Ulvilan kyökkipsykologiaketju (ketju 1)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Re: Ulvilan kyökkipsykologiaketju

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Löytyipä tämmöinen vanha Juliuksen sivu (päiväys olisi vuodelta 2001)

http://www.kolumbus.fi/jukka.lahti/duunihuumori/
duunihuumorin.nettisivut.com
Työ voi olla kovaa, kova huumori sitäkin kovempaa. Kun asianajajat, blondit ja insinöörit ovat jo saaneet oman osansa, on tullut aika muistaa myös virkamiehiä. Älä unohda myöskään esimiehiä, työkavereita, yrittäjiä, tietokonesankareita, konsulteista nyt puhumattakaan... Duunihuumorin nettisivuilla kaikki saavat taatusti ansionsa mukaan!

1.10.2004.Duunihuumorin nettisivut ovat muuttaneet http://www.perhekerho.net:in yhteyteen.
Skoone tästä jo mainitsikin.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Veristi kirjoitti:Noista horoskoopeista tuli mieleeni, että jossain astro.comissa voisi laatia vaikkapa Annelin ja Jukan syntymäkartat ja parisuhteen synastria- ja kompositiokartat, jos vain tarkemmat syntymäajat tietäisi. Olisiko karmivaa?
:lol: Jotkut tuolla jossain jo ovat asiaa tutkimassa - löysin kun metsästin Auerin syntymäaikaa. Ohos se onkin tuolla, kolmannella sivulla : vaaka!

..ei oo totta: perhekerhon 'vaaka': ...Analyyttiset kykysi ovat loistavat, ja pystyt ratkomaan kylmän rauhallisesti ongelmia, jotka saisivat monelta muulta pään pyörälle...
Välttääksesi ristiriitoja ja säilyttääksesi harmonian olet usein myös valmis menemään yli siitä missä aita on matalin. Joku ilkeämielinen voisi nimittää sinua jopa flegmaattiseksi... :lol:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

No ei ole kyllä vaakakaan.

Mikä ihme tämän höpinän takana on? Joka merkistä löytyy varmasti jotain raskauttavaa jos niin haluaa. Näähän on ihan kieli poskella tehtyjä horoskooppeja eikä vakavamielisinkään horoskooppi ole millään tavoin luotettava luonneanalyysi, vaan täyttä hömppää.

Auerin syntymäaika löytyy ihan eeteepeestä, kun jaksaa etsiä.
Tara
Horatio Caine

Mariacka kirjoitti:No ei ole kyllä vaakakaan.

Mikä ihme tämän höpinän takana on? Joka merkistä löytyy varmasti jotain raskauttavaa jos niin haluaa. Näähän on ihan kieli poskella tehtyjä horoskooppeja eikä vakavamielisinkään horoskooppi ole millään tavoin luotettava luonneanalyysi, vaan täyttä hömppää.

Auerin syntymäaika löytyy ihan eeteepeestä, kun jaksaa etsiä.
Eikö olekaan vaaka? Siellä (siis tuossa astro.fissä) luki niin. Sori.

Tulemmeko siis siihen lopputulokseen tässä asiassa, että Auer täytti perhekerhoaan hömpällä! Ei niin huonoa asiaa, etteikö siitä jotain oppisi.

Etsi itse neulaa heinäsuovasta, ei se syntymäaika siellä joka sivulla näy. Jos tiesit, mikset kertonut niin olisi lopetettu hönpän esittely alkuunsa!
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
NiceAsiantuntija
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja NiceAsiantuntija »

Anneli oli maaliskuussa syntynyt, päivää en muista, mutta kala kuitenkin.
Tara
Horatio Caine

NiceAsiantuntija kirjoitti:Anneli oli maaliskuussa syntynyt, päivää en muista, mutta kala kuitenkin.
Nyt olisi korkea aika siirtyä asialliseen keskusteluun, eli ei mtn hömppää enää tule täältä..ei ei. Mutta täytyykö tämän kyökin puolen olla vain faktaa ja asiallista asiaa? Voihan sitä vaatia tai esittää itse (Ma:lle tuo) Horsokoopit ovat juurikin tuollaisia, eli kaloista perhekerhossa:

http://www.perhekerho.net/horoskooppi/kalat.htm
just noin.. :D Anneli oli väärällä alalla?

PS: Tyynessä vedessä ne isot Kalat kutevat, syvällä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Tara kirjoitti:Jos tiesit, mikset kertonut niin olisi lopetettu hönpän esittely alkuunsa!
Kerroinhan minä, jo kaksi viikkoa sitten. http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 01#p437401
Tara kirjoitti:Nyt olisi korkea aika siirtyä asialliseen keskusteluun, eli ei mtn hömppää enää tule täältä..ei ei. Mutta täytyykö tämän kyökin puolen olla vain faktaa ja asiallista asiaa? Voihan sitä vaatia tai esittää itse (Ma:lle tuo)
No mitä kyökkipsykologiaa huumorimielessä tehtyjen horoskooppien tulkinta on, varsinkin kun ei tunnu olevan hajuakaan luonnehdittavan syntymäajasta? Auer itse sentään esittää horoskooppien olevan huumoria, kuten Lahtikin (jonka sivuilta skoopit ynnä muu duunihuumori Auerin sivuille siirtyivät).

