Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Elephant, lue Cullenin kirja loppuun,sieltä selviää. Dylan,erityisesti, kunnostautui koulukiusaajana.

Brown puhuu kirjassaan kiusaamisesta, Columbinessa kyllä esiintyi kiusaamista noin yleisesti,mutta kohdistuikos se juuri Harrisiin ja/tai Kleboldiin?
Cullen EI tullut siihen tulokseen, perehtyessään tapaukseen, että Harris ja/tai Klebold olisivat olleet erityisen kiusattuja,päinvastoin.

Pidän Cullenin kirjaa melkolailla paremmin tehtynä ja luotettavampana opuksena, verrattuna Brownin tekeleeseen.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Muutamia kappaleita ja pieniä listojakin on jo mainittu, mutta löytyi tälläinen lista aiheen "songs about killers"-nimikkeen alta. Näissä kappaleissa on käytetty inspiraation lähteenä tai kertovat suoraan Harrisista ja Kleboldista. Kahdesta en löytänyt Youtubesta mitään.

* "A New Hope"- Five Iron Frenzy
* "Cassie" – Flyleaf
* "Columind" – Filter
* "Friend Of Mine" – Jonathan and Stephen Cohen
* "One by One" – The Calling
* "The Anatomy of A School Shooting" – Ill Bill
* "Disposable Teens" – Marilyn Manson
* "The Nobodies" – Marilyn Manson
* "This is Your Time" – Michael W. Smith [ Videon alussa Cassiesta otettua kotivideota. ]
* "Halt" – Rammstein
* "Who shot the jock?" - GrimDaze Stoners
* "Hitmen for Hire" – Evil Anger

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

toshiba
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: To Syys 30, 2010 12:32 pm

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja toshiba »

HUH ! muutama päivä siihen meni, mutta sainpa vihdoin koko ketjun luettua!
Olen ollut niin nuori kun tämä on tapahtunut, etten muista kyllä kuulleeni siitä silloin. Kiinnostus heräsi vasta muutama päivä sitten, kun netissä seikkailin!
Itseäni vähän ihmetyttää ristiriidat poikien "suosiosta". Joissakin lähteissä sanotaan poikien olleen todella syrjittyjä ja kiusattuja, kun taas välillä he ovatkin tyttöjen mieleen ja suosittuja? Kummankaan ulkonäkö ei ainakaan minun silmääni näytä erityisen kamalalta, joten jos ovat käyttäytyneet koulussa suht. normaalisti, en näe mitään syytä miksi tytöt olisivat heitä erityisemmin kartelleet.

Harmi, että suurin osa videoista on vuosien varrella poistettu, kuitenkin Harrisin ruokala-videon nähtyäni alkoi nuorta tytön hömppää vähän säälittää. Vaikutti niin normaalilta pojalta ja silti tämä suunnitelma on kai jo silloin ollut pojalla mielessä. Mutta niinhän se on, että harvoin ulkoapäin näkee, mitä toisen päässä oikeasti liikkuu..
Salapolliisi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Tammi 02, 2012 8:04 pm

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Salapolliisi »

Oliko VoDka nähny tuon Poikani Kevin? Jotenki pääs unohtumaan itseltä koko elokuva. Kannattaako katsoa? Traileri on ainaki vähän "pimeä"..
God is not available right now, so how can I help you?
Pilottipoju
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:45 pm

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pilottipoju »

Kyllähän tuo Poikani Kevin oli elokuvana ihan hyvä. Kirja tietysti parempi ja se kannattaa olla pohjalle luettuna. Paljon puuttuu asioita elokuvasta joita kirjassa oli, mutta sehän on toisaalta ymmärrettävää. Kirjan lukeneelle voin suositella elokuvaa.
It ain't no sin if you crack a few laws now and then, just so long as you don't break any.
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Itse, Poikani Kevin -kirjan lukeneena ja leffan katsoneena,en voi hirveäati elokuvaa kehua.Se oli lähinnä sekava ja varmasti vielä sekavampi,jos kirja ei ole luettuna.

