Taustoja

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Taustoja

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Sorry, jos aihetta on jo koluttu jossakin, näitä pätkiä nyt vaan on aikas monta...
Vanhana tarinanmuodostajana minua kiinnostaisi tietää, miten nuoret tutustuivat toisiinsa, kauanko kerkesivät tuntea, kuuluiko ystäväporukkaan muita (keitä?), mitä heillä oli tapana tehdä yhdessä, vierailivatko toistensa luona? Jnejnejne. Muitakin tietoja nuorten menneisyydestä olisi mielenkiintoista saada. Eli taustoja, tietääkö kukaan?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Huhuu!! Awa? Urho? Konsta?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Joo, noista taustoishan ei tiedetä, ellei ole aktiivisesti seurannut keskustelua. Joitakin artikkeleita voisi vielä löytyä netistä, bodomjarvi.comin sivuilta.

Nisse ja Sepi olivat hyviä kavereita vuosikausia, ainakin kuusi vuotta jossakin oli mainittu. Irmeli ja Anja olivat tutusteneet muistaakseni noin vuotta aiemmin, kun Irmeli oli muuttanut Haagasta Askistoon. Seppo oli seurustellut Anjan kanssa joitakin kuukausia, ja sitä kautta sitten Nils tutustui Irmeliin, ehkä 3 viikkoa ennen tapahtumia.

Seurustelusta ei ole paljoa tietoa, mutta porukka hengaili joskus myös nelistään, oli mm erään yön Sepin huoneessa yhdessä. Nils ei paljoa Irmelin kotona näyttäytynyt, johtuen ilmeisesti Irmelin hermoheikosta isäpuolesta, joka muuten on ollut myös yksi Bodomin epäillyistä.

Irmelillä oli lämmin suhde Pakiin, joka tapahtuma-aikaan oli armeijassa. Tosin Irmeli kertoo myös toisesta poikaystäävästä samaisena talvena, jolloin Paki oli lähtenyt armeijaan. Suhteesta Pakiin kertoo sekin, että Paki oli ostanut kihlasormukset tullessaan armeijasta lomille juuri tuona samaisena helluntaina.

Tässä tätä tarinaa ulkomuistista, joku muu voisi vielä täydentää. Itsellä kun on kaikki artikkelit vanhalla koneella, jonka kovista en taida enää saada luettua.
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Anja Tuulikki Mäki s. 23. 2 .1945 Seinäjoella. Hän oli iältään toiseksi nuorin kahdeksasta sisaruksesta. Hän oli käynyt kansa- ja kansalaiskoulun sekä yhden vuoden ammattikoulua Helsingissä Tyttöjen ammattikoulussa, hänen piti valmistua ompelijaksi.Seppo Boisman ja Tuulikki olivat tunteneet toisensa noin puolen vuoden ajan.

Maanantaina toukokuun 30 päivänä Tuulikki oli kertonut kotonaan, että hän Irmeli, Boisman ja Gustafsson olivat suunnitelleet lähtevänsä helluntailauantaina telttaretkelle. Paikan pojat olivat jo etukäteen tiedustelleet. Tuulikin veli, Antti oli tiedustellut paikkaa ja Tuulikki oli sanonut sen olevan Espoossa.

Alussa Tuulikin isä oli ollut retkeä vastaan, mutta kun Tuulikki oli kotona maininnut, että hän lähtee retkelle vaikka ei lupaa saakaan oli isäkin luvan antanut, koska hän aikaisemman kuulemisiensa mukaan oli saanut sekä Boismannista että Gustafssonista hyvän käsityksen ja ollut varma että he molemmat olivat kunnon poikia.

Boismanin oli määrä lauantaina kello 17.00 saapua Tuulikkia noutamaan. Tuulikki oli kuitenkin mennyt Björklundille, josta Boisman ja Gustafsson olivat käyneet tytöt hakemassa moottoripyörillään.

Tuulikki oli ollut pukeutuneena vaaleanpunaiseen huiviin, ruskeaan mokkatakkiin, sinapinkeltaiseen villatakkiin, kirkkaankeltaiseen puseroon, tummanharmaisiin farmareihin ja puupohjaisiin terveyskenkiin. Hänellä oli ollut suorakaiteen muotoinen punertava laukku. Hänellä oli myös ollut punertava, keinonahkaa oleva pienikokoinen (- 7x 12 cm.) lompakko, jossa Tuulikilla oli ollut valokuvia ja rahaa mahdollisesti vain 150 markkaa, jonka Tuulikin äiti oli lähtiessä hänelle antanut.

Lompakkoa lukuunottamatta kaikki Tuulikilla mukana olleet esineet olivat löytyneet telttapaikalta, joten ainkaan isän tietämän mukaan mitään muuta kuin lompakko siinä olevine esineineen on poissa.

