Taustoja

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti: [Mutta sitä muutama sekuntia tätä nyt nähtyä kuvaa ennen otettua kuvaa et ole tainnut koskaan nähdä ? - kun olet niin tietämätön - taas keran - konsta.
Sekin on mulla koneella, ja löytyy vielä netistäkin. Mitä siitä?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eipä tuo Gussen "lärvätsalokaan" kovin pahalta näytä, ainakaan tuossa kulmassa.

Tuskin enää kukaan Pandakarhuksi luulisi, kun silmänympärystätkään eivät ole enää mustat, tai liilat, tai miksi ne nyt yleensä tulevatkaan, jos joku lyö.

Sain itse joskus teinipoikana turpaan yhdeltä porukalta, kun menin yksin aukomaan neljälle jätkälle turpaani suuruuden tunnoissani.

Kun minä löin kerran, jätkät löivät neljä, joten tuon yhtälön mukaan kun laskee, että minä löin kuusi kertaa, niin sain ihan oikeasti turpaani ja silmät olivat muutaman päivän muurautuneena niin kiinni, etten mitään nähnyt.

Reilun kuukaudenkin päästä, turpa oli turvoksissa ja sinertävä, joskaan ei enää kovin paljon.

No sen opin, että enää en aukonut niin usealle jätkälle päätäni ja jos auoinkin, niin sitten sellaisille, jotka varmasti hävisivät minulle juoksussa, joten sen koomin ei enää turpiin tullut.
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Kuva

Kuka on kuvan nainen? Pyykkäri?
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Naista en heti tunnista, mutta kuva on otettu Mankkaan turvepehkusuolla, josta todisteena nuo kapearaitesen turvejunan raiteet.

En ole aikoihin maastossa käynyt,mutta tuskin sieltä enää raiteen pätkääkään löytyy muistona. Tämä kuva on läheltä Kilon päätä, eli suon pohjoisreunassa.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Ohoh, tästähän kehkeytyi kuvaketju -hyvä niin! Mutta sen rinnalla alkuperäiseen aiheeseen palatakseni (lämmin kiitos jo teille tietoja jakaneille!) kaipailen lisääkin tietoa -kaikenlaista tietoa- taustoista. Kiinnostavaa olisi tietää kaikki muruset esim. nuorten luonteista (oliko vaikkapa tuollainen kahden kundikaverin pyörittäminen jotenkin tyypillistä, sille ajalle tai etenkin Irmelille?), mielenkiinnon kohteista, asuinympäristöistä, kavereista, tavoista, tottumuksista... Mistä vaan. Tiedän, hankalaa, mutta lainatakseni vapaasti erään hienostuneen -maailman parhaan -salapoliisin ajatuksia: avain totuuteen muodostuu ihmisluonnon tuntemuksella 8)
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Noihin aikoihin puhuttiin "pärinäpojista" ja "surinasussuista", eli näitten nuorten touhuja katsottiin vähän alta kulmain.

Siihen aikaan olivat James Dean ja Paul Anka suuria nimiä Suomessa (kin)ja kundit käyttivät ainakin tuubin "Vitapointea, tai Brylkreemiä" letissään, saadakseen samanlaiset otsakiehkurat kuin idoleillaan.

"Brylcream tyyli on tyttöjen mieleen", kuului vanha iskulause mainoksessa.

En minä tiedä, oliko se silloin erikoisemman rietasta se meno, kuin nykyäänkään.

Pojat käyttivät kondomeja, kunhan joku rohkeni käydä ostamassa.

Silloin tuomittiin sellaiset tytöt, jotka sattuivat synnyttämään yksinäisen lapsen ja annas olla, jos isästäkään ei ollut tietoa.

En tidä tilastoja, mutta kuinkakohan moni tyttö teki silloin itsarin sen takia, että yhteiskunta tuomitsi heidät aivan pohjasakaksi, kun au-lapsen olisivat tehneet?

Siinä mielessä eläminen oli varmaan karumpaa, joten jos joskus olikin piparia tiedossa ja sitten ei saanutkaan herkkua maistaa, otti se lujasti luonnon päälle ja onhan joku saattanut suutuksissaan jonkun jopa tappaakin.

