Sepitetty tapaus: Koulutyttö "siepattiin autoon ja sidottiin puroon" Salossa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Mä en tunne yhtään tuon ikäistä tyttöä joka ei kantaisi koko ajan kännykkää mukanaan. Joten miksi tyttö ei soittanut apua?

Ja varmaan sitä aikaa ei ole todennettu sillä, että tyttö totesi "tuntui tosi pitkältä ajalta, olin siellä ainakin tunnin". Vaan jos tyttö on kertonut lähteneensä kävelemään kotoa kymmeneltä ja muutaman minuutin päästä kaapattiin, niin siitähän on sitten aika helppo tehdä arvio, että koska on soitettu polisiille. Ihan helppo vähennyslasku.
Frank Nolla
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: La Huhti 10, 2010 8:10 pm

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Frank Nolla »

Teleksi kirjoitti:Mä en tunne yhtään tuon ikäistä tyttöä joka ei kantaisi koko ajan kännykkää mukanaan. Joten miksi tyttö ei soittanut apua?
Ehkäpä siksi, että on ollut mahaa myöten vedessä (kännykkä luultavasti veden alla) ja kädet tiukasti sidottuina...
Saga
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 2:49 pm

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Saga »

Iltalehti:

Sieppaus ei voi pitää paikkaansa
Salon poliisin mukaan 16-vuotiaan tytön kertomus sieppauksesta näyttää päivä päivältä hatarammalta.
Tytön mukaan kaksi tummaihoista miestä sieppasi hänet pakettiautoon kesken koulumatkan Ollikkalankadulla toukokuun puolivälin tienoilla.

Miehet ajoivat Vanumammantielle, jossa tyttö pääsi pakenemaan autosta, mutta sieppaajat juoksivat hänet kiinni. Miehet raahasivat tytön läheiseen metsikköön ja sitoivat hänet kiinni noin metrin levyisen puron penkkaan. Tytön alavartalo jäi veden alle. Tapahtuma-aikaan vesi oli jäätävän kylmää.

Jostain syystä miehet jättivät tytön puroon ja poistuivat paikalta. Ohikulkija löysi kylmettyneen tytön myöhemmin.

Rikoskomisario Ville Hahlin mukaan tapauksen tutkinta edistyy hitaasti, mutta varmasti. Tutkimusten perusteella näyttää siltä, että tytön kertomus ei voi pitää paikkaansa. Se on Hahlin mukaan kiistatonta, että tyttö löydettiin sidottuna purosta. Mutta se on epäselvää, miten hän on joutunut sinne.

Hahl kertoo, että poliisin tutkimuksissa on tullut esiin ns. negatiivinen silminnäkijä. Tämä ulkopuolinen silminnäkijä on ollut väitettynä sieppauspäivänä tapahtuma-aikaan lenkillä puron lähistöllä, mutta ei ole havainnut mitään. Hän on ohittanut puron lenkkinsä aikana pariinkin otteeseen. Tämä on omiaan puhumaan sen puolesta, että tytön tarinassa on aukkoja.

Rikoskomisarion mukaan tytön vanhemmat ovat toki huolissaan jälkikasvustaan. Perhe toivoo, että asian ympärillä vellonut suuri kohu laantuisi hiljalleen, jotta he pääsisivät viettämään normaalia perhe-elämää ja nautiskelemaan kesästä.

Poliisi tekee vielä joitain tarkistuksia. Hahl toivoo niiden tuovan selvennystä asiaan.
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja markja »

Ylläripylläri, että taas kerran naispuolinen tekaisee raiskaus/sieppaussyytökset. Veikkaanpa, että taustalla on tyypillistä huomionhakuisuutta tai jokin kaveriporukan kepponen tai kosto tms.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Bonfire
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 9:23 pm

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Bonfire »

Itse veikkaisin, että itse kaappaus ja sitoaminen on tapahtunut, mutta tekijänä(tekijöinä) olisikin joku perheenjäsen tai tuttu tai vaikka koulukiusaaja.
Ei uskalla kertoa totuutta, joko hävettää tai on uhkailtu.
Norrelo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Marras 24, 2008 8:10 pm
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Norrelo »

