Ei vanhene koskaan - Bodom

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eikä pesiksessäkään tarkkaan, sillä väliin voi olla pakko ottaa jokerilyöjän.

No niin, huomaatko kuinka vaikeaa on kirjoittaa tässä tapauksessa mistään asiasta, etteik se olisi epävarmaa tietoa.

Te olette kuitenkin haukkuneet minua valehtelijaksi ja omien juttujen keksijäksi, kun olen tänne kirjoittanut teorioitani, joita olen jopa käytännössä kokeillut.

Olisi hyvin helppoa tehdä teistäkin naurunalaisia, jos sitä haluaisin, mutta en ole sellainen pikkusielu.

Olisiko kenties vielä mahdollista saada jotain tietoa teltasta, sillä se tuntuu olevan ainoa esine, joka edelleen on tallella retkeläisten omaisuudesta.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Teltta

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Joo. Tässä lyhyesti: teltta oli harjateltta, kahden pystypuun varaan kehitetty mortti & vertti-tyylinen tekele, joka pingotettiin paikoilleen päätyjen pystykepein ja lopuksi koko komeus asuttavaan kuntoon kattokulmista lähtevin naruin.

Poliisin hallussa oleva teltta on kuitenkin malliltaan jo vanhentunut eikä se pidä vettä, mutta siinä on hyvä tuuletus sen lukuisien reikien vuoksi.

Teltan omistaja, Strömberg, nykyinen ABB oyj, lienee poistanut teltan kokonaisuudessaan jo kirjanpidostaan, vaikka sillä voisi olla varsin hyväkin huutokauppa-arvo.

Jos kolmoissurmaaja on hengissä ja varoissaan, kuten asian oletan olevan, saattaisi tuo teltta häntä kiinnostaa jo sen vuoksi, että mahdollisesti tulevaisuudessa voidaan tarkasti selvittää muunkin kuin DNA-analyysin perusteella, kuka ulkopuolinen on telttaan koskenut.

Viimeistään siinä vaiheessa, kun huutokauppaoptioksi liitettäisiin tuo salaperäinen tyynyliina, olisi kolmoissurmaaja tai siksi itsensä luulemansa mukana huutokaupassa itse tai edustajansa välityksin ja luonnollisesti kaikki korkeimman tarjouksen tehneet pidätettäisiin testiaikaisesti sen selvittämiseksi, ketkä heistä ovat hulluja ja kuka mahdollinen murhaaja.

:lol:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Hienoa Wagner, Sinulla on teltasta tiedot hyvin hallussasi.

Mitenkä on, uskotko tämän retkeläisten revohkan ahataneen itseän siihen telttaan, joka kolmellekin on jo melko ahdas?

Laskin hätäpäissäni, että n. 45 cm per sierainpari.

Se on melko vähän, jos siihen lisätään kaikkien kassit ja eväspussukat sekä tyttöjen henk. koht. tavarat.

Ahdasta olisi ollut, mutta niinhän se tytön kanssa pitäisikin olla, jollei sitten ole poikkeava, pikkurilli suorana kahvia lipittävä mieheke.

Lisäksi, jos on illan aikana vammautunut päähänsä, josta on kovin vuotanut verta, tai siis näyttänyt vuotaneen, sillä pään hiussuonisto on niin tiuhaa, että pienikin haava näyttää saatanasti suuremmalta, mitä se todellisuudessa onkaan.

Kuka tällaista kavaljeeriä yöksi kainaloonsa ottaa, jos kaveri haisee vielä vanhalta viinalta ja on illan aikana saattanut heittää rivoa huulta.

Eiköhän sellaisen paikka ole teltasta ulkona, koska kylmäkään ei kangista, joten lämpimaan ei mitenkään ole kiire.

Sellainen saattaisi v******a hiljaistakin miestä.

Teltta on siitä paha paikka, ettei siellä voi puhua, kuten muuten neljän seinän sisällä, vaan kaikki kuuluu teltan kangasseinän läpi ulos.

Sisällä olija kuitenkin jostain syystä luulee, ettei ulkona oleva kuule hänen puheitaan ja sen takia seurue on saattanut heittää tästä ulos jääneestä sen verran railakasta huulta, että käämi on kärähtänyt.

