Outo kuolema Hämeenlinnassa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Näinhän se ilmeisesti menee, kuten kirjoitit alleviivaamassani kohdassa:
appelia kirjoitti: ...
Mutta poliisia ei tunnu kiinnostavan asian tutkinta koska henkirikosta ei katsota tapahtuneen ja omaisuuden arvo mitä varastettu, on niin vähäinen. Näinhän se nykyään menee.
Näpistykseksi, joka nimenomaan on asianomistajarikos, tämä varastaminen on ilmeisesti katsottu...
Tässä nyt vielä varmuuden vuoksi hieman faktaa eikä vaan minun jorinoita:
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-näpistys
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
appelia
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Loka 24, 2018 10:14 pm

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja appelia »

KIITOS infosta....... tuo on kyll totta ja ilmeisesti tämä tapaus katsotaan sellaiseksi ettei ole aihetta tutkia enempää. Hän asui vuokralla tässä asunnossa ja oli kotivakuutus joten vuokranantaja pystyy varmaan, jos haluaa, laittaa vastuuseen sotkijat ja varkaat. Tosin, tekijät katsotaan varmaankin varattomiksi joten kotivakuutus on ainoa joka korvaa sosan vahingoista.
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Minä kyllä uskon, että kirjoituksesi on totta. Tällainen on varmastikin voinut tapahtua ystävällesi. Suosittelisin kuitenkin sinua ja ystäväsi omaisia tutustumaan lakipykäliin.
Eli vaikka kuinka pahalta ystävän kuolema tuntuukin, asioissa on kuitenkin edettävä tietyn protokollan mukaisesti. Eli siis noudatettava lakia ja sääntöjä. Näin varmasti poliisitkin ovat tapauksen tutkinnassa toimineet.

Kirjoitit aiemmin, että tämä ystäväsi omisti asunnon. Nyt kerrot, että asuikin vuokralla... Kuinka tämä on mahdollista?
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
appelia
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Loka 24, 2018 10:14 pm

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja appelia »

Anteeksi väärä sana valinta, tarkoitin omalla sitä että kaikki tuo kertomani tapahtui hänen asunnossaan, siis vuokra asunnossa.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Otti silmään tuo aloittajan alkuperäinen otsikko"Murha teräaseella"jonka jälkeen Nils korjannut otsikon eli miksi olet laittanut tuollaisen otsikon kun kirjoitat kuitenkin että ei ulkoisia väkivallan merkkejä??Samaa mieltä että haisee vähän tää juttu kuten joku täällä kommentoi...
appelia
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Loka 24, 2018 10:14 pm

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja appelia »

Minä en ole laittanut sellaista otsikkoa enkä tiedä kuka sen on muokannut sellaiseksi........ minun oma kirjoittama otsikko oli juurikin tuo..... Outo kuolema Hämeenlinnassa.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja ktaina »

appelia kirjoitti:Minä en ole laittanut sellaista otsikkoa enkä tiedä kuka sen on muokannut sellaiseksi........ minun oma kirjoittama otsikko oli juurikin tuo..... Outo kuolema Hämeenlinnassa.
Oikeesti...älä ny selitä että joku muu sen on laittanut!!!
appelia
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Loka 24, 2018 10:14 pm

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja appelia »

Kyllä, koska kyseistä otsikkoa EN OLE LAITTANUT..... miksi ihmeessä sellaisen laittaisin kun teräasetta ei ole missään ollut tai käytetty.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja ktaina »

appelia kirjoitti:Kyllä, koska kyseistä otsikkoa EN OLE LAITTANUT..... miksi ihmeessä sellaisen laittaisin kun teräasetta ei ole missään ollut tai käytetty.
Kysyppä ylläpidolta miten moinen on mahdollista...mutta ei pidä aliarvioida porukoita täällä!!!Täytyy itse kysyä tästä ilmiselvästä trollaamisesta mitä mieltä ovat...
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10648
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja damfin »

ktaina kirjoitti:
appelia kirjoitti:Kyllä, koska kyseistä otsikkoa EN OLE LAITTANUT..... miksi ihmeessä sellaisen laittaisin kun teräasetta ei ole missään ollut tai käytetty.
Kysyppä ylläpidolta miten moinen on mahdollista...mutta ei pidä aliarvioida porukoita täällä!!!Täytyy itse kysyä tästä ilmiselvästä trollaamisesta mitä mieltä ovat...
Tuo kyllä näyttäisi siltä että nils kikkaroinut otsikon ja ketjun kanssa ja sekoittanut kaksi eri tapausta keskenään, appelia ei tosiaan kirjoita teräaseesta yhtään mitään ensimmäisessä viestissäänkään ja toisessa viestissä kertoo että tapaus sattunut 6-7.10.2018 mutta silti toisen viestin kohdalla otsikkona näkyy "Murha teräaseella 27.10.2018 H:linnassa" eli olisiko tuo murha teräaseella ollut ihan eri tapaus jonka nils on yhdistänyt näppärästi tähän outoon kuolemaan kun hämeenlinnassa molemmat tapahtuneet ja vieläpä saman vuoden aikana.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Ei puhu ei teräaseesta :wink: Se on kylläkin niin että se alkuperäisen aloittajan otsikko tipahtaa/jää seuraavaan kommentointiin jonka jälkeen katoaa,ei Nils täällä ketjuja kahlaa ellei ole pyydetty vaihtamaan..ja nimenomaan kun tuon otsikon Teräase kuolema kommentoinnin kohdalla se otsikko "muokattu"ei lue!
Arvuutteleva
Armas Tammelin
Viestit: 72
Liittynyt: Su Huhti 02, 2017 2:00 pm

