Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Lukittu
Belaja Smert
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 3:00 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Belaja Smert »

Sessan kirjoitti:kaikki vieraat olivat pukeutuneet juhlan arvoisesti mutta Annelilla oli shortsit ja t-paita päällään ja tätä ihmeteltiin (Anneli oli vastannut vain että aikoo olla näissä vaatteissaan), juhliin ei oltu myöskään valmistauduttu mitenkään (tarjoamisia), vaan Lahti pyysi sitten sisartaan valmistamaan vieraille voileipiä.
Mahtoiko mietityttää pienokaisen siittäjä?? :roll:
Sessan
Harjunpää
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 31, 2010 12:06 am

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Sessan »

Kyllikki S kirjoitti:
Sessan kirjoitti: Lahden sisar kertoo Annelin muuttuneen nuorimman lapsen synnyttyä ulkoasultaan huolittelemattomaksi. Sisar epäili Annelilla masennusta, hänen mukaansa Anneli kulki kuin sumussa, myös talon siivottomuus alkoi kuopuksen syntymän jälkeen. Esimerkkinä lapsen ristiäistilaisuus: kaikki vieraat olivat pukeutuneet juhlan arvoisesti mutta Annelilla oli shortsit ja t-paita päällään ja tätä ihmeteltiin (Anneli oli vastannut vain että aikoo olla näissä vaatteissaan), juhliin ei oltu myöskään valmistauduttu mitenkään (tarjoamisia), vaan Lahti pyysi sitten sisartaan valmistamaan vieraille voileipiä.
Kuulostaa vahvasti masennukselta. Vaikealta sellaiselta. Ja sopii ajallisesti hyvin lapsen syntymän kanssa.
nimim. kokemusta on
Juuri näin. Itse olen myös sairastanut lievän SJM:n ja silti olo oli kuin harmaa verho olisi vedetty koko elämän ylle, juuri mihinkään ylimääräiseen ei ollut tarmoa ja kodin hoito oli tuskaisaa (onneksi mies teki paljon). Onneksi älysin hakea apua pian ja olo helpottikin 100% sen jälkeen.
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Sukulaiset ovat kertoneet kuulusteluissa, että Anneli muuttui viimeisen lapsen synnyttyä. Jo kastetilaisuuteen Anneli oli mennyt mm.shortsit jalassa ja kun kysyivät, eikö hän käy vaihtamassa vaatteita, niin vastasi, ettei vaihda. Jukan yksi veli on pastori ja kuvaa Annelia, kuin kärsisi hiljaa sisällään. Oisiko siinä viimeisen lapsen jälkeen iskenyt masennus? Sillä selittäisi myös tuon sotkuisuuden. Samanen veli kertoo myös, että Anneli oli hyvin hiljainen ja varsinkin kun Jukka oli paikalla. Kun Jukka meni muualle Anneli avautui paremmin.
Laitoinkin tämän kirjoituksen jo aiemmin lautamiehiin kun ei ollut tätä osiota vieä täällä. Niin jotain tapahtui nuorimman syntymän jälkeen?
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Dexter Morgan
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Su Marras 01, 2009 5:09 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Dexter Morgan »

Talon sotkuisuudesta:
Poliisin mukaan perheen talo ei näyttänyt normaalin perheen kodilta, sillä "tavaraa oli ihme kasoissa joka puolella taloa ja kodinhoitohuoneessa oli hirveä kasa likaisia vaatteita". Keittiössä oli muun muassa lukuisia tyhjiä ketsuppipurkkeja

Useat muutkin poliisit ihmettelivät Auerin ja Lahden kodin sotkuisuutta.

- Talossa tuli mielikuva, että kun taloon on muutettu, kaikki on ollut ok, mutta ei enää. Tuli tunne, ettei kaikki ollut kunnossa. Vaatekaapissa oli 15 tyhjää deodoranttipurkkia ja tutkija löysi pesuhuoneesta hiiren paskaa. Arvioin, että talossa ei ollut siivottu puolesta vuodesta vuoteen, todistajana kuultu rikosylikonstaapeli kertoi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010042 ... 5_uu.shtml
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Dexter Morgan kirjoitti:Talon sotkuisuudesta:
Poliisin mukaan perheen talo ei näyttänyt normaalin perheen kodilta, sillä "tavaraa oli ihme kasoissa joka puolella taloa ja kodinhoitohuoneessa oli hirveä kasa likaisia vaatteita". Keittiössä oli muun muassa lukuisia tyhjiä ketsuppipurkkeja

Useat muutkin poliisit ihmettelivät Auerin ja Lahden kodin sotkuisuutta.