Toisaalta riippuu varmasti katsojasta ja kokijasta.Itse pidin kirjaa todella hyvänä ja ahmaisin sen hetkessä,ystävä taas piti sitä todella tylsänä ja pitkäveteisenä.
Voi siis olla,että joku muu tykkää leffasta kovastikin,vaikka minulle se oli pettymys.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Salapolliisi kirjoitti:Oliko VoDka nähny tuon Poikani Kevin? Jotenki pääs unohtumaan itseltä koko elokuva. Kannattaako katsoa? Traileri on ainaki vähän "pimeä"..
Kirjan olen lukenut, elokuva jäi kesken jo alun jälkeen, ei vain inspiraatio riittänyt sen katsomiseen. Ehkä jossain vaiheessa sitten.

Ainakin sen vähän perusteella mitä elokuvasta näin, se ei vakuuttanut.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Kalashnikov
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2012 6:12 pm

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kalashnikov »

Onkos muuten muita Zero Dayn ja Klassin tyylisiä elokuvia? Pidin molemmista erittäin paljon ja tekisi mieli katsoa muitakin samankaltaisia leffoja.
zatulee
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 101
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2008 6:51 pm

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja zatulee »

Onko Dylanin ja/tai Ericin hautapaikoista tietoa? Kuvia, videoita tms?
-Tuuli käy heidän ylitseen...
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Harrisin perhe on ollut varsin vaitonainen poikansa kohtalosta kuoleman jälkeen, mutta Klebold siunattiin luterilaisin menoin St. Philipin luterilaisessa kirkossa Littletonissa. Hänen perheensä oli ko. kirkon jäseniä. Tuhka on levitetty kaikessa hiljaisuudessa jonnekin, todennäköisesti tosin samalle hautausmaalle (Chapel Hill Memorial Gardens) Littletoniin, minne osa uhreista haudattiin. Muistotilaisuuteen 24.4. 1999 osallistui 15 ihmistä, joista kaksi oli ministereitä, 11 sukulaista/tuttavaa ja Kleboldin vanhemmat. Tilaisuuteen osallistui siis tismalleen yhtä monta ihmistä kuin uhreja oli koulullakin.

Myös Harris tuhkattiin, mutta hänen tuhkansa on annettu tuhkaamisen jälkeen perheelle. On mahdollista, että ne on siroteltu myöhemmin, mutta ainakin alkuvaiheessa he ovat säilyttäneet sitä kotonaan. Näin ollen haudoista ei ole videota eikä kuvia, koska niitä ei ole koskaan ollutkaan.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Family Guyssa on jakso missä vanhemmat vaihtavat paikkaa teinien kanssa, eli teinit esittävät aikuisia ja aikuiset teinejä. Peter eläytyy teinin rooliinsa vähän erilaisissa kuvioissa. Löyhä Columbine-linkki siis. (Pahoittelut, en löytänyt parempaa videota äkkiseltään.)

http://www.youtube.com/watch?v=kin4k0dsCck

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

LittleFear
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2012 1:41 am
Paikkakunta: Sunnydale

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LittleFear »

VoDKan musiikkiaiheiseen viestiin lisäys: wikipedian mukaan P.O.D:n Youth of the Nation on saanut inspiraation myös Columbinesta, toisen ammuskelun lisäksi.

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Youth_of_the_Nation

Ja linkki videoon: https://www.youtube.com/watch?v=yEVPoo0kOa4

Eniveis! Uusi kirjoittelija ilmoittautuu. Olen viimeisten viikkojen aikana kahlannut läpi edellisen ketjun, tämän ketjun ja sitten acolumbinesitea myös. Phuuh!