Perillä pojat pystyttivät teltan. Illan aikana seurue ui, onki, söi ja mahdollisesti myös joi alkoholia. Tuulikin verestä ei kuitenkaan ikinä löytynyt merkkejä alkoholista. Irmelin armeijassa ollut poikaystävä Pauli Pirinen muistaa Tuulikin kilttinä tyttönä.
-Kävimme Irmelin kanssa usein Vantaan baarissa, mutta Tuulikki oli harvoin mukana. Tunsin hänet kuitenkin hyvin. Hän oli todella miellyttävä ihminen. Pirinen kertoo Tuulikin vanhempien olleen hiljaisia, mutta reiluja.

Tuulikki ehti olla vuoden Helsingissä ammattikoulussa.Hänestä piti tulla ompelija. Toisin kävi. Sunnuntaiaamuna Bodomille hälytetyt poliisit löysivät retkipaikalta kolme ruumista, joiden joukossa oli myös Tuulikki Mäki. Illan aikana Tuulikki oli kirjoittanut Irmelin lauluvihkoon:
”5:pnä retkellä Poodomjärvellä. Sepi ja Nisse olivat kännissä. Ylös yöllä 2 aikaa. Sepi oli metskaamassa.”
Hän makasi kippurassa rikkirevityn kankaan päällä, laakealla esineellä runnottu pää huovalla peitettynä. Keltainen pusero oli hivuttautunut ylös niin, että ristiselkä oli paljas."

Vuonna 1960 silminnäkijä, joka oli pyykillä kartanon laiturilla, kertoi, ettei murhaniemestä ollut kuulunut mitään meteliä, ja että murha-aamuna noin kello neljän aikaan oli rannassa kaksi poikaa ongella. Toinen heistä poistui juoksuaskelin paikalta, ilmeisesti teltalle.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Uhrien ja Nilsin kuvat.

Kuva

Maza, happy? :wink:
Viimeksi muokannut Loka, To Elo 16, 2007 9:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

Loka kirjoitti:Uhrien kuvat.
Kolme on varmaa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Haudat.

Kuva
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Kuva
Nils hypnoosissa.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Kuva
Nils sairaalasta kotiin ja on ojentanut kädessään olevan lehtinipun isälleen. Päällimmäisenä Apu-lehti.
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Kuva

Koirat saapuivat paikalle vasta tiistaina (muistaakseni?)
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Tässä jutussa on enemmän kuin Gustafsson hypnoosissa.

- surettaa vainajien ja heidän omaisiensa puolesta -

- ja heitäkin konsta on ehtinyt herjaamaan -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:- ja heitäkin konsta on ehtinyt herjaamaan -
Miten se olikaan se toteetnäyttövelvollisuus. Viimeksi änkytit jotakin sekavaa. Pitäiskö mun oikeesti suuttua.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Lydia07 kirjoitti:Kuva
Nils sairaalasta kotiin ja on ojentanut kädessään olevan lehtinipun isälleen. Päällimmäisenä Apu-lehti.
Joo - tästä kuvasta muuten näkyy se, että kuvia otettin sarjana - koska tuota ihmettelyäni siitä Gustafssonin autosta noususta - ja sen teknisestä vaikeudesta ihmeteltiin ja joku ( taisi olla Urho ) väitti että on lavastettu ja järjestetty kuva - mutta tämä kuva todistaa että ei ole.

Ja on olemassa kuva jossa Gustafsson, joka ei kuuleman mukaan juuri osannut tuolloin kävellä - nousee auton takapenkiltä yhdellä jalalla 90 astetta samalla kiertäen - lehtinippu kädessä. Ja se kuva on otettu noin 3 sekuntia tätä ennen.

Aika vaikea suoritus kävelyä osaavallekin. Eikä muuten ota tukea mistään - kokeilkaa .
Viimeksi muokannut awa, To Elo 16, 2007 11:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:Aika vaikea suoritus kävelyä osaavallekin.
Joo, tohon ei harjoittelmatta pysty, vaikeusaste abaut 4,5.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
awa kirjoitti:Niin - konsta oliko tästä tapahtumasta juuri se kuva josta käytiin keskustelua - jota minä kommentoin - ja väitit ettei tuota kuvaa olekkaan? - vaan että se on minun omaa keksimääni tarinaa ?
Taitaa ollá sinun omaa keksimääsi tarinaa. Mulla on toi kuva ollut koneella jo kolme vuotta, joten tuskin sitä kiistäisin, huoh, iso huoh, jumalaton huoh.
Mutta sitä muutama sekuntia tätä nyt nähtyä kuvaa ennen otettua kuvaa et ole tainnut koskaan nähdä ? - kun olet niin tietämätön - taas kerran - konsta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin