Nainen surmasi miehen Jyväskylässä -06

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
-escada-
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 10:57 am

Nainen surmasi miehen Jyväskylässä -06

Viesti Kirjoittaja -escada- »

apollo kirjoitti:Ettei tää ollu se juttu, jossa tyttöystävä pisti poikakaverinsa kylmäksi kaakkolammella? Oli yöllä soittanut siskolleen ja kertonut hänelle tapahtumat.

Sama tyttö oli aikaisemmin tappanut Kuokkalassa jonkun holistin nimeltä pygmi. Tyttö lähtöisin kypärämäestä.

En siis ole varma tästä, mutta jotenki tuo ikä täsmää ja jos on sama juttu, niin asia on selvitetty.
Tämän lainaamani jutun uhrin tunsin. Sisaruksieni kanssa oli ennen kaveri, kotipaikkakunnallaan ennen Jyväskylään muuttoa. Aika naisten miehen maine hänellä oli, joten ehkä nyt sitten sattui turhan mustasukkainen tapaus kohdalle. Alibin juttu tästä on minulla koneella ja valokuvakin omassa kansiossa uhrista.

otsikkoa muokattu
t:mode

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Laita se alibin juttu tänne? Itsellä jäänyt lukematta.

-escada-
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 10:57 am

Viesti Kirjoittaja -escada- »

Jyväskyläläinen laborantti Ronja Taija Tuulia rekonen 31, soitti 2. elokuuta aamuyöllä hätäkeskukseen ja kertoi lyöneensä miestä leipäveitsellä. Hätäkeskus ilmoitti poliisipartiolle puukotuksesta.
Tapahtumapaikka sijaitsi Jyväskylän Pupuhudan ja Kangasvuoren alueella osoitteessa Kaakonpyrstö. Kerrostalon rapun edessä otettiin kiinni Taija Rekonen ja hänen siskonsa. Asunnosta löytyi mies makaamasta selällään sängyllä. Miehen rintakehässä ja käsivarsissa oli haavoja ja verta. Ambulanssin miehistö totesi hänet kuolleeksi. Taija Rekonen myönsi lyöneensä kumppaniaan leipäveitsellä useita kertoja. Rintakehässä oli todettavissa 8 pistohaavaa, selässä 4, oikeassa kädessä 2 ja vasemmassa kädessä 3 pistohaavaa. Tapahtuman jälkeen Taija soitti siskolleen, joka saapui paikalle taksilla. Sisko totesi miehen elottomaksi, jonka jälkeen he soittivat yhdessä hätäkeskukseen.
Vuonna 1976 syntyneen levyseppähitsaajan kuolinsyynä ovat olleet sydämeen osuneet pistohaavat.
Taija Rekonen ei ole osannut selittää, miksi hän on lyönyt miestä ja miksi lyöntejä on sekä selässä että rinnassa.Naisen mukaan mies on varmuudella nukkunut lyöntihetkellä.

Taija oli tapahtumahetkelllä humalassa.Hänet puhallutettiin puoli viiden aikaan aamulla. Silloin nainen oli vielä 2 promillen kännissä. Siitä vain 5 tunnin kuluttua aloitettiin ensimmäinen kuulustelu.
- Myönnän syyllisyyteni tutkittavana olevaan rikokseen.Kenelläkään muulla ei ole osuutta tapahtuneeseen.
Taija oli ollut edellisenä iltana siskonsa luona kaupungilla.
- Nautimme siellä olutta.Noin yhdeltätoista lähdimme ravintola Anneliin. Siellä olimme ehkä parisen tuntia. Sen jälkeen päätimme siirtyä ravintola Raatikellarille. Minä en kuitenkaan lähtenyt, vaan soitin tuttavani noutamaan minua. Tuo "tuttava" oli Taijan miesystävä Pasi (nimi muutettu).
- Pasin kanssa olen pyörinyt vuoden verran. En ole varsinaisesti seurustellut pidempään hänen kanssaan, vaan ajoittain olemme olleet yhdessä.
-Pasi tuli noutamaan minua kavereidensa kanssa keskustasta. Ajelimme kaupungilla, Kävin hakemassa lisää olutta siskoni asunnolta.

