Konemetsässä runsaasti huumeita

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

katupoika kirjoitti:Konemetsä on niin rauhanomaisen ja hyvin järjestetyn festarin maineessa, että luulisi kytilläkin olevan jotain muuta kyttäämistä jossain ihan muualla.
Kytät on kiimatippa nupissa just tällasilla festareilla. Kaikki tietää, että siellä on huumeita. Kusipäät ei anna jengin bailata rauhassa. Vaikka vähän sekasin, niin salettiin rauhallista.

OT: Joutsan choppereilla poliisi pysäytteli kaikki moottoripyörät, ruosteiset paska mazdat meni vaan ohi, mutta pyörät syynättiin.

Ihan sama meno.

Ai niin, porin poliisii taas kunnostautui RMJ-juhlassa ja sai jtn 70 "huumerikollista" kiinni. ABLODEJA. joko ne jatsit meni?

SIAT
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

^notkean rotan "kuuskakskutonen" päässy livahtamaan välistä :D
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Aloitetaan nyt sillä toteamuksella että en ole koskaan LSD:tä kokeillut enkä tule tietoisesti kokeilemaan, enkä muitakaan psykoaktiivisia.

Nythän kuitenkin on nin että LSD ei pitkälle potki. Eli kun toleranssi nousee muutaman liian tiheän käyttökerran jälkeen ei aineella enää ole vaikutusta.

Mitä aine tekee psyykkeelle? Olen antanut itselleni kertoa ettei kukaan tule tripiltä takaisin entisellään, vaikkakin niin että harvoin vaikutus on huonoon suuntaan. En omakohtaisesti tiedä.

Se että bongataan joltain hiukka pilveä, ei taas ole mielestäni uutisoinnin arvoista. Olen sitä itsekin kokeillut aikoinani ja nyt yli puolen vuosikymmenen jälkeen voisin sanoa että eipä siitä ainakaan riitaa haastava olo tullut. Toisin kuin alkoholista. Jos nyt pitäisi pilveä ja alkoholia verrata, se olisi aika vaikeaa. Pilven huono puoli on se että sitä voi käyttää pitkään ilman sen kummempia oireita kun taas alkoholilla saa itsensä nopeasti todella heikkoon hapeen.

Pilven huono puoli on se että se on laitonta. Alkoholin huono puoli taas vastaavasti on se että se on laillista.

Kun suomessa oli kieltolaki niin se toi vaan pääsääntöisesti skeidaa tullessaann. Pohjantähti-trilogiassakin ainut kieltolakia vastaan äänestänyt oli se joka eli viinan myynnillä. Samoin on pilven kanssa. Kieltolaista hyötyy suurimmaksi osaksi järjestäytynyt rikollisuus.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

supernova kirjoitti:Nythän kuitenkin on nin että LSD ei pitkälle potki. Eli kun toleranssi nousee muutaman liian tiheän käyttökerran jälkeen ei aineella enää ole vaikutusta.
Kyllä se toimii seuraavanakin päivänä, pitää ottaa vaan tupla-annostus!
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

tjaa, en tiiä millasesta haposta sitten puhutte mut kyl mitä oon itse lukenut ni vähintään puolen vuoden palautumistauko pitäis aivoille suoda. jos on maistanut niin tietää sen hullun väsymyksen joka seuraavana päivänä psykoaktiivisista aineista tulee. en tarkota fyysistä väsymystä, vaan sellasta zombie-oloa, et pää on ihan tyhjä. eikä nuppi tosiaan tauoista huolimatta entiselleen palaudu. joillekin se kääntää vaan viisaria paremman puolelle ku toisilla.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

esmes- kirjoitti:tjaa, en tiiä millasesta haposta sitten puhutte mut kyl mitä oon itse lukenut ni vähintään puolen vuoden palautumistauko pitäis aivoille suoda.
Niinhän niille pitäis. Mutta eipä niille paljoo muistakaan aineista armoa anneta.. Mutta napisee salettiin päähän kun vetää vaan tupla-annoksen seuraavana päivänä. Siitä kai oli kyse?

Ai puolen vuoden tauko pitäis pitää.. huh, huh. Olis monet taideteokset jääneet tekemättä. John Lennonkin olis melkeen kun Pate Mustajärvi 8)
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3851
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

"Virallinen yhteenveto" Konemetsästä

Viesti Kirjoittaja Luupää »

"Virallinen yhteenveto" Konemetsästä:

--------------------------------------------------------------------------------------

Yli sata ihmistä jäi kiinni huumeista Konemetsä-festivaaleilla
Julkaistu 13.07.2008 15:51 (päivitetty 21:22)

Yli sata ihmistä jäi kiinni huumeista viikonvaihteessa Varsinais-Suomessa järjestetyillä Konemetsä-Festivaaleilla.

Poliisin mukaan pääosaa rikoksista tutkitaan huumausaineen käyttörikoksina ja lisäksi tutkitaan muutamaa huumausainerikosta. Takavarikoiduista huumeista suurin osa oli kannabistuotteita, mutta myös LSD:tä ja ekstaasia takavarikoitiin useammalta henkilöltä.

