Nainen surmasi miehen Jyväskylässä -06

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Päihteet ovat olleet mukana teoissa, niin uhreilla kuin tekijälläkin. Mutta kännistäkään ei saa tappaa, eikä tekijän humalatila vaikuta tuomioon, tai ei ainakaan saisi. Jos niin olisi, joku "älykäs" vetäisisi kunnon perseet ja tappaisi kenkun kaverin, kun tietää, ettei saa tuomiota, kun tuli kännissä sekoiltua.
Jokainen vastaa teoistaan, oli kuinka hyvänsä. Kuolemantuomiota en kannata, koska silloin kostaessaan tappajalle,yhteiskunta alentuisi samalle tasolle kuin tekijä.
Rangaistus tietenkin pitää saada.
Ihmisen perusolemus ei koskaan muutu, mutta jos viinapäissään tekee tyhmyyksiä, niin niiltä voi välttyä, kun pysyy selvin päin.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Lisäys äskeiseen: Sinulle, Taija, sanon:
Älä ota sitä ensimmäistä huikkaa, niin et joudu enää kokemaan samaa, mitä olet jo kokenut!
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
ektr
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Helmi 06, 2013 12:58 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja ektr »

Eipä se humalatila mitään muuta. Mun mielestä on kuitenkin erittäin asiatonta tulla jollakin tavalla "puolustelemaan" näitä tekoja sillä, että poliisit tai ex-vaimo on sanonut uhrista jotain negatiivista. Entiset kumppanit nyt harvemmin jää muutenkaan liikaa kaipailemaan, eikä se poista sitä, että uhria jää silti kaipaamaan moni läheinen. Mielenkiinnosta Taija, kumpaa uhria sinä näillä puheillasi tarkoitit?
Taija
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Elo 25, 2009 2:53 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Taija »

ektr: Olet oikeassa. Oli minulta todellakin asiaton kommentti se mihin viittasit. Tällä typerällä kommentillani olin tarkoittanut vuonna 1997 menehtynyttä henkilöä.
Haluan kuolla luotisateessa suudellen.
ektr
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Helmi 06, 2013 12:58 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja ektr »

Hyvä että ymmärrät kommenttisi typeryyden, sillä kuten hyvin tiedät, häneltä jäi kaksi pientä lasta, äiti ja me kaikki muut omaiset häntä kaipaamaan. On siis kohtuullisen epämiellyttävää lukea tuollaisia kommentteja täältä SINUN taholtasi, aivan kuin yrittäisit mustamalaata uhria. Antamasi kuva ei kuitenkaan vastaa täysin todellisuutta, lukuunottamatta ehkä ex-vaimon typeryyttä. Mikäli poliisi on tuollaisen kommentin laukonut, pidän sitä erittäin epäasiallisena.

Jos me ei oltaisi häntä jääty kaipaamaan, ei sinullekaan varmasti olisi tästä tapauksesta vaadittu rangaistusta murhasta. Joka (valitettavasti) ei sitten toteutunut.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Taija kirjoitti:ektr: Olet oikeassa. Oli minulta todellakin asiaton kommentti se mihin viittasit. Tällä typerällä kommentillani olin tarkoittanut vuonna 1997 menehtynyttä henkilöä.
Viittaat varmaankin itse tappamaasi mieheen jonka tapoit 1997?
Vuonna 1997 toki menehtyikin ihmisiä kuka ns. luonnollisesti, kuka onnettomuuksissa, kuka mitenkin. Mutta sinun viittauksesi varmaankin liittyi tähän tappamaasi mieheen???
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Taija
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Elo 25, 2009 2:53 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Taija »

ektr: Ymmärrän täysin sen että olen kaikella saralla toiminut väärin ja nuo kirjoittamani asiat olisivat myös saaneet jäädä kirjoittamatta. Olen todella pahoillani, vaikkakin tiedän, ettei se mitään auta.

kakkosurpo: Vaikket ehkä itse sitä usko, niin sinun kommenttiasi ei kaivata joka välissä.
Haluan kuolla luotisateessa suudellen.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Vaikket ehkä itse sitä usko, niin sinun kommenttiasi ei kaivata joka välissä.

