Jesse-Juuso Nakari - sekä muut veljekset

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
joku muu
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 11:14 pm

Viesti Kirjoittaja joku muu »

No enpäs kyllä tiedä mutta epäilen silti että saamapuolella en ole. Siitä olikin jossain muualla juttua paljonko yhden venkulan lusiminen maksaa eikä siitä tässä enempää koska menee aika OT:ksi. Pienistä puroista kasvaa jne... Enkä mä aio ruveta verovarojen kautta vankien elättämisestä pitämään vaikka kuinka kyselisit summia. :D

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

joku muu kirjoitti:Enkä mä aio ruveta verovarojen kautta vankien elättämisestä pitämään vaikka kuinka kyselisit summia. :D
Mitäs kautta ne pitäisi kustantaa? Yksityistää vankilat? Lopettaa vankilat tuomiomuotona?

joku muu
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 11:14 pm

Viesti Kirjoittaja joku muu »

Bombay kirjoitti:Mitäs kautta ne pitäisi kustantaa? Yksityistää vankilat? Lopettaa vankilat tuomiomuotona?
Laitatko vielä sen kohdan näkyville missä mä totean että vaihtoehtoja on. Mä luullakseni totesin vaan että en pidä asiasta. Uskomaton itku alkoi heti siitäkin... :D

jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

joku muu kirjoitti:
Bombay kirjoitti:Mitäs kautta ne pitäisi kustantaa? Yksityistää vankilat? Lopettaa vankilat tuomiomuotona?
Laitatko vielä sen kohdan näkyville missä mä totean että vaihtoehtoja on. Mä luullakseni totesin vaan että en pidä asiasta. Uskomaton itku alkoi heti siitäkin... :D

Eihän sun tartte miettiä sitä niin et maksaisit kenenkään vangin kuluja veroista. Ajattele vaikka niin et ne sun verorahat menee kansanedustajien palkankorotuksiin, joskos sitten tulisi uni paremmin silmään.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.

Rusty
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 8:46 pm

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Rusty »

joli kirjoitti:
Rusty kirjoitti:
joku muu kirjoitti: Joo kyllä mä ehdottomasti parempaakin käyttöä rahalleni keksisin. Onneksi te jotkut edes haluatte kustantaa moisten elämän. :wink:
No kerroppas mikä on sinun osuutesi senteissä tämän herran kustannuksiin. Muista muuten sitten vähentää niistä kuluista hänen työllistävä vaikutus esim. poliisit, sosiaalityöntekijät ym.
minä kyllä lasken kustannuksiksi poliisien ja sosiaalityöntekijöiden palkat ,ei kait niitä voi vähentää ainakaan.
No olisiko parempi, että nämäkin henkilöt olisivat sitten todellisena kuluina työttömänä?

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

joku muu kirjoitti:
Bombay kirjoitti:Mitäs kautta ne pitäisi kustantaa? Yksityistää vankilat? Lopettaa vankilat tuomiomuotona?
Laitatko vielä sen kohdan näkyville missä mä totean että vaihtoehtoja on. Mä luullakseni totesin vaan että en pidä asiasta. Uskomaton itku alkoi heti siitäkin... :D
Häh? Enhän minä moista missään kohdin väitä. Itket siitä että sun veromarkkoja menee mm. vankiloihin-> Jos itkettää niin keksit taatusti paremman vaihtoehdon, jos et niin turhaa porua.

Nimim. 2-3 työttömän kuukausi "palkan" verran veroja maksava, ja vankilat kyllä ainakin mun mielestä on yksi pienin murhe itkeä verorahoista.

llewellyn
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: Ma Elo 04, 2008 2:13 pm

Viesti Kirjoittaja llewellyn »

Muuten olen aikamoinen kukkahattu, mutta näistä vakavien rikoksien uusinnoista vetäisin kyllä rangaistukset aivan uusille tasoille. Ei tietenkään mitään järjetöntä "kolme lyöntiä ja palo" -linjaa, mutta kuitenkin tuntuvat lisäkertoimet uusinnoista. Toistuva uusinta on selkeä merkki siitä, että yksilö ei vain sovellu yhteiskuntaan nykyisellään. Samalla tietysti tarvittaisiin, jos siis tähän mentäisiin, merkittäviä lisäresursseja vankeinhuoltoon, ettei jouduttaisi amerikkalaisille rikollisuus-kulttuuria ylläpitäville linjoille.

