Veristi kirjoitti:Mielentilalausunnon mukaan Anneli tukeutuu stressitilanteissa järkeistämiseen ja kieltämiseen. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Tuota on käytetty selitykseksi sille, miksi Anneli oli poliisien tullessa niin rauhallinen. Mutta eikö se päde myös murhaamisen jälkeiseenkin käytökseen? Miten raivokohtauksen saaminen korreloi tähän?
Viisi ällää, korkeasti koulutettu, tarkka ilmaisuista 'ilmeisesti', 'todennäköisesti' - hei, kenestä nyt puhutaan? No, onneksi sentään omalla syntymäkartallani ei näy samanlaisia oppositiokuvioita kuin Annelilla...
Onnettomien yhteensattumien ketju vai suunniteltu murha?
http://kotiliesi.fi/kirjat/arvostelut/e ... en-ja-viha:
Näen vuodesta toiseen silloin tällöin unta, että olen tappanut omat vanhempani lapsuudenkotini ullakolla. Kukaan ei kuitenkaan usko minua, vaikka kuinka huudan, että olen syyllinen.
Toisessa toistuvaisunessa minua epäillään murhasta. Olen silponut ruumiin ja käyttänyt sitä tulisijan tilkkeenä. Poliisi tekee tutkimuksiaan, mutta ei saa näyttöä kerätyksi minua vastaan. Kuljen vapaana, mutta syyllisenä.
Tiedän, että nämä molemmat unet ammentavat voimansa lapsuudestani mielivaltaa harjoittaneen tyranni-isän ja hiirulaisäidin esikoisena. Isä nujersi äidin ja yritti myös minua. Hän ei aivan onnistunut,
sillä minusta tuli ”vain” alkoholisti. Nykyisin olen raitis ja uudesta elämästäni kiitollinen. Veljeni ei ole kyennyt itseanalyysiin eikä pysty käymään töissä.
Olen usein ihmetellyt, miksi äitivainajani rakastui mieheen, josta sittemmin tuli isäni.
(Edit: kommentti:
Lainaus siis poimittu sivulta joka käsittelee kirjaa Elina Reenkola: Naisen viha, kosto ja syyllisyys.)
Itse olen puolestani en ole pariin viikkoon käynyt kuin vilkaisemassa. Jotenkin tuntuu että paljon tämän tarkemmin ei tuo kysymys "miten?" selviä ennen kuin uutta aineistoa julkistetaan.
En tiedä voiko vastaus löytyä astrologisilta kartoilta...
Mutta kiinnostasi kysymys "Miksi?"
Ja mitä olivat nämä Annelin "pahat ajatukset" syksyllä 2006?
Onko joku perehtynyt siihen miten yleensä "äitimyytti panssaroidaan" ja
miten "passarointi saadaan murrettua"? (vrt. panssaroitu maskuliinisuus)
Jos tämä on se teema mitä syyttäjä pitää yhteiskunnallisesti merkittävänä näkökulmana, niin olen hänen kanssaan tässä samaa mieltä.