Autoilija sanoi osuneensa liikennemerkkiin - olikin ihminen

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Marokonsoturi
Javier Pena
Viestit: 1865
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm

Re: Autoilija sanoi osuneensa liikennemerkkiin - olikin ihmi

Viesti Kirjoittaja Marokonsoturi »

Smirre kirjoitti:Kyllä ne tiet on tarkoitettu myös pyöräilijöille.Moottoriliikennetiet on erikseen.
Kun niin kovasti eläkeläiset halutaan pois liikenteessä,niin pitääkö heille olla keräilykeskus,jossa asustavat?Ihan noin maalaisjärjellä ajateltuna,heilläkin on oikeus liikkua.Jos nuoret ja normikuntoiset ihmiset jatkaisivat kulkuaan jalkaisin?Mihinkä tervejalkainen nuori autoa tarvitsee?Näinhän se maailma pelastuu:lopetetaan yksityisautoilu.Pysyy tietkin paremmassa kunnossa,ja nuoret.
Ja tietenkin nuorisolta mopot ja kevarit pois.Ei jää aikaa ja energiaa pahantekoon,kun joutuu kävellen kulkemaan.Eivätkä telo itseään niin usein.Ja huvikseen pidä ihmisiä hereillä.
Että jos liikenteestä pois pitää saada joitain,niin ollaan sitten ilman ikärasismia.
Mitäpä, jos ne eläkeläiset, joilla ei ole mahdollisuuksia enää operoida mitään moottorilla avustettuna liikkuvaa siirtyisivät julkisen liikenteen pariin. Samalla tulisi säästöjä eläkeläisille itselleen ja mitään muutahan näillä ei ole kuin aikaa.
morbidelli
Agentti Scully
Viestit: 684
Liittynyt: To Loka 01, 2009 1:34 pm

Re: Autoilija sanoi osuneensa liikennemerkkiin, olikin ihmin

Viesti Kirjoittaja morbidelli »

NorthernDarkness kirjoitti:Jos ei erota liikennemerkkiä pyöräilijästä niin olisi ehkä syytä pysyä poissa ratin takaa.
Ongelma on kun pyöräilijät pukeutuvat huomiotaherättävän kirkkaankeltaisiin ja heijastaviin asuihin jolloin ovat helposti sekoitettavissa liikennemerkkeihin. Pitäisi suosia tummia luonnonläheisiä sävyjä jolloin autoilija voisi luulla vaikka hirveksi.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5171
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Autoilija sanoi osuneensa liikennemerkkiin - olikin ihmi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Tässä mitään vanhoja ihmisiä olla poistamassa, eikä keräilemässä mihinkään. Joukkoliikenteen kapasiteetti ja kilpailu saattaisi "hieman" kasvaa, jos kaikenikäisiltä eläkeläisiltä otettaisiin ajo-oikeus pois.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Smirre
Jack Bauer
Viestit: 929
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 11:16 pm

Re: Autoilija sanoi osuneensa liikennemerkkiin - olikin ihmi

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Siksipä eläkeläiset autoa tarvitsevatkin,kun EI ole julkista liikennettä.70-luvulla sitä oli hyvin,mutta nyt on koulukyyditykset erikseen,ja niihin ei pääse.-Joka on typerää,nekin kyydit pitäisi olla kaikkien käytössä.Tästäkin menee koulukyydit vierestä, muutama koululainen vain on kyydissä.Edellä olevan asian johdosta,asiakkaita ei riitä niin,että olisi mitenkään kannattavaa ajaa joitain linjoja.Luulisi,että jokainen asiakas olisi kustannuksia pienentävä tekijä.Mutta kun kaikki järkeistetään päin pers....No,kesällä ei kulje mikään senkään vertaa.Paitsi taksi.Kalliita kauppareissuja tulisi sillä "julkisella".
Smirre
Jack Bauer
Viestit: 929
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 11:16 pm

Re: Autoilija sanoi osuneensa liikennemerkkiin - olikin ihmi

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Tulee tässä mieleen eräs tapaus;vanhempi henkilö hurutteli 40km/h nopeusrajoitusalueella sitä neljääkymppiä.Kuski,jonka kyydissä olin,kirosi hitaasti ajavaa ja että tuollaisilta pitäisi ottaa kortti pois,täällä prkl tientukkona.No,itse oli törttöillyt autolla,kahteen pyöräilijään törmäten.
Että semmosta "asennetta" tuolla näkyy ja kuuluu muiltakin.
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 536
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: Autoilija sanoi osuneensa liikennemerkkiin - olikin ihmi

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Olen eri mieltä.
Tiedän monia eläkeläisiä ,jotka ajavat huonossa kelissä paremmin kuin 90% pk-seudun autoilijoista joiden kädettömyyttä meitä on kiittäminen jatkuvasti nousevista vakuutusmaksuista.

