612 marssi 2017!

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: 612 marssi 2017!

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Marokon Kauhu kirjoitti:Noh, Pahkala-keissi lienee jo sitten taputeltu: Punikki oli ihan pokkana laittamassa eläimet ja lapset omaan kuvitteelliseen etulinjaansa.
Hän käsittääkseni halusi, ettei äärikansallismielinen kulkue kokoonnu hänen kotikonnuillaan ja yritti saada sen siirtymään. Ihan ymmärrettävä päämäärä, mutta keino oli todella kyseenalainen. Loppujen lopuksi oli hyvä, etteivät lapset joutuneet osin ulkomaalaisen ja väkivaltaisen (paikalla mm. PVL:n ruotsalainen johtaja Simon Lindberg) äärioikeiston kanssa samoille mestoille.
Marokon Kauhu kirjoitti:Te viherpunikit olette aina valittamassa, että Suomessa viitisensataa vuotta käytössä ollut leijonatunnus on kaapattu väärälle puolelle.
Ei hätää, tässä teille ihan oma.
Suomen-Alpakka.png
Aika nokkelaa. :roll:
(Ihmeellinen tarve sinulla on nimitellä muita ihmisiä. Harvoin tällaiseen törmää aikuisten kanssa keskustellessa.)
Marokon Kauhu kirjoitti:Noista 612 Ry:n vanhoista uusnatsi/PVL yhteyksistä en osaa sanoa, koska en ollut Suomessa 2014-16 kulkueen aikaan.
Olihan siellä tänäkin vuonna porukkaa PVL:n takit päällä.

Kuva
Marokon Kauhu kirjoitti:Näitä nykyisiä järjestäjiä tunnen: Ihan tavallista perussuomalais- ja muuta porukkaa, ilman natsiöyhötyksiä.

Se on tietenkin totta, että joka vuosi kulkueeseen liittyy myös PVL, SVL ja jne. porukkaa.
Sen estäminen olisi varmasti vaikeaa, ja tarpeetonta.
Kyllä, siellä oli Suomen itsenäisyydestä luopumisen tavoitteekseen asettanutta uusnatsijärjestön porukkaa, Suomen itsenäisyyspäivän kunniaksi uusnatsikeikan järjestänyttä verkkolehti Sarastuksen jengiä ja muita todella äärilaidan nationalisteja. Mutta mukava kuulla, että siellä oli ihan tavallista perussuomalaistakin porukkaa seassa, mielenkiintoiseen joukkoon olivat menneet...
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11384
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: 612 marssi 2017!

Viesti Kirjoittaja URSA »

Lisää alpakanpapanoita. Itseäni häiritsee se, kuinka nopealla aikataululla ja hataralla suunnitelmalla lastentapahtuma järjestettiin, koska sen pääasiallinen tarkoitus oli syrjäyttää 612-kulkue pois Töölön torilta. Jos tapahtuma olisi edes toteutettu paremmin, ja siellä olisi ollut esim. ihmisesiintyjiä parin eläimen lisäksi, selittelyt olisivat uskottavampia. Ja onhan tuo täysin naurettava väite, että soihtukulkue olisi ollut uhka lasten turvallisuudelle.

https://www.facebook.com/AleksiPahkala/ ... 1548588337
Julkisuuteen levinnyt kuvakaappaus fb-ryhmästä on totta. Kyseessä on taannoisen Peli poikki -mielenosoituksen, ei niin aktiivinen, ryhmä, johon kuuluu n. 100 eri taustaista ihmistä, joita yhdisti halu olla järjestämässä taannoin rasismin vastaista, positiivista, Peli poikki -mielenosoitusta. Peli poikki -mielenosoitus keräsi Helsinkiin yli 15 000 ihmistä vastustamaan rasismia ja fasismia. Yksi tapahtuman puhujista oli Tarja Halonen. Moni maamme johtava poliitikko oli yksityishenkilönä tapahtumassa mukana.

----

Kirjoitin näin:

”Henkilökohtaisesti olen miettinyt, että kaiken huomion keskittäminen pois 612- ja 'kohti vapautta (lol) -miekkareista voisi olla paras keino ignoorata äärioikeiston hommat täysin ja kiinnittää median huomio ihan muuhun. Poliisi tullee ohjaamaan molemmat miekkarit ihan muualle kuin miekkareilla on tarkoitus mennä."

