Henkirikos Savonlinnan Hernemäellä 2009

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
kurvijor
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ti Heinä 12, 2011 4:09 pm

Henkirikos Savonlinnan Hernemäellä 2009

Viesti Kirjoittaja kurvijor »

Savonlinnalaiselle 61 vuotiaalle miehelle luettiin käräjäoikeudessa syyte 62 vuotiaan vaimonsa taposta.

Jo eläkkeellä oleva Seppo tukehdutti vaimonsa hengiltä 2009 elokuussa savonlinnan hernemäellä.27.elokuuta 2009 hieman kello 14 jälkeen seppo soitti hätäkeskukseen ja pyysi asunnolleen ambulanssin,koska henkilö on tajuton.Hätäkeskus luonnollisesti kysyi,mitä on tapahtunut.Siihen mies vastasi,että hän oli painanut vaimonsa kasvot tyynyä vasten ja vaimo oli sen seurauksena mennyt tajuttomaksi.Kun ambulanssi ja poliisipartio tulivat paikalle,Seppo kertoi samalla tavalla.Seppo arvioi,että hän painoi vaimonsa kasvoja tyynyä vasten noin kolmen minuutin ajan.Tuona aikana vaimo ei puhunut mitään.Tukehduttamisen päätteeksi vaimon suusta tuli oksennusta.Vaimo meni tajuttomaksi.Seppo nosti vaimoaan kahteen kertaan pallean kohdalta saadakseen oksennusta tulemaan lisää.Tämän jälkeen Seppo käänsi vaimonsa selälälleen ja puhalsi ilmaa tämän suuhun.Vaimon kasvot muuttuivat siniseksi.

Seppo pelästyi mitä oli vaimolleen tehnyt.Sitten hän soitti hätäkeskukseen ja kertoi mitä on tapahtunut.Lääkärilausunnon mukaan vaimo oli ambulanssin tullessa eloton.Sydämmen toimintaa ei ollut.Naista yritettiin elvyttää.Sydän saatiinkin käyntiin 16 minuutin kuluttua.Nainen kuoli sairaalassa tajuihinsa tulematta ja kuolema luokiteltiin henkirikokseksi.Kuolinsyy oli tukehtuminen.Poliisi pidätti aviomiehen vaimonsa taposta.Miehellä ei ole rikostaustaa.Hän oli tapahtuma aikaan selvin päin.Järkyttävän surmateon laukaisi aviomiehen mustasukkaisuus.Aviopari oli rivitaloasunnossaan kahdestaan.Seppo istui olohuoneen sohvalla vaimon täyttäessä ristisanatehtäviä olohuoneen pöydän ääressä.-Minua oli jo useamman viikon ajan kalvannut mustasukkaisuus.Se sai alkunsa,kun sattumosin kuulin mökillämme sen suuntaisen puheen.Mies yritti useiden viikkojen aikana puhua asiasta,mutta vaimo kielsi avioliiton aikana harastaneensa seksiä kenenkään muun,kuin oman miehensä kanssa.Vaimo totesi,että ei halua puhua koko asiasta.