- Suhteutettuna väkimäärään, niin kyllä mun täytyy sanoa, että olen aika surullinen tästä määrästä. Jos otetaan esimerkiksi Turussa järjestettävä Ruisrock, jossa arvion mukaan oli 60 000 - 70 000 ihmistä, siellä huumausainerikoksia paljastui 20 kappaletta. Ja nyt tämän viikonlopun Konemetsä-tapahtumassa, jossa oli enintään 4000 - 5000 ihmistä, niin rikoksia tuli ilmi reilu sata kappaletta. Niin onhan se suhdeluku aika huolestuttava, toteaa ylikonstaapeli Janne Aro-Heinilä Turun poliisista.

Tapaukset paljastuivat Varsinais-Suomen poliisin, tullin, rajavartiolaitoksen ja vankilan viranomaisten yhteisessä tehovalvonnassa.

Kiinnijääneet olivat enimmäkseen nuoria aikuisia. Epäiltyjen joukossa oli myös muita kuin suomalaisia.

Elektronisen musiikin Konemetsä-festivaalit järjestettiin Marttilassa Varsinais-Suomessa. Muilta osin tapahtuma sujui poliisin mukaan rauhallisesti.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /07/672994

--------------------------------------------------------------------------------------

Eli rauhallista oli ollut, mutta laittomia aineita löytyi.

Tosin juttuhan on niin, että jos alkoholi keksittäisiin nyt niin se julistettaisiin oikopäätä laittomaksi, tai olisi julistettu sellaiseksi mikäli olisi keksitty lähimenneisyydessä On se sen verran tujua tavaraa tuohon kannabikseen verrattuna.

Ekstaasit sun muut heroiinit ovat syystäkin laittomia paitsi suoranaisen vaikutuksensa niin myös muuta rikollisuutta lisäävyytensä vuoksi. Huumehörhöt kun tekevät mitä erilaisimpia keikkoja käyttöään rahoittaakseen ja henkirikoksiakin tapahtuu.

Puhumattakaan sekakäyttäjistä, hehän ovat poliisin mukaan kiinniottotilanteissa(kin) niitä kaikkein arvaamattomimpia tapauksia. Ja sivullisillekin vaarallisia sekoillessaan.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: "Virallinen yhteenveto" Konemetsästä

Viesti Kirjoittaja apollo »

Suhteutettuna väkimäärään, niin kyllä mun täytyy sanoa, että olen aika surullinen tästä määrästä. Jos otetaan esimerkiksi Turussa järjestettävä Ruisrock, jossa arvion mukaan oli 60 000 - 70 000 ihmistä, siellä huumausainerikoksia paljastui 20 kappaletta. Ja nyt tämän viikonlopun Konemetsä-tapahtumassa, jossa oli enintään 4000 - 5000 ihmistä, niin rikoksia tuli ilmi reilu sata kappaletta. Niin onhan se suhdeluku aika huolestuttava, toteaa ylikonstaapeli Janne Aro-Heinilä Turun poliisista.
Oisko ollut samanlainen valvonta..
Ekstaasit sun muut heroiinit ovat syystäkin laittomia paitsi suoranaisen vaikutuksensa niin myös muuta rikollisuutta lisäävyytensä vuoksi. Huumehörhöt kun tekevät mitä erilaisimpia keikkoja käyttöään rahoittaakseen ja henkirikoksiakin tapahtuu.
Essot ja heroiini, tulee mieleen samassa lauseessa hajuvesi ja lihapullat 8)
etsijä
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 4:50 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja etsijä »

Tämän ketjun kommenteille ei voi juuri muuta kuin pudistella päätään. Samaa debattia käydään joka kerta kun poliisi puuttuu lainvastaiseen toimintaan. Sensijaan että ihmetellään poliisin toimia ei ihmetellä lainsäädäntöä.

Jos huumeita puoltavien mielestä on väärin että poliisi pyrkii estämään huumeiden käyttöä niin eikä olisi vähän loogisempaa purnata niistä jotka lait säätävät?

Aika etten sanoisi hölmöä on repiä paita ja ripotella tuhkaa päälleen POLIISIn toimien takia. Vai onko niin että on vaan kivaa olla samassa kuorossa ja antaa poliisisedille niin että tuntuu.

Ei ole poliisin tehtävä määritellä mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Valitukset eduskuntaan jos kerran noin risoo se ettei saa sekoittaa päätään aineilla joiden alkuperästä, tekijästä ja sisällönlaadusta ei ole MITÄÄN takeita.
etsijä
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 4:50 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja etsijä »

Niinpä mutta pointti ei olekkaan siinä mitä laki estää ja mitä ei. Ihmiset tekee mitä tekee, mutta jos jää jostain laittomasta kiinni niin turha siitä on poliisia syyttää.