Toisekseen haja-asutusalueilla asuvalle kortti on elinehto kun julkisia ei ole olemassa.

Samoin jos satut vaikka omistamaan metsää ,niin taksillakos sitä ajetaan eläkkeellä hoitamaan?

Jos vastaus on ettei kiinnosta eikä kuulu sinulle ,niin kannattaa lopettaa puhuminen asioista joista ei selkeästi ymmärrä mitään.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5171
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Autoilija sanoi osuneensa liikennemerkkiin - olikin ihmi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Mä asun haja-asutusalueella, olen itse eläkeläinen, ja tänne on julkinen liikenne aivan perseestä. Varsinkin näin kesäaikaan. Lisäksi että taksitkaan eivät ajele kuin virka-aikaan.

Sitä julkista liikennettä ei ole juuri siitä syystä, ettei ole käyttäjiä. Tilanne voisi tosiaan "vähän" muuttua, jos vaikkapa olisi tiedossa, että vuonna 2020 kaikkien eläkeläisten ajo-oikeus vanhenee ja peruuntuu pysyvästi.

Ei minunkaan työkyvyttömyydellä ole mitään tekemistä ajokyvyttömyyden kanssa. noin 30-50tonnia vähintään vuodessa matkamittariin, eikä ole tullut aikoihin edes likipitejä. Eli kyse ei olisi siitä, että kaikki eläkeläiset mukamas olisi paskoja kuskeja, vaan siitä, ettei niitä eläkeläisiä saada millään konstia ajokieltoon, jotka ovat.

Ja kuten sanottua, ei ainakaan työkiireisiin sitä autoa tartte.

ja btw. metsänhoidosta huolehtii vallan mainiosti metsänhoitoyhdistys. Halpaa kuin saippua ja jälki ensiluokkaista.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Marokonsoturi
Javier Pena
Viestit: 1865
Liittynyt: La Helmi 03, 2018 3:38 pm

Re: Autoilija sanoi osuneensa liikennemerkkiin - olikin ihmi

Viesti Kirjoittaja Marokonsoturi »

meitzi kirjoitti:Mä asun haja-asutusalueella, olen itse eläkeläinen, ja tänne on julkinen liikenne aivan perseestä. Varsinkin näin kesäaikaan. Lisäksi että taksitkaan eivät ajele kuin virka-aikaan.

Sitä julkista liikennettä ei ole juuri siitä syystä, ettei ole käyttäjiä. Tilanne voisi tosiaan "vähän" muuttua, jos vaikkapa olisi tiedossa, että vuonna 2020 kaikkien eläkeläisten ajo-oikeus vanhenee ja peruuntuu pysyvästi.

Ei minunkaan työkyvyttömyydellä ole mitään tekemistä ajokyvyttömyyden kanssa. noin 30-50tonnia vähintään vuodessa matkamittariin, eikä ole tullut aikoihin edes likipitejä. Eli kyse ei olisi siitä, että kaikki eläkeläiset mukamas olisi paskoja kuskeja, vaan siitä, ettei niitä eläkeläisiä saada millään konstia ajokieltoon, jotka ovat.

Ja kuten sanottua, ei ainakaan työkiireisiin sitä autoa tartte.

ja btw. metsänhoidosta huolehtii vallan mainiosti metsänhoitoyhdistys. Halpaa kuin saippua ja jälki ensiluokkaista.
Suvakki eläkkeellä 35-vuotiaana. Ei jaksa mennä töihin. Piffiläisiltä eläkkeen voisi poistaa, kun syy on ei jaksa eläkkeeseen.
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 536
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: Autoilija sanoi osuneensa liikennemerkkiin - olikin ihmi

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Voi metsiään hoidattaa metsänhoitoyhdistykselläkin jos on niin lahjaton ettei kykene itse ja haluaa hävittää metsänsä tuoton jo etukäteen.

Omat kokemukset metsänhoitoyhdistyksestä ovat erittäin negatiivisia ja hetkittäin epäilytti ollaanko siellä enemmän metsäfirmojen asialla .
Vastaa Viestiin