Jani Moilanen: törkeä kuolemantuottamus Oulussa 2005 - törkeää väkivaltaa Ylöjärvellä 2016

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
No just
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Touko 15, 2019 7:22 pm

Re: Jani Moilanen: törkeä kuolemantuottamus Oulussa 2005 - törkeää väkivaltaa Ylöjärvellä 2016

Viesti Kirjoittaja No just »

No just! Miten näiden Jonen ystävien ja todistajien (oikeudessa paikalla olijoiden) elämä on jatkunut?

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Jani Moilanen: törkeä kuolemantuottamus Oulussa 2005 - törkeää väkivaltaa Ylöjärvellä 2016

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
"If you aim for a king, you better not miss"

Sallainen
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Maalis 01, 2021 6:48 pm

Re: Jani Moilanen: törkeä kuolemantuottamus Oulussa 2005 - törkeää väkivaltaa Ylöjärvellä 2016

Viesti Kirjoittaja Sallainen »

No just kirjoitti:
Ke Touko 15, 2019 8:35 pm
No just! Miten näiden Jonen ystävien ja todistajien (oikeudessa paikalla olijoiden) elämä on jatkunut?
Elämähän jatkuu halusi sitä tai ei. Olen siis Jounin tytär,tekohetkellä 14v nyt 30v siis. Täytyy sanoa että pitkään meni hyväksyä näin yllättävä ja raaka tapa menettää elämän toinen tärkeimmistä ihmisistä. Vaikka isä oli itsekin tehnyt elämässään virheitä, oli silti hyväsydämisin ja kiltein ihminen jota koskaan olen tuntenut enkä ole yksin tämän mielipiteen kanssa. Käräjät kun oli, Moilanen istui viereisessä pöydässä Eriksonin vieressä ja vähän väliä kurkotteli pöydälle ja yritti saada minuun katsekontaktin vain sen takia että sai nauraa, ilkkua.. kun oli oma vuoroni todistaa en kyennyt lukemaan todistusta itkultani vaan asianajajani teki sen, Moilanen nauroi ääneen.. syyttäjä sekä Moilanen olivat tyytyväinen käräjäoikeuden antamaan 7,2v tuomioon mutta minä en. Viimeisenä tekona isälle nostin jutun yksin hoviin vastoin as.ajajani neuvoja koska todisteita oli niin vähän että oli lähes varma että juttu tullaan häviämään ja minä olisin silloin joutunut maksumieheksi koko viikon pituiseen sirkukseen, ja summa ei todella ollut minkään pieni.

Olin tuolloin juuri 18-19v. No hoviin mentiin ja niinhän siinä kävi että tuomio nousi 8,10v, voi sitä ilon päivää.. moilanenhan sitten joutui tuomiota istumaan Sukevan suljettuun vankilaan ja siellä aloitti lukion ja reenaili, nautti elämästään katto pään päällä ja lämmin ruoka joka päivä. Itseltä meni koulupaikka ptsd diagnoosin vuoksi jonka tuo tapaus aiheutti, tuntui niin väärältä ja epäoikeudenmukaiselta. Moilanen ei koskaan oikeudessa myöntänyt tekoa joka oli ainoa asia mitä olisin toivonut, saanut varmuuden asiaan. Mutta oli sellikaverilleen kertonut teon tehneensä ja pyytänyt toimittamaan minulle anteeksipyynnön. Phytyi ja oksennus. No kävi sitten niin että itse ajauduin hieman väärään seuraan ja tutustuin ns oikeaan ihmiseen jolta pyysin palvelusta, kun en muuta enää pystynyt halusin että Moilanen kärsii samalla tavalla miten minun elämä meni sekaisin hänen takiaan. Kävikin niin että Moilasen vapaa oleminen osastolla loppui siihen ja pääsi sinne minne tuollainen ihminen kuuluukin elikkä kaltaistensa ötököiden joukkoon kellariin. Oli kysynyt vielä miksi näin, ja sai terveiset minulta, olin pikkutyttö sillon mutta en ole pikkutyttö enää.

