Jere Lindell, Ylöjärvi - katosi 12/18, löytyi surmattuna

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2839
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

EkiVeijo kirjoitti:Vuosia olen jo MInfon keskusteluja seurannut, mutta nyt oli vihdoin pakko luoda oma profiili. Tämä tapaus osui itseä suhteellisen lähelle sillä vietin suuren osan lapsuudestani ja nuoruudestani juuri Parkanossa. Pääepäillyn tunsin aikanaan kohtalaisen hyvin. Kävimme samaa koulua ja pyörimme samoissa porukoissa. Hän ei ole sukua tälle vanhimmalle pidätetylle. Kahdesta muusta epäillystä en tiedä mitään. Tämä pääepäilty oli paikkakunnalla kohtuullisen tunnettu henkilö. Hänet tuomittiin muistaakseni 2005 vankilaan useista rikoksista(esim aseen kanssa riehumista) jossa taisi istua reilun vuoden.
Ei kyllä vieläkään välähdä mulla lahossa nupissani kuka vois olla kyseessä, vaikka itsekin oon tuolla tällä vuosikymmenellä muutan vuoden asustellut ja kaikki kylän tarinat melkein on tullut kuultua. Muista kopitetuista tulee mieleen, että oisko se 17 vuotias pimu tuon Jeren joku tyttöystävä tai jotakin, Viljakkala on kuiten aika lähellä.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
EkiVeijo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2019 10:20 pm

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja EkiVeijo »

Pääepäilty ei tietääkseni ole mitään sukua kenenkään muun epäillyn kanssa. Hän on todellakin 86 syntynyt ja aikanaan asusteli Parkanon elokankaalla. Noin 2005 joutui tosiaan vankilaan ja vapauduttuaan tietääkseni muutti Hämeenlinnaan. Sen myöhemmistä vaiheista ei minulla juurikaan ole tietoa, koska karistin tuolloin Parkanon tomut jaloistani eikä ole tullut enään noissa vanhoissa porukoissa notkuttua.
Miehet hallitsevat maailmaa, mutta naiset hallitsevat miehiä...
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1275
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja maxi »

Itseäni ihmetytti tuossa iltalehdet jutussa jossa oli haastateltu koiran ulkoiluttajaa joka oli tavannut henkilöt metsästä noihin aikoihin sanoneen että maanomistaja kertoi heidän olevan joulukuusiasialla. Surma ajankohdaksi on ilmoitettu 28-29.12 eikö se ole lähempänä uutta vuotta eihän silloin joulukuusia haeta. Jälkeenpäin tuolla ei oltu kuuleman liikuttu.
Elämä on laiffii
EkiVeijo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2019 10:20 pm

Re: Jere Lindell,Ylöjärvi, kadonnut 12/2018

Viesti Kirjoittaja EkiVeijo »

Ainakin tällä vanhimmalla epäillyllä on sen verran reilusti tiluksia, että sinne melko helposti yhden auton jemmaa. Ties vaikka olisi jo löytynytkin. Ei vain ehkä ole se ensimmäinen asia josta tiedoitetaan .
Miehet hallitsevat maailmaa, mutta naiset hallitsevat miehiä...
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2839
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Parkano on kyllä ihan uniikki paikka joka pitää ihan itse kokea, niin silloin avautuu tämä joulukuusipuuhastelukin, joka ei aiheuta isompaa hämmästelyä joulun jo mentyä. En oikein osaa tätä kuvailla, enkä tiedä sitäkään millainen Parkano on ollut aiemmin. Minulle itselle jäi paikkakunnasta sellainen maku, että on samalla tavalla synkänoloinen paikka ilmapiiriltään, kuin esimerkiksi Suolahti, ei mikään Chicago, mutta jotekin sellainen painostavan oloinen tunnelma.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10693
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja damfin »

