Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Ketjun alkuvaiheissa jo vissiin ilmaisin mielipiteeni vähän turhankin rankasti tähän tapaukseen. Virve on voinut olla ehkä kännipäisään aika paha soittamaan suutaan, monet meistä naisista on. Mutta raukkamaista ketään silti on selkään ampua haulikolla. Siinä on tekijäkin tainnut olla sellaisessa soossissa, ettei paljon järjen ääntä ole takaraivossakaan kuultu. Aina ja joka kerta nämä kännitapot on niin turhia. Yleensä se syy lähtee ihan olemattomasta. Jollekin sanotaan pahasti, ja siitä suivaannutaan ihan liikaa. Asioita simapäissään suurennellaan isommiksi kuin ne onkaan. Ja sitten käy näin.

Olisi ollut toki hienoa, että Virve olisi päässyt ympyröistä pois. Mutta ei näköjään. Mielenkiinnollahan me seuraamme nyt hänen tappajaansa, tai sitten aikanaan. Että miten hyvin hän pysyy piireistä erossa vai taasko uutta tappoa pukkaa?

Rip kuitenkin Virve, väärät valinnat elämässä tuo joskus pahoja kohtaloita.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Tappaja itse on taparikollinen tulihan se ilmi jo siitäkin että linnassa istuessa on saanut kolme ehdotonta tuomiota aikaisemmista rikoksista (tehty ennen Backmanin ampumista) joten eiköhän palaa samoihin kuvioihin ja sitä ei koskaan saada tietää oliko tämä todellisuudessa suunniteltu/tilattu murha, tahallinen tappo vai vahingonlaukaus ja luulenkin että hovissa menestyy vain syyttäjänkin ajama toissijainen syyte törkeästä kuolemantuottamuksesta, ja joka tapauksessa luulen että tuomio laskee johonkin 8-9 vuoden pintaan.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Joopa!
Eivät olleet sen enempää uhri kuin tappajakaan mitään herranenkeleitä tai puhtaita pulmusia.
Minä epäilen kostoa. Joko henkilökohtaista tai toimeksiantoa. Tuskin selviää.
Voi tietty olla, että kaikki on lähtenyt liikkeelle pelkästä kännisten suunsoitosta ja riitelystä.
Näitä kännitappoja tapahtuu Suomessa jatkuvasti.
Ja luulen myös, ettei Virve mikään avuton tyttölapsi ollut, kun oli miehen tappanut. Enkä usko, että se paljon hänen tuntoaan painoi.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Ja olihan Backmanilla tilillä miehiin(kin) kohdistuneita pahoinpitelyitä jo ennen tuota henkirikosta. Valitettavasti en usko että Backman olisi tapojaan parantanut pätkän vertaa vaikka olisikin saanut elää, ei ollut vankila opettanut. Jos olisi, niin Backman ei olisi palannut vapauduttuaan Lahteen ja vielä samoihin kuvioihin muina miehinä (tai tässä tapauksessa muina naisina) aivan kuin olisi vain vähän sakkoja ollut lusimassa (pidemmän kaavan mukaan tosin) eikä takuulla omaatuntoa painanut. Ikävä sanoa että tässä kaksi sekopäätä otti yhteen ja nyt niitä on sitten kaksi vähemmän (tosin toinen vain valitettavasti hetken aikaa).
alomene
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 11:11 pm

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja alomene »

Mä oon ihan alusta asti seurannu tätä keskustelua, ja olin vakaasti päättäny olla mitään tänne kirjottamatta, sen verran läheltä kuitenki vie tää kaikki.. mulla vaan tosin ton syytetyn puolelta. Useimmiten kaikki surkuttelee näis vaa sen uhrin omaisia yms, mut kukaa ei ikinä tunnu muistavan et myös sillä syytetyllä voi olla perhettä ja sululaisia on ainaki, et kuinka pahaa se kaikki ryöpytys tekee niille. Tässäkin tapauksessa syytetyllä on perhe ja vaimo joka on viimeisimmillään raskaana. Ei tämä kaikki ole helppoa heilläkään. Varsinkin kun on syyetyn kanssa ollut tekemisissä ja tietää sen verran, että vaikka rikostaustaa onkin, niin ei voisi tahallisesti toiselle ihmiselle tehdä kuitenkaan sellaista mistä häntä syytetään. Ja kun tääläkin oli spekuloitu sitä että jääkö tekijän viimeiseksi rikokseksi, niin mä kyllä olen todella varma että jää se!
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja Samuli »