Kuskina ollut henkilö halusi lopettaa ajelun. Hän heitti Pasin ja Taijan Pasin luo.
-Menimme sinne kahdestaan.Otimme molemmat olutta ja joitakin lääkärin määrämiä rauhoittavia lääkkeitä.
- Istuskelimme jonkin aikaa. Sen jälkeen aloimme nukkua.
Taija ei saanut nukuttua. Hän pyöriskeli sängyssä, siirtyi välillä sohvalle, mutta uni ei vain tullut. Pasi nukahti.
- Valvoskelin itsekseni ja jotakin käsittämätöntä tapahtui päässäni.
Taija meni keittiöön, hän otti käteensä leipäveitsen.
- Löin Pasia useita kertoja veitsellä ylävartaloon.
Taijan mielestä Pasi vain nukkui koko ajan, eikä herännyt tai liikkunut iskujen aikana.
- Lyöntien jälkeen pudotin veitsen johonkin. Soitin siskolleni ja kerroin mitä oli tapahtunut. Pyysin häntä tulemaan äkkiä paikalle. Itkin puhelimessa hysteerisesti. Sisko tuli ja pian tulivat poliisitkin.
- Minut tuotiin putkaan.
Taija ei osaa selittää lyönneilleen mitään syytä.
- Olin alussa kovasti kiintynyt Pasiin, mutta viime aikoina en enää välittänyt. Pasi oli minusta jollakin tavalla mustasukkainen.
Illan aikan heillä ei ollut riitaa.
- En osaa selittää tekoani. Humalatilani oli kova, koska olin illan aikana juonut n. 15 pulloa olutta.
- Lyöntien aikana en ajatellut mitään. En osannut ajatella mitä siitä voi seurata.
Taija antoi poliisitutkinnassa ymmärtää, että kysymys oli enemmänkin kaveri- kuin seurustelusuhteesta. He viettivät yhteisiä öitä pääasiassa Taijan asunnolla.
Taijan mukaan he eivät harrastaneet tapahtumayönä seksiä, eikä siitä myöskään syntynyt mitään riitaa.
- Kun menimme Pasin asunnolle, aloimme yhdessä chattailemaan tietokoneella.
-Pasia alkoi jossain vaiheessa väsyttää.Hän otti nukahtamislääkkeen ja meni sänkyyn. Pasi otti myös jonkun rauhoittavan lääkkeen. Menin hänen viereensä nukkumaan, mitään lähentelyä ei ollut.
Taija ei muista kuin yhden lyönnin. Seuraava muistikuva naisella on vessasta, jossa hän tuijottaa itseään peilistä. Taijalla on oma karu menneisyytensä.
- Pasi tiesi menneisyyteni. Olen itse kertonut hänelle, millaisia rikoksia olen tehnyt. Puhuimme muutamia kertoja niistä humalassa. Mainitsin vielä Pasille, että tulisiko minun lähteä hänen luotaan pois, jos hän ei sitä hyväksy. Pasi ei halunnut minun lähteä.
Kuulustelunsa lopuksi Taija yritti pohtia teon motiivia. Sitä ei löytynyt.
- Haluan sanoa, että en tälläkään hetkellä osaa selittää tekoani. Olen kuitenkin syyllinen siihen. Missään vaiheessa etukäteen tällainen ei ole tullut mieleeni. Jotakin on päässäni tapahtunut, Taija sanoi.

Taijan siskon mukaan ravintolakierroksella ei tapahtunut mitään normaalista poikkeavaa. He erosivat ennen kahta aamuyöllä, jolloin Pasi tuli hakemaan Taijaa.
- Kohta sen jälkeen Taija soitti minulle. Hän vain itki kovasti. Kysyin missä hän oli. Taija kertoi olevansa Pasin luona, vessassa. Puhelun aikana Taija ei sanonut mitä oli tapahtunut, mutta koska hän itki kovasti, niin lupasin lähteä hänen luokseen.
- Poistuin ravintolasta ja menin taksikopille. Matkan aikana Taija soitti useita kertoja ja itki. Jonkun puhelun aikana Taija kertoi tappaneensa Pasin. Uskoin Taijan puheet ja pyysin häntä odottamaan kerrostalon alaovella kunnes tulen.
Taija ei olisi halunnut siskonsa näkevän, mitä oli tapahtunut.
- Taija ei aluksi halunnut lähteä asuntoon, mutta minä päätin mennä. Taija tuli perässä.
- Pasin vartalossa oli useita puukoniskun jälkiä. Kokeilin pulssia, mutta se ei tuntunut. Pasi ei tuntunut hengittävän.
Sisko sopi että Taija soittaisi itse poliisille.
- Kun puhumisesta ei itkun takia tullut mitään, niin minä puhuin puhelun loppuun.
Taija kielsi siskolleen, että hänellä olisi ollut Pasin kanssa mitää riitaa.
Taija ja Pasi ehtivät seurustella noin vuodet. Siskon mukaan seurustelu oli vaihtelevaa. Välillä oltiin yhdessä, välillä erossa.
Erään tuttavan mukaan Pasi ei ollut innokas jatkamaan seurustelua. Taija käytti runsaasti alkoholia ja se häiritsi Pasia. Tuttava arveli, että Pasilla oli uusi tyttöystävä.
-Tämä tuli tietoon, kun Pasi oli parisen viikkoa jossakin, eikä kukaan tiennyt missä, tuttava selvitti poliisikuulusteluissa.
Jyväskylän käräjäoikeus määräsi taposta syytetyn naisen mielentilatutkimukseen.

Alibi 11/06

Se lohduttaa, että uhri oli tiedottomassa tilassa surman saatuaan. :cry:
Onko kellään tietoa tuomiosta?

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Kiitti escada vaivannäöstä kun laitoit artikkeli!!