Miksi kiinnostaa? Aikoinaan tapahtumat menivät minulta melkoisen ohi, olin 16-vuotias tuolloin enkä juurikaan seurannut uutisia. Silloin kun Mooren elokuva ilmestyi, katsoin sen ja järkytyin. Sen jälkeen tapahtumat ovat nousseet mieleeni aina, kun tapahtuu joku isompi ammuskelu ja siitä kirjoitellaan runsaasti mediassa. Olen käynyt aina tuolloin lukemassa sivun sieltä, toisen tuolta, ja nopeasti järkyttynyt taas uudestaan. Nyt päätin ottaa selvää koko tapauksesta, niin paljon kuin löytyy, jotta saan päähäni selkeämmän kuvan ja jotta se ei enää ahdistaisi minua yhtä laajalti. On auttanut, tieto on tässä tapauksessa helpottanut oloa. Nyt olen jotenkin sinut asian kanssa ja pystyn tarkastelemaan sitä olematta liian ahdistunut tai tunteellinen aiheen johdosta.
En tiedä, onko tuossa muiden korviin mitään järkeä, mutta sehän ei haittaa kun oma olo on parempi. :)

Mulla oli muutama mieltä vaivannut pikkujuttu, mutta nyt en enää tietenkään niitä muista. Palaan asiaan jos muistuvat mieleen!

Dylanin äidin teksti oli tunteellista luettavaa. Sydäntäsärkevää jopa.
"Who's a little fear demon?"
NtiFortuna
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2011 9:48 pm

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja NtiFortuna »

Luen par'aikaa Wally Lambin kirjaa The hour I first believed. Kirjassa on kerrottu paljon sellaista tietoa Columbinesta, jota minulle ei ole tullut vastaan vaikka olen aihetta paljon tutkinut. Kaikkea en voi faktana ottaa, koska kirja ei ole tietokirja. Osittain se häiritsee lukukokemusta, koska tahtoisin tietää mitkä pojista kerrotut kohdat ovat faktaa, kirjassa on esimerkiksi Basement Tapesien litterointia.

Yhdessä vaiheessa Lamb kirjoittaa mitä kaikkea Internetistä voi löytää esim hakusanoilla 'Klebold Dylan'. Piti sitten itsekin tarkastaa osa kerrotuista hakutuloksista ja löysin videon jota en ollut ennen nähnyt. LiveLeakin video, jossa kuvataan kirjastoa muutama päivä joukkosurman jälkeen. Lisähuomautuksena suuret verilammikot ajassa 2:00 ja uudestaan 2:31 ovat paikasta joissa Eric ja Dylan ampuivat itsensä.

http://www.liveleak.com/view?i=604_1180198967
saasara
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Loka 06, 2009 12:59 am

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja saasara »

Tulee aina "välillä" googletettua tuota Columbinen ammuskelua, ja yllätyin, kun marraskuussa on ilmestynyt kirja, jossa Dylanin vanhemmat kertovat pojastaan. Mennyt ihan ohitse koko uutinen.
http://www.denverpost.com/breakingnews/ ... -columbine
Almost any school shooting could have been prevented in some way or another. -Eric Harris-
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Eric Harris & Dylan Klebold (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Mä en ole enää vuosiin jaksanut vaivata päätäni tällä tapauksella, mutta vaikka kyseinen videokasetti on jo ajat sitten tuhoutunut käyttökelvottomaksi, enkä voi enää asiaa tarkastaa, laitan siltikin.
Yhdessä ensimmäisistä asia käsitelleissä dokumenteissä mainittin jostain vaikean iho ongelman hoitoon käytetystä lääkeestä ja sen mahdollisesta vaikutuksesta. Muistini mukaan jomman kumman tappajapojan vanhemmat, jos nyt ei muuta niin, ainakin harkitsivat sen puolen viranomaistutkintaa.
Sen verran tähän on henkilökohtaista pohjaa että. Kerran minulla oli joihinkin iho oireisiin suun kautta nautittavaa lääkettä (nimeä en muista) ja se väsytti aivan helkkaristi oikein käytettynäkin.
Vastaa Viestiin