No tuota.... Huhhuh... Vilkaisepa tuo matlockb:n viesti tuosta tältä sivulta vähän ylempää. Ja ettei "tahallisesti" voisi mitään tällaista tehdä? Oletko lukenut koko ketjun? Myös sen, missä salakuuntelulla saatiin tietoja, että oltiin sovittu, että tämä oli sitten ihan vahinko, vaikkei oikeasti ollutkaan? Voihan se olla, että tämä tekijä on hyväkin kaverisi, ja varmaan ottaa päähän kun joutuu "syyttä suotta" lusimaan, perhettäkin on ja vauvaa ja kaikkea. Olisi ehkä tuonkin rouvan kannattanut isäkandidaattia lapselleen etsiä jostain muualta, ettei tarvisi lasta ja iskää toisiinsa tutustuttaa vankilan perhehuoneessa. Etenkin kun merkit ja entiset tuomiot on ihan varmasti olleet tiedossa jo ties kuinka kauan ennen perheen perustamista.

Kerropa minulle, kun kerta tahallisuutta ei tässä ollut, että millä lailla vahingossa se haulikko on käteen otettu, ladattu ja ammuttu sillä ihminen hengiltä :shock: Ja jos se niin vahinko olisi ollut, niin minkätakia uhria on pitänyt raahata auton periin ja viedä piiloon?
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja mielikki »

^sanoppa muuta
alomene
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 25, 2010 11:11 pm

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja alomene »

No mä luulen et mä oon niitten ihmisten jälkee ketä siin kyseisens asunnos on ollu ja toki poliisin lisäks se seuraava ihminen joka eniten täst asiasta oikeesti tietää..ja siis ensinnäkin siitä kuka sen haulikon on ladannu ei ole tietoa, ja sitä ei oo varmuudella pystytty todistamaa. kyseistä haulikkoa oli sen illan aikana useempi ihminen käsitelly, myös virve itse.. ja se haulikko oli useemman kerran ollu sen illan aikan esillä, et jokaikinen ihmine siinä asunnossa ties et mitä siel on, ja jos minkää näköstä syytä olis ollu pelätä, niinkiu kosto yms, ni tuskin virvekää olis siellä asunossa pysyny.. lisäks sammy ei ollu virveä edes vuottakaan tuntenu ja sen ajan mitä oli niin eipä niil mitää riitaa tai muuta ollu.. ja kyllä oon lukenu koko ketjun ja monesti..ja onko tullu mielee et jos ja kun sellanen vahinko tapahtuu ja jos on muutenki rikollista taustaa, voi oikeesti mennä niin paniikkii ettei aattele järkevästi ja soita ite poliisille, vaa saattaa siinä tilanteessa aatella et se vahingon peittely on parempi vaihtoehto...
Samuli
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: To Marras 22, 2012 11:43 pm

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Ja tapahtuneelle naureskelu jälkeenpäin? Minkä takia niillä edes se tussari oli siellä kämpässä ja miksi sitä kierrätettiin tyypiltä toiselle kuin Poikaa lätkäjuhlissa? Sano, kun kaiken tiedät. Ja kenelle niistä se ase mahtoi kuulua?

No, oli miten oli, mutta ihminen on ammuttu hengiltä ja ampuja tiedetään ja on kiinni. Siinä on ne faktat. Vahinko tai ei, mutta tuollaisessa känniääliöporukassa kun ruvetaan pyssyillä leikkimään, niin lopputulos on yleensä juuri tämä. Voi olla, että se nyt sattui vain juuri tuon tyypin käsissä laukeamaan ja piippu nyt vain sattui osoittamaan minne osoitti. Mutta niitä muita vaihtoehtoja (että ihan yhtä hyvin olisi voinut laueta muidenkin käsissä) ei kannata miettiä, koska niin ei käynyt.