Torstaina 27 elokuuta Seppo otti asian kuitenkin puheeksi.Vaimo sanoi jälleen ettei halua keskustella.Aviomies menetti tämän jälkeen malttinsa täysin.-Menin vaimoni selän taakse ja vedin takatukasta.Sen seurauksena vaimo valahti lattialle istualleen.Tilanne oli sekava ja hämmentävä.Vaimo vakuutti,ettei hän ole tehnyt sellaista,mitä hänen pitäisi aviovaimona katua.Xaimo nousi pystyyn ja otti eteisen pöydältä kännykän.Seppo pelkäsi,että vaimo soittaisi heidän lapsilleen ja kertoisi näille välikohtauksesta.-Otin kännykän hänen käsistään pois.Tässä yhteydessä löin häntä kerran nyrkillä takaraivoon.Vaimo meni makuuhuoneeseen ja minä perässä.Vaimo istuuntui vuoteelle.Seppo oli makuuhuoneen ovella entistä agressiivisempana.-Nyt puhutaan!mies ilmoitti.-Minä lähden täältä!sanoi vaimo.vaimo kieltäytyi puhumasta enään mitään.Hän nousi pystyyn ja tuli lähemmäksi ovea..Seppo tyrkkäsi vaimonsa takaisin sängylle.-Nyt puhutaan!mies jatkoi.Vaimo meni sängylle vatsalleen,ikään kuin olisi käynyt nukkumaan.Mies jatkoi räyhäämistään.-Tunnusta mitä olet tehnyt niin riita loppuu heti!Seppo huusi.Vaimo ei edelleenkään puhunut miehelleen mitään.Seppo meni hajareisin vaimonsa selän päälle,suurin piirtein ristiselän kohdalle.Vaimo makasi vatsallaan keskellä vuodetta pää yynyä vasten.-Otin päiväpeiton ja laitoin sen hänen päälleen.Tarkoitukseni oli,että hän pysyisi paikoillaan,ettei kartkaisi mihinkään.-Vaimon kasvot olivat valmiiksi tyynyä vasten.painoin päätä tyynyä vasten.Välillä sanoin hänelle tunnusta niin riita loppuuu.Vaimo ei tunnustanut mitään,joten mies jatkoi painamista.Hän lopetti välillä muutaman sekunnin ajaksi,kunnes jatkoi vaimonsa tukehduttamista.Vaimo korahteli painamisen aikana,mutta mies ei lopettanut.-Kolmen minuutin jälkeen vaimo ei edes korahdellut,vaan hän huokaisi kerran syvään.Sitten lopetin pään painamisen tyynyä vasten.Nostin päiväpeiton hänen päältään ja totesin hänet tajuttomaksi.Seppo säikähti kovasti,kun tajusi mitä tuli tehtyä.-Olin tilanteessa mustasukkaisuuteni takia kiihtyneessä mielentilassa.

Olisin halunnut puhua vaimoni kanssa.Hän kuitenkin kieltäytyi,joten suutuin entisestään.Tarkoitukseni ei ollut vahingoittaa vaimoni,mutta suuttuneessa mieelentilassa tilanne vaan meni aivan liian pitkälle,aviomies selitti esitutkinnassa.Seppo paljasti kuulusteluissa,että teon taustalla on 30 vuotta tapahtunut asia.Avioparin kotiin oli tullut kaksi miestä ryypiskelemään.seppo nukahti yöllä,ja kun hän aamulla heräsi,puuhellassa oli kaksi kondomia.Seppo päätteli,että ryyppykaverit olivat olleet vaimon kanssa sukupuoliyhdynnässä..-Tästä asiasta kinastelimme usein,mutta hän ei koskaan tunnustanut,että olisi harrastanut näiden kanssa seksiä.

Asia vaivasi aviomiestä vielä vuosikymmenien jälkeen ja 37 vuoden avioliitto päättyi traagisesti henkirikokseen.-Kun minä tapahtumia mietin,niin varmasti vähempikin kuristaminen olisi riittänyt.Mopo vain karkasi käsistä.-Ymmärrän nyt myös oikein hyvin sen,että jos ihmiseltä estetään hengitysteiden käyttö,seurauksena voi olla kuolema tai hyvinkin vakava vamma.Tätä en ajatellut vähääkäään,kun mustasukkaisuuden ja katkeruuden vallassa painoin vaimoni kasvoja vasten tyynyä.-Vaimoani kostaan en tuntenut vihaa,mutta mustasukkaisuutta ja katkeruutta sitäkin enemmän.En osaa sanoa,minkä takia tein sen minkä tein.Olen häntä rakastanut,ja nyt menin tekemään hänelle tälläistä.Aikaisemmin olen 15 vuotta,sitten antanut hänelle tukkapöllyn.muuta fyysistä väkivaltaa en ole häneen kohdistanut,seppo kertoi kuulusteluissa.syyttäjä vaatii sepolle tuomiota taposta,mutta vastaaja on kiistänyt syytteen.puolustuksen mielestä teko on törkeä kuolemantuottamus.-tarkoitukseni ei ollut surmata vaimoani.jos oli sin niin halunnut tehdä,olisin voinut lähteä paikalta pois ja olla poissa viikkoja.Kun tajusin mitä olin tehnyt,hälytin heti apua.Olen itselleni erittäin katkera.en voi antaa tätä koskaan itselleni anteeksi,seppo sanoi.
Savonlinnan käräjäoikeus määräsi syytetyn mielentilatutkimukseen. alibi 12/2009
kurvijor
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ti Heinä 12, 2011 4:09 pm

Re: Henkirikos savonlinnan hernemäellä 2009

Viesti Kirjoittaja kurvijor »

Tässä on vähän kirjoitus virheitä.Mikähän on miehen tuomio.
Vastaa Viestiin