'Oho. Tuli paskat housuun. Dresman on perseestä!.' :roll:
Miranda
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2008 9:52 am

Viesti Kirjoittaja Miranda »

DollariExpress kirjoitti:
millä festareilla oot nähny huume koiran? mä oon kulkenut 12 vuotta joka kesä 4-6 festarit enkä ole yhtään koiraa nähnyt missään...
Ruisrockissa on ollut huumekoira jonkin matkan päässä sisäänpääsyporteista. Ainakin viime vuonna ja sitä edellisenä vuonna.
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

apollo kirjoitti:
supernova kirjoitti:Nythän kuitenkin on nin että LSD ei pitkälle potki. Eli kun toleranssi nousee muutaman liian tiheän käyttökerran jälkeen ei aineella enää ole vaikutusta.
Kyllä se toimii seuraavanakin päivänä, pitää ottaa vaan tupla-annostus!
Niin, tarkoitin nyt sitä että ei sitä voi loputtomiin jatkaa. Kuten jotain hamppua pystyy polttamaan puoli vuotta päivittäin ja kolisee. LSD:n kanssa ei ole samoin.

Näin olen antanut itselleni kertoa sellaisilta tahoilta jotka ovat hapon kanssa olleet enemmänkin tekemisissä.
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

etsijä kirjoitti:
Aika etten sanoisi hölmöä on repiä paita ja ripotella tuhkaa päälleen POLIISIn toimien takia. Vai onko niin että on vaan kivaa olla samassa kuorossa ja antaa poliisisedille niin että tuntuu.
Poliisihan se on, joka päättää missä valvotaan, mitä valvotaan, ja millä resursseilla valvotaan. Ei tuu mieleen mitään muuta festaria johon kohdistettaisiin poliisien taholta samanlaista vainoa kuin Konemetsää kohtaan. Nyt jo kuopattu(?) Koneisto oli samanlainen juttu virkavallan taholta.
esmes- kirjoitti:tjaa, en tiiä millasesta haposta sitten puhutte mut kyl mitä oon itse lukenut ni vähintään puolen vuoden palautumistauko pitäis aivoille suoda.

eikä nuppi tosiaan tauoista huolimatta entiselleen palaudu. joillekin se kääntää vaan viisaria paremman puolelle ku toisilla.
Musta tuntuu, että hyvin harvassa on ne ihmiset, jotka ottaa happoja samaan tapaan kuin jengi dokaa viinaa tai polttaa pajaria. Se on sen verran raskasta ainetta pääkopalle kuitenkin ja vaikutus kestää niin pitkään.

Mutta tota en oo kuullutkaan, että hapot auttamatta muuttais ihmistä. Oonkohan mä sit hullu nykyään tai jotain? :lol:
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

^meinasin että jotkut muuttuu enempi ku toiset. kyl se silmiä joidenkin asioiden suhteen avaa. voi olla niinkin yksinkertainen muutos kuin jonkin tietyn värin näkeminen. esimerkiksi pystyy tripin jälkeen näkemään sinisen eri sävyjä paremmin eikä ne sävyt ikinä enää päästä häviä kun ne kerran on nähny. en tiiä miten muusikoilla toi pelaa, mut ainakin jotkut kuvataiteilijat ottaa paljonkin vaikutteita visuaaleista. olen käsittänyt että tää visuaalinen puoli on huomattavasti vahvempi psykedeeleissä ku auditiivinen.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
etsijä
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 4:50 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja etsijä »

Katupoika kirjoitti: "Poliisihan se on, joka päättää missä valvotaan, mitä valvotaan, ja millä resursseilla valvotaan. Ei tuu mieleen mitään muuta festaria johon kohdistettaisiin poliisien taholta samanlaista vainoa kuin Konemetsää kohtaan. Nyt jo kuopattu(?) Koneisto oli samanlainen juttu virkavallan taholta. "

... ja minkähän takia Konemetsää tosiaan 'vainotaan'? Mitä nyt 100 kiinnijäänyttä tällä kertaa vai miten se meni....

Poliisi esiintyy siellä missä on todennäköistä että lakia rikotaan... missä krimi siellä poliisi, loogista eikö totta?

Mun puolesta voisivat perustaa sinne pysyvän toimipisteen kun näkyy noita asiakkaitakin riittävän. Edelleen kyse on siitä että poliisilta edellytetään toimia kaikkea rikollisuutta kohtaan. Edellytyksen perusteet löytyy laista. Sinun mielestäsi poliisin pitäisi kääntää katse muualle, vai ymmärsinkö väärin? Kiva homma, eiköhän äänestetä porukalla että missä poliisin pitäisi toimia ja missä ei. Esimerkiksi näin että menkööt vahtimaan vaikka ylinopeutta ajavia teiden varsille ja muuta yleishyödyllistä. Sillä aikaa antaa kaikkien kukkien kukkia (varsinkin Konemetsässä) , virratkoon viina, vedettäköön viivaa ja pössytelläänpä pilveä. Everybody happy? Me thinks not.
Vastaa Viestiin