Herttoniemenrannan perhesurma -08

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Kyllikki S kirjoitti:Tämä taitaa nyt olla jossain 70-luvulla syntyneen pullamössösukupolven tapa päästä ongelmista kertaheitolla. Mulle kaikki heti- jos ei, niin hyvästi sitten vaan.
70-luvulla syntyneet eivät kyllä ole mikään pullamössö-, vaan nimenomaan väliinputoajasukupolvi. Esimerkiksi juuri nämä ikäluokat jäivät vaille eläkekertymää työuran alusta, mutta supistukset työuran lopussa kyllä koskevat heitä. Esim. oma eläkkeeni alkoi kertyä vasta 23-vuotiaana (entinen raja). Silti ei työuran loppupäässä ole luvassa tähän mitään kompesaatiota.

Nuoruus osui 90-luvun alun laman jälkeiseen aikaan. Moni ei ole koskaan päässyt vakituiseen työhön kiinni, koska sitten kun niitä paikkoja alkoi taas olla, tuli kouluista ulos jo uusi nuorempi sukupolvi, joka mieluummin otettiin töihin.
Every ship must sail a world.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

^ Totta kyllä tuokin. Jokainen sukupolvi omalla kohdallaan varmaan kokee olevansa väliinputoaja. Itsekin voisin luetella pitkän liudan seikkoja joissa minä ja ikäiseni ovat olleet huomattavasti huonommassa asemassa kuin myöhemmät, tai jopa aiemmat sukupolvet/ikäluokat.
Minullekaan ei eläkettä kertynyt kuin vasta 23 vuotiaasta, mutta koska eläke ei ole vielä ajanlohtainen, en siitä ole vielä ehtinyt myöskään kärsiä käytännössä. Ainoastaan tieto menetetyistä eläke-euroista monelta työvuodelta ottaa päähän, joten tämä seikka tuskin vielä 40-50-vuotiaiden tekemiin ratkaisuihin vaikuttaa?
Pullamössösukupolvi-nimitystä käytetään lähinnä 60-70 luvuilla syntyneistä lapsista jotka eivät ole esim. joutuneet koulunkäynnin lisäksi osallistumaan esim.kotitöihin. Näiden lasten nuoruusikä osuu mukavasti 80-luvun biletysvuosikymmenelle.
http://igs.kirjastot.fi/fi-FI/iGS/kysym ... discussion
exgod777
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 10:23 am
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja exgod777 »

Kyllikki S kirjoitti:Tämä taitaa nyt olla jossain 70-luvulla syntyneen pullamössösukupolven tapa päästä ongelmista kertaheitolla. Mulle kaikki heti- jos ei, niin hyvästi sitten vaan.
Ite oon syntynny 70 luvulla, en usko että syy on 70- luvussa tai muuten ehkäisevänä turvatoimena voitaisiin ottaa kaikilta 70- luvulla syntyneiltä lapset pois :twisted:
*6 §* Kohtele muita niin, kuin tahtoisit heidän itseäsi kohtelevan.
Vastaa Viestiin