8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Fanfan
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 11:22 am

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Fanfan »

damfin kirjoitti:Eihän tätä valitettavaa tapausta tosiaan kannata vatvoa ja ketään aiheettomasti syytellä, varsinkaan näin jouluna, mutta kaikkien tapahtumaan osallisten mielenterveyden kannalta on parempi että asia tutkitaan ja selvitetään niin ettei asia jää vaivaamaan mieltä vuosiksi.
Turha ketään on syytellä, lopputulos on aivan varmasti ollut onneton vahinko ja tapaturma, mutta jos on edes pieni mahdollisuus siitä että paikalla on ollut muitakin lapsia jotka vaikenevat tapauksesta koska tuntevat syyllisyyttä ja pelkäävät aikuisten reaktiota, olisi tärkeää käydä asia läpi näiden lasten kanssa ja saada totuus esiin, koska jos lapsi vaikenee tällaisesta asiasta, jää hänelle pahat traumat ja syyllisyys alitajunnassa kalvamaan mieltä koko iäksi.
Voihan olla että asia on jo selvitetty tarkalleen, mutta turhahan sitä on julkisuuteen tuoda, toivon vaan todella että asia selvitetään eikä vaieta täällä tuputettuun tyyliin "Arttu on kuollut ja tapaturma se oli, ei puhuta tästä enempää"
Samaa mieltä, olen käsittänyt että tämä on palsta jossa voi/saa keskustella näistä tapauksista ja spekuloidakin, kunhan se nyt tapahtuu asiallisesti. En oikeasti ymmärrä, miksi tämä Artun tapaus olisi poikkeus verrattuna muihin lapsiuhreihin tai uhreihin ylipäänsä. Mutta en muista ihan heti lukeneeni täällä tämmöisiä uhkaavia viestejä, että antakaa asian olla, ei kannata kaivella enempää. Se kylläkin tekee asiasta juuri päinvastaista.
Chili
Jane Marple
Viestit: 1003
Liittynyt: To Elo 04, 2011 9:31 am

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Chili »

Tapaturmahan tämä joka tapauksessa on ollut. Pojat kaivaneet lumitunnelin oletettavasti yhdessä. Se oliko toinen kaivaja paikalla Artun jäädessä kiinni tulee vielä selviämään ajan mittaan. Kukaan pikkupoika ei montaa vuotta pysty pitämään salaisuutta sisällään. Voi olla, että se salailu kesti sen neljä päivää, minkä jälkeen poliisi sai asiasta tiedon.

Kyllähän pikkupojat itsekin kaivelevat tunneleita. Arttu on voinut olla yksinkin paikalla. Lumenauraaja on voinut sattua samaan aikaan paikalle....

Artulla oli ilmeisesti reppu mukana. Repun kanssa kiinnijääminen ja paniikkiin joutuminen on myös todennäköistä. Turma on voinut tapahtua itsestäänkin.

Mutta kun kaveri on ollut mukana tekemässä luolaa, on hän seuraavana päivänä varmasti huomannut, että luolaa ei ole enää.

On loogista ajatella, että kaveri on osannut yhdistää aikuisten lumiluolapuheet ja oman lumiluolan romahtamisen Artun katoamiseen. On loogista ajatella, että hän tiesi Artun olevan siellä, mutta ei uskaltanut kertoa asiaa ennen sunnuntaiaamua.
Rosi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 127
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 7:59 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Rosi »

Artun kohtalolle ei voi enää mitään, mutta mun mielestä ei ole turhaa asian penkomista ratkaista tapahtumien jälkeen tasan tarkkaan niiden kulku. Itseäni häiritsee huomattavan paljon se paikka mistä poika löytyi varsinkin kun hän on paikallistettu juuri siihen lähettyville klo 14, mutta sitten iltakuuden ja kahdeksan välillä hän on ollut aivan eri suunnassa ja menossa viellä poispäin paikasta. Kuitenkin kahdeksan aikaan on myös alettu etsimään poikaa. Tosin pojan kotiosoite ei ole kovin näkyvästi ainakaan ollut esillä joten se saattaisi selventää asiaa. Mun arvaus on että turma on sattunut 14 ja 17 välillä ja kaikki sen jälkeen on ihmisten arvailuja. Mun mielestä tällaiset tapaukset pitää olla läpikotaisesti tutkittu ennen kuin kannet suljetaan.