"Lapsille ei oikein ollut mitään kunnollista vielä tarjolla, siksi 'huolestuneet töölöläiset' -ryhmä yrittää pikakaistalla varata Töölöntoria hyvän tuulen tapahtumaksi klo 17–20, jonne tulee alpakoita halittavaksi ja kaikkea muuta söpöä. Silloin Töölöntorilla ei voi kokoontua mielenosoitukseen.”

---

Kirjoitin postauksen sinne, koska tiesin fb-ryhmässä olevan ihmisiä, jotka voisivat tulla lastentapahtuman talkoolaisiksi. Postauksessa korostin, että en ole järkkäämässä mielenosoitusta. Töölöläiset vanhemmat olivat pyytäneet minua mukaan järjestämään iloista lastentapahtumaa Töölöön. Asun Töölössä, lähellä Töölöntoria, paikkaa joka itsenäisyyspäivinä on ollut muutaman viime vuoden äärioikeiston kokoontumispaikka. Äärioikeiston kulkue ja siihen kohdistuneet vastamielenosoitukset ovat pelottaneet minua ja monia muitakin, varsinkin lapsiperheitä.

Koska olen ollut mukana järjestämässä isoja, Peli poikki ja Meillä on Unelma -miekkareita ihmisoikeuksien puolesta, minua usein pyydetään mukaan erinäisten tapahtumien järjestämiseen, pieniin ja isoihin. Olen ollut mukana järjestämässä vaikka mitä: uusiutuvan energian keskustelutilaisuutta, Suomi 100 -avajaisia, YK:n vammaisten oikeuksien sopimuksen ratifioimisen juhlatilaisuutta, rokkikeikkoja ja -klubeja. Vastamielenosoitusta en ole koskaan ollut järjestämässä, enkä ollut nytkään.

Minä uskon siihen, että hyvällä saa asioita aikaan. Rasismia ja muita epäkohtia vastaan pitää ehdottomasti taistella, mutta jakamalla hyvää itsensä ja muiden ympärille. Siksi itsenäisyyspäivänä iloisen lastentapahtuman järjestäminen tuntui ihanalta. Ajatus siitä, että kaupungissamme järjestetään kaikkea kivaa satavuotiaan maamme kunniaksi on minusta paljon parempi idea, kuin istua pelkäämässä kotona. Minusta kaupungin idea positiivisesta itsenäisyyspäivästä oli hieno ja tervetullut. Se kääntäisi huomion vihasta positiiviseen ja loisi sitä kautta myös turvaa.

Töölöläiset vanhemmat halusivat lastentapahtumaa ja turvallisia kotikulmia, minä halusin olla mukana hyvässä. Jos se hyvä söisi ilmatilaa äärioikeistolta mediassa ja Töölössä, niin en tietenkään pannut pahakseni.

Kun itse olen järjestänyt mielenosoituksia, olen aina ilmoittanut niistä poliisin lisäksi myös kaupungille, vähintään suullisesti. En kyseenalaista kenenkään oikeutta osoittaa mieltä.
Mutta ei myöskään voi olla niin, että joidenkin mielenosoitusten tieltä kaikki joutuvat väistymään. Kokemukseni mukaan poliisi osoittaa tarvittaessa mielenosoitukselle uuden reitin tai paikan.

Kun kaupunki antoi luvan iloiselle lastentapahtumalle, ounastelin että poliisi saa myös tämän tiedon ja välittää sen mielenosoituksien järjestäjille. Näin ei kuitenkaan tuntunut käyvän. Soitin itse poliisille järjestäjien edustajana ja selvisi, ettei kaupungin ja poliisin välillä ollut mitään kommunikaatioita tässä asiassa. Minä näin tarpeelliseksi asian pikaisen selvittelyn poliisin ja kaupungin välillä. Me saimme positiivista viestiä kaupungilta ja jatkoimme iloisen lastentapahtuman järkkäämistä. Samalla tajusin ja kerroin sen myös poliisille ja kaupungille, että hitto vie tästähän taitaa tulla poliittisesti kuuma peruna, vaikka tarkoitus oli ihan toinen - luoda turvallinen itsenäisyysjuhla lapsille.