Kakira
Sabrina Duncan
Viestit: 360
Liittynyt: To Touko 14, 2009 9:17 pm

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Kakira »

Huh huh, onpas tästäkin jo aikaa, tuntuu kuin olis hetki sitten tapahtunut.. :roll: No, niin se aika vaan kuluu :)

Pakko oli tarttua tohon loppu pään sanailuun jossa pohdittiin vankien kustannuksia veronmaksajien rahoilla kun laitetaan lusimaan "täyshoitoon".... Poljonko kustantaa nukutusaine ja piikki joka pysäyttää sydämen? Kuolemantuomihan ei ole Suomessa laillista, mutta esim. tän Nakarin tapauksen tiimoilla vois olla jo oikea ratkaisu.. :evil: Tosin ainakin jenkeissä(en muista missä osavaltioissa) istuu kuolemansellissä porukkaa vuosikausia, miksi? Eikö kuolemaan tuomittu voisi saman tien "suorittaa rangastuksensa"?
OT: Myös työttömät maksaa veroja... :roll:
Ja saas nähdä miten kauan Nakari taas joutuu istumaan reippa 14 vuoden tuomiotaan ennen kun pääsee jälleen ajelemaan stiletti haaruksissa.. :|
ELÄ ja anna toisten elää

Rikosmaisteri
Remington Steele
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 10:00 am

Re: Nakarit

Viesti Kirjoittaja Rikosmaisteri »

Kakira kirjoitti:
Pakko oli tarttua tohon loppu pään sanailuun jossa pohdittiin vankien kustannuksia veronmaksajien rahoilla kun laitetaan lusimaan "täyshoitoon".... Poljonko kustantaa nukutusaine ja piikki joka pysäyttää sydämen? Kuolemantuomihan ei ole Suomessa laillista, mutta esim. tän Nakarin tapauksen tiimoilla vois olla jo oikea ratkaisu
Jos on kyse lain puitteissa elävien suojelemisesta Nakarin veljesten kaltaisilta rikollisilta, niin silloin ei kyllä pitäisi saivarrella verorahoilla. Tietysti kuolemantuomio olisi yksi vaihtoehto, ja hyvä sellainen, mutta jos siihen ei haluta palata, niin mikä estää sulkemasta tämän typpisiä henkilöitä loppuiäksi vankilaan. Eihän siihen tarvita kuin lainsäätämistä. Miksi halua tähän ei Suomesta löydy?
Kakira kirjoitti
Tosin ainakin jenkeissä(en muista missä osavaltioissa) istuu kuolemansellissä porukkaa vuosikausia, miksi? Eikö kuolemaan tuomittu voisi saman tien "suorittaa rangastuksensa"?
Niitä kuolemansellissä vuosikausia istuvia on USAssa aika monessa osavaltiossa. Ilmeisesti siellä lisättiin kyseisen rangaistuksen saaneiden valitusoikeuksia, kun ko. rangaistusmuoto otettiin uudelleen käyttöön 1976? Truman Capoten kirjassa In Cold Blood, jossa kerrotaan todellisesta henkirikoksesta Kansasissa, mainitaan kuolemansellissä istuneiden odotusajan olleen muutamia kuukausia 1960 luvun alussa. Nythän se on vuosikausia. Jos John Grishamin romaania Kammio voi pitää yhtään todellisuuden kanssa linjassa olevana, niin onhan niitä valitusmahdollisuuksia osavaltio- ja liittovaltiotasolla ihan riittämiin. Oikea juristin taivas...

Tässä linkki USA:n kuolemanrangaistuksesta kertovalle sivulle, jos Wikipedia on edes sinnepäin luotettava lähde???

http://en.wikipedia.org/wiki/Capital_pu ... ted_States

Esimerkiksi 1976 jälkeen Kaliforniassa on teloitettu 13 rikollista ja jonossa kuolemansellissä on 667!
Kysy oikeita kysymyksiä...