- Talossa tuli mielikuva, että kun taloon on muutettu, kaikki on ollut ok, mutta ei enää. Tuli tunne, ettei kaikki ollut kunnossa. Vaatekaapissa oli 15 tyhjää deodoranttipurkkia ja tutkija löysi pesuhuoneesta hiiren paskaa. Arvioin, että talossa ei ollut siivottu puolesta vuodesta vuoteen, todistajana kuultu rikosylikonstaapeli kertoi.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010042 ... 5_uu.shtml
Sen saman käsityksen sain minä myös ja siitä myös minua arvosteltiin, ettei kaikki kodit ole tip top ja jos on 4 lasta niin tuon ymmärtää, ehkä nyt ne arvostelijatkin ymmärtävät mitä silloin takoitin, enkä edes silloin tiennyt noista dödö purkeista, Miss Holmesillekkin tuli aika rankkaa palautetta samasta asiasta. Kuvailin asuntoa lähinnä kaatopaikaksi silloin, enkä kyllä ole muutanut mielepidettäni mihinkään. Jos Anneli oli masentunut, niin olisihan Jukka voinut auttaa siinä siivoamisessa ja tehdä vähän enemmän kuin "hänen hommiinsä kotona kuului". Tai vaikka palkata siivooja. Toinen vaihtoehto on se, että nuo perhesivut veivät oikeasti mennessään ja koti/lapset ei enään ollutkaan se ykkösjuttu.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

v-a-45 kirjoitti: Sen saman käsityksen sain minä myös ja siitä myös minua arvosteltiin, ettei kaikki kodit ole tip top ja jos on 4 lasta niin tuon ymmärtää, ehkä nyt ne arvostelijatkin ymmärtävät mitä silloin takoitin, enkä edes silloin tiennyt noista dödö purkeista
Siksi pyysinkin laittamaan lisää kuvia talosta ja kuvauksia siitä kuinka sekaista siellä on.
Moni täällä näki vain sen yhden kuvan mistä ei vielä voinut hahmottaa todellista tilannetta sillä perusteella, että tuolien karmeilla lojuu muutama pyyhe/vaate, ja nurkassa on keko lehtiä.
Kuvia ei ilmeisesti sitten löydy tuota yhtä enempää kun niitä ei tänne ilmestynyt, tai niitä halutaan pantata jostain ihmeen syystä :roll:

Edellisen kuvauksen perusteella sai jo paljon enemmän infoa mikä tilanne talossa oli.
Tosin liuta ketsuppipulloja voi terhakalla kotiäitiaktiivilla olla jemmassa ihan vaikka perheen yhteisiä askartelutuokioita silmällä pitäen.

Vakavalta / psykoottiselta masennukselta kuulostaa. Psykoottiseen masennukseen voi liittyä myös harhoja - ensisijaisesti kai kuuloharhoja, mutta myös vaino- ja näköharhoja.

Auerille olisi pitänyt tehdä mielentilatutkimus heti murhan jälkeen.
Totuus
mysteerin miettijä
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 4:59 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

minusta tuo ristiäisjuttu ym oli järkyttävää luettavaa.

tuossa kohtaa kyse on voinut olla vielä "vain" synnytyksenjälkeisestä masennuksesta. on se nyt kumma jos ei edes puoliso ole tuossa kohtaa vienyt vaikka väkisin hakemaan apua! tietysti olen tässä vain lukemani varassa, mutta tuli hölmö kuva noista lahden sukulaisistakin. "auer ei antanut lahden lainata rahaa". miksi olisi pitänyt - pankit on sitä varten. en minäkään lainaisi edes omilleni, vaikka mukavia ovatkin. ja vain kertoo tuosta ristiäisjutusta jälkeenpäin... en tiedä minkä verran asiaan on "puututtu" tuolloin, mutta eiköhän jokanen tajua että siinä kohtaa kun luonne muuttuu täysin lapsen syntymän jälkeen, voisi masennus tulla kysymykseen. vaikka kaikki olisi kunnossa.

tämä ei missään nimessä ole puolustus, mutta totean silti oman mielipiteeni: jos jollain naispuolisella alkaa heittää siinä määrin, että kämppä räjähtää kaatopaikaksi ja lapset kasvaa pellossa, todellakin toivon että lähipiiriin kuuluvat vievät vaikka pakkopaidassa lääkäriin, eikä vaan päivittele muutaman vuoden päästä että "se lakkasi pitämästä huolta itsestä, kodista ja lapsista".
Florence86
Poliisikoira Rex
Viestit: 258
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 6:14 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

Tää mun seuraava huomio saattaa mennä kyökistä jo huuhaan puolelle, mutta jaanpa silti:

omituista sattumaa(ko vai mitä) että surmaa edeltäneellä viikolla Annelilla oli ollut jotenkin huono, pahaenteinen olo; pelkäsi jotakin tapahtuvan ja surmailtana vanhin lapsi oli käynyt äitinsä kanssa keskustelun siitä mitä tarkoittaa "leski".