Moilanen Lusi tuomionsa ja pääsi irti, kerkesi hommata hyvin pian uuden väkivaltatuomion jossa vammautti toisen loppuelämäksi, istui tuomion ja taas siviiliin. No, toissasyksynä otti sen kuuluisan pitkän piikin. Sinänsä helpotus ja hyvä näin, ei satuta enää ketään.

Calamity Jane
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 2:14 am
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Jani Moilanen: törkeä kuolemantuottamus Oulussa 2005 - törkeää väkivaltaa Ylöjärvellä 2016

Viesti Kirjoittaja Calamity Jane »

Ei ketään saa tappaa , olipa tehnyt mitä virheitä vaan. Se on yhteiskunnan tehtävä , rangaista ei maallikkojen.
Sallainen kirjoitti:
Ma Maalis 01, 2021 7:29 pm
Moilanen istui viereisessä pöydässä Eriksonin vieressä ja vähän väliä kurkotteli pöydälle ja yritti saada minuun katsekontaktin vain sen takia että sai nauraa, ilkkua.. kun oli oma vuoroni todistaa en kyennyt lukemaan todistusta itkultani vaan asianajajani teki sen, Moilanen nauroi ääneen
Itse en tuota kuvaa ole saannut Moilasesta, tietääkseni katui.
Sallainen kirjoitti:
Ma Maalis 01, 2021 7:29 pm
No kävi sitten niin että itse ajauduin hieman väärään seuraan ja tutustuin ns oikeaan ihmiseen jolta pyysin palvelusta, kun en muuta enää pystynyt halusin että Moilanen kärsii samalla tavalla miten minun elämä meni sekaisin hänen takiaan
Toivottavasti pääsit piri porukoista irti, vai pääsitkö? Kostaminen ei tee sinusta yhtään Moilasta parempaa,. Suurin osa ihmissitä, jotka kokee saman, ei ala kostaan, siitä ei kärsi muut kuin kostaja itse.

Pirkkoliisa82
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Su Helmi 04, 2024 9:29 pm

Re: Jani Moilanen: törkeä kuolemantuottamus Oulussa 2005 - törkeää väkivaltaa Ylöjärvellä 2016

Viesti Kirjoittaja Pirkkoliisa82 »

Sallainen kirjoitti:
Ma Maalis 01, 2021 7:29 pm
No just kirjoitti:
Ke Touko 15, 2019 8:35 pm
No just! Miten näiden Jonen ystävien ja todistajien (oikeudessa paikalla olijoiden) elämä on jatkunut?
Elämähän jatkuu halusi sitä tai ei. Olen siis Jounin tytär,tekohetkellä 14v nyt 30v siis. Täytyy sanoa että pitkään meni hyväksyä näin yllättävä ja raaka tapa menettää elämän toinen tärkeimmistä ihmisistä. Vaikka isä oli itsekin tehnyt elämässään virheitä, oli silti hyväsydämisin ja kiltein ihminen jota koskaan olen tuntenut enkä ole yksin tämän mielipiteen kanssa. Käräjät kun oli, Moilanen istui viereisessä pöydässä Eriksonin vieressä ja vähän väliä kurkotteli pöydälle ja yritti saada minuun katsekontaktin vain sen takia että sai nauraa, ilkkua.. kun oli oma vuoroni todistaa en kyennyt lukemaan todistusta itkultani vaan asianajajani teki sen, Moilanen nauroi ääneen.. syyttäjä sekä Moilanen olivat tyytyväinen käräjäoikeuden antamaan 7,2v tuomioon mutta minä en. Viimeisenä tekona isälle nostin jutun yksin hoviin vastoin as.ajajani neuvoja koska todisteita oli niin vähän että oli lähes varma että juttu tullaan häviämään ja minä olisin silloin joutunut maksumieheksi koko viikon pituiseen sirkukseen, ja summa ei todella ollut minkään pieni.