Kuule eipä kiinnosta sinun kaipaamisesi muuten kuin sikäli että kaipaatko usein 2 tappamaasi miestä???
Usko tai älä niin on paljon ihmisiä jotka ei kaipaa sinun olemassa oloa lainkaan.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Taija
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Elo 25, 2009 2:53 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Taija »

Kyllä minä sen kakkosurpo tiedostan ja tajuan, olethan sinä sen jo aiemminkin tässä hyvin selväksi tehnyt.
Haluan kuolla luotisateessa suudellen.
Ester
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2013 4:59 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Ester »

Nimof kirjoitti:Ester, minä en ketään silittele. En pidä verenhimoisista ihmisistä, ovatpa sitten tappajia tai näitä hurskaita "kunnon kansalaisia".

Onko ihmishengellä arvo? Rahassako se mitataan? Kukahan senkin mittaa. Ja ennen pitkää kaikki kuolevat.

En tunne T:tä, mutta on ollut mielenkiintoista että hän on uskaltautunut tänne julkisesti syljettäväksi.
Nimof kirjoitti:Kun ruukku on särkynyt siitä ei enää ehjää saa, ei itkemällä, ei raivoamalla, ei kostamalla.

Luuletko olevasi jossakin elokuvissa ja jälkeenpäin spekuloit näkemääsi? Etkö ymmärrä sitä että nämä uhrit ovat olleet OIKEITA ihmisiä ja tämä tappaja on OIKEA ihminen, tämä on tapahtunut OIKEASSA elämässä, tämän tappajan tekoa ei saa ikinä korjatuksi, eikä ikinä vääryyttä suoritetuksi vaikka vankeustuomion olisikin siitä suorittanut

Kerron vähän sinulle faktaa: hän on teoillaan jättänyt lapsia orvoksi, riistänyt äidiltä lapsen,ehkä sisaruksilta veljen, ystäviltä ystävän. Näitä taijoja on paaljon ja uhreja sitäkin enemmän. Se että joku on vihainen siitä, kärsii, itkee , huutaa, ei saa sitä korjatuksi mutta annettakoon se mahdollisuus heille mikä heillä enää on jäljellä.

Onko sinusta mielenkiintoista että taija tulee tänne syljettäväksi, oletko yhtään miettinyt minkätakia häntä syljetään??

Tää on niin sydäntä särkevää, itseltänikin on erittäin läheinen ihminen murhattu, ja se mitä tuli tilalle ei voi sanoin kuvata, tämä murhaaja on jo vapaalla, mutta luuletko että se poistaa ikävän? tapauksesta on jo reilu viisi vuotta mutta yksikään päivä ei ole tehnyt sitä että sydän olisi taas ehjä. En voi muuta kuin ymmärtää näitten kahden uhrien omaisia. Ja toivoa että oikeus muuttuisi, nimittäin se ei ole oikeutta että tälläinen joka on riistänyt ihmishenkiä voi kirjoitella yleisillä palstoilla ja ei niinkään pahoittelumielellä vaan nälvimällä ja viisastelemalla, esim. tuolla aikaisemmin oli jopa huoritellutkin
Ei tuule nyt, on tuuli tyyntynyt
Ester
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2013 4:59 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Ester »

Taija kirjoitti:Ester, jokaiselle on varmasti nyt tullut selvääkin selvemmäksi se, mitä sinä ajattelet Suomen valtion oikeuskäytännöistä, minusta ja minun olemisestani ja elämisestäni.
Jospa pohtisit välillä jotain muutakin kuin minun menneisyyttäni? Menisit vaikka tyttäresi kanssa pulkkamäkeen.

