Vanhus surmattiin Huittisissa 1998

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Vanhus surmattiin Huittisissa 1998

Viesti Kirjoittaja vempele »

Yritettiin kaverini kanssa etsiä tietoa Huittisissa tapahtuneesta taposta joka ilmeisesti tapahtui 90-luvulla. Tämän hetkisten tietojen mukaan pariskunta olisi piessyt miehen hengiltä ja säilyttänyt tämän raatoa jonkin aikaa kellarissa ja ilmeisesti he majailivat myös siellä kellarissa. Tapauksesta oli aikoinaan myös alibissa juttua. Onko kellään mitään tietoa tapauksesta? kiitos.

Edittinä vielä että mies oli nimeltään Esa Taalikka, joka myöhemmin vankilassa ollessaan vaihto nimeään.

Siirretty Kyselyistä alueelle Henkirikokset kotimaa. Otsikko päivitetty
-NILS-
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä
vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Re: Tappo Huittisissa 90 luvulla?

Viesti Kirjoittaja vempele »

Ei taida olla kenelläkään hajua tästä jutusta?
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä
Avatar
hobo
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Loka 21, 2009 9:59 pm

Re: Tappo Huittisissa 90 luvulla?

Viesti Kirjoittaja hobo »

http://www2.pori.fi/kirjasto/satakunta/sk/ tuolta kannattaisi etsiä. Satakunnan Kansan koko tekstit v 1987-2004, ilmainen tietokanta. Tämä löytyi nimellä:
http://www2.pori.fi/kirjasto/satakunta/ ... p?id=27316
Toinen tuomio Huittisten surmanteosta

Päivämäärä: 1999-02-03
Paikkakunta: Huittinen/SK
Heinäkuisesta surmanteosta ja useista pahoinpitelyistä sai huittislainen, vuonna 1962 syntynyt Esa Taalikka neljän vuoden ja yhdentoista kuukauden vankeustuomion käräjäoikeudessa. Mielentilatutkimuksen mukaan Taalikka oli teot tehdessään täyttä ymmärrystä vailla.
Esa Taalikka surmasi viime heinäkuussa yhdessä vaimonsa kanssa Huittisissa vuonna 1930 syntyneen äetsäläisen miehen. Vaimo sai teosta jo syyskuussa yli 3,5 vuoden vankeustuomion. Esa Taalikka sen sijaan lähetettiin mielentilatutkimukseen, vaikka hänen syykseen jo tuolloin luettiin rikokset, joista hän eilen sai lopullisen tuomion.
Taalikan tilillä oli keväältä ja kesältä mm. miehen silmän puhkaisu keittiöveitsellä ja pahoinpitely kirveen hamarapuolella. Myös heinäkuussa surmattua miestä Taalikka oli pahoinpidellyt aiemmin.
Kaikkiaan Taalikan syyksi luettiin törkeä kuolemantuottamus, kaksi törkeää pahoinpitelyä ja kolme pahoinpitelyä. Korvauksia hänet tuomittiin maksamaan noin 70 000 markkaa.
Taalikka ilmoitti jo eilen valittavansa tuomiosta hovioikeuteen.
vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Re: Tappo Huittisissa 90 luvulla?

Viesti Kirjoittaja vempele »

Kiitos paljon. Yritin tuossa muutama päivä sitten oikein hakemalla hakea (3,5h) jotain artikkelia aiheesta. Ei tuottanut tulosta, johtuen varmaan todella vajaavaisesta virkeystilasta. :shock:

Kauan eläköön hobo!
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä
HeiVain
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2015 10:59 pm

Henkirikos Huittisissa -98?

Viesti Kirjoittaja HeiVain »

Pakko oli rekisteröityä ihan tämän asian vuoksi. Onko kenelläkään tietoa tästä tapauksesta? Tai vielä parempaa, olisiko kenelläkään vanhaa Alibia 11/98? Olen ilmeisesti surkea etsimään tietoa, koska en ole onnistunut löytämään tästä mitään misään. Täällä on joku vanha ketju aiheesta, jossa on pieni uutis juttu tästä tapauksesta, mutta kaipaisin epätoivoisesti lisätietoa!
HeiVain
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2015 10:59 pm

Re: Vanhus surmattiin Huittisissa 1998

Viesti Kirjoittaja HeiVain »

Eli tapauksessa pariskunta tappoi miehen. Ilmeisesti aika karu juttu. Olen Alibiinkin jo lähettänyt kaksi kertaa sähköpostia kysellen tätä vanhaa lehteä, mutten saa vastausta. Nyt minfolaiset, auttakaa!
Avatar
hobo
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Loka 21, 2009 9:59 pm

Re: Vanhus surmattiin Huittisissa 1998

Viesti Kirjoittaja hobo »

http://www3.pori.fi/kirjasto/satakunta/ ... p?id=20907
Mies kuoli ilmeisesti väkivallan uhrina Huittisissa

Päivämäärä: 1998-07-08
Paikkakunta: Huittinen/SK
Äetsäläinen poliisitiedotteen mukaan vanhahko mies löydettiin kuolleena huittislaisesta yksityisasunnosta maanantaina. Juttua tutkitaan väkivaltarikoksena. Tutkimuksia varten on pidätettynä kaksi henkilöä.
Kuolleen miehen kehossa oli eri puolilla runsaasti pahoinpitelyn jälkiä.
Tiettävästi kiikkalainen mies oli ryypiskellyt huittislaisen pariskunnan kanssa heidän asunnossaan Untonmäessä. Maanantaina pariskunta teki itse poliisille ilmoituksen kuolleesta miehestä.
Rikokseen epäiltynä pidätetyllä miehellä on rikostaustaa runsaasti.
Joku kaupitteli Alibia 11/98 huuto netissä listauksesta poimittua:
Huittisten hurja pariskunta HUITTNEN - vanhusta kidutettiin kolme päivää kunnes kuolema armahti - 6. päivä heinäkuuta 1998 pidätettiin Huittisissa aviopari LIISA ja ESA TAALIKKA - pari päivää myöhemmin Kokemäen käräjäoikeus julisti heidät vangituksi - veitsi silmään - kirveellä polveen - KÄVELYKEPPI PERÄAUKKOON
Vastaa Viestiin