Mitä tulee itse paikkakunnan nuoriin niin mielestäni olisi aika poliisin penkoa asiaa hieman enemmän. Jos ensimmäisessä viestissä, olikohan koulun opettaja mainitsee nämä ongelmat ja ne on kulkeutunut koko taapauksen sivussa koko ajan niin mielestäni voi olettaa että kaikki ei ole ihan puhtaita pulmusia vaikka ei ehkä tähän tapaukseen liitykään.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Ihan väkiselläkö täällä on palstalaisten saatava repiä JOKU rikosjuttu tästä? Jos ei voida syyttää muita lapsia, niin sitten etsitään lisää mahdollisia syytettäviä, vaikka Facebookista? En tiedä kuinka paljon olette netissä yleisesti ottaen pyörineet, mutta näiden isompien juttujen jäljessä tulee aina pilakuvia ja jos haluaa säilyttää mielenrauhansa, ei tunge itseään niihin paikkoihin missä niihin voi todennäköisemmin törmätä. Facebookin nämä ns. muistoyhteisöt nyt on muutenkin jo karanneet ihan lapasesta tämän tapauksen suhteen. "Osallistun". Niin mihinkä? Onko siitä pakko kuuluttaa netissä, että osallistuu ajattelevien ihmisten joukkoon tämän asian tiimoilta? Kynttilöitä moni ilmeisesti sytyttelee ympäri Suomea, mutta eikös niitä nyt jouluisin ole tapana ollut muutenkin sytyttää vuoden aikana edesmenneiden muistolle, eikä siltikään tarvitse "osallistua" naamakirjan kautta tähän perinteeseen voidakseen sen tulen siihen kynttilään laittaa.

Ihmeellisintähän tässä on se, että noita yhteisöjä selataan ja selataan jotta löydettäisiin sieltä ne kaikista härskeimmät jutut ja kuvat, mitä on tehty ja sitten kauhistellaan sitä tuolla ja täällä. Jos jokin tekee pahaa, jättää katsomatta, ihan näin normaalilla maalaisjärjellä ajateltuna. Noita kuvia tulee jatkossakin ihan kaikista isommista tapauksista mistä on mahdollista vääntää sanamuunnos (hyvänä esimerkkinä tämä tapaus sekä Karoliina Kesti, josta myös tuli paljon ajankuluun viittaavia pilakuvia) tai repiä jollakin muulla tavalla huumoria. Internetin se pimeä, lapsellinen puoli esittäytyy juuri sillä tavoin ja tulee esiintymään jatkossakin, oli uhri sitten lapsi, teini, aikuinen tai vanhus. Mitä enemmän asiasta vouhkataan, sitä varmemmin siitä revitään myös huumoria. Mutta jos edelleen haluatte taistella tuulimyllyjä vastaan, niin antaa mennä, en minä sitä estämässä ole.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

DrHouse
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 22, 2011 9:27 am

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja DrHouse »

THG kirjoitti: Kuulostaapa taas niin valtiolta kuin olla ja saattaa. Rikollisia ja huom. epäiltyjä kyllä kuunnellaan ja tarkkaillaan, mutta 8-vuotiaan pojan etsinnöissä ei voitu käyttää kaikkia mahdollisia keinoja vaan piti juoksuttaa ihmisiä metsässä rivissä. Samaan sarjaan talousrikollisten tuomioiden kanssa.
Se on helppo huudella ja kritisoida. Näin itse paikalla olleena ja Arttua etsineenä minulle ei ole jäänyt kuvaa että kaikkia mahdollisia keinoja ei olisi tehty. Ensin etsitään hengissä olevana ja senjälkeen kun todetaan että ei löydy vasta aletaan käymään lumikasoja läpi. Niiden seulaaminen alkuvaiheessa on ihan turhaa ajanhukkaa, koska kuolema on kuitenkin tullut heti. Helikoptereita ja lentokoneita myös käytettiin kiitettävästi. Itseasiassa tuntuu pikemminkin siltä että joulun takia kaikki pikemminkin ponnistelivat enemmän , poika haluttiin löytää ennen joulua.

Sattuneesta syystä tiedän myös tältä foorumilta ehkäpä eniten sekä mobiiliverkkojen hardispuolesta että myös softasta. Eikä minulla henk.kohtaisesti ole tuon paikannuksen puolestakaan mitään valittamista. Nyt kävi näin, lumikasan alta se kännykkä ei vaan saa yhteyttä niin moneen tukiasemaan että paikannus tarkemmin olisi onnistunut.

Toivon todella että ne Artun 8v kaverit (siis huom. 8v lapset, ei kylmäveriset psykopaatit) eivät koskaan vanhemmiten lue näitä nettisalapoliisien spekulaatioita heidän syyllisyydestään. Noita samoja poikia muuten on leikkinyt meilläkin meidän pojan kanssa, enpä ole havainnut että olisivat millään tavalla häiriintyneitä psykopaatteja.

