Kopla - 9

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Killroy kirjoitti:
Pharaoh kirjoitti: Arska on tosiaankin ollut aina hyvantahtoinen ja rauhaa rakastava kaveri.
Oliko Arskan koti Bodomin rannalla?
Ei ollut. Kuten ei muidenkaan porukassa liikkuneiden poikien, jotka kuitenkin asuivat lähistöllä. Mutta kuten Kilu, Raineri ja Olavi, hekin viettivät kesäisin paljon aikaa rannoilla metskaten ja soudellen. Tupakkaa poltellen ja tapellenkin. :wink:
Killroy
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 4:25 pm

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Pharaoh kirjoitti: Ei ollut. Kuten ei muidenkaan porukassa liikkuneiden poikien, jotka kuitenkin asuivat lähistöllä.
Oletko itse tavannut "CAR" Arskan?
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

:lol: :lol: :lol: Jos olen joskus jotain oikein ennustanut, niin tämän arska-keskustelun. Ihan yllättäen rekisteröityy koko ajan uusia keskustelijoita puimaan asiaa...

Sellaisen pyynnön kuitenkin esittäisin, että avataan Arskalle oma otsikko. Nyt on jo monta sivua Assmann-aihetta menossa tämän sadun ympärillä.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Oisko liikaa pyydetty jos tämä ysikopla kertois mitä siellä helluntaina -60 tuli kuultua ja nähtyä? Vai käsitinkö edes thriidiä oikein? :roll:
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Loka kirjoitti:Oisko liikaa pyydetty jos tämä ysikopla kertois mitä siellä helluntaina -60 tuli kuultua ja nähtyä? Vai käsitinkö edes thriidiä oikein? :roll:
Mikään ysikopla ei tule tänne mitään kertomaan, koska "kopla 9" on Kekkosen aikanaan keksimä nimi. Tällaisella nimittelyllä kait halutaan mitätöidä teoria. Kekkosella on siihen joku syy? Itse hän on kysellyt Masan perään.
Masan lisäksi on kerrottu muitakin nimiä, kaikkiaan kait yhdeksän (kopla-9 :idea: ).
Itse en tiedä muista seudulla seikkailleista pojista kuin (aakkosjärjestyksessä) Arska, Jake, Masa, Pera ja Timo. Pikkupoikia, eli mopojen perässä pyöräilijöitä olivat Esku, Olli ja Raineri.
Tiedan, etta noista pojista kolme on osallistunut keskusteluun Klakin päivistä lähtien ja yksi parilla kommentilla.
Kaikki nämä ovat elossa ja kolme asuu Espoossa.
Konsta ja Urho voivat jatkaa tästä. :D
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Kiitos vaan tunnustuksesta, mutta en todellakaan ole keksinyt kopla-9 nimeä. Koko juttu ei ylipäänsä kiinnosta minua pätkääkään, enkä tiedä noista nimistä mitään. Arskan tarinan tiedän siltä osin kuin Wagner on siitä kertonut.
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Urho kirjoitti:Koko juttu ei ylipäänsä kiinnosta minua pätkääkään.
Ikävä asenne, kun olet kuitenkin päätutkija tällä palstalla.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Okei. Eli tää ketju taitaa jäädä aikas hiljaseksi jos kukaan ei tiedä aiheesta sen vertaa että saisi järkevää keskustelua aikaan. :lol:
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Sama juttu täällä, en tiedä mitään tuosta koplasta, paitsi sen mitä ole keskusteluista lukenut. Loppujen lopuksi koko asia kyllästyttää, mitään konkreettista ei ole koskaan esitetty, epämääräisiä vihlailuja ja heittoja vain. Irrallisia etunimiä, keksityn oloisia tarinoita jne. Turha ketju.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Nikki Masa totesi eräässä viimeisistä viesteistään Muuralassa, että Kopla (tms) oli siirtänyt tietoa keskustellusta asiasta jälkeentulevilleen (viestiä vapaasti referoiden). Tuolloin jäi mietityttämään, olivatko keskustelijat siellä 1960 eläneiden nuorten jälkikasvua. Vaihtoehtoisesti varsinainen kopla olisi saattanut olla 1960 eläneiden nuorten vanhempien ikäpolvea. Nykyiset keskustelijat olisivat silloisia nuoria. Vai oliko molemmin päin? Tämä menee lähelle arvuuttelua kirjoittajista, joten jääköön ääneen ajatteluksi. Tuskin sillä mitään merkitystä on. Murhat vain olivat kaikkia järisyttänyt tapaus, jonka toivottiin joskus selviävän.
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

teemu kirjoitti: Tuolloin jäi mietityttämään, olivatko keskustelijat siellä 1960 eläneiden nuorten jälkikasvua. Vaihtoehtoisesti varsinainen kopla olisi saattanut olla 1960 eläneiden nuorten vanhempien ikäpolvea. Nykyiset keskustelijat olisivat silloisia nuoria. Vai oliko molemmin päin?
Kuten olen aikaisemminkin todennut, viimeksi juuri äsken :wink: , kyseisestä poikaporukasta ovat kirjoitelleet palstalle he itse, sekä aikalaiset.
Kaskisaari

Viesti Kirjoittaja Kaskisaari »

Arskan ja hanen seurueensa tarina on erittain mielenkiintoinen. Kun Nils G on tavalalan laitettu hyllylle, niin kaikki muut langat pitaa tutkia.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kaskisaari kirjoitti:Arskan ja hanen seurueensa tarina on erittain mielenkiintoinen. Kun Nils G on tavalalan laitettu hyllylle, niin kaikki muut langat pitaa tutkia.
Kysyn vielä kertaalleen, mikä tarina? Onko jossain paikkaa, josta voisin iltapuhteiksi tulostaa lukemista?
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Mahtaako ns. Klakin tiedostoja olla enää verkossa saatavissa Waldemarin sivujen muuton jälkeen:
Bodom1960.htm ja kuusi muuta? Haulla ei löydy muuta kuin viittauksia vanhoihin sivuihin.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Samat viittaukset löysin ilmeisesti sitten minäkin..
Lukittu