Mies ampui avovaimonsa ja itsensä Hattulassa

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Niccole
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 10:28 pm
Paikkakunta: Ulkoimailla

Viesti Kirjoittaja Niccole »

Anteeksi kun nostan jo vanhaksi käyneen aiheen, mutta minun oli nyt pakko kirjaimellisesti kääntää veistä haavassa.

Tämän perhesurman tekijä, oli minulle erittäin läheinen. Hän oli serkkuni. Itseäni raastoi lukea täällä kuinka hänestä tehtiin raaka, sydämetön murhaaja. En yritä tehdä hänen teostaan hyväksyttävää, enkä milläänlailla puolustella sitä, toivon vain että muutkin näkisivät hänessä sen puolen jota minä sain sukulaisena koskettaa.

Ensinnäkin laittomasta käsiaseesta. Saamani käsityksen mukaan serkkuni oli hankkinut sen turvakseen, koska oli sekaantunut johonkin hämärään. Hänellä ei varsinaisesti ollut rikosrekisteriä (tietääkseni) mutta oli yhteydessä "alamaailmaan".

Tämä uutinen tuli perheelleni täytenä yllätyksenä. Kukaan meistä, ei edes läheisimmistäkään sukulaisista, osannut ennustaa tätä. Hän oli mukava miellyttävä mies, ihminen jonka olisin viimeisenä tässä maailmassa tekevän näin.

Tässä keskustelussa kuulin jonkun sanoneen että kyseessä ei ole "hyvä ihminen". Kuka täällä on niin pyhä tuomitsemaan hyviä ja pahoja? Annetaan kuolleen levätä rauhassa. Itse olen vahvasti siinä uskossa että serkkuni oli joutunut elämässään umpikujaan ja koki itsemurhan viimeiseksi ratkaisukseen. En tiedä avovaimon taustoista mitään, enkä tahdo mustamaalata häntä.

Käydessäni serkkuni haudalla, mietin vain miksi? Hän oli nuori, elämä edessä. Läheiset välit sukulaisiin. Korjaan samalla huhun mielenterveydellisistä ongelmista. Puhuin taannoin hänen isänsä kanssa, ja voin 100 % varmuudella sanoa että hänen mielenterveytensä oli kunnossa. Voiko terve ihminen tehdä noin? Kyllä voi.

Tarkoitukseni oli oikaista kaikkien käsitys kys. ihmisestä. Hän oli hyvä ihminen, vaikka tekikin näin suuren virheen.

Kiitos
Hyvällä mielikuvituksella sekin on mahdollista
Enslaved
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 9:17 am

Viesti Kirjoittaja Enslaved »

^ Kyllä se vaan on niin, että minun ajatusmaailmassa hyvä ihminen, joka riidan päätteeksi oman naisensa tappaa ja siihen päälle ottaa helpoimman pakotien ottamalla oman henkensä, menettää sen hyvä-tittelin samantien. Mikä riita voi olla niin rankka, että pitää käydä hakemassa ase ja tappaa vaimo?
Niccole
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Joulu 12, 2008 10:28 pm
Paikkakunta: Ulkoimailla

Viesti Kirjoittaja Niccole »

Enslaved kirjoitti:^ Kyllä se vaan on niin, että minun ajatusmaailmassa hyvä ihminen, joka riidan päätteeksi oman naisensa tappaa ja siihen päälle ottaa helpoimman pakotien ottamalla oman henkensä, menettää sen hyvä-tittelin samantien. Mikä riita voi olla niin rankka, että pitää käydä hakemassa ase ja tappaa vaimo?
Tummensin mieltäni vaivaavan kohdan tekstistäsi helpottamaan sen löytämistä. En ymmärrä miten miellät itsemurhan helpoimmaksi vaihtoehdoksi lähteä täältä. Koska serkullani oli jonkinsortin yhteyksiä alamaailmaan, uskoisin että olisi hyvin saanut väärennetyt paperit jostain ja olisi voinut lähteä kanarialle asumaan, jos olisi vain tahtonut. Mutta hänpä ei tahtonut. Tahtoi tulla haudatuksi suomeen, eikä jättää läheisilleen niin monta avointa kysymystä. Kyllä päässäni nytkin pyörii suuria kysymyksiä miksi, mutta en voi edes kuvitella miten suuria ne kysymykset olisivat jos serkkuni olisi lähtenyt väärennetyillä papereilla Suomesta kenellekkään siitä kertomatta.

Toistan nyt itseäni, mutta en halua puolustella hänen tekoaan.
Voin varmuudella sanoa tämän, mielestäni on olemassa vain 5 % todennäköisyys että tekijä tappoi naisensa riidan vuoksi. Tässä asiassa pyydän teitä luottamaan sanaani, siksi että tunsin tekijän/olen sukulainen.
Tässä keskustelussa kuulin jonkun sanoneen että kyseessä ei ole "hyvä ihminen". Kuka täällä on niin pyhä tuomitsemaan hyviä ja pahoja?
Hän teki väärin, ja jotta emme alkaisi kinastella tekijän "hyvä" tittelistä, voisin sano että hän oli "hyvä" kaikki muut päivät elämästään paitsi kuolinpäivänään.
En yritä tehdä hänen teostaan hyväksyttävää, enkä milläänlailla puolustella sitä
Olen nyt tuonut mielipiteeni julki, ja minun puolestani ei tarvitse aiheesta enää vääntää. Jos joku haluaa väitellä sukulaiseni "hyvyydestä", mennään lautamiehiin puhumaan asia loppuun.