Mitäpä olisi murha/katoamistapaus ilman koiranulkoiluttajaa silminnäkijänä, onneksi heitä riittää :mrgreen:
Toisaalta koiranulkoiluttajahan ei tuossa iltalehden uutisessa tarkenna milloin oli maanomistajan ja pääepäillyn "joulukuusiasioilla" nähnyt, jos miehet ovat tuttuja tai jopa sukulaisia (eli parkanolaisia) keskenään niin ovathan he voineet yhdessä siellä metsässä liikkua ennen henkirikostakin, ehkä he olivat ihan oikeasti jouluusta hakemassa, kyllä kai ne murhamiehetkin saattavat joulua viettää ja pukilta lahjoja kuusen alle odottaa :lol:
EkiVeijo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2019 10:20 pm

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja EkiVeijo »

SYLWAR kirjoitti:Parkano on kyllä ihan uniikki paikka joka pitää ihan itse kokea, niin silloin avautuu tämä joulukuusipuuhastelukin, joka ei aiheuta isompaa hämmästelyä joulun jo mentyä. En oikein osaa tätä kuvailla, enkä tiedä sitäkään millainen Parkano on ollut aiemmin. Minulle itselle jäi paikkakunnasta sellainen maku, että on samalla tavalla synkänoloinen paikka ilmapiiriltään, kuin esimerkiksi Suolahti, ei mikään Chicago, mutta jotekin sellainen painostavan oloinen tunnelma.
Niin(jussi Halla-aho tyylisellä äänellä). Eräs nuori mies ehdotti aikanaan Parkanon mainos sloganiksi lyhyttä ja ytimekästä "jää tänne ja ammu ittes". Tämä olisi mielestäni ollut ihan toimiva. Kyseessä on oikesti synkkä kunta, suoraan sanottuna täydellinen persesilmä. Ei ole ikävä.
Miehet hallitsevat maailmaa, mutta naiset hallitsevat miehiä...
juzziz
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2016 9:18 pm

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja juzziz »

Tuliko muilla heti ensimmäisenä mieleen tapaus "Heinä". Eli tämä episodi, missä uhri sidottiin puunrunkoon kiinni ja jätettiin kuolemaan. Törmäsin lähisukulaisen hautajaisissa Parkanon hautuumaalla tämän uhrin hautapaikkaan ja nimi tuli välittömästi mieleen. Noh ehkä vähän OT.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2839
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

juzziz kirjoitti:Tuliko muilla heti ensimmäisenä mieleen tapaus "Heinä". Eli tämä episodi, missä uhri sidottiin puunrunkoon kiinni ja jätettiin kuolemaan. Törmäsin lähisukulaisen hautajaisissa Parkanon hautuumaalla tämän uhrin hautapaikkaan ja nimi tuli välittömästi mieleen. Noh ehkä vähän OT.
Niin jos meinaat tätä keissiä , missä uhri sidottiin puuhun nippusiteillä, niin kyllä. Jotkut paikalliset kutsuukin nippusiteitä sarkastisesti parkanolaisiksi. Sitten ainakin oli joku keissi, missä joku neito houkutteli tähän lääpällään olleen nuorenmiehen armastelemaan ja jotkut juipit vei tämän porukalla metsään tai soramontulle, en nyt muista tarkemmin paikkaan ja pieksi tämän siihen malliin että kuoli sen saurauksena. Joku aivovamma taisi olla se kuolinsyy, jos muistan sen tarinan oikein. Nimiä en enää muista, nekin oon kyllä kullut monen monta kertaa.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
juzziz
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2016 9:18 pm

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja juzziz »