Hyvää joulua.
"Luuranko kaapissa tuo iloa ja kauhua vuosiksi eteenpäin!" , Anneli Auer
Kinsey Malone
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 12:15 am

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Kinsey Malone »

DrHouse sä toit ihan itse aiemmin esille alueella esiintyneet ongelmat huostaanottoineen kaikkineen, etkö tuonutkin? Ilman noita sun "sisäpiirinminäpätiedän" juttujas ei monikaan miettis oliko asiassa kenties muutakin kuin pelkkä kamala onnettomuus. Hyvää Joulua sinnekkin ja peiliinkin voi välillä vilkaista.
John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Mitähän jos annettais asianosaisten keskittyä surutyöhönsä.

Arttu Ollilan omaisten pyyntö osaottolähetyksiin
24.12.2012

Arttu Ollilan omaiset kiittävät lukuisista kukkalähetyksistä ja suruvalituksista. Omaiset kuitenkin toivovat, että näitä osanottolähetyksiä ei toimitettaisi heille enää kotiin, jotta he voisivat rauhassa hiljentyä surutyöhönsä.

http://www.poliisi.fi/poliisi/pirkanmaa ... DE00347106
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Elizzza
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 12:05 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Kasan alkuperäinen muoto pitäisi selvittää. Arvelen suuaukon olleen niin, ettei näy Pöllökujalle. Onko mistään taloista voinut sinne nähdä? Mistä talosta ja mistä ikkunasta? Onko ollut mahdollista nähdä Pöllökuja 4 etelänpuoleisesta kaksikerroksisesta talosta, idänpuoleisista ikkunoista, ekasta ja varsinkin toisesta kerroksesta?
Onko joku ollut ikkunoissa ja nähnyt?
Tuskin lapset ovat hiirenhiljaa touhunneet.
Milloin luolan teko alkoi? Milloin sitä jatkettiin? Kauanko tämä kesti? Luolan muodot, mitat ja oliko muita kuin yksi suuaukko?
Olivatko kaikki aikuiset 100% tietämättömiä?
Avatar
Sajaki
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Maalis 19, 2010 8:53 pm
Paikkakunta: Left-hand path

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

VoDKa kirjoitti:Ihan väkiselläkö täällä on palstalaisten saatava repiä JOKU rikosjuttu tästä? Jos ei voida syyttää muita lapsia, niin sitten etsitään lisää mahdollisia syytettäviä, vaikka Facebookista? En tiedä kuinka paljon olette netissä yleisesti ottaen pyörineet, mutta näiden isompien juttujen jäljessä tulee aina pilakuvia ja jos haluaa säilyttää mielenrauhansa, ei tunge itseään niihin paikkoihin missä niihin voi todennäköisemmin törmätä. Facebookin nämä ns. muistoyhteisöt nyt on muutenkin jo karanneet ihan lapasesta tämän tapauksen suhteen. "Osallistun". Niin mihinkä? Onko siitä pakko kuuluttaa netissä, että osallistuu ajattelevien ihmisten joukkoon tämän asian tiimoilta? Kynttilöitä moni ilmeisesti sytyttelee ympäri Suomea, mutta eikös niitä nyt jouluisin ole tapana ollut muutenkin sytyttää vuoden aikana edesmenneiden muistolle, eikä siltikään tarvitse "osallistua" naamakirjan kautta tähän perinteeseen voidakseen sen tulen siihen kynttilään laittaa.

Ihmeellisintähän tässä on se, että noita yhteisöjä selataan ja selataan jotta löydettäisiin sieltä ne kaikista härskeimmät jutut ja kuvat, mitä on tehty ja sitten kauhistellaan sitä tuolla ja täällä. Jos jokin tekee pahaa, jättää katsomatta, ihan näin normaalilla maalaisjärjellä ajateltuna. Noita kuvia tulee jatkossakin ihan kaikista isommista tapauksista mistä on mahdollista vääntää sanamuunnos (hyvänä esimerkkinä tämä tapaus sekä Karoliina Kesti, josta myös tuli paljon ajankuluun viittaavia pilakuvia) tai repiä jollakin muulla tavalla huumoria. Internetin se pimeä, lapsellinen puoli esittäytyy juuri sillä tavoin ja tulee esiintymään jatkossakin, oli uhri sitten lapsi, teini, aikuinen tai vanhus. Mitä enemmän asiasta vouhkataan, sitä varmemmin siitä revitään myös huumoria. Mutta jos edelleen haluatte taistella tuulimyllyjä vastaan, niin antaa mennä, en minä sitä estämässä ole.
Tämän voisivat kaikki lukea, vaikka pariin kertaan ajatuksen kanssa. Menkää sitten viettämään joulua ja jatkamaan elämäänne.