Surman sekä häkepuhelun jälkeen, kun poliiseja odoteltiin oli äiti sitten todennut lapselleen tämän olevan isätön 9-vuotiaana. Annelilla on selkeästi tilannetajua..
Clear water has no fish.
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Florence86 kirjoitti:Tää mun seuraava huomio saattaa mennä kyökistä jo huuhaan puolelle, mutta jaanpa silti:

omituista sattumaa(ko vai mitä) että surmaa edeltäneellä viikolla Annelilla oli ollut jotenkin huono, pahaenteinen olo; pelkäsi jotakin tapahtuvan ja surmailtana vanhin lapsi oli käynyt äitinsä kanssa keskustelun siitä mitä tarkoittaa "leski".

Surman sekä häkepuhelun jälkeen, kun poliiseja odoteltiin oli äiti sitten todennut lapselleen tämän olevan isätön 9-vuotiaana. Annelilla on selkeästi tilannetajua..
Ja lisäksi se, että kertonut edellisen perheen (talossa) isän myös kuolleen. Todella hyvää tilannetajua ja miksi edes tuollaista kertoa lapsille. Kertoiko ennen surmaa vai sen jälkeen? Koska tuo tytön kuulustelu kertomus on heti surman jälkeen.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Kyllikki S Pari kuvaa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6101358.jpg (Katso vasen reuna)

http://www.aijaa.com/v.php?i=6101375.jpg

Nuo vain parina esimerkkinä ja enempää ei tule, ainakaan minun kautta.
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^No kiitos nyt kauhiasti näist...
Kyllähän näilläkin sai jo pahimman uteliaisuutensa tyydytytetyksi. :mrgreen:
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Tämä nyt on jo täysin epäoleellista, mutta itse olen (korjatkaa jos olen väärässä!) saanut sellaisen kuvan, että Annelilla ja Jukalla oli sillain suht paljon omaisuutta. Ja kuvia katsoessani ihmettelin, että heidän laitteensa esim. tv ei ole mitään uusinta mallia, jopa hieman vanhan näköisiä. :?
En nyt tarkoita, että kaikkien keillä rahaa sattuu olemaan pitää sitä kuluttaakin jumalattomasti, mutta jos kerta piti antaa täydellinen kuva perheestä naapureille ym. niin voisi kuvitella, että olisi kaikki huushollissakin ollut sitten uudehkoa antamassa luksus yleisilme. :?
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
mysteerin miettijä
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 4:59 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

Nooruska. Jostain syystä mulle tuli ihan sama ajatuskupla, mutten oikein tienny miten sen pukisin sanoiksi. Erityisesti kiinnitin huomiota siihen, että pesukone oli kovin pieni perheen kokoon nähden. Jotta 6-henkisen perheen pyykit pysyisi ajantasalla, saisi tollasta kapeahkoa päältä täytettävää pyöritellä varmaan monta kertaa päivässä, etenkin kun pienin oli tuolloin 2-vuotias.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Joo! pesukonetta kans kattelin, samoin nojatuoleja...meillä oli tuon henkiset tuolit 90-luvun alussa. :roll:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Florence86
Poliisikoira Rex
Viestit: 258
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 6:14 pm

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

Anneli, joka vastasi perheen taloudesta, taisi vetää aika tiukkaa linjaa tuon rahankäytön suhteen.. ehkä siksi tavarat olivat mitä olivat.

Mistä muuten on syntynyt tämä käsitys, että naapureille/ulkopuolisille piti antaa täydellinen kuva perheestä? Onko tää noussut joissakin haastatteluissa esiin? Itse oon saanut sen kuvan, ettei perhe juurikaan pitänyt meteliä itsestään.. tuskin herättivät mitään tuntemuksia tai jos näin, niin perheen hiljaiseloa saatettiin kummastella. Mutta vaikea uskoa, että kateutta tai ihailua esiintyi - nämä siis seurauksena siitä jos perhe tunnettiin "täydellisinä".
Clear water has no fish.
Lukittu