Töyrään taakse piiloutuja.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Siinä asiassa olen Hessun52 kanssa samoilla linjoilla, että telttaa ei pystytetty yöpymistä ja nukkumista varten. Teltta oli pystytetty vilkkaasti päivän aikana käytetylle polulle. Tarkoitus oli pirauttaa teltassa parit vuorotellen, olihan jopa kumipuvut mukana jottei raskaaksi tytöt olisi tulleet.

Muutoin oli totuttu puunjuuri majoitukseen, helpompi oksentaa jos oli huonosti harjaantunut viinan ottaja. Itikatkaan eivät ole alkukesästä kovin suurimääräisesti häiritsemässä raitustuvija unija. Tähän on omakohtainenkin kokemus nuoruudesta, jouduin näet todistajaksi käräjille lapsenruokkojutussa, seuraavana kesänä.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kyllä teltta oli tosiaan aika paljon polun päällä. Teltan länsipääty oli suunnilleen keskellä polkua ja itäpääty oli siellä moottoripyörän ja koivun takana näkösuojassa, jos katsotaan keskipolulta 10-20 teltalta etelään, niinkuin lintupojat katselivat.

Moottoripyörä oli tosiaan asetettu polun suuntaisesti sitä koivua vasten. Se oli aivan luonnollistakin, sillä polku meni niin lähellä koivua, että teltaijoiden oman kulun kannalta pyörä oli asetettava polun suuntaisesti, ja niin oli tehty. No aivan pientä heittoa siinä on voinut olla.

Jo Bodomin mysteeriossa on kerrottu, että oviaukko oli itäänpäin. Poikkesi siitä vain muutaman asteen koillisen puolelle.

Aivan hyvin on voitu laskeutua sitä jyrkähköä rinnettä itärantaa kohti ja näin päästä piiloon uteliailta. Hessulla näyttää olevan pakkomielle, että siitä oli pakko jatkaa samaan suuntaan enemmän kuin muutama metri. Sinne saattoi tietysti pysähtyä ennen veteen tuloa. Ja vaikka painautua matalaksi. Odotella siinä kaikessa rauhassa. Alueelta poistumisen saattoi suorittaa vasta kun nuo häiritsijät olivat poistuneet. Esim 10-15 minuuttia myöhemmin esim. samaan suuntaan kuin pojatkin. Tai myös itäänpäin oli reitti vapaa.

Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Leiriytymisen tarkoituksessa, ilman kiirettä ja turhaa intoa olisi teltta pystytetty n. 50 metriä niemen kärkeen päin tasamaalle, missä ei ole töyrästä. Tällöin teltta olisi näkynyt kartanolle jonka aluetta leiripaikka oli, joten lupa leiriytymiseen ehkä jäi kysymättä.

Kyllä tuossa itärannalla hätäinen piilopaikka kauempaa katsottuna löytyy ja sieltä huomaamaton verkkainen poistuminenkin onnistuu huomatuksi tulleelle.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tässä linkki yhteen puppuhaastatteluun, missä kuvasta ilmenee tuon töyrään puusto 1960.
Kokonaiset 2 pientä närettä koivun vieressä.
http://www.youtube.com/watch?v=kEqMEDm6 ... re=related.
Näin oli näreet...

8)

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Juu, onhan siellä kasvillisuutta ja varsinkin siinä mitä ei nyt näy, eli rististä oikealle.

Siinä oli koivun takana muutama kuusi, joiden taakse olisi hyvinkin päässyt jemmaan.

Sariola, moottoripyörä ei todellakaan ole polun suunntaisesti, vaikka sellaista sössötät ja kuviasi olet piirtänyt.

Motukan perä on juuri niin, kuin Lönnberg on piirroksessaan osoittanut, hieman polun keskelle.

On tuo polku moneen kertaan jo aiemmin todistettu olleen siinä, missä olen väittänytkin, ei siinä, miten Sariola on sen pilapiirustuksissaan piirtänyt!

Eihän motukkaa ole voinut ihan koivun viereen ajaa, siinhän olisi jo kuskin oma jalkakin kärsinyt, mutta tietäähän tuon, kun Sariola ei ole koskaan muulla kuin kolmipyöräisellä ajanut, että tuollainen motukka on ihan eri juttu parkkeerata, kuin Sariolan kolmipyörä varustettuna apupyörillä!

Ei minulla ole ollut mtään pakkomiellettä siitä, että olisi pitänyt päästä etäämmäksi, sinähän siitä kirjoitit, että sinne pitemmälle olisi voinut mennä, no niin olisikin, mutta olkisi joutunut samalla järveen.

Kävisit joskus paikan päällä, vaikka tuskin se mitään auttaisi, sillä sinä olet sen verran umpimielinen, ettei sinnun päätäsi taida mikään kaääntää, ei edes totuus, vaikka se seisoisi vieressäsi, no on meitä moneksi höh!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Siinä oli koivun takana muutama kuusi, joiden taakse olisi hyvinkin päässyt jemmaan.
Kuten tuosta 1960 kuvasta huomaat, ne olivat tuolloin pieniä näreenpoikasia.
Jostain syystä samalla paikalla nyt 51 vuotta myöhemmin kasvaa jo kuusia ?

8)

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Tähän liittyy toinen merkittävä näkökohta. Olavi Kivilahden tarkkailupisteestä on ollut esteetön näkymä Keskiniemeen ja sen tyveen v.1960. Kivilahdella on ollut paljon paremmat mahdollisuudet nähdä tuo kuuluisa kävelijä, kuin tänä päivänä on. Pidän oikeana kävelyreittinä Kivilahden vuonna 1960 kuvaamaa - v.2011 muistinvaraista Kivilahden kuvausta en pidä luotettavana.