Kapital
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 4:29 pm
Paikkakunta: Itä

Re: Nakarit

Viesti Kirjoittaja Kapital »

Samalla voisi parantaa seksuaalivalistusta, ettei näitä apinoita enempää syntyisi. Tosin tällaisten äideille tuntuu olevan jo melko haasteellista saada mäyris ehjänä lähiön Siwasta kotiin.

Turri
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 2:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nakarit

Viesti Kirjoittaja Turri »

Mun käsityksen mukaan ainakaan Nakarien äiti ei ollut mikään juoppo. Joskus lapsesta kasvaa jotain mitä ei oltu odotettu. Kaikki geenit ei ehkä sovi keskenään yhteen.

Onhan se muutenkin nähty, että myös ns. hyvien perheiden lapset syyllistyvät kauheisiin tekoihin. Esimerkkinä vaikka Heinojen murhat.

koettelemus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 11:10 am

Re: Nakarit

Viesti Kirjoittaja koettelemus »

Turri kirjoitti:Mun käsityksen mukaan ainakaan Nakarien äiti ei ollut mikään juoppo. Joskus lapsesta kasvaa jotain mitä ei oltu odotettu. Kaikki geenit ei ehkä sovi keskenään yhteen.

Onhan se muutenkin nähty, että myös ns. hyvien perheiden lapset syyllistyvät kauheisiin tekoihin. Esimerkkinä vaikka Heinojen murhat.
Itse kävin aika paljon 80 ja 90- luvulla kapakoissa ja todella siellä näin useinkin noiden Nakareitten äidin vetämässä viinaa naamaansa. Että ei äiti ainakaan ole lasiin sylkenyt.

HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Nakarit

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Millään tavalla ko.tapauksen kasvatuksellisia asioita kommentoimatta toteaisin vain, että mielestäni äidin osuutta voitas näissä pohdinnoissa hieman keventää.
Ei aina ole äidin vika, jos lapsella menee joku pieleen. Miksei koskaan syytetä isiä?
Hyvinkin huonoista oloista tulee ihan ok kansalaisia ja hyvinkin hyvistä oloista murhaajia. Joku mainitsi jo Heinon pariskunnan surmaajat.
Asiat vaan eivät ole niin yksiselitteisiä. Aikuinen ihminen tekee lopulta itse kaikki omat valintansa ja toivon mukaan vastaa niistä.

Sitten, kun on omat lapsensa saattanut aikuiseksi kunniallisesti voi vain olla kiitollinen, että näin kävi.
En usko, että monikaan röyhistää rintaansa ja sanoo, että kun minä äitinä tein sitä ja sitä lapsestani tuli tällainen ja tällainen.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Nakarit

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Damien kirjoitti:
Panu kirjoitti:Jos 14v nyt istuu niin hyvin kerkee viel yhen murhan tekeen kun vapautuu vankilasta.
Parikin helposti jos omaa terveelliset elämäntavat. :mrgreen:
Jees. Linnassa kun varmaan tulee helpommin salille lähdettyä kuin siviilissä. Siviilissä menee helposti kalja/kamapuolelle linnaheeboilla. Mitä itse paria tapausta seurannut, niin punttikunnossa ulos ja parissa kuukaudessa kroppa kuihtunut sitten takasin elämäntapojen myötä. Sapuskapuoli lienee monilla siviilissä aika paljon heikommalla. Jos nää Nakarit olis siviilissä koko ajan niin joisivat/narkkaisivat varmaan ittensä nopeemmin hengiltä.
Paavo Arhinmäki on äijä!

mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Re: Nakarit

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

onko kenelläkään tietoa että minkälainen nakari on selvinpäin ja montakohan kertaa ollu lusimasta ja minkälaisista asioista monelt tämän tapaiset tyypit ovat selvinpäin lauhkeita mutta kun ottavat päihteitä niin pienet vastoinkäymiset nousevat elämän ja kuoleman vakaviksi asioiksi näin niitä ruumiita sitten syntyy!

Vastaa Viestiin