Jari Pesonen, 27v. Ilomantsi - katosi 19.8.-05 - surmattiin

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Setä
Neuvoja-Jack
Viestit: 537
Liittynyt: To Syys 13, 2007 7:40 pm
Paikkakunta: Itä opettaa

Viesti Kirjoittaja Setä »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:^


Onko se tuo Siltakatu jonka yli pitää mennä jos haluaa Kimmeliin?
kyllä. Tuo mainitsemani osoite on siltakadun ja rantakadun risteyksessä.

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Jos muistan niin onhan niillä seutuvilla kyllä ennen hakattukin..eikös.Ainakin siitä alkaa kyllä melkoisen hämärät alueet. 8)
Siitä on tosin aikaa kun olen niillä kulmilla liikkunut,onko tuossa viimeisessä talossa kulmalla vielä se baari,oliko jokun Birra tms.
Totuus on tarua ihmeellisempää

Setä
Neuvoja-Jack
Viestit: 537
Liittynyt: To Syys 13, 2007 7:40 pm
Paikkakunta: Itä opettaa

Viesti Kirjoittaja Setä »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:Jos muistan niin onhan niillä seutuvilla kyllä ennen hakattukin..eikös.Ainakin siitä alkaa kyllä melkoisen hämärät alueet. 8)
Siitä on tosin aikaa kun olen niillä kulmilla liikkunut,onko tuossa viimeisessä talossa kulmalla vielä se baari,oliko jokun Birra tms.
ei muistaakseni birra nimistä ravintolaa ole. Palaveri, public corner, bepop, amarillo ja teatteri on 100 metrin sisällä tuosta katoamispaikasta.

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

^
Siis oli tuolla nimellä about 15 vuotta sitten muistelen,nykyään varmaan joku aivan muu.
Totuus on tarua ihmeellisempää

villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Tästä ei vissiin ole mitään uutta kuulunut vai mitä sanoo joensuulaiset?

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Olipa taas mystinen jakso. Kyllä jotenkin omat epäilykseni ainakin kääntyivät noihin kavereihin, jotka olivat poliisille valehdelleet. En tiedä missä piireissä Pesonen liikkui, mutta voisi kuvitella, että monet ns. tavalliset nuoret kertoisivat poliisille rehellisesti asiat, jos ei mitään suurempaa salattavaa ole. En oikein usko, että tuo kaljanvälitysjuttu olisi ollut niin iso juttu, että perusnuorella olisi tarvetta lähteä poliisille valehtelemaan.

Lisäksi ohjelmassa sanottiin, että alkoholia Jari nautti nuoruudessaan runsaasti, ja varmasti on vaikeaa pyöriä porukoissa ilman, että kenenkään kanssa tulisi mitään kaunoja.

Jarin avovaimo vaikutti ainakin sellaiselta tyypiltä, jonka viereen uskaltaisi mennä myös pienen ryyppyreissun jälkeen ja varmasti olisivat saaneet välinsä selvitettyä tuon pienen riidan jälkeen, kun lapsikin on. Itsemurhaan en siis usko.

Poliisit tuntuivat taas ottavan vesiteorian käyttöönsä. Kun ei muitakaan todisteita ole, niin vedetään johtopäätös, että vedessä se on...

Jakso on yleareenassa, käykää katsomassa ja sanokaa mitä mieltä olette.
Paavo Arhinmäki on äijä!

Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turri »

Todennäköisesti (ainakin juttua tutkineen poliisin mukaan) Pitsa valehteli poliisille, koska halusi salata oman rattijuopumuksensa.

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Millainen tyyppi pizza mahtoi olla? Meinaan vaan, että aika kovat oli piipussa, kun valehteli poliisille ja kaveri kateissa...siinä voi olla itse perse penkissä ja epäiltynä kaverin katoamiseen, kun kännykkäkin oli paikannettu muualle, kuin oli sanonut.

Itse myöntäisin rattijuopumuksen, jos minua kuulusteltaisiin epäiltynä kaverin katoamiseen. Oliko Turri tuo rattijuopumus veikkaus, vai tuliko se esille jaksossa, kun en muista sellaista? Kumma jos autoa ajeltiin ihan mukavasti kännipäissään, mutta ei mitään muistikuvaa Pesosen menoista pizzalla...
Paavo Arhinmäki on äijä!

Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turri »

Ei ollut veikkaus vaan tuli siitä jaksosta ilmi, niin kuin viestissä mainitsin: tutkineen poliisin mukaan. Olihan se Pitsan valehtelu voinut olla sellainen hätäinen ratkaisu, kun ajatteli, että muuten tulee syyte rattijuopumuksesta.

Pitsasta en osaa sen kummempaa sanoa, kun minulla ei ole muuta tietoa kuin tuo eilinen Kadonneet-jakso.

antwerpen
Harjunpää
Viestit: 325
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:35 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja antwerpen »

Mun mielestä tuo rattijuopumuksen peittely kuulostaa täysin loogiselta. En tiedä, onko tuo Pizza edes ajatellut poliisin kuulusteluissa, että Jari jää pysyvästi kadoksiin.