Ja jättäkää ne omaiset rauhaan.
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Minä sattumalta jo ennen lumentuloa tänä talvena olen päässyt seuraamaan, miten isot lumikasat vetävät pikkulapsia, erityisesti poikia puoleensa aivan maagisesti. Juuri menehtyneen Artun ikäluokkaa ja nuorempia. Silloin mietin, että on pakko olla hirmuisa tuuri tai suojelusta mukana, kun ei satu. Nyt sattui.

Lapsena isäni kielsi ehdottomasti lumiluolien rakentelun. Siitä asti ne ovat pistäneet silmään. Kauhulla olen seurannut, miten vanhemmat antavat niitä ilmestyä kotipiiriinsä, kun ainoa oikea tapa olisi rikkoa ne. Vaikka kakara kuinka huutaisi ja uhittelisi vastaan.

Toisaalta minä kasvoin sellaisen isän kanssa, joka tiesi mistä puhui ja olen saanut lukuisia vinkkejä, miten selvitä onnettomuuksissa lievemmin vammoin tai jopa välttää ne. Olen tästä taustasta johtuen menehtyneen Artun ikäisenä ollut jopa mukana etsimässä kadonnutta, kun ei minua voitu kotiin yksin jättää. Pimeässä syksyisen sateisessa kuusimetsässä - ainoa "varma" asia mitä siitä muistan.

Tällä haluan ottaa kantaa aikuisten vastuuseen ja samalla kysyä olisiko aihetta perustaa oma ketju kadonneiden etsintään VAPEPA:n tyyliin? Eli maastoetsinnöistä ja käytettävistä keinoista. Millaista toiminta on. Joku paremmin asiaa tunteva voisi kertoa asioista - itseni kokemus on niin kaukaa menneisyydestä. Tunnen kyllä muutamia, jotka toden näköisesti nytkin olivat mukana etsinnöissä.

Vielä tähän loppuun. Katselin eilen yöllä sattumalta jokin aikaa telkkarista sitten tulleen elokuvan Snow Angels. Siinä katosi pieni tyttö. Kolme tuntia myöhemmin paikalliset lukiolaiset määrättuiin maastoetsintään, No, tietysti yksi sankareista löysi lapsen (entisen lapsenhoitajansa tyttären!) jään alta, pilveä poltellessaan kesken etsinnän, kun ei napannut kaverinsa kanssa homma.

En tiedä onko miten toden mukaista. Mutta miksei sellainen olisi hyvä; saada heti paljon etsijöitä? Viranomaiset voisivat määrätä (voivat toki jo nytkin teoriassa ainakin) kenet vaan pelastustöihin. Paitsi selkeästi esteelliset. Tietysti, kuten leffassakin, se motivaatio ja työn laatu ja mahd. turha jälkien sotkeentuminen on riskinä. Mutta jos uhri löyy ns. helposti, esim. istumassa kannon nokassa hakkuuaukealla, niin silloin se olisi suuri voitto, ainakin talvella tai jos eksynyt on loukkaantunut/sairas.
Taija
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Elo 25, 2009 2:53 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Taija »

Asiasta kuin asiasta jotain kirjoittaessa ja kommentoidessa, se on AINA jonkun mielestä väärin. Ei saa/pidä toimia niin tai noin, älä spekuloi/spekuloikaa, tutkittava tarkemmin/antakaa olla jne.
Tapoja ja tyylejä piisaa hamaan loppuun saakka niin monia kuin on tyylinsä toteuttajia. Tämä on kuitenkin vain keskustelupalsta, jossa jokainen voi tuoda mielipiteensä ja ajatuksensa julki, tottakai painokelpoisella tavalla.
Toiset kauhistelevat pilakuvia (minä), toisten mielestä ei tarvitse nettiin mennä, joku sanoo muistoryhmien ja kynttilöiden olevan turhia, joillekin ne ilmeisesti antavat voimaa jaksaa (?) ja ehkä luvan surra myös omia menetyksiään samalla.
Ei näistä tiedä, on niin monia tapoja purkaa ahdistusta, yksi vetää kännit, toinen juoksee 10 km lenkin ja kolmas hiljentyy virtuaalikynttilän edessä.
Kukapa meistä on mikään tuomitsemaan toisen tapaa surra tai käsitellä asiaa, kunhan se tapahtuu Suomen lakien puitteissa.

