Iso huumetakavarikko

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Aaa, oli kai sittenkin tarkoitus tehdä myös amfetamiinia:

Korkeakouluopiskelijat myivät ja valmistivat huumeita Tampereella


05.11. - 23:16 (Luotu: 13:12)
Kymmeniä hengenvaarallisia yliannostustapauksia tänä vuonna

Korkeakouluopiskelijat pyörittivät huumebisnestä Tampereella ainakin kaksi vuotta. 27-vuotiaan päätekijän johdolla hoideltiin ammattimaista maahantuonti-, valmistus ja levitysorganisaatiota. Kaupan on ollut gammaa ja lakkaa, amfetamiinin tekoa valmisteltiin. Organisaatio toimi pääosin Tampereen seudulla.

Jutun päätekijäksi epäillään 27-vuotiasta tamperelaista diplomi-insinööriä. Esitutkinnan aikana on ollut kiinniotettuna noin 30 ihmistä, joista kuusi on ollut vangittuna. Pääepäiltyjen joukossa on useita Tampereen teknillisen yliopiston opiskelijoita.

Päätekijä muun muassa hankki Saksasta Tampereelle noin 50 litraa lakkaa kevään ja kesän 2007 aikana. Raaka-aineesta olisi saatu valmistettua noin 250 litraa gamma-huumetta eli noin 25 000 käyttöannosta. Lakka on myös gamman raaka-aina. Lisäksi pääepäilty tilasi amfetamiinin lähtöainetta Liettuasta, tarkoituksena oli alkaa tehdä amfetamiiniakin.

Päätekijä valmisti huumeet kotonaan.

Poliisin takavarikko esti ainakin 10 000 huumeannoksen päätymisen markkinoille. Esitutkinnan ansiosta gamma ja lakka hävisivät tilapäisesti Tampereen huumemarkkinoilta.

Raaka-aineen toimitukset tehtiin kaupallisen kuriiripostin välityksellä. Pakkausten etiketit muutettiin ja ne tilattiin harhautusmielessä ns. kolmansiin osoitteisiin.

Yhteydenpito ja kaupankäynnin järjestelyt hoidettiin pääasiassa internetin irc-kanavilla ja vastaavilla foorumeilla.

Tänä vuonna poliisin tietoon on tullut useita kymmeniä gamman ja lakan nauttimisesta aiheutuneita hengenvaarallisia yliannostuksia. Potilaat on saatu pelastettua sairaalassa.
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/52346.shtml
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Kiitäjä sanoi että sanallakaan ei mainita "amfetamiinin takavarikosta", joka pitää paikkansa. Itsekkin eilen ihmettelin tuota vertausta ja puolestaan iltasanomathan kirjoitti myös suoraan sitten jo "piristä", tätä se iltapäivälehdistö on, mitähän muita asiavirheitä uutisissa on? Ja mitenhän tämä Rave-kulttuuri liittyi itse huumerikokseen mitenkään?

Ei gammaan/lakkaan ole kuollut järjettömän montaa ihmistä, käsittääkseni ei yhtään vaan muutama on kuollut lakan/gamman ja ALKOHOLIN (+ties minkä muun aineen) sekakäyttöön. Oikaise jos olen väärässä.[/quote]
Juups..........
Pitää vissiin vielä hierasta silmiäni.
Yökiitäjä ei näemmä maininnut sanallakaa "pirin" takavarikosta. :D
Tohon "gamma-juttuun" en pysty heittään mitn tilastollisia faktoja,mutta mitä oon mm. lukenut jne,niin toi "gammahan" on aivan järkyttävän kovaa kamaa. :!:
Joku "piri" vaikuttas olevan sen rinnalla ns."lasten kamaa".
Child Of Scythe
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Itse olen käsittänyt puolestaan, että itse gamma/lakka ei ole kovinkaan tuhoava aine paitsi jos dokaa samalla jolloin voi käydä todella pahasti. Miten lienee, tuskimpa ainakaan kovin terveellinen aine on :D
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Bombay kirjoitti:^Itse olen käsittänyt puolestaan, että itse gamma/lakka ei ole kovinkaan tuhoava aine paitsi jos dokaa samalla jolloin voi käydä todella pahasti. Miten lienee, tuskimpa ainakaan kovin terveellinen aine on :D
Pidä tosta kiinni.
Olet asian ytimessä. :lol:
Child Of Scythe
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Bombay kirjoitti:^Itse olen käsittänyt puolestaan, että itse gamma/lakka ei ole kovinkaan tuhoava aine paitsi jos dokaa samalla jolloin voi käydä todella pahasti. Miten lienee, tuskimpa ainakaan kovin terveellinen aine on :D
Ymmärtääkseni gammaa voi jo ensimmäisellä kerralla ottaa yliannostuksen ja pahimmassa tapauksessa henki pois.
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Howler kirjoitti:
Bombay kirjoitti:^Itse olen käsittänyt puolestaan, että itse gamma/lakka ei ole kovinkaan tuhoava aine paitsi jos dokaa samalla jolloin voi käydä todella pahasti. Miten lienee, tuskimpa ainakaan kovin terveellinen aine on :D
Ymmärtääkseni gammaa voi jo ensimmäisellä kerralla ottaa yliannostuksen ja pahimmassa tapauksessa henki pois.
Komppan kympillä.
Tätä juuri hajinkin.
Child Of Scythe
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