Hippijengit ja vapaa rakkaus 60- luvun lopulla vapauttivat jonkunverran ihmisten asenteita, eikä yksinäisiä äitejä niin kovin syrjitty, vaikka edelleenkin hieman vinoon katsottiinkin.

Paljon on niistä ajoista asioissa menty eteen päin, sitä en sano onko parempaan suuntaan, kun lukee näitä karmeita uutisia.

Tuntuu kuin nyky ihmisillä ei olisi moraalia lainkaan, sekä tunne-elämä ja myötäeläminen on kokonaan kadonnut.

Mihin oletkaan menossa maailmani, sopii ihmetellä sen aikaa, minkä täällä itse vielä kuljeksin?
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2586
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja MEG »

Paljon on maailma muuttunut ja nykyihminen menee helposti harhateille lukiessaan ja tulkitessaan esim. Bodon-mysteeriötä ja muuta murha ajan kuvauksia.
Ulkoiluvaatteet olivat lähes tuntematon käsite. Järvelle lähtenyt tavallinen ihminen olisi näyttänyt nykynuoren silmissä varmaan lähinnä roskisdyykkarilta.
Suomen kunnista Espoo on ehkä kokenut suurimman rakennemuutoksen, puolessa vuosisadassa. Ruotsinkielis-enemmistöisestä kunnasta on kasvanut yksi suomen suurimmista kaupungeista ja väki monikymmenkertaistunut.
Murhien aikaan kaupunkimaista asutusta oli kai vain Tapiolassa.

Vaikka asukasmäärä oli vähäinen niin 40-luvun suurten ikäluokkien tulo murrosikään näkyi iltaisin suurina nuorisojoukkoina ,baarien, kioskien ,asemien j.ne. edustoilla.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Lydia07 kirjoitti:Kuva

Kuka on kuvan nainen? Pyykkäri?

Marjatta? Virpi? 8)
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tiina kirjoitti:
Lydia07 kirjoitti: Kuka on kuvan nainen? Pyykkäri?
Marjatta? Virpi? 8)
Virpi on 42 -vuotias joten taisi olla tuolloin vain pilkkeenä isänsä silmäkulmassa. :D
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Kyllä tuostakin kuvasta selvästi paistaa Nissen syyllisyys. Kävelevät vailla päämäärää kuin eksyksissä ikään, koska eivät ole huomioineet sitä luonnollisinta eli läheisintä epäiltyä. Selvä tapaus.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Loka kirjoitti: Virpi on 42 -vuotias joten taisi olla tuolloin vain pilkkeenä isänsä silmäkulmassa. :D
Juu . Mulla on se Alibi missä on Virpin haastis.
Yritin vaan olla hauska :oops:
Samson
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 6:46 pm

Viesti Kirjoittaja Samson »

Tiina kirjoitti:
Lydia07 kirjoitti:Kuka on kuvan nainen? Pyykkäri?
Marjatta? Virpi? 8)
Arska ? Pera ? Timo ? Raineri ? Faarao ? Masa ? Ake ? Make ? Wagner ? Zodiac ??? Epäilen vahvasti, että tuossa kuvassa on kopla-9 naamioituneena ja lopullisella harhautus-retkellä. Kenties Marjatta S. onkin Marjatta Z. Hänkö on Zodiac ??? Ovelammin ei olisi voinut toimia kuin naamioitua mieheksi ihan USA:ssa saakka.
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Lydia07 kirjoitti:
Kuka on kuvan nainen? Pyykkäri?
Ei ole pyykkäri, eikä näytä Jataltakaan. Merivuokko saattaa tunnistaa?
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2586
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Kuva

Viesti Kirjoittaja MEG »

Kuvan nainen lienee vainukoirien huoltaja-opastaja.
Mutta tilanne? Onko koirat käytetty murhaniemessä, saamassa vainun ja sitten Mankkaalle löytääkseen saman henkilön hajun?
Vaikuttaa omituiselta, en tunne käytäntöjä.
maatyöläinen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 9:07 am

Viesti Kirjoittaja maatyöläinen »

Lydia07 kirjoitti: Kuka on kuvan nainen? Pyykkäri?
Laitapuolen kulkijan heila.
Vastaa Viestiin