Tämä on omaa teoriaani, mutta kun Espoon käräjäoikeus on epäillyn todennut väkivallantekoihin syyttömäksi, niin teoriani on näiltä osin arvoton.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Kun tuulee

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kun tuulee
ja luulee
että kuulee
niin pelkää
kääntää selkää
ellei takana
ole pakana
joka kuorsaa, haisee ja kutittaa
mutta murhamies
kiiman surmahies
tämän tietää
kaiken sietää
paitsi korinan
sateen lorinan
telttaan tunkee
hieman kankee
aivan turhaa
kolme murhaa
neljättä kivellä
yritti hivellä
sitten keitti
hepistä heitti
kuivas liinaan
pakeni Kiinaan.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

Urho kirjoitti:Tämä kukkajuttuhan on sikäli erityisen koominen, että Nissen käyntien haudalla on myös väitetty kertovan syyllisyydestä. Eli kävi tai ei, aina on syyllinen.
Hautojen hoitamattomuus on aika erikoista. Etenkin hautakivet ovat huonossa kunnossa.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Maza kirjoitti: Hautojen hoitamattomuus on aika erikoista. Etenkin hautakivet ovat huonossa kunnossa.
Joo, tuntuu aika oudolta. Mutta olisiko syy siinä että koko juttu on niin kipeä monille ihmisille että ovat halunneet haudata koko asian pois mielestä ja muistot joita haudalla pitempään vietetty aika toisi ovat liian raskaita.

On kuitenkin niin että ainakin oman sukuni haudat on mun sukuni hautoja. Niitä hoidetaan. Mutta niihin ei liity mitään erityisluontoista tuskaa, ja ainakin minä pitäisin aika kummallisena, jopa arvosteluna sitä jos mummun ja vaarin hautakivestä alkaisi pesemään sammalta pois joku muu kun meistä lähisukulaisista. Näin ollen vaikka tuo alkuun tuntuu oudolta niin ei se sitä mielestäni kuitenkaan ole.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

supernova kirjoitti:
Maza kirjoitti: Hautojen hoitamattomuus on aika erikoista. Etenkin hautakivet ovat huonossa kunnossa.
Joo, tuntuu aika oudolta. Mutta olisiko syy siinä että koko juttu on niin kipeä monille ihmisille että ovat halunneet haudata koko asian pois mielestä ja muistot joita haudalla pitempään vietetty aika toisi ovat liian raskaita.

On kuitenkin niin että ainakin oman sukuni haudat on mun sukuni hautoja. Niitä hoidetaan. Mutta niihin ei liity mitään erityisluontoista tuskaa, ja ainakin minä pitäisin aika kummallisena, jopa arvosteluna sitä jos mummun ja vaarin hautakivestä alkaisi pesemään sammalta pois joku muu kun meistä lähisukulaisista. Näin ollen vaikka tuo alkuun tuntuu oudolta niin ei se sitä mielestäni kuitenkaan ole.
Kävin kauan sitten haudoilla. Olivat unohdettuja jo.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Maza on niin viksu mies

Viesti Kirjoittaja Loka »

Maza kirjoitti:Hautojen hoitamattomuus on aika erikoista. Etenkin hautakivet ovat huonossa kunnossa.
Tämähän ei korreloi yhtään sen kanssa etteikö vainajia käytäisi muistelemassa saati muisteltaisi muutoin. Aika tekee tehtävänsä, olisiko maza sinusta hienoa, jos haudat olisivat pyhiinvaelluspaikka ilman rauhaa -tupakantumppien ja limsapullon etikettien hautausmaana?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Ei vanhene koskaan - Bodom

Viesti Kirjoittaja papillon »

En keksinyt minne muuallekaan:

ESKO JOHANSSONIN KERTOMUS VUODELTA 1960
________________________________________

Seuraava teksti on kirjoitettu videonauhalta ohjelmasarjasta Murha ei vanhene koskaan jaksosta Bodomjärvi - Kansakunta hypnoosissa
________________________________________

Sunnuntaiaamun jo kääntyessä päiväksi lähti Esko Johansson kahden pojan kanssa rannalle uimaan. Ennen pulahtamista kirkkaaseen veteen hän havaitsi läheisessä niemessä luhistuneen teltan. Saapuessaan leiripaikalle, hän löysi henkitoreissaan taistelevan Nils Gustaffsonin.

Johansson kertoo:

Sehän oli meijän vakituinen uimapaikka se. Ja pojat, nimen omaan pojat, lähti minun kolme poikaa, naapurinpoika - tosta - oli neljäntenä. He lähtivät edellä, mä sanoin et mä tulen pyörän kanssa perästä. Et ne, ne ei nähny sitä kasaa vaan menivät siihen justiin siihen vastarantaan, siihen matalaan. Mut minä lähdin pyörän kanssa sitä oikeata, se oli parempi polku vielä ja se teltta oli siel ja ei mikään teltta enää vaan siinä se kasa mikä siinä on. Siis minähän olin siellä poliisien kanssa koko päivän sitte iltaan saakka niin kauas kunnes nää ruumiit kaikki oli kannettu pois sieltä. Seuraavana aamunahan mä olin taas siellä, sitte jo menin sinne ja sit haravoitiin koko päivä sitä metsikköä siinä - no sielthän ei sit mitään...
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Ei vanhene koskaan - Bodom

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Oliko niitä poikia mukana sitten kaksi vai neljä, en saa selkoa Johanssonin kertomuksesta. Niinhän se oli Bodomilla, että kuka tahansa joka pystyi kuluttamaan aikaansa sai tallata siellä koko päivän ja seuraavan päivän ja osallistua "etsintöihin".
Nothing is quite what it seems
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Ei vanhene koskaan - Bodom

Viesti Kirjoittaja awa »

Papi, tämä on hieno viestiketju, oli ihan kiva, että sen nostit taas luettavaksi.