Tämä ei ole kenellekään henkilökohtainen viesti, muuten olisin sen tehnyt yv:llä.

Rauhallista joulun aikaa minfolaisille!
Haluan kuolla luotisateessa suudellen.
Marskalkka
Sabrina Duncan
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Maalis 23, 2012 9:12 am

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Marskalkka »

Ehkä nuo pilakuvat ja herjat ovat hyvin alikehittyneiden ihmisten tapa käsitellä tällaista ahdistavaa asiaa ja ne kannattaisi jättääkin täysin omaan arvoonsa. Ei tuollaisia ihmisiä kannata jäljittää tai rangaista. Eiköhän heillä ole arkielämä aika tuskaista, jos tavat käsitellä ahdistavia asioita ovat noin alkeelliset.

Toivotan heillekin Hyvää Joulua ja parempaa Uutta Vuotta!
Siru83:n esittämä viidakkokusikoodi:Jos on somalin kanssa seurustellut, silloin tuntee ymmärtää, että jos somalipoika pyytää metsään, kun hän menee kuselle, niin kyseessä ei ole varmaan kusellakäynnin näytösesitys.
Paikalla
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1883
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Moneen kertaan on Artun kohtalo tässä pyhien alkaessa jo ollut mielessä, ja uskon, että niin on kaikkien tapausta seuranneiden osalta. Uskon ja toivon, etteivät omaiset ja ystävät näitä spekupalstoja lue, joten en myöskään viitsi täällä mitään toivotella omaisille. Tänä jouluna meidän kaikkien joulunviettoon sekoittuu ripaus surua.

Kaikkein todennäköisin syy oli sitten se oikea Artunkin katoamistapauksessa. Noita lumiluolia tuli kersana sen verran rakenneltua ja pari kertaa niihin kiinnikin jäätyä, etten sinänsä ihmettele lainkaan tapahtunutta. Lapsen maailma on niin seikkailullinen ja vanhempien varoitukset kaikuvat usein kuuroille korville. Näitä tapauksia on ollut aiemminkin ja hämärästi muistan, miten äitini varoitteli vastaavasta onnettomuudesta silloin, kun itse olin lapsi. Minähän siitä tietysti vähät välitin ja jälkeenpäin ei voi kuin ihmetellä, ettei mitään koskaan sattunut.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
THG
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Su Joulu 09, 2012 2:01 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja THG »

Waakku kirjoitti:Joku haluaa lumikasat sulatettavaksi, joku taas valittaa että ihmisiä on etsinnöissä juoksutettu turhaan.... Milläs kukaan tyydyttää näitä, valtion syytä se on kummiskin joidenkin mielestä.

Julkisuudessa olleilla tiedoilla tapaus on aika selvä, onnettomuus ja siitä johtuva kuolema.
Jos viittasit ylempään viestiini, missä sanoin että ihmisiä on juoksutettu rivissä metsässä niin eihän siellä lue turhaan? Vapaaehtoiset saa mennä vaikka avantouinnille ja etsimään Mathias Palgia tai Arttu Ollilaa, mutta jos poliisilla on laitteet ja taidot paikantaa puhelin paremmin mitä nyt tehtiin ja ylipäätään tehdään katoamistapauksissa, niin miksi niin ei voida tehdä? Jos näin olisi tehty, vapaaehtoistenkin haravointialue olisi ainakin aluksi paljon tarkempi ja puhelin olisi voinut löytyä. Se ilmeisesti oli kuitenkin kokoajan mukana.
THG
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Su Joulu 09, 2012 2:01 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja THG »

DrHouse kirjoitti:
THG kirjoitti: Kuulostaapa taas niin valtiolta kuin olla ja saattaa. Rikollisia ja huom. epäiltyjä kyllä kuunnellaan ja tarkkaillaan, mutta 8-vuotiaan pojan etsinnöissä ei voitu käyttää kaikkia mahdollisia keinoja vaan piti juoksuttaa ihmisiä metsässä rivissä. Samaan sarjaan talousrikollisten tuomioiden kanssa.
Näin itse paikalla olleena ja Arttua etsineenä minulle ei ole jäänyt kuvaa että kaikkia mahdollisia keinoja ei olisi tehty.
Niin en sanonutkaan, että TE ette olisi tehneet, mutta mitähän muuta tuo poliisin lausunto voisi tarkoittaa? "Olisi mahdollista paikantaa puhelin paremmin, mutta tarvitaan lupa" ja muuta vastaavaa.
Ehkä minä en sitten osaa lukea.
Vastaa Viestiin