Kyllä tämmöinen horoskooppi"analyysi" on sitä itseään, hienommin sanottuna kackelsbergiä. Todellinen rimanalitus.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Täällä jokunen aika sitten keskusteltiin Auerin mahdollisista leskeneläkkeistä sun muista. Maikkari uutisoi seuraavaa:

Anneli Auer vietti koko vuoden 2010 tutkintavankeudessa aviomiehensä murhasta epäiltynä. Hänet vangittiin jo syksyllä 2009 ja vapautettiin vasta keväällä 2011.

Viime vuoden aikana Auer ylsi kuitenkin vankilaelämään nähden mukaviin tuloihin: hänen ansiotulonsa olivat 20 161,40 euroa. Ansiot vastavat esimerkiksi myyjän vuosituloja. Niihin saattaa kuulua esimerkiksi leskeneläkettä.

Anneli Auer on pyörittänyt omaa yritystään Auermediaa, joka ylläpitää muun muassa Perhekerho-nettisivuja. Vuonna 2009 Auerin ansiot olivat 28 000 euroa.

http://www.mtv3.fi/uutiset/verot.shtml/ ... asta-kasin

Ihan mukavat tulot! Siis noin niinkuin tekemättä mitään.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Onhan siellä jotakin valokuvaustyötä ja -jakoa saattanut olla.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Valhalla kirjoitti:Onhan siellä jotakin valokuvaustyötä ja -jakoa saattanut olla.
Eikös siellä Perhekerhon sivuilla ole ollut kävijöitä runsaastikin koko ajan? Kun klikkaus sivulle vilahtaa niin sentit kirstuun kilahtaa?
Muista lähdekritiikki!
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Nyt kun on pari viikkoa liiankin tiiviiseen tahtiin lukenut iltaisin näitä Ulvila-papereita, alkaa vähän ymmärtää Annelinkin elämää. Tulkaa vaan juuri nyt kotiini valokuvaamaan yleisnäkymiä ja lähikuvia joka huoneesta, niin laitetaan ne tänne Kuvia-ketjuun yleisön tarkkaan tiirailtaviksi. Mitäköhän päätelmiä niistä voisi tehdä? Taskulamppu ja hanskatkin on näkyvillä, tosin eteisessä. Vaikka olisi kuinka esteettisyyteen taipuvainen, koti voi lyhyessäkin ajassa muuttua aika sekaiseksi. No, hiustuppoja ei ole kuitenkaan sukanpohjiin tarttunut ja sen verran säännöllisesti ikkunatkin pesen, jotta muistan kyllä, millainen parvekkeen lasi on rakenteeltaan. Vanhat veitsetkin muistan ulkonäöltä, mutta kieltämättä ne lakanat pitäisi kai laittaa jo pyykkiin.

Mielentilalausunnon mukaan Anneli tukeutuu stressitilanteissa järkeistämiseen ja kieltämiseen. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Tuota on käytetty selitykseksi sille, miksi Anneli oli poliisien tullessa niin rauhallinen. Mutta eikö se päde myös murhaamisen jälkeiseenkin käytökseen? Miten raivokohtauksen saaminen korreloi tähän?

Viisi ällää, korkeasti koulutettu, tarkka ilmaisuista 'ilmeisesti', 'todennäköisesti' - hei, kenestä nyt puhutaan? No, onneksi sentään omalla syntymäkartallani ei näy samanlaisia oppositiokuvioita kuin Annelilla...

Onnettomien yhteensattumien ketju vai suunniteltu murha?
Kupletinjuoni
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kupletinjuoni »

Veristi kirjoitti:Mielentilalausunnon mukaan Anneli tukeutuu stressitilanteissa järkeistämiseen ja kieltämiseen. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Tuota on käytetty selitykseksi sille, miksi Anneli oli poliisien tullessa niin rauhallinen. Mutta eikö se päde myös murhaamisen jälkeiseenkin käytökseen? Miten raivokohtauksen saaminen korreloi tähän?

Viisi ällää, korkeasti koulutettu, tarkka ilmaisuista 'ilmeisesti', 'todennäköisesti' - hei, kenestä nyt puhutaan? No, onneksi sentään omalla syntymäkartallani ei näy samanlaisia oppositiokuvioita kuin Annelilla...

