Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Viesti Kirjoittaja Damien »

Eiköhän poika pääse ansaitsemaansa hoitoon. Oletko muuten matlockb koskaan käynyt Niuvassa?
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Re: Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Ihmettelen vaan, miten kauan kesti 13 vuotiaan kehitysrajoitteisen lapsen tekemän rötöksen selvittäminen... :o
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2648
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Ja poliittisesti korrekti amerikanenglanti puskee suomen kieleen kuin vähämielisen siitin sukkahousujen läpi...

Vajakki on toki ruma sana mutta onko vammainen ruma sana? No, poistettiinhan Vammalakin kartalta ja nimettiin uudelleen. :roll:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Damien kirjoitti:Eiköhän poika pääse ansaitsemaansa hoitoon. Oletko muuten matlockb koskaan käynyt Niuvassa?
Kiitos kysymästä, en ole käynyt siellä potilaana, en ole ollut töissä tai yleensäkkään käynyt kyseisessä paikassa.
Lähisukulaiseni on kyllä ollut siellä töissä mutta empä ole enempää paikasta kysynyt, olen ihan oman käsitykseni varassa siitä paikasta.
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Aika karua, mikähän tässä on taustalla, mikä meni pojalla vikaan? Olisi hyvä kuulla tuosta vajaavaisuudesta lisää... kuinka se voi vaikuttaa tähän kaikkeen. Minkähänlaista elämää tässä rivitalossa muuten eleltiin?
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
minski_
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 10:39 am

Re: Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Viesti Kirjoittaja minski_ »

Kuulemani mukaan (en siis esitä edelleenkään näitä faktana :D) elettiin ihan normaalia elämää. Viina välillä pariskunnalle taisi maistua mukavasti,mutta mitään remuamisporukkaa he eivät olleet.
Pojalla oli kuulemani mukaan kehitysvamma ja oli todella monta vuotta kehityksestä jäljessä,mutta oli isokokoinen.
Yleensä vaarallinen yhdistelmä jos järki ei juokse normaalilla tasolla mutta voimaa ja kokoa riittää. Voihan olla että kyse on ollut esimerkiksi riidasta mummon kanssa,vaikka saako syödä karkkia yöllä vai ei.
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 822
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Viesti Kirjoittaja vivy »

Olen joskus miettinyt ihan uteliaisuuttani, miten kehitysvammaisten lasten perheessä järjestetään turvallisuusasiat? Voivat nimittäin olla todella arvaamattomia, erään ystäväni lapsen koulussa on samassa kehitysvammaisia ja hänen lapsensa joutui välitunnilla yhden pahoinpitelemäksi. Hyvä ettei henki lähtenyt, voimaa kun tuollaisesta suurikokoisesta pojasta löytyi.. Lisäksi tämä sama oli yrittänyt raiskata jonkun pukuhuoneessa ja käyttäytynyt muutenkin uhkaavasti. Ikää oli about saman verran kun tämän uutisen pojalla.
Jarno-T
Nikke Knakkertton
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Marras 24, 2009 7:14 pm

Re: Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Viesti Kirjoittaja Jarno-T »

vivy kirjoitti:Olen joskus miettinyt ihan uteliaisuuttani, miten kehitysvammaisten lasten perheessä järjestetään turvallisuusasiat? Voivat nimittäin olla todella arvaamattomia, erään ystäväni lapsen koulussa on samassa kehitysvammaisia ja hänen lapsensa joutui välitunnilla yhden pahoinpitelemäksi. Hyvä ettei henki lähtenyt, voimaa kun tuollaisesta suurikokoisesta pojasta löytyi.. Lisäksi tämä sama oli yrittänyt raiskata jonkun pukuhuoneessa ja käyttäytynyt muutenkin uhkaavasti. Ikää oli about saman verran kun tämän uutisen pojalla.
Ja tollastahan ei tietenkää tapahdu ilman kehitysvammaa?
Turvallisuusasiat, miten sä järjestät turvallisuusasiat "normaalissa perheessä"?
mä antasin kyllä inva-merkin vivylle, pelkästään tämän kommentin takia, enemmän vivy sen ansaitsee ku mun oma poikani. kehtaat ees kirjottaa tollasta, puhut ku koirasta.
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Jos mummo olikin humalassa ja käyttäytyi oudosti, olikohan se pelottava tilanne pojalle? Mutta sanottiin kyllä, että järjen juoksu ei ollut normaalista poikkeavaa eli voiko tuokaa olla niin paha asia, että olisi laukaissut käytöksen?
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Viesti Kirjoittaja vandt »

Jarno-T kirjoitti:mä antasin kyllä inva-merkin vivylle, pelkästään tämän kommentin takia, enemmän vivy sen ansaitsee ku mun oma poikani. kehtaat ees kirjottaa tollasta, puhut ku koirasta.
Aika kauheaa on sekin, että sinä vammaisen lapsen isänä käytät inva-merkkiä loukkaustarkoitukseen.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Juva: 13-vuotias kehitysvammainen surmasi mummonsa

Viesti Kirjoittaja Blues »

Minä ymmärrän vivyn pointin oikein hyvin. Tottahan tuo riippuu paljon kehitysvamman asteesta, sekä laadusta, mutta kylläpä on muutamalla kehitysvammaisten kanssa työskentelevällä tuttavalla ollut aika pelottavia hetkiä elämässään.

Eihän se todellakaan tarkoita, että jokainen jolla on jonkin asteen kehitysvamma, olisi automaattisesti agressiivinen :roll:

Tässä tapauksessa olisi kyllä mielenkiintoista saada lisätietoa, mutta tekijän iän huomioon ottaen se ei liene odotettavaa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Vastaa Viestiin