Lopulta poliisi ilmoitti kaupungille, että lastentapahtuman luvat pitää peruuttaa turvallisuussyistä. Kaupunki ehdotti meille vaihtoehtoisia paikkoja, joita emme kokeneet turvallisiksi. Yksi paikoista oli Narinkkatori, jossa juuri kielletty PVL oli ilmoittanut kokoontuvansa. Onneksi saimme myös lukuisia yhteydenottoja töölöläisiltä yrityksiltä ja henkilöiltä ja lopulta järkevin ratkaisu oli siirtää lastentapahtuma Töölön jalkapallostadionille. Kaikille tuli hyvä mieli, koska lapset saisivat juhlansa ja ihanat juhlat niistä tulikin!

Minua ja muita järjestäjiä syytetään jopa valehtelusta, tämä pohjautuu seuraaviin vastauksiini, joihin olisin voinut sanoa ehkä hieman selkeämmin. Juuri haastattelua ennen oli äärioikeisto alkanut uhkailemaan tapahtumaan osallistuvia tahoja, niitä jotka se oli saanut selville, minuakin. Siksi kun YLE soitti yllättäen minua pelotti, maalataanko minut kunnolla ja tuleeko lastentapahtumastamme nyt vielä isommin poliittinen kapula.

Ylen haastattelu:
Oliko tapahtuman tarkoitus olla vastamielenosoitus 612-kulkuetta vastaan, Aleksi Pahkala?
– Ei pidä muuten ollenkaan paikkansa. Ei tässä väitteessä ole mitään perää.
Kävikö järjestäjillä mielessä, että torilla on kokoontunut itsenäisyyspäivänä useana vuonna peräkkäin 612-soihtukulkue?
– Kaupungilta kerrottiin, että Töölöntori on vapaa. Ei käynyt ilmi, että siellä olisi järjestetty samaan aikaan 612-tapahtuma.
Oliko teillä sellainen käsitys, että Töölöntori olisi vapaa itsenäisyyspäivänä siihen aikaan, jolloin suunnittelitte järjestävän oman tapahtuman siellä?
– Kaupunki sanoi, että ehdottomasti voi järjestää.
-----

Nämä olivat kommenttini, seison yhä niiden takana. Kyseessä ei ollut vastamielenosoitus ja kaupunki tosiaan halusi lastentapahtumamme torille.

Jälkipyykki on näköjään valtava ja mielenkiintoinenkin. Itse toivon, että lapset saisivat jatkossakin juhlia turvallisesti.

Me lastentapahtuman järjestäjät olemme joukko yksityishenkilöitä. Meitä ei yhdistä mikään poliittinen tausta tai taho. Halusimme kaikki lastentapahtuman olevan epäpoliittinen.

Minuun kohdistuu nyt isoa maalitusta, jopa uhkailua. Uhkailut ilmoitan poliisille ja maalituksen yritän kestää. Lastentapahtumaan osallistuneet ja sen järjestelyissä auttaneet voivat luottaa siihen, että lastentapahtuma oli lastentapahtuma.
dmm
Neuvoja-Jack
Viestit: 544
Liittynyt: La Helmi 14, 2009 6:19 pm

Re: 612 marssi 2017!

Viesti Kirjoittaja dmm »

PaxCow kirjoitti:Mutta mukava kuulla, että siellä oli ihan tavallista perussuomalaistakin porukkaa seassa, mielenkiintoiseen joukkoon olivat menneet...
Vuonna 2017 pastillilehmälle tulee yllätyksenä, että perussuomalaisella puolueella on kansallismielisyys yhtenä toimintansa peruslähtökohtana, ja heitä täten osallistuu myös kansallismieliseen soihtukulkueeseen.

Ja koska pastillilehmä itse kertoo SVL-ketjussa, että kyseisellä järjestöllä on alle 100 jäsentä Suomessa, niin vaikka käyttäisi Aleksi Pahkalan ja kumppaneiden laskukaavoja, niin hieman ihmetyttää, miten logiikka menee niin, että tämä pieni joukko olisi se, mihin esimerkiksi perussuomalaiset olisivat menneet mukaan kun marssilla kuitenkin oli hieman lasien väristä riippuen 2800-3500 osallistujaa. Toisin sanoen, eiköhän valtaosa marssijoista ole kuitenkin ollut aivan muita kuin SVL- tai PVL-jäseniä, verkkolehti Sarastuksen porukkaa (näihin kolmeen ryhmään toki voi kuulua yksi ja sama henkilö, hah) tai muita äärinationalisteja. Tai noh, edelleen lasien väristä riippuen, kaikki soihtu kädessä kulkevat voidaan toki luokitella miksi vain ääriryhmäksi, ihan tuulen suunnan mukaan.
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
Vastaa Viestiin