CrissAngel kirjoitti:
Howler kirjoitti:
Bombay kirjoitti:^Itse olen käsittänyt puolestaan, että itse gamma/lakka ei ole kovinkaan tuhoava aine paitsi jos dokaa samalla jolloin voi käydä todella pahasti. Miten lienee, tuskimpa ainakaan kovin terveellinen aine on :D
Ymmärtääkseni gammaa voi jo ensimmäisellä kerralla ottaa yliannostuksen ja pahimmassa tapauksessa henki pois.
Komppan kympillä.
Tätä juuri hajinkin.
No samahan kyllä pitää paikkansa melkein kaikkiin huumausaineisiin mm. alkoholiin (poislukien kai käsittääkseni kannabis ja LSD..).

Oho: "Gamma on luokiteltu erittäin vaaralliseksi huumausaineeksi. Lakka on luokiteltu lääkeaineeksi. Sen käyttö ei ole rangaistavaa, mutta säännösten vastainen myynti, levitys, valmistus ja varastointi on rangaistavaa lääkelain nojalla" Aika hurjaa.

"Gamma on suurina annoksina myrkyllinen aiheuttaen sekavuutta, tajunnan tason laskua koomaan asti, kouristuksia ja hengityksen lamaantumista. Suomessa on ollut joitakin myrkytyskuolemia. Lakka on gammaa moninkertaisesti vahvempaa, mistä syystä jo puolen millilitran yliannostus voi olla kohtalokas. Lakkakin on aiheuttanut kuolemantapauksia myös Suomessa."

"Pääkaupunkiseudun ensiavussa pelastettiin vuonna 2006 yli 60 ihmistä huumeiden aiheuttamalta myrkytykseltä. Näistä gamman ja lakan aiheuttamia oli 39. Tänä vuonna yliannostuksia on jo nyt ollut saman verran." Ohoh kertaa kaks. Onhan noita tosiaan ollut sit enemmän kun itse luulin.
Viimeksi muokannut Bombay, Ti Marras 06, 2007 11:25 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Bombay kirjoitti:
CrissAngel kirjoitti:
Howler kirjoitti: Ymmärtääkseni gammaa voi jo ensimmäisellä kerralla ottaa yliannostuksen ja pahimmassa tapauksessa henki pois.
Komppan kympillä.
Tätä juuri hajinkin.
No samahan kyllä pitää paikkansa melkein kaikkiin huumausaineisiin mm. alkoholiin (poislukien kai käsittääkseni kannabis ja LSD..).
Cannabis on ns."lasten kamaa",mutta LSD=>se onkin jo toinen juttu.
Jos saat ns."bad trip",niin jäät pahimoillaan ns."ikuiselle matkalle".
Child Of Scythe
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Bombay kirjoitti:No samahan kyllä pitää paikkansa melkein kaikkiin huumausaineisiin mm. alkoholiin (poislukien kai käsittääkseni kannabis ja LSD..).
Gammassa vain se, että niin pienikin yliannos kuin puoli millilitraa voi viedä veivin. Alkoholissa tai muissa huumausaineissa näin ei ole.

Muoks. Epistä, Bombay, kerkesit muokata tekstiäsi sen jälkeen kun olin jo naputellut vastauksen :D
Muoks2. Ai niin, jossain Alibi-lehdessä (tämän vuoden puolella) oli gammasta artikkeli, suosittelen lukemaan :)
Viimeksi muokannut Howler, Ti Marras 06, 2007 11:31 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

CrissAngel kirjoitti:
Bombay kirjoitti:
CrissAngel kirjoitti: Komppan kympillä.
Tätä juuri hajinkin.
No samahan kyllä pitää paikkansa melkein kaikkiin huumausaineisiin mm. alkoholiin (poislukien kai käsittääkseni kannabis ja LSD..).
Cannabis on ns."lasten kamaa",mutta LSD=>se onkin jo toinen juttu.
Jos saat ns."bad trip",niin jäät pahimoillaan ns."ikuiselle matkalle".
Jos en nyt väärin ole ymmärtänyt lueskelemiani tietoja niin käsittääkseni ns. "ikuinen trippi" ei ole mahdollinen. Tietysti eri asia onkin mahdolliset mielenterveys ongelmat, joita tosin mm. kannabiskin voi laukaista esim. psykoosin (aiheuttamisesta en ole varma, ristiriitaisia tutkimuksa on..). Enivei yliannostus ei ole mahdollinen käytännössä: "LSD:n yliannostuksen riski on hyvin vähäinen. Potentiaalisesti tappava annos on kymmeniätuhansia kertoja suurempi kuin normaaliannos" .
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

