Unelma sirpaleena

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Sajaki
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Maalis 19, 2010 8:53 pm
Paikkakunta: Left-hand path

Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

...eli asioita joihin olit/olet uskonut kunnes ah! joku rikkoi illuusion.

Omasta elämästäni musertava esimerkki... kuulin vasta pari vuotta sitten että Dire Straits ei ole amerikkalainen vaan brittiläinen bändi! :cry: (superitkuhymiö)
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
Anilè
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 116
Liittynyt: To Maalis 18, 2010 5:51 pm

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Anilè »

Tutustuin The Kinks-nimiseen bändiin Youtubessa ja luulin sen olevan sympaattinen 60-luvun älykkörockorkesteri mutta sitten paljastuikin, että kasarille tultaessa se olikin muuttunut rollingtonesmaiseksi tusinastadionbändiksi. Voin minä nyt edelleen kuunnella The Kinksien joitain biisejä mutta en fanita.


Waterloo Sunset : http://www.youtube.com/watch?v=fvDoDaCYrEY
Shangri La : http://www.youtube.com/watch?v=l4DJ9YUYshE
Anile= Anilé. Unohdin salasanani siksi tämä uusi lookki.

Mieskuoro Kuuntelijat.
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Jossain vaiheessa aattelin yrittäjyyden kannattavan, unelma sirpaleena anto lohtua.
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
Irma Lam
Sabrina Duncan
Viestit: 363
Liittynyt: To Touko 07, 2009 9:06 pm

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Irma Lam »

Minun isäni osasi ihan oikeasti taikoa esineitä ihan minne tahdoimme, toisin sanoen oli erittäin hyvä jujuttamaan. Sitten leuhkin luokkakaverille, että isä pystyy nyt just levitoimaan ton pehmopupun tonne suljettuun kaappiin. Kun isä ei sitte just sillon jaksanut taikoa, olin aika hämilläni... Myöhemmin on paljastanut loistavia kikkojaan, eikä voi kun ihmetellä, että on ollut niin manipuloitavissa :lol: Mutta se, ettei isä sitten osannutkaan taikoa, oli aika musertavaa :?
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1164
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Tuli aiemmista musiikkiin liittyvistä viesteistä mieleeni niin nolo juttu, että hävettää vieläkin, vaikka tapauksesta on hyvin hyvin kauan. Ehkä silloin myös jonkinlainen illuusio rikkoutui. Koskien myös omaa "aina niin varmaa tietämystä".

Fanitin kovasti Waltaria (siis yhtyettä) joskus nuoruudessani. Olin kovasti tykästynyt varsinkin yhteen heidän biiseistään. No, biisi jotenkin unohtui, kunnes vuosia myöhemmin istuimme erään gootahtavan ystäväni kanssa iltaa ja kuuntelimme The Curen jotain kokoelma(?)levyä. Tutun biisin alkaessa soida, taisin ihan ääneen miettiä, että mitenköhän tämäkin kultti-goottibändi on tämän tuntemani, hyvän Waltarin biisin levyttänyt?! Ystäväni ilme taisi olla näkemisen arvoinen, en muista mitä hän sanoi (vai saiko sanotuksi mitään...) :oops: Hävetti!

Kiinnostuneille molemmat versiot:
http://www.youtube.com/watch?v=7ZwVgQ4W ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=0PjyNb9I9b4

Kaikille (kaltaisilleni) tietämättömille tiedoksi, ensimmäinen on siis se "alkuperäinen"... :D
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2648
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Luulin lapsena että sekä Alice Cooper että Michael Jackson ovat naisia. Samoin ihmettelin miksi iltarukouksessa otettiin varman päälle ja pyydettiin armahdusta jos ei pystyttäisi nousemaan sian päältä pois. Nyt nimimerkki sijaltainen on antanut minulle lohtua allekirjoituksellaan: ei sitä rukousta muutkaan ole käsittäneet.