Uhrin omaisena toivoisin teiltä ymmärrystä, tämä ei ole ollut helppoa kenellekkään ja voin taata että vieraiden ihmisten hataroiden faktojen valossa tehdyt päätelmät eivät auta tuskaamme. Niiden sijaan toivoisin ymmärrystä ja sitä että kaikki rakastaisivat läheisiään. Yhtä hyvin kyseessä olisi voinut olla sinun serkkusi, sillä tämä tuli kaikille täytenä yllätyksenä.

Jaksamista kaikille murhainfon kävijöille ja kaikkea hyvää vuodella 2009
Hyvällä mielikuvituksella sekin on mahdollista
Kosminen
Nikke Knakkertton
Viestit: 181
Liittynyt: La Elo 02, 2008 7:55 pm
Paikkakunta: Pellon laita

Viesti Kirjoittaja Kosminen »

Niccole kirjoitti: En ymmärrä miten miellät itsemurhan helpoimmaksi vaihtoehdoksi lähteä täältä. Koska serkullani oli jonkinsortin yhteyksiä alamaailmaan, uskoisin että olisi hyvin saanut väärennetyt paperit jostain ja olisi voinut lähteä kanarialle asumaan, jos olisi vain tahtonut. Mutta hänpä ei tahtonut. Tahtoi tulla haudatuksi suomeen, eikä jättää läheisilleen niin monta avointa kysymystä. Kyllä päässäni nytkin pyörii suuria kysymyksiä miksi, mutta en voi edes kuvitella miten suuria ne kysymykset olisivat jos serkkuni olisi lähtenyt väärennetyillä papereilla Suomesta kenellekkään siitä kertomatta.

Uhrin omaisena toivoisin teiltä ymmärrystä, tämä ei ole ollut helppoa kenellekkään ja voin taata että vieraiden ihmisten hataroiden faktojen valossa tehdyt päätelmät eivät auta tuskaamme. Niiden sijaan toivoisin ymmärrystä ja sitä että kaikki rakastaisivat läheisiään. Yhtä hyvin kyseessä olisi voinut olla sinun serkkusi, sillä tämä tuli kaikille täytenä yllätyksenä.
Helpompaa on lopettaa itsensä kuin hommata kaikki säädöt kuntoon ennen sinne Kanarialle menoa... Tahtoi tulla haudatuksi Suomeen... Ja piti sitten riistää myös toisen ihmisen henki. Voi jumavita mutta en ymmärrä sun ajatuksen juoksua yhtään :( Tuo tummennettu teksti vielä selvennyksesi siihen mitä kaikista eniten ihmettelen. Serkkusi oli siis uhri... Joojoo... Omien huonojen päätöstensä uhri eikä minkään muun. Sen ymmärrän, että surette mutta viitsit tulla tänne jauhamaan tuollaista :| :evil:
Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla huonona esimerkkinä.
*Pygmi*
Enslaved
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 9:17 am

Viesti Kirjoittaja Enslaved »

Niccole kirjoitti:
Enslaved kirjoitti:^ Kyllä se vaan on niin, että minun ajatusmaailmassa hyvä ihminen, joka riidan päätteeksi oman naisensa tappaa ja siihen päälle ottaa helpoimman pakotien ottamalla oman henkensä, menettää sen hyvä-tittelin samantien. Mikä riita voi olla niin rankka, että pitää käydä hakemassa ase ja tappaa vaimo?
Tummensin mieltäni vaivaavan kohdan tekstistäsi helpottamaan sen löytämistä. En ymmärrä miten miellät itsemurhan helpoimmaksi vaihtoehdoksi lähteä täältä. Koska serkullani oli jonkinsortin yhteyksiä alamaailmaan, uskoisin että olisi hyvin saanut väärennetyt paperit jostain ja olisi voinut lähteä kanarialle asumaan, jos olisi vain tahtonut. Mutta hänpä ei tahtonut. Tahtoi tulla haudatuksi suomeen, eikä jättää läheisilleen niin monta avointa kysymystä. Kyllä päässäni nytkin pyörii suuria kysymyksiä miksi, mutta en voi edes kuvitella miten suuria ne kysymykset olisivat jos serkkuni olisi lähtenyt väärennetyillä papereilla Suomesta kenellekkään siitä kertomatta.
Kyse on minun mielipiteestäni. Sinulla sukulaisena se on aivan erilainen kuin minulla. Kuvittelen nyt itseni tilanteeseen missä olen ampunut vaimoni. Itse en ole niin täynnä elämänintoa, että löytyisi halua lähteä pakoilemaan kotimaisia tai ulkomaisia viranomaisia ja elämään jatkuvassa kiinnijäämisen pelossa. Myös vankila kuulostaa kauhealta vaihtoehdolta. Ase edelleen kädessä. Yrittää miettiä mitä tuli tehtyä ja miten tilanteesta pääsee pois. Se on helppo ratkaisu laittaa kuula omaan kalloon.

Mutta eiköhän asia ole nyt minunkin osalta käsitelty.
Vastaa Viestiin