Olin tuolloin juuri 18-19v. No hoviin mentiin ja niinhän siinä kävi että tuomio nousi 8,10v, voi sitä ilon päivää.. moilanenhan sitten joutui tuomiota istumaan Sukevan suljettuun vankilaan ja siellä aloitti lukion ja reenaili, nautti elämästään katto pään päällä ja lämmin ruoka joka päivä. Itseltä meni koulupaikka ptsd diagnoosin vuoksi jonka tuo tapaus aiheutti, tuntui niin väärältä ja epäoikeudenmukaiselta. Moilanen ei koskaan oikeudessa myöntänyt tekoa joka oli ainoa asia mitä olisin toivonut, saanut varmuuden asiaan. Mutta oli sellikaverilleen kertonut teon tehneensä ja pyytänyt toimittamaan minulle anteeksipyynnön. Phytyi ja oksennus. No kävi sitten niin että itse ajauduin hieman väärään seuraan ja tutustuin ns oikeaan ihmiseen jolta pyysin palvelusta, kun en muuta enää pystynyt halusin että Moilanen kärsii samalla tavalla miten minun elämä meni sekaisin hänen takiaan. Kävikin niin että Moilasen vapaa oleminen osastolla loppui siihen ja pääsi sinne minne tuollainen ihminen kuuluukin elikkä kaltaistensa ötököiden joukkoon kellariin. Oli kysynyt vielä miksi näin, ja sai terveiset minulta, olin pikkutyttö sillon mutta en ole pikkutyttö enää.

Moilanen Lusi tuomionsa ja pääsi irti, kerkesi hommata hyvin pian uuden väkivaltatuomion jossa vammautti toisen loppuelämäksi, istui tuomion ja taas siviiliin. No, toissasyksynä otti sen kuuluisan pitkän piikin. Sinänsä helpotus ja hyvä näin, ei satuta enää ketään.
Täytyy tuottaa pettymys, mutta herra Moilasen pitkä piikki on legendaa. Mies asuu Tampereella ja jatkaa täysin samaa sikailua mitä aina ennenkin. Joku lyhyempi kiinteä tuomio on langetettu, mutta ei sitä tiedä koska lähtee istumaan. Mies on ollut mukana yhdessä jos toisessa väkivaltauutisessa viimeisen puolen vuoden ajalta. Tosin ei tekijänä näissä. Levittää aika hyvin kurjuutta ja kärsimystä ympärilleen.

Sienisalaatti
Javier Pena
Viestit: 1870
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2021 5:34 pm

Re: Jani Moilanen: törkeä kuolemantuottamus Oulussa 2005 - törkeää väkivaltaa Ylöjärvellä 2016

Viesti Kirjoittaja Sienisalaatti »

Onko tämän Moilasen Janin tili Facebookissa se, minkä profiilikuvassa näkyy junassa istuva mies, maastokuvioinen takki päällä, kasvot siihen malliin vinksallaan että on epäilemättä raskaasti osumaa ottanut joskus? Kuvan tykkääjissä saman kategorian tyyppejä.
Oikeudesta viis, kunhan laki säilyy! Eikä mitään henkilökohtaista ketään kohtaan, asiat vain asioina täällä.

Huutaja Jaana
Vic Mackey
Viestit: 1915
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: Jani Moilanen: törkeä kuolemantuottamus Oulussa 2005 - törkeää väkivaltaa Ylöjärvellä 2016

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

^Villi veikkaus että joo.
soitit 112 vaa kaljarahan perässä

Oikeus ennen kaikkea
Sherlock Holmes
Viestit: 7198
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Jani Moilanen: törkeä kuolemantuottamus Oulussa 2005 - törkeää väkivaltaa Ylöjärvellä 2016

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Humalainen vanki uhkaili vartijoita Satasairaalassa – Miehen taustasta löytyy tappava pahoinpitely ja poliisien perheiden uhkaaminen