Onnettomien yhteensattumien ketju vai suunniteltu murha?
http://kotiliesi.fi/kirjat/arvostelut/e ... en-ja-viha:
Näen vuodesta toiseen silloin tällöin unta, että olen tappanut omat vanhempani lapsuudenkotini ullakolla. Kukaan ei kuitenkaan usko minua, vaikka kuinka huudan, että olen syyllinen.

Toisessa toistuvaisunessa minua epäillään murhasta. Olen silponut ruumiin ja käyttänyt sitä tulisijan tilkkeenä. Poliisi tekee tutkimuksiaan, mutta ei saa näyttöä kerätyksi minua vastaan. Kuljen vapaana, mutta syyllisenä.
Tiedän, että nämä molemmat unet ammentavat voimansa lapsuudestani mielivaltaa harjoittaneen tyranni-isän ja hiirulaisäidin esikoisena. Isä nujersi äidin ja yritti myös minua. Hän ei aivan onnistunut,

sillä minusta tuli ”vain” alkoholisti. Nykyisin olen raitis ja uudesta elämästäni kiitollinen. Veljeni ei ole kyennyt itseanalyysiin eikä pysty käymään töissä.

Olen usein ihmetellyt, miksi äitivainajani rakastui mieheen, josta sittemmin tuli isäni.
(Edit: kommentti:
Lainaus siis poimittu sivulta joka käsittelee kirjaa Elina Reenkola: Naisen viha, kosto ja syyllisyys.)

Itse olen puolestani en ole pariin viikkoon käynyt kuin vilkaisemassa. Jotenkin tuntuu että paljon tämän tarkemmin ei tuo kysymys "miten?" selviä ennen kuin uutta aineistoa julkistetaan.

En tiedä voiko vastaus löytyä astrologisilta kartoilta... :)

Mutta kiinnostasi kysymys "Miksi?"

Ja mitä olivat nämä Annelin "pahat ajatukset" syksyllä 2006?

Onko joku perehtynyt siihen miten yleensä "äitimyytti panssaroidaan" ja
miten "passarointi saadaan murrettua"? (vrt. panssaroitu maskuliinisuus)

Jos tämä on se teema mitä syyttäjä pitää yhteiskunnallisesti merkittävänä näkökulmana, niin olen hänen kanssaan tässä samaa mieltä.
kupletin juoni = asian ydin
Lähde: Urbaani sanakirja
"Onko joku muu väistellyt naisen kädessä ollutta veistä?"
Valhalla
Watson itse

Veristille jos kiinnostaa lisää luettavaa. Monesti olen jo täällä tarjonnut, kun tuntuu myötäelon kyky tai empatia jäävän puolitiehen mitä lapsiin tulee ( en tarkoita nyt sinua ), seuraavaa blogia luettavaksi:

http://kuolleentytonpaivakirja.blogspot ... ainen.html

Siinä saa hyvän pohjan kuvitella mitä helvettiä esim esikoinen nytkin käy läpi. Voiko sitten edes kuvitella tuohon vielä yhdistävänsä nykyiset syyteharkinnat.

Näkökanta joka pistää vihaksi - nimittäin tuota rikospaikkatutkintaa ja alkututkintaa kohtaa. Sen verran raskas vastuu ja karkea laiminlyönti, että olisi todella toivonut selvitettävän myös näiden tyrinneiden poliisien syyt ja seuraukset. JJ putkavahdiksi ei perannut asiaa kylliksi - miksi organisaatio ei huolehdi, että riittävä ammattitaito kohtaa riittävän merkittävän rikoksen ja miksi niin ylhäältä kuin vaakatasostakaan organisaatiota ei tule lisävoimia ja kontrollia. Etenkin kun tiedetään, että ensimmäisten tuntien tutkintaa ei paikata myöhemmin - koskaan.
Veristi
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Tuolla hyväksikäyttö-ketjussa en halua edes käydä. Jotenkin sitä pitää suojella itseäänkin - edes syyteharkintaan saakka. Tunteet nousevat niin helposti pintaan.

Jos sinua, Valhalla, vihastuttaa tuo tutkinnanjohdon vastuuttomuus, yhtä paljon ihmetyttää sosiaalipuolen toiminta - ainakin itseäni. Miksei lastensuojelu puuttunut terapiakäyntien loppumiseen, miksi perheneuvolasta ei soiteltu perään? Miksi palveluketjun annetaan katketa, kun perhe muuttaa paikkakuntaa? Niin helposti lapset unohtuvat. Kuulustellaan vain huppumiehen olemassaolosta, muttei kuunnella lasta itseään.
Valhalla
Watson itse

Eihän äidin ole pakko lapsia käyttää edes neuvolassa. Tuo pakkokeinovalikoima taitaa olla aika suppea ennen kuin Anneli saatettiin syytteeseen. Sen jälkeen uskon lapsista huolta pidetynkin. Joskin hovin jälkeen tilanne ilmeisesti uhkasi jälleen tulehtua.
Vastaa Viestiin