SYLWAR kirjoitti:
juzziz kirjoitti:Tuliko muilla heti ensimmäisenä mieleen tapaus "Heinä". Eli tämä episodi, missä uhri sidottiin puunrunkoon kiinni ja jätettiin kuolemaan. Törmäsin lähisukulaisen hautajaisissa Parkanon hautuumaalla tämän uhrin hautapaikkaan ja nimi tuli välittömästi mieleen. Noh ehkä vähän OT.
Niin jos meinaat tätä keissiä , missä uhri sidottiin puuhun nippusiteillä, niin kyllä. Jotkut paikalliset kutsuukin nippusiteitä sarkastisesti parkanolaisiksi. Sitten ainakin oli joku keissi, missä joku neito houkutteli tähän lääpällään olleen nuorenmiehen armastelemaan ja jotkut juipit vei tämän porukalla metsään tai soramontulle, en nyt muista tarkemmin paikkaan ja pieksi tämän siihen malliin että kuoli sen saurauksena. Joku aivovamma taisi olla se kuolinsyy, jos muistan sen tarinan oikein. Nimiä en enää muista, nekin oon kyllä kullut monen monta kertaa.
Juuri tämä: https://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=252 . Soramonttukeissi taisi olla aika vanhahko, pitää googletella.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2839
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

aumari kirjoitti:En kyllä olisi tiennyt Parkano -nimistä paikkaa olevan olemassa muuten kuin juna-aseman kuulutuksessa: Pikajuna Parkanon kautta Helsinkiin lähtee raiteelta jotain.
Semmoinen läpijokylähän se on, Tampere-Vaasa välillä, missä enempi poiketaan E12 tieltä vetämässä sumpit Shellillä ja matka jatkuu. Mulla asui eno siellä aikinaan vuosikymmeniä, ei kyllä siltä ollut kotoisn, pyöritteli erästä putiikkia kauppiaana ja kuoli sitten aikanaan, ihan kylläkin luonnollisesti. Serkkuhan mulla siellä pitäisi kait olla ja asua, en ole kyllä tätä serkkua tavannut kuin joskus sammuttimen mittaisena abt 40v sitten isovanhemmilla. En edes silloinkaan kun siellä Parkanossa tovin asustelin.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
juzziz
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2016 9:18 pm

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja juzziz »

Parkano on myös siitä erikoinen kylä, ettei sieltä kovin helpolla lähdetä sivistyksen pariin opiskelemaan tai työelämään. Omista ikätovereista harva tienaa yli 20k vuodessa. Köyhyys on periytyvää.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2839
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Se soramonttukeissi tais mennä niin, että nämä kuskasivat sen uhrin peräti Kihniö puolelle ja pieksivät siellä, joku sellainen hatara muistikuva mulla pyörii mielenpäällä.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
juzziz
Susikoski
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Huhti 15, 2016 9:18 pm

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja juzziz »

Pitänee soitella Parkanon suuntaan kunhan päivä valkenee. Kai sielä Shellin baarissa asiat tiedetään paremmin kuin Sorinkadulla Tampereella.
Sivustamulkoilija
Jack Bauer
Viestit: 967
Liittynyt: To Kesä 21, 2018 1:57 pm

Re: Parkanon aseman läheltä löytyi ruumis metsiköstä

Viesti Kirjoittaja Sivustamulkoilija »

SYLWAR kirjoitti:Parkano on kyllä ihan uniikki paikka joka pitää ihan itse kokea, niin silloin avautuu tämä joulukuusipuuhastelukin, joka ei aiheuta isompaa hämmästelyä joulun jo mentyä. En oikein osaa tätä kuvailla, enkä tiedä sitäkään millainen Parkano on ollut aiemmin. Minulle itselle jäi paikkakunnasta sellainen maku, että on samalla tavalla synkänoloinen paikka ilmapiiriltään, kuin esimerkiksi Suolahti, ei mikään Chicago, mutta jotekin sellainen painostavan oloinen tunnelma.
Juu,itekkin kuullu aikoinaan paljon parkanolaisista sekopäistä ja joitakin aikanaan ohimennen nähneenä,nii olen siitä samaa mieltä,et erikoinen paikka on,serkkujen seurustelu-suhteita/yms.mutta silti minuakin ihmetyttää toi että "joulukuusi-asioilla" on oltu joulun jälkeen ja vaikka kuinka on Parkano,nii joulu on sielä kyllä ihan samaan aikaan kun muualla Suomea.tai mistä sitä tietää vaikka tulevien joulujen kuusia ollu kattelamassa :lol:
Vastaa Viestiin