Vanhemmalla areenalla oli valokuvia Kivilahden olinpaikasta Keskiniemen suuntaan, kuvat otettu 60-luvulla. Näkyvyys oli hyvä. Nykyään tilanne on aivan toinen, näkyvyys on paljon huonompi. Kasvillisuus on todellakin kasvanut ja rehevöitynyt.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kivilahdella ei ole ollut paikaltaan minkäänlaista näköyhteyttä sen enempää keskiniemeen, kuin murhaniemeen, siitä on pitänyt sama rantakallio huolen, jolla Kivilahti kertomansa mukaan köllötti.

Ainoa suunta, johon hän on voinut juuri ja juuri nähdä, on se, josta hän kertoi tuon mieshahmon tulleen, ja jonne kulkija katosi, mutta se onkin suurin mutta, mihin aikaan tuo oletettu kulkija on sieltä tullut?

Veikaan, ettei lähelläkään kuutta, vaan joskus seitsemän korvilla!

Kun Wagner väittää, ettei kukaan olisi Kivilahtea kalliolla nähnyt, niin kyllä kartanon karjakko Marjatta Leppänen hänet siellä havaitsi, Kivilahden kertoman mukaan, tuo täytynee tutkia kuulustelupöytäkirjoista!

En kirjoita Wagner noista kuvissa esiintyvistä näreistä, vaan siinä koivun takana olleesta parista kuusentaimessta, jotka tosin nekin ovat nykyään jo isoja puita, jollei niitä ole kaadettu, täytyypä tarkistaa kantotilanne seuraavalla kerralla!

Onko tuota kirjoitustani niin vaikea ymmärtää, kun jatkuvasti joku olettaa minun kirjoittavan ihan jotain muuta, mitä olen kirjoittanut.

Opetelkaa ymmärtämään kirjoitettua sanaa!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Kyllä teltta oli tosiaan aika paljon polun päällä.
Niinpä - ja teltan päällä myöhemmin makoillutta Gustafssonia lintupojat eivät nähneet, vaan luulivat tätä vaatemytyksi. Onkin todennäköistä, että paikalla on todellakin voinut olla vaatemytty. Missä lienee ollut Gustafsson?

Töyrään taakse piiloutajalta pojat ehtivät nähdä vaalean yläosan ja tummemmat housut, sekä mielenkiintoisena yksityiskohtana ruutua tai raitaa kauluksessa.

Gustafsson on itse kertonut, että hänellä oli päällä ruutu-raitainen flanellipaita, ilmeisesti juuri sellainen jonka kertoi hypnoosissa murhaajalla takkina olleen. Oliko vaalean-harmaan villapaidan alta kuitenkin pilkottanut flanellipaidan kaulukset?

Eihän tässä mikään suuri palapelin palasten asettelija tarvitse olla, kun nuo palaset asettuvat kohdalleen.

- hymm -

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:..En kirjoita Wagner noista kuvissa esiintyvistä näreistä, vaan siinä koivun takana olleesta parista kuusentaimessta, jotka tosin nekin ovat nykyään jo isoja puita, jollei niitä ole kaadettu, täytyypä tarkistaa kantotilanne seuraavalla kerralla!
Tässäkin on neidontaimi, nyt jo iso, jota ei kai ole montaa kertaa kaadettu:

Kuva

Täytyypä tarkistaa kaatotilanne seuraavalla kerralla !

P.S Hessu, puut, luut ja muut kasvavat ajan myötä. Kunnes lahoavat, kaatuvat ja maatuvat.

:lol:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vaan melko kauan tuollaine kanto kyllä säilyy, ei siinä mitään, ei se heti lahoa!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Laholta eräissä tapauksissa saattaa suojata erinomaisesti pikkupoikien villinlännenhattu, eikö vain ?
Ainakin se saattaa antaa vaikutelman siitä, että laholta olisi pyritty suojautumaan, jos pää on puuta ?
Töyrään taakse ei ollut piiloutumismahdollisuutta, minkä Hessu olet itse myöntänyt ja kiistänyt.
Kliffaa, hei !
Kantoja siellä ei ole, tuskin tuo kuviteltu kuuden harhailija 5 cm menninkäinenkään oli ?

8)

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja awa »

Kyllähän se töyräs siellä niemellä on ja on ollut vuonna -60. Polkua pitkin on lähestynyt lintupojat ja oikeastaan ainoa suunta piiloutua on tuo töyräs. Enkä pidä madottomana sitä, että piiloutujalle on tullut "nurkkaan ahdistetetun rotan" paniikki siitä, että nyt hän paljastuu ja piiloutuja on huutanut -antakaa niiden olla!

- hymm -

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti:Enkä pidä madottomana sitä, että piiloutujalle on tullut "nurkkaan ahdistetetun rotan" paniikki siitä, että nyt hän paljastuu ja piiloutuja on huutanut -antakaa niiden olla!

- hymm -
Tai: 'saa tulla, olen piilossa täällä 4 sentin näreiden takana'...

Kuva

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Töyrään taakse piiloutuja.

Viesti Kirjoittaja awa »

Töyrään taakse pääsee piiloon vaikka siellä ei olisi ainoatakaan Wagnerin mittaamaa 4 cm närettä.

Kyllä lintupojat on jotenkin pitänyt pysäyttää, sillä mikäli pojat olisivat kävelleet teltalle olisi moni asia väistämättömästi selvinnyt. Murhaajankin kiemurtelu töyrään takana olisi muuttunut naurettavaksi.

Olen sitä mieltä, että murhaaja on hyvinkin voinut käyttää ääntä tässä tilanteessa.

Vastaa Viestiin