Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Gustafssonin ja lähipiirinsä käyttäytyminen puhuu syyllisyyden puolesta.
Perheessä tiukka lukko ettei Bodomista puhuta. Tyttären ex mies kertonut tästä, rouva Gustafsson on kieltänyt asiasta puhumisen, hän ei ole koskaan käynyt murhaniemellä. Poimintoja; älä myönnä mitään, mitä te sitä vanhaa asiaa veivaatte ( Assmanin kuolinilm.) , viha toimittajia kohtaan ym.
Gustafsson vanhempi vihasi myös toimittajia.
Helga Gustafsson taasen kertoili laveasti ( tapansa mukaan kuulemma) liioitellen asioista.
Julkisuudessa ollut vähän Gustafssonin puolustajia lähipiiristä.

Työelämässä Gustafsson on ollut vaitelias Bodomista. Armeijassa kerrotaan tunnustaneensa. Samoin on kerrottu sanoneen , että tietää tekijän muttei voi sitä koskaan kertoa.
Virpi episodi linja-auton vuorotauolla lienee kaikille tuttu, samoin Turun Liisan Nils Holgersson tarina , johon korjasi ei vaan bussikuski ja olen mä tappanukkin , ainaskin , kolme, poistettin sitten ravintolasta ja puukko takavarikoitiin takataskusta. Kirvestä oli esitellyt Kotkan suunnalla autonsa peräkontista kyydittävälleen. Kyytiä ja kahvikutsuja esitteli useinkin, mm. Aulangon tarjoilijalle ja Ruskeasuolla bussissaan matkustaneelle.
Risto ym on oma tarinasta.
Tässä lyhykäisesti , lisännette em.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja awa »

Noinhan se menee, ja erikoisinta on, että Gustafssonilla ei ole esittää mitään puolustaakseen itseään. Voisi kuvitella, että illasta olisi muistanut jotain muuta kuin sen, että tuli tavattua ne kalastajat, joita esimerkiksi Murha ei vanhene koskaan -tv-sarjassa haettiin. Tämäkään muistaminen ei tapahtunut heti 1960, eikä vuonna 1980, vaan poliisikuulusteluissa 2004. Tämä ei tullut mieleen vuosikymmenten aikana, eikä myöskään ensimmäisissä kuulusteluissa 2000 -luvulla, mutta sitten sekin tapaaminen tuli elokuvankirkkaasti mieleen. Erikoista eikö totta.
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Tämä Yövuoron mainitsema "vanhempien suojelu", nappasi minuun. Kun olen lueskellut näitä NGn kuulusteluja, niin sellainen vaikutelma minulle syntyi, että vanhemmat halusivat yli-suojella NGtä nimenomaan muilta uteliailta ihmisiltä, kuten esim. toimittajilta. NG on itse kertonut, että asui jonkiaikaa tätinsä luona syystä, "että vanhemmat eivät