Sinun menneisyyttäkö pohdin? Sinun menneisyys ei ole ihan sitä luokkaa että sitä jäisi joku pohtimatta katsomaan. Sussa ei ole yhtään ihmisyyttä näkynyt, ja silti elät ja hengität
Ei tuule nyt, on tuuli tyyntynyt
ektr
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Helmi 06, 2013 12:58 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja ektr »

Ester, toisen uhrin omaisena on myönnettävä, että pistää vihaksi uhrin tahallinen mustamaalaaminen tekijän taholta tuolla aiemmin, vaikka sitä anteeksi on pyydettykin. Pari unetonta yötä on takana, kun asiat pyörii mielessä. En voi ymmärtää, että joku "puolustelee" tekoaan sillä, mitä joku uhrista on mahdollisesti sanonut, etenkin jos kyseessä on joku ex-vaimo. Mutta jokainen tyylillään, olen kuitenkin varma, ettei tullut parempi mieli vaikka sai uhrista vähän naljaista.
Taija
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Elo 25, 2009 2:53 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja Taija »

ester: Mainitsemasi huorittelu kohdistui nimimerkille dollariexpress ja sen johdosta sain kahden viikon bannit palstalle.
Silloin kun minut on tuomittu, ei minulta ole siinä yhteydessä viety ihmisoikeuksia (tiedän, tiedän.) eikä oikeutta kirjoittaa julkisesti asioista. Koska sinulla on vapaus arvostella minua, silloin katson että minulla on myös vapaus vastata tähän arvosteluun. Ei kai yksin voi keskustella?
Sikäli varmasti onkin poikkeuksellista, että tekijä henkilökohtaisesti osallistuu keskusteluun, mutta edelleenkin toistan itseäni; se ei ole minulta kielletty. Minä myönnän että olen tässä ketjussa tehnyt ylilyöntejä ja kirjoittanut sellaista, mikä olisi saanut jäädä kirjoittamatta.

Alunperin tarkoitukseni oli osallistua tähän keskusteluun niin, etten olisi paljastanut, kuka olen. Kuitenkin aika pian päätin, että menen sittenkin omalla nimelläni mukaan, antaa palaa ja otan vastaan kaikki mitä tulee.

"Sinun menneisyyttäkö pohdin? Sinun menneisyys ei ole ihan sitä luokkaa että sitä jäisi joku pohtimatta katsomaan." Jotenkin paradoksaali lause, mutta luulen ymmärtäväni mitä tarkoitat.
Viittauksessasi siihen, ettei minussa ole näkynyt ihmisyyttä ja silti elän ja hengitän, totean että vaikka sinä ester ja lukuisat muut kuinka toivoisivat näkevänsä/kuulevansa, että olen ottanut itseni hengiltä, se ei kuulu tulevaisuuden suunnitelmiini.

ektr: Olen varmasti ilmaissut itseäni huonosti ja väärin, mutta missään tapauksessa aikomukseni ei ole ollut tulla tänne puolustelemaan itseäni. Kirjoitan tämän täysin vakavalla naamalla ja todella tarkoitan sitä.
Haluan kuolla luotisateessa suudellen.
apassi71
Armas Tammelin
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 5:32 pm
Paikkakunta: Jyskälä-Hki

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja apassi71 »

Ester kirjoitti:"Tää on niin sydäntä särkevää, itseltänikin on erittäin läheinen ihminen murhattu, ja se mitä tuli tilalle ei voi sanoin kuvata, tämä murhaaja on jo vapaalla, mutta luuletko että se poistaa ikävän? tapauksesta on jo reilu viisi vuotta."
Ikävää toi mitä Esterille on käynyt. Hämmästyttää jos Esterin erittäin läheinen ihminen on MURHATTU ja Murhaaja on vapaalla jo viiden vuoden päästä. Taija ei sentään ole murhannut ketään.
sivusta_seuraaja
Martin Beck
Viestit: 777
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 11:20 pm

Re: Kaakkolammen surma -06

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

apassi71 kirjoitti:
Taija ei sentään ole murhannut ketään.
mitäs Taija on tehnyt?

hups -henki läksi kahdelta ihmiseltä,
niinkö?
Vastaa Viestiin