Bonfire kirjoitti:Itse veikkaisin, että itse kaappaus ja sitoaminen on tapahtunut, mutta tekijänä(tekijöinä) olisikin joku perheenjäsen tai tuttu tai vaikka koulukiusaaja.
Ei uskalla kertoa totuutta, joko hävettää tai on uhkailtu.
Jotain on melko varmasti tapahtunut, sillä itse omien käsien sitominen tiukasti kuulostaa mahdottomalta. Onko missään mainittu miten tyttö oli sidottu? Köysi, nippuside?
Transtyttörakkaus on kaunista.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Olen ainoastaan pettynyt että tytön tarinoissa ei esiintynyt huppupäisiä miehiä. No, kenties 70-luku oli huppupäisten miesten kulta-aikaa, kuten EuroJR asian ilmaisi. Värilliset pakettiautomiehet ovat enemmän tätä päivää.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Kuten sanottua:
Iltalehti kirjoitti:Salon purosieppaus oli lavastettu
Tiistai 29.6.2010 klo 09.53

Siepatuksi ilmoitettu tyttö ei ole myöntänyt lavastusta, mutta hän on esitutkinnan aikana muuttanut kertomustaan tapahtumankulusta, niiltä osin jolloin hänen kertomus kyseenalaistettiin tai osoitettiin mahdottomaksi.
Sitkeä likka. Taisi viedä asian niin pitkälle, että nyt ei millään kehtaa enää myöntää totuutta.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

En itsekään myöntäisi, mutta en nyt olisi tuota tempausta alkujaankaan tehnyt. :roll:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Florence86
Poliisikoira Rex
Viestit: 258
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 6:14 pm

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

Mun mielestä tää oli paras:
Kun poliisi lavasti tapahtuman, ilmeni, että purosta olisi halutessaan ollut helppoa nousta kuivalle maalle. Tämän tiedon valossa tyttö muuttikin kertomustaan ja kertoi olleensa välillä kuivalla maalla, mutta menneensä takaisin jäätävään puroon omasta tahdostaan.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2218677
:D
Clear water has no fish.
Nannitanni
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 3:24 pm

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Nannitanni »

Mikäköhän tyttösen tällaiseen huomionhakuiseen tempaukseen on ajanut?

Itseäkin vähän jopa huvitti tuo tytön kertoma tarina, että on päättänyt kuivalle maalle päästyään mennä vielä vähän läträämään kylmään puroon.. :D
"When I'm being sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson-
Peräkylän Maigret
Javier Pena
Viestit: 1846
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:17 pm
Paikkakunta: Pariisi

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Peräkylän Maigret »

Tyttö on ilmiselvää Perhekerho-ainesta ! :mrgreen:
Ilona80
Harjunpää
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 4:04 pm

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Ilona80 »

No johan oli hätävalheita keksiny! Että takas puroon..
Mut olis kyllä todella kiva tietää miten oli itsensä sitonut!
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Tapahtuneen jälkeenhän veli oli ryhtynyt muistaakseni määrittelemättömiin toimenpiteisiin löytääkseen nuo ulkomaalaiset tekijät. Keksitty sieppaus ei kosketa pelkästään tyttöä ja hänen läheisiään jotka saattoivat aidosti olla järkyttyneitä tapauksesta, mutta myös epäilyksen alaisiksi joutuneita. Onneksi tosiaan poliisit haistoivat tapahtuneessa jotain hämärää. Toivoisin tytölle sosiaaliviranomaisten kanssa hengailun lisäksi myös poliisilta jonkunmoista rangaistusta mikäli mahdollista. Kaiken huippu olisi ollut, kun joku tapahtumaan täysin ulkopuolinen olisi saanut nekkuunsa pissiksen päähänpiston takia.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Koulutyttö siepattiin autoon ja sidottiin puroon Salossa

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

loneliness kirjoitti:Kaiken huippu olisi ollut, kun joku tapahtumaan täysin ulkopuolinen olisi saanut nekkuunsa pissiksen päähänpiston takia.
Ymmärrän pointtisi, mutta epäilen kyseisen tytsyn kuulumista pissiksiin. Voin sanoa, että emme me tuolla tavoin hae huomiota ja sitä saada. :wink:

Joku nobodyhan tää on; joku jonka ainoa toivo saada huomioo on toi...
ja hei, meikitki kaikki leviäis tuolla purossa, daa. :wink:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Vastaa Viestiin