SEKAVA POTILAS aiheutti Satasairaalassa Porissa uhkaavan tilanteen, jota käsiteltiin hiljattain hovioikeudessa asti. Potilas oli vanki Huittisten vankilasta, kun hänet tuotiin sairaalaan vahvan humalatilan vuoksi. Juopuneen miehen mukana oli kaksi vartijaa.
Vanki ei ollut hoitotoimien aikana raudoitettu. Jossain vaiheessa hän pyysi päästä vessaan, jonne vartijat lähtivät saattajiksi. Istuessaan vessassa sekava vanki ryhtyi yllättäen repimään kanyylia irti käsivarrestaan. Vartijat menivät väliin, koska verinen neula olisi vaarallinen humalaisen potilaan hallussa.
Vartijat raudoittivat vastaan laittaneen vangin ja veivät hänet vessasta sairaalapetiin. Humalainen potilas ei rauhoittunut vaan yritti nousta sängystä. Tällöin vartijat painoivat hänet takaisin aloilleen.
Alakynteen jäänyt vanki sylkäisi toista vartijaa kasvoihin. Räkiminen ei jäänyt siihen, vaan mies sylki vartijaa myös keskivartaloon. Samalla vanki uhkasi tappaa vartijat päästessään pois vankilasta.

Selitti raivostumista kivulla
Satakunnan käräjäoikeudessa vanki kertoi, että yritti irrottaa kanyylia kädessään tuntemansa kivun vuoksi.
Käräjäoikeus tuomitsi vuonna 1973 syntyneen miehen neljän kuukauden ehdottomaan vankeusrangaistukseen. Tuomitun pitää maksaa vartijalle rikoskorvauksena sekä oikeudenkäynnin kuluina yhteensä 4 620 euroa.
Mies ei tyytynyt tuomioon vaan valitti hoviin.
Vaasan hovioikeus antoi viime viikolla päätöksen, ettei jatkokäsittelyä myönnetä.

Kuolema baarin pihalla ja väkivaltaa rannalla
Vuonna 2005 mies tuomittiin törkeästä kuolemantuottamuksesta, kahdesta törkeästä pahoinpitelystä ja kolmesta pahoinpitelystä.
Rovaniemen hovioikeus antoi lähes kahdeksan vuoden tuomion viisi vuotta kuolettavan teon jälkeen.
Vuoden 2016 kesällä hän riehui Ylöjärvellä sijaitsevalla rannalla, kun tuomittu kaatoi toisen miehen maahan ja viilsi häntä rikotulla pullolla.
Tuomittu repi seurassaan olleen pariskunnan kanssa toisen uhrin autosta maahan, jonka jälkeen kolmikko potki uhria. Seurauksena uhri sai muun muassa aivovamman ja hänen toinen silmänsä sokeutui.
Mies uhkasi poliiseja hapon heittämisellä heidän läheistensä kasvoille. Hapon käyttäminen kuului miehen uhkailuihin myös Satasairaalassa.
Mies tuomittiin rantapahoinpitelyistä yli kolmen vuoden vankeuteen. Hän oli tuolloin ehdonalaisessa vapaudessa aiemmasta tuomiostaan.

https://www.satakunnankansa.fi/satakunt ... 53695.html

Sienisalaatti
Javier Pena
Viestit: 1870
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2021 5:34 pm

Re: Jani Moilanen: törkeä kuolemantuottamus Oulussa 2005 - törkeää väkivaltaa Ylöjärvellä 2016

Viesti Kirjoittaja Sienisalaatti »

^Tuotatuota, suonessa oleva kanyyli ei ole neula ensinkään (neulalla se sinne kyllä menee), mutta eiköhän tuossa ollut muutenkin perusteita pistää elukka pakettiin.
Oikeudesta viis, kunhan laki säilyy! Eikä mitään henkilökohtaista ketään kohtaan, asiat vain asioina täällä.

Vastaa Viestiin