- Maybrick - kai niitä neljä poikaa oli - kolme omaa ja naapurinpoika neljäntenä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Ei vanhene koskaan - Bodom

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tuli mieleen semmoinen muistikuva että törmäsin silloin 2004 niemellä ns. Punaisen paatin ukkoon, kalamieheen joka oli Johanssonin kaveri.

Äijä kertoi niitä näitä, mm. sen että Johansson oli lähdössä jäänyt telineisiin, ts. pojat menivät edeltä, eikä ainakaan kaikilla ollut fillaria.
Sai ne kiinni ennen kuin menivät teltalle, komensi pojat uimarantaan ja meni itse surmapaikalle.

Kummallista että oli usein puhunut että hyvä kun eivät siihen menneet, mutta varmasti sitten kun Johansson laukkasi hälytystä tekemään, pojat oli siinä nokka pitkällään kyyläämässä.

Punaisen paatin miestä ei sittemmin ole näkynyt enempää kuin paattiakaan, äijä oli jo ikämies.

Äijä kertoi kun ihmettelin että miksi parkkeerasi paattinsa murhaniemeen, että se matala venevalkama jäätyy ensimmäisenä, ja niemi pysyi sulana pitempään.

Siinä se paatti talvehtikin, kumollaan. Samoihin aikoihin oli nojatuoli murhapaikalla, ei liittynyt ukkoon mitenkään, mutta joku sen oli tuonut.
Taisi muuten olla ensin siinä rantavedessä, olisiko kellunut sitten, huu nous.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Ei vanhene koskaan - Bodom

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:oli ihan kiva, että sen nostit taas...
Ihan itsestään se sun juttujasi lukiessa...logossahan se on vakiokondiksessa.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Ei vanhene koskaan - Bodom

Viesti Kirjoittaja awa »

Näitä ohjelmia on aina aika-ajoin mielenkiintoista katsella. Jotain niistä voi löytyä. Ohjelman tekijät tutustuivat kattavasti poliisin tutkintamateriaaliin, ja oletan, että sen pohjalta ohjelmaa tuolloin suunniteltiin.

Osa 1: Tässä ensimmäisen osan kohdassa, jossa nuoret pelaavat korttia (6.26), on ohjaajalta mielenkiintoinen näyttö wiinan juonnista, jossa toinen nuorista, siinä korttipelin yhteydessä, tarttuu kirkkaaseen pulloon.
- hymm -

On mielenkiintoista havaita, kuinka paljon asioiden tarkennuksia, virheitä, ja olettamuksiakin, on näin ajan kuluessa pystytty kyseenalaistamaan, tai tietoja on muutoin tarkennettu. Ohjelmasarjan tekijöillä oli ollut käytettävissä tai käytettävä, myös se pakkopullana syötetty "väärä"/aikalais-tieto. Kaikki tämä on helposti havaittavissa.

Toki tuo loppupuolen kommentti, vielä auki olevasta tutkintalinjasta, joka voi muuttaa kaiken, on myös huomioitava. Erityisesti huomioitavaan on myös se, että tämä ohjema tehtiin paljon ennen sitä, kun Gustafssonia syytettiin tekijäksi.

Mitä tuolla vihjailulla sitten tarkoitettiin, sitä emme tiedä. Joskin ohjelman tekijä ilmoitti epäilleensä Gustafssonia, saatuaan näin ohjelmaa tehdessään mahdollisuuden tutustua tutkinta-aineistoon hieman perusteellisemmin (tähän meillä tavallisilla pulliaisilla ei ole mahdollisuutta).

Tämän tiedon, ja tuon ohjelmaan laitetun vihjeen yhteyttä, ei ole voitu osoittaa, niillä tiedoilla joita minulla on.

- hymm -

Osa 2: Mielenkiintonen on tuo, Helgan, eli Nils Wilhelm Gustafssonin äidin, silmien peittäminen vainajien hautaan laskun tapahtuessa (6.10). Jotenkin omituisen näköistä käytöstä. Saa kai sen näinkin sanoa? Ei liene kiellettyä.

Osa 3 (8.04):

"on eräs tutkimuslinja, josta ei julkisuudessa ole paljoakaan puhuttu, mutta jota poliisi edelleen tutkii - onko tämän linjan päässä syyllinen, joka itsekin sen tietää .. ?"

Murha ei vanhene koskaan.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Jansku
Nikke Knakkertton
Viestit: 174
Liittynyt: La Maalis 29, 2008 1:24 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei vanhene koskaan - Bodom

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Ei vanhene koskaan -sarjan jakso Bodomjärvi - kansakunta hypnoosissa esitetään uusintana TV2:lla sunnuntaina 25.7.2010 klo 21.20.
Vastaa Viestiin