Luulin eiliseen asti että "Tätä oli elämäni" on Klamydian oma biisi. :oops:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Ihailin ja ihailen yhä Enid Blytonin nuortenkirjoja, jotka ovat olleet unohtumaton kokemus monessa mielessä ja jopa muokanneet asenteitani muutamien asioiden suhteen. Olin aikanaan järkyttynyt, että hänen elämäkertojensa mukaan kotielämä kahden tyttären ja aviomiehen kanssa oli kaukana siitä seikkailujen täyttämästä onnelasta, josta kirjat kertoivat niin vakuuttavasti. Hän oli erinomainen kouluopettaja ja tuli toimeen loistavasti vieraiden lasten kanssa, mutta omat jäivät usein hyvin vähälle.
Nothing is quite what it seems
Hexan
Agentti Scully
Viestit: 675
Liittynyt: La Heinä 11, 2009 9:14 pm

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Jack the Ripper kirjoitti:Luulin lapsena että sekä Alice Cooper että Michael Jackson ovat naisia. Samoin ihmettelin miksi iltarukouksessa otettiin varman päälle ja pyydettiin armahdusta jos ei pystyttäisi nousemaan sian päältä pois. Nyt nimimerkki sijaltainen on antanut minulle lohtua allekirjoituksellaan: ei sitä rukousta muutkaan ole käsittäneet.
Minäkään en tiennyt mitä "sialtain" tarkoitti mutta arvelin sen liittyvän jotenkin sänkyyn. Enemmän hämmennystä herätti ensimmäinen lause joka mielestäni kuului "Levolle laske Luojani" koska ihmettelin miksi Jumalaa pyydetään pistämään minut nukkumaan. Tämä yhdistyi viimeiseen lauseeseen "taivaaseen ota tykösi" mielessäni siten, että kuvittelin olevan jotenkin erityisen autuaallista mikäli Jumala saisi päähänsä hakea minut keskellä yötä taivaaseen ruumiineen päivineen. Pidin rukousta omituisten sanamuotojensa takia jotenkin mystisenä, kunnes näin sen kirjoitettuna jolloin se menetti hohtonsa. :lol:

Yleisesti ottaen lapsena sattuneiden väärinkäsitysten selviäminen vanhempana on itselleni ollut helpotus, ei pettymys. Ainoa todellinen pettymys oli rahan arvon tajuaminen :lol:
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Minun kohdalla pahin pettymys on liittynyt koulutukseen ja ammatinvalintaan. Oli toiveammatti, koulutus jonka olisin halunnut ja työ jota olisin halunnut tehdä, mutta yhtä kaikki: unelma meni sirpaleeksi ikuisiksi ajoiksi.
Gods made heavy metal.
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2112
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Ei ole ollut pettymyksiä,vaan loputon sarja vastoinkäymisiä. :D
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Mischa
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Huhti 01, 2013 11:26 pm

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Mischa »

Luulin pienenä, että tonnikala = tonneittain pieniä parvikaloja...

Luulin myös n.7 vanhaksi, että kuu-ukko, on oikeasti kuukko. Syytän siitä sukulaisiani, jotka ovat mielestäni puhuneet epäselvästi :oops:
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8146
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Ajattelin lapsuudessani olevani täydellinen. Olin ylpeä jopa siitäkin että tiesin tasan tarkkaan mistä esimerkiksi asuntomme wc-istuin oli peräisin.

...Kunnes täydellisyyteni kerran karusti rikottiin. Olin aivan varma että pönttö on peräisin Arabian niemimaalta kunnes totuus yllättäen lyötiin päin kuin raskas märkä rätti....kyseessä olikin vain joku tylsä paja ihan tästä maasta. No, siitä alkaen olen aina tiennyt olevani ihan vaan erehtyväinen ei-täydellinen ihminen.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Hexan kirjoitti:
Jack the Ripper kirjoitti:... Samoin ihmettelin miksi iltarukouksessa otettiin varman päälle ja pyydettiin armahdusta jos ei pystyttäisi nousemaan sian päältä pois. Nyt nimimerkki sijaltainen on antanut minulle lohtua allekirjoituksellaan: ei sitä rukousta muutkaan ole käsittäneet.
Minäkään en tiennyt mitä "sialtain" tarkoitti mutta arvelin sen liittyvän jotenkin sänkyyn. ...
Tuo rukous oli minullekin lapsena pitkään mysteeri. Kuulin sen aina niin, että: "jos sijaltani nousisi, taivaaseen ota tykösi". En koskaan ymmärtänyt, mikä sijaltani on ja miksi tai milloin se saattaisi nousta. Mutta sen jotenkin tiesin, että sen täytyy olla jotakin todella pelottavaa.
All is pretty.
- Andy Warhol
Ruben Auer-Vaara
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: To Huhti 23, 2020 6:04 pm

Re: Unelma sirpaleena

Viesti Kirjoittaja Ruben Auer-Vaara »

Tiesin lapsena, että lehmää lypsämällä saadaan maitoa. Luulin, että sonnia lypsämällä saadaan piimää. Olen elämäni aikana törmännyt muutamaan ihmiseen, jolla on ollut lapsena sama luulo.
Vastaa Viestiin