CrissAngel kirjoitti:Cannabis on ns."lasten kamaa",mutta LSD=>se onkin jo toinen juttu.
Jos saat ns."bad trip",niin jäät pahimoillaan ns."ikuiselle matkalle".
Hmm, voihan mihin vain periaatteessa kuolla, mutta LSD:stä sanoo esim. Wikipedia
Wikipedia kirjoitti:LSD:n yliannostuksen riski on hyvin vähäinen. Potentiaalisesti tappava annos on kymmeniätuhansia kertoja suurempi kuin normaaliannos.
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Howler kirjoitti:
CrissAngel kirjoitti:Cannabis on ns."lasten kamaa",mutta LSD=>se onkin jo toinen juttu.
Jos saat ns."bad trip",niin jäät pahimoillaan ns."ikuiselle matkalle".
Hmm, voihan mihin vain periaatteessa kuolla, mutta LSD:stä sanoo esim. Wikipedia
Wikipedia kirjoitti:LSD:n yliannostuksen riski on hyvin vähäinen. Potentiaalisesti tappava annos on kymmeniätuhansia kertoja suurempi kuin normaaliannos.
Kaikkihan me kuollaan,jotka leipää syö. :D
Mutta ikävä kyllä olen nähnyt "livenä" tyypin joka oli ottanut ns."Bad Tripit",ja se ei ollut kaunista katseltavaa.
Mies istuu sängyllä ja kysyy:"Mihin tää juna menee"??
Ja ei tuossa kaikki mitä näin=>mies oli *koko ajan* pahoilla tripeillä.
Kyseli mitä hullumpia,sekoili sen minkä kerkesi.
Kun kysyin että ootko vetänyt muutakin kuin hanskaan niin mies vastaa:LSD.tä :!:
Child Of Scythe
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^ "Bad Trip" ei ole sama asia kun yliannostus josta puhuttiin.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

CrissAngel kirjoitti:Mutta ikävä kyllä olen nähnyt "livenä" tyypin joka oli ottanut ns."Bad Tripit",ja se ei ollut kaunista katseltavaa.
Mies istuu sängyllä ja kysyy:"Mihin tää juna menee"??
Ja ei tuossa kaikki mitä näin=>mies oli *koko ajan* pahoilla tripeillä.
Kyseli mitä hullumpia,sekoili sen minkä kerkesi.
Kun kysyin että ootko vetänyt muutakin kuin hanskaan niin mies vastaa:LSD.tä :!:
Silloin kyseessä ei ymmärtääkseni ole "bad trip" enää, jos ei ainetta ota jatkuvasti. Silloin taitaa kyse olla enemmän "flash back":istä? Ainakin näin minä lukemistani teksteistä olen ymmärtänyt.
Citizen
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 3:27 pm

Karavaani kulkee ja koirat haukkuu

Viesti Kirjoittaja Citizen »

15 vuotta sitten arvioitiin, että pelkästään pääkaupunkiseudulla palaa 50kg kannabista päivässä. Tuskin tuo määrä on siitä yhtään pienentynyt. Nyt jos käyttää laskutikkua oikein voi havaita, että hommaan liittyy melkoista logistiikkaa vaikka 25% tuotteista tulisi omista kellarikukinnoista.

Televisiosta tuli aikanaan dokumentti (olisiko ollut A-studio tai vastaava).
Kemian opiskelijat ovat kautta aikain hyödyntäneet opinahjonsa tietoja. Espoossa sattui aikanaan mielenkiintoinen juttu jossa poliisit pidättivät "spiidikokin" ja takavarikoi myös laitteet. Kemianopiskelijan kanssa hierottiin sopimus (joka liittyi toiseen henkilöön) ja kaveri päästettiin pois laitteet mukanaan. Labrakamojen mukaan antaminenhan oli valtava virhe. Kaiken lisäksi virkavalta ei pitänyt sopimuksen omasta osuudestaan kiinni vaan nappasi kaverin takaisin komeroon kun hän oli auttanut varsinaisen kohteen kiinni saamisessa. Mutta opiskelija ei ollutkaan mikään tyhmä kaveri vaan nauhoitti joka ikisen puhelinkeskustelun poliisien kanssa. Noh, poliisithan takavarikoivat myös nämä nauhat joilla keskustelut olivat. Sitten tapahtui jotain täysin odottamatonta ja aivan mysteeristä: nauhat katosivat kassakaapista eikä niitä löytynyt enää mistään.? Tätä showta käsiteltiin aikanaan television lisäksi jonkun verran lehdissä, mutta yllättävän pienellä huomiolla.

Huumesota tässä muodossa kun sitä nyt käydään on hävitty. Pitäisi kehittää joku muunlainen toimintamalli tai jotain?

Kouluun pitäisi raahata niitä hampaattömia, haisevia, silmät sameina olevia narkkareita ja tiedottaa umpirehellisesti kuinka kaukana klamouri oikeasti on koko busineksesta.?
Vastaa Viestiin