Tätä ei varmaan kannattaisi kirjoittaa. Ei ole tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä kenellekään. Mutta en mahda mitään, että minulle tuli myötähäpeän tunne Jarin äitiä kohtaan, kun hänen kommenttejaan kuunteli. (Toisaalta enhän minä voi tietää, miten itse reagoisin, jos minulle tärkeä ihminen katoaisi.)

lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Itseäni kyllä kanssa mietityttää nuo Kaisu ja Pitsa. Sain sellaisen kuvan, että Pitsa oli vielä tulomatkallakin hyvin juopunut? Mitenköhän hän on Möhköön asti (sinne täältä lukemani perusteella 70 km) ajanut sellaisessa kunnossa ja vielä ilman, että kukaan olisi ilmoittanut hurjastelevasta autosta. Tai no ehkä Pitsa oli aijemminkin ajanut kännissä ja osasi homman. Silti vähän ihmetyttää, että miksi vaivautui siihen aikaan ja vielä humalassa lähtemään kaljanvälitystä harrastamaan? Ja sitten vielä puhelimet. Tottakai varsinkin kännissä ei yleensä tajua edes puhelimen soivan. Luulis Pitsan kuitenkin tajuavan sen, kun autoakin kerran pystyi ajamaan. Kaisun nyt ehkä ymmärtää, ettei sillon 3-6 välillä vastannut jos oli nukkumassa ja känny kenties äänettömällä.
Ja niin, silloin kun Jenni sai vihdoin Pitsan kiinni, niin eikös tämä Pitsa sanonut Jennillekin olevansa kotona, vaikka oli siellä Möhkyssä. Miksi ihmeessä hän Jennille valehtelisi? En ihan usko, että tuo Jenni olisi semmoinen, joka heti lähtee poliisille asiasta kertomaan.

Hmm, mutta mikä olisi Pitsan motiivi? Tai jotenkin tuntuu, että Kaisukin olisi mukana ainakin avustamassa. Ehkä Pitsalla ja Jarilla tosiaan oli jotain vanhoja kaunoja, jotka nousivat taas pintaan alkoholin vaikutuksesta. Ehkä koko teko oli vahinko.

Jotenkin tuntuu, että Jari ei jäänytkään Joensuuhun kuultuaan, ettei saa yöpaikkaa. Ehkä he kolmen hengen seurue siirtyi sieltä suoraan Möhkyyn. :roll:
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.

Mona Carita
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 6:15 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mona Carita »

pikkunen kirjoitti:Tuntuu jotenkin että on vältelty tahallaan Jennin yhteydenottoja...
Minä sain ohjelmasta käsityksen, etteivät Jenni ja Kaisu olleet mitään ylimpiä ystäviä, ehkä he eivät edes tunteneet toisiaan kunnolla. (Kadonneet-sarjan sivuilla sanotaan, että Kaisu ja Pitsa olivat sekä Jarin että Jennin ystäviä, mutta minä sain sen käsityksen, että he olivat lähinnä Jarin ystäviä.) Jospa Kaisun mielikuvat Jennistä olivat muodostuneet lähinnä Jarin puheiden perusteella ja Jari piti (ainakin ollessaan humalassa) Jenniä turhasta valittajana. Jenni itsekin sanoi, että hänellä on tapana hermoilla asioista etukäteen ja Jari rauhoitteli häntä.

Ehkä Kaisu ja Pitsa eivät vastanneet Jennin puheluihin klo 3 - 6 aikana, koska ajattelivat, että Jenni vain nipottaisi. Varsinkin kun molemmat olivat varmastikin väsyneitä, Kaisu oli lisäksi kipeä ja Pitsa humalassa. Ehkä he halusivat nukkua pahimman väsymyksen pois ja vastasivat Jennille vasta kuuden jälkeen. Tosin Pitsa ei välttämättä ollut klo 3 - 6 välillä nukkumassa vaan siellä autoilureissullaan, ja silloin hänellä oli varmasti vielä vähemmän intoa vastata Jennille.

Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turri »

antwerpen kirjoitti:Mun mielestä tuo rattijuopumuksen peittely kuulostaa täysin loogiselta. En tiedä, onko tuo Pizza edes ajatellut poliisin kuulusteluissa, että Jari jää pysyvästi kadoksiin.

Tätä ei varmaan kannattaisi kirjoittaa. Ei ole tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä kenellekään. Mutta en mahda mitään, että minulle tuli myötähäpeän tunne Jarin äitiä kohtaan, kun hänen kommenttejaan kuunteli. (Toisaalta enhän minä voi tietää, miten itse reagoisin, jos minulle tärkeä ihminen katoaisi.)
Mulle tuli mieleen Jarin äidin käytöksestä, että onko kuitenkin normaalia kieltää kaikki teoriat siksi, että toivoo Jarin vielä löytyvän.

Sitä mietin myös, että miksi Pitsa myös tosiaan valehteli Jennille, jos hänellä ei ollut mitään tekemistä Jarin katoamisen kanssa?

Jarin siskolla Hannalla on voinut olla jonkinlaisia omantunnontuskia, kun ei ottanut Jaria kylään. Jos olisi ottanut, Jari ei olisi ehkä edes kadonnut.

Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Kuka kertoi Jarin valittaneen Jennin käytöksestä, vai kuuliko sen useampi henkilö?

Jospa kertojan tarkoitus olikin peitellä jotakin ja antaa ymmärtää, että Jari olisi kadonnut vapaaehtoisesti toisin sanoen ruumista ei ainkaan kannata hakea.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -

Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turri »

^Siinä eilisessä ohjelmassa oli, että oli valittanut siitä ravintolan pöydässä eli varmaankin sitten mukana oli ollut Pitsa ja Pitsan nainen.

Vastaa Viestiin