaisilla makuaistissa jotain vikaa? Ei oikein uponnut...Ja on kuulemma Viron parasta suklaatia.
:shock:

Jäätelöistä vanilja-pehmis ehdoton suosikki. 8)
PanCamO
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 1:55 am
Paikkakunta: sitä ei moni tiedä..

Viesti Kirjoittaja PanCamO »

karkeista ehdottomasti salmiakki!! :wink:
petetty, lyöty ja päähän potkittu.
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Tiina kirjoitti:Enpä oo huonoihin karkkeihin vielä Suomessa törmännyt.
Tämä pitää kyllä paikkansa, että hyvin harvoin huonoihin karkkeihin täällä törmää. Suomessa on maailman parhaat karkit tai ehkä Ruotsissa ym. samantasoisia, mutta hyvin monessa maassa karkit ovat sellaista sokerimössä. Eipä ole tullut ulkomailla kauheasti karkkia ostettua, varmaan laihtuisi jos muuttaisi pysyvästi ulkomaille.
Miina
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miina »

Mä olen enemmänkin suklaatapaus, karkit ei niin iske. Suklaasuosikki on sellainen perussuklaa (esi. Fazerin sininen). Mutta kyllä karkitkin silloin tällöin menee, suosikkina salmiakki. Jäätelöistä suosikki on salmiakki... tai suklaa.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

En paljoa kumpaakaan syö mutta...


Karkeista M&M
Jädestä "onnenjäätelö", eli kuningatartuutti jalkapallo- tai jääkiekkokatsomossa. Aina tuppaa kotijoukkue tekemää maalin kun on jäätelö kädessä. Lukuisia kertoja olen HJK:ta ja Jokereita näin auttanut!
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

EuroJR kirjoitti:En paljoa kumpaakaan syö mutta...


Karkeista M&M
Jädestä "onnenjäätelö", eli kuningatartuutti jalkapallo- tai jääkiekkokatsomossa. Aina tuppaa kotijoukkue tekemää maalin kun on jäätelö kädessä. Lukuisia kertoja olen HJK:ta ja Jokereita näin auttanut!
HJK FTW!
What you do... Makes you who you are.
Avatar
HBIC
Remington Steele
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:06 am
Paikkakunta: Blue Ridge Mtns

Viesti Kirjoittaja HBIC »

Suklaata ei tule syötyä juuri ollenkaan, maku ei vain miellytä. Salmiakki on hyvää eri muodoissaan (kohtuudella, ennen sitä etovaa oloa), etenkin perinteiset Draculat uppoavat yhä hyvin.

Jäätelöistä Solero maistuu, tosin jätskiä tulee ostettua aika harvoin. Olen jäänyt haikailemaan jo hävinneiden Wiener(?)tuuttien perään, olivat suurta herkkua joskus aikoinaan.
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Jäätelöistä: Classic kermatoffeinen, Aino-> Ihana Maitosuklaa.

Karkit: Fazerin PUNAINEN, Suffeli Snacks.
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

No Espanjassa on ihan hyvää karkkia..Mutta juomat Espanjassa on rautaa! Nam
What you do... Makes you who you are.
Michaelm
Harjunpää
Viestit: 311
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 9:45 pm

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

Se salmiakkirouhekingis. Aivan mahtavaa!

Eipäs muuten ennen olekaan tullut ajatelleeksi, että kylläpäs Suomesta tosiaan saa hyviä karamellejä. Kaikki laadukkaita, eikä tosiaan mitään mainittuja sokerimössöjä.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

DonHessu kirjoitti:
EuroJR kirjoitti:En paljoa kumpaakaan syö mutta...


Karkeista M&M
Jädestä "onnenjäätelö", eli kuningatartuutti jalkapallo- tai jääkiekkokatsomossa. Aina tuppaa kotijoukkue tekemää maalin kun on jäätelö kädessä. Lukuisia kertoja olen HJK:ta ja Jokereita näin auttanut!
HJK FTW!
No helvattu, ykkösjengi tietysti F.C.Jokerit, klubia kävin nappulana katsomassa. Nyt kun ei ole enää Jokereitten perintekästä jalkapalloseuraa, olen pakotettu hajakannattamaan muita jengejä. Näihin kuuluu
- Honka
- Viikingit
- Klubi
- MIFK
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

EuroJR kirjoitti:
DonHessu kirjoitti:
EuroJR kirjoitti:En paljoa kumpaakaan syö mutta...


Karkeista M&M
Jädestä "onnenjäätelö", eli kuningatartuutti jalkapallo- tai jääkiekkokatsomossa. Aina tuppaa kotijoukkue tekemää maalin kun on jäätelö kädessä. Lukuisia kertoja olen HJK:ta ja Jokereita näin auttanut!
HJK FTW!
No helvattu, ykkösjengi tietysti F.C.Jokerit, klubia kävin nappulana katsomassa. Nyt kun ei ole enää Jokereitten perintekästä jalkapalloseuraa, olen pakotettu hajakannattamaan muita jengejä. Näihin kuuluu
- Honka
- Viikingit
- Klubi
- MIFK
Hmm, onko tuos klubi uudempia joukkueita vai vanhempia ? En oo koskaan kuullukkaa :)
What you do... Makes you who you are.
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Ylivoimaisesti parasta jätskiä oli jo edesmennyt Suklaapilvi, ja parasta karkkia puolestaan Brunbergin lakut ja Pätkis.
Vastaa Viestiin