Ja eikö sitä jo ihan aseenkäsittelyn alkeissa ensimmäisenä opeteta, että aseella ei sohita muita kohti. Vaikkei se olisi ladattu. Ja jos sitä ei tiedetä, onko haulit piipussa, oletetaan että ne on. Ei tämä mikään vahinko ollut. Jos tekijä olisi 5-vuotias lapsi, niin siihen voisi uskoa. Mutta ettei aikuiset ihmiset tuon vertaa älyä. On sitten kai oltu niin soossissa, ettei ole ajateltu. Tai sitten nimenomaan on ajateltu. Että kännivahingon piikkiin saadaan menemään. Älä nyt ainakaan sitä tule meille väittämään, että juippi oli absolutisti ja kunnon perheenisä. Mitä se tuollaisessa seurassa ylipäänsä teki, jos vaimokin oli viimeisillään raskaana? Ei tainnut siinä vaiheessa paljon vaimot ja vauvat mielessä käydä, kun teki mieli losauttaa ryyppykaveri hengiltä?
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

On totta sekin, että tekijälläkin on omaiset ja hekin kärsivät siitä, mitä tuo henkilö tekee. Rikoksen tekijän omaiset myös tuntevat syyllisyyttä, vaikkeivat he syyllisisä juttuihin olekaan.
En puolustele tekoa, mutta turha tässä vaiheessa on uhriakaan alkaa valkopestä.

Molemmilla oli vapaus valita seuransa ja elämäntapansa, molemmat valitsivat väärin.

Tässä on kuitenkin yksi hyvä asia: tuo ampuja saattoi tehdä viimeisen rikoksensa, jos nimittäin hakee alkoholismiinsa hoitoa vankilassa. Kyllä siellä hoidetaan sairaita vankeja. Myös alkoholisti saa apua, jos vain ottaa sitä vastaan. Tiedän monia vankilassa raitistuneita. Kun he pääsevät siviliin ja pysyvät raittiina, ei rikoksia enää tapahdu.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Tekijällä vaimo raskaana?Mitä sitten teki tämä kansakunnan kynttilä juoppo renttujen bileissä?
Tahallinen murha tämä on.Harkittu ja toimeksiantaja on juku muu kuin tekijä.
Kun ei ole ukko tuntenut Virveä kauaa on ajateltu että ,taposta menee.
Virve oli rämäpää joten hänellä on varmasti vihamiehiä.
Ajatteleeko nämä aina sitä onku kämpässä vihamiehiä,eivät,viinaa ne vaan ajattelee.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Näin on. Sinne mennään missä on viinaa ja viinahammasta kolottaa.
Ei ajatella sitä, onko vihamiehiä tai ei. Mutta ei ajatella sitäkään, onko vaimo raskaana vai ei, onko lapsilla kotona ruokaa, vai ei. Onko vuokra ja muut laskut maksettu.
Alkoholismi on pirullinen sairaus.
Silti humala ei ole puolustus millekään teolle, minkä kännipäissään tekee.
Samoin olen minäkin ajatellut, että toimeksianto tuo ampuminen oli. Se oli kosto Virven tekemästä taposta, ehkä. Tai jostain muusta jutusta.

Tarkoin seuralla ja elämäntavalla koko tilannetta, en vain sen hetkistä seuraa, missä tuo surma tapahtui.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Jos ei vuori tule muhamedin luo niin muhamed menee vuoren luo.Kyllä nämä alkkikset keksii missä on pailut ,siis sinne.
On totta että ei tämäkään iskä ole ajatellut perhettään ,ei hitusen vertaa.
Viina on kallis harrastus.Siinä menee sähkö,vaippa,ruoka ym rahat kankkulan kaivoon.
NYtei onneksi iskä ole perheensä kontolla,rahaa tuhlaamassa kallissen harrastukseen.
Ja äitin tukena tämä jannu tuskin on ollut muutenkaan.Siis ei silläkään rintamalla muutosta.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Paitsi, että nyt voi äidille jäädä enemmän rahaa, kun ei mies ryyppää omiaan sekä hänenkin rahojaan. Ja lapsilisä jää kotiin vauvan tarpeisiin eikä kaljotteluun.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1588
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Surmattu Virve Backman, 39v. Lahti 3.1.2013

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Katkaistunhaulikon omistaminen on sinäänsä JO rikos josta tuomion saa, saati sillä ampuminen!
Tuntuu turhalta enää puida tätä asiaa,kaikki sanottava kun on jo sanottu...
Vastaa Viestiin