Aika järkyttävä juttu ja tarkkaan selvitetty, tosin lähinnä tekijän näkökulmasta. Mutta eiköhän tuo noin mene, eihän tuossa paljoa itseään puolestalla.

Sama mimmi on tappanut myös toisen miehen, tämäkin tapahtui jyväskylässä (kuokkalassa taisi tapahtua, tämäkin uhrin kotona). tämän hän muistaakseni tukehdutti tyynyllä, silloinkin uhri nukkui. tämäkin asia oli lehdistössä aikoinaan, ennen kaakkolammen tapausta. valitettavasti en muista tuomiota, mutta hämärä muisti kuva, että normaali tuomio taposta, vähän alle 10 vuotta.


En muista tuomiota, mutta juttu kiinntti muutama vuosi sitten huomioni. Olen asunut samalla seudulla kauan aikaa sitten ja sillon jo aika hurja meno. Se ei muuten sijaitse pupuhuhdan ja kangaslammen alueella. se on oma alueensa eli Kaakkolampi. nämä kaikki sijaitsee Huhtasuolla.

-escada-
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 10:57 am

Viesti Kirjoittaja -escada- »

Joo olen kuullut tuosta että hän on aikaisemminkin tappanut jonkun. Ja sellaistakin olen kuullut että olisi nimensäkin sen ensimmäisen teon jälkeen vaihtanut.

Jane
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 5:46 am

Surullinen tapaus

Viesti Kirjoittaja Jane »

Tämä oli kyllä surkea tapaus. Huono esimerkki siitä mitä netin kautta voi löytää ja miten sattuma voi johtaa toiseen...

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Surullinen tapaus

Viesti Kirjoittaja apollo »

Jane kirjoitti:Tämä oli kyllä surkea tapaus. Huono esimerkki siitä mitä netin kautta voi löytää ja miten sattuma voi johtaa toiseen...
Mitä osuutta internetistä oli tapauksessa? En tajua, olihan ne illalla yhdessä chattaileet (siis samalta koneelta), mutta ei minun käsittääkeni tutustunet netin kautta.

Juu Ronja on vaihtanut nimensä, olikohan aikaisemmin Tanja?. Tuollainen nimi kummittelee mielessä.

Jane
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 5:46 am

Viesti Kirjoittaja Jane »

Kyllä ne minun mielestäni löysivät toisensa samaiselta chat-palstalta.

zippi
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 4:30 am

Viesti Kirjoittaja zippi »

Tunnen myös tämän rikoksen tekijän ja siskon. :cry:
Todella ikävä ja rankka tapaus... Sekakäyttö on aina vaarallista. :cry:

Huihai
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: La Elo 16, 2008 4:48 pm

Viesti Kirjoittaja Huihai »

Ensimmäinen tappo tapahtui kypärätiellä ja tekijä ollut ennen Taija, itseasiassa on edelleenkin hänen kutsumanimensä. Otti lisänimen jo paljon ennen ensimmäistä tappoaan mutta meni linnassa naimisiin ja siksi sukunimi oli muutaman vuoden eri. Moni varmaan tietääkin (?) tämän miehensä, M.Saaren joka on jo kuollut. Taisivat linnassa olon aikana erotakin.
Istuu taas puolet koska ensimmäinen tappo oli vanhentunut.

Lucija75
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: To Loka 23, 2008 2:25 pm

Viesti Kirjoittaja Lucija75 »

Jep, ylläolevalla hyvin tiedot hallussa mutta voisin väittää että mulla vielä paremmin... :)
;)

mice
Lauri Hanhivaara
Viestit: 133
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 2:42 pm

Viesti Kirjoittaja mice »

Lucija75 kirjoitti:Jep, ylläolevalla hyvin tiedot hallussa mutta voisin väittää että mulla vielä paremmin... :)
Voisitko kertoa meille, jos sulla on merkittävää tietoa tästä tapauksesta.

Ingrid
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:57 pm

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

Minä tiesin sekä tämän surmatun että surmaajan tuon mainitun chatin kautta, mutta en tuntenut kumpaakaan varsinaisesti. Surullinen tapahtuma, joka herätti monenlaisia tunteita chattilaisissa.

Lucija75
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: To Loka 23, 2008 2:25 pm

Viesti Kirjoittaja Lucija75 »

Tuomio tapauksessa oli 10v 6kk. Tutustuivat chatin kautta ja olivat vuoden päivät tekemisissä keskenään.

Jos jokin asia erityisesti vaivaa, voi kysyä yv:nä asiaa allekirjoittaneelta.
;)

uun0
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 12:56 am

Viesti Kirjoittaja uun0 »

Haiskahtaa siltä, että Lucija75:lla on tarkat tiedot tapauksesta, johtuen siitä, että hän itse on tämä Taija... ainakin äkkiseltään voisi näin päätellä 1) nimimerkistä 2)asuinpaikasta 3)"tiedän tapauksesta paremmin kuin muut"- viesteistä... :wink:

Vastaa Viestiin