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Arvuutteleva »

Minä en kyllä ollenkaan ymmärrä, miksi te olette täällä appelian kimpussa koko ajan ja tartutte kaikkeen hänen sanomaansa. Monenmoisia paljon oudompia asioita täällä käsitellään ja monessakin tapauksessa jutut menevät oikeesti asiattomiksi. Tässä keississä minusta on ihan sivustolle sopiva aihe ja hyviä kysymyksiä. Itseänikin tätä lukiessa pohdituttaa, miten sikamaisesti vaikkapa vieraat voivat käyttäytyä ilman että joutuvat vastaamaan mitenkään.. vaikka tilanteen tullessa ilmi olisivat vielä paikan päällä ja tunnistettavissa.

Tiedän "laki sitä, laki tätä", mutta eikö tällaisia asioita ole lupa pohtia. Aloittaja on kysynyt ihan asiallisia kysymyksiä, ja häntä on morkattu; kun hän on vastannut itselleen esitettyihin kysymyksiin, häntä on morkattu lisää. Miksi?

En tiedä, miten otsikko on muotoutunut, mutta uskon johonkin sekaannukseen. Lukekaa nyt hyvät ihmiset appelian ekat viestit: eihän otsikon päivämääräkään täsmää tekstissä olevaan, ja aloittaja tosiaan kirjoittaa "mitään väkivallan merkkejä ei ole.." Miksi olisi laittanut ihan eriparia olevan otsikon? Kyllä sille jokin muu selitys on. - Minustakin tässä ketjussa on trollausta - muttei aloittajan tekemää, vaan joidenkin muiden!

Joo, tiedän että saan tästä nyt varmaan paskaa niskaan, mutta: olen niin tyhmä, etten välitä! Kas, emme kaikki osaa sisäpiirin sääntöjä, mutta toivon, että tämä foorumi olisi kuitenkin avoin myös meidän tyhmienkin pohdiskelulle ;)
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Et sä paskaa saa niskaan höpötelkää rauhassa..Appeliallahan on toinenkin ketju joka tyssähti nopeammin kuin tämä ketju..siinä hän kyselee Mattomurhaajan perään..."Arvuutteleva"hmmm......
appelia
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Loka 24, 2018 10:14 pm

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja appelia »

LÄMMIN KIITOS nim. merk. Arvuutteleva❤️. Sitä olen itsekkin ihmetellyt minkä vuoksi täällä tartutaan lillukan varsiin ja jokaiseen pieneen asiaan tartutaan. Luulin että tämä on asiallinen paikka purkaa sydäntään ja pohtia asioita mutta todella moni vain kyseenalaistaa koko tarinani. Kuka nyt olis niin idiootti että omasta päästään keksisi tuollaisia asioita. Talvi on ollut todella raskas näitä miettiessäni ja kun itse asun toisella paikkakunnalla, pyörittelen vain jatkuvasti mikä siellä on ollut tapahtumien kulku ja tottakai silloin kun hänet löydettiin kuolleena ja ne 2 tyyppiä ollu asunnolla, ensimmäisenä tuli mieleen että hänelle on tehty jotain vaikkei väkivallan merkkejä ole ollutkaan mutta hänen omaisensa oli soittanut patologille ja saanut vastauksen kuolinsyyhyn.Ehkäpä aikanaan poliisin raportti omaisille tulee ja olisi jotain selkoa tapahtumista ennen kuolemaa.
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Outo kuolema Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Kirjoitan tämän ihan ystävällisesti eikä sinun tietysti tarvitse vastata, jos et halua.
Kirjoitit aiemmin näin, lyhensin lainausta:
appelia kirjoitti:No kai minä nyt tiedän mitä asunnossa ollut ja mitä viety kun olen hänen luonaan käynyt monet monet kerrat ja tuntenut hänet pitkään. Asunnosta oli viety televisio, pölynimuri, 2puhelinta, ja jopa ruuat pakastimesta.
...
Kuinka varmoja voidaan olla, että nämä kadonneet tavarat liittyvät tähän kuolemaan? Tai mistä tiedetään, että tavarat on viety juuri kyseisenä ajankohtana, eivätkä ole "kadonneet" vaikkapa viikkoa aiemmin ystäväsi ollessa elossa? Pakastin on voitu tyhjentää vaikkapa rikkoutumisen takia tai ns syöty tyhjäksi, imuria on voitu lainata naapurille, puhelin tai televisio myydä rahantarpeessa...
Vai siis tekikö tämä ystäväsi ilmoituksen tai kertoiko jollekin näistä varkauksista/näpistyksistä ennen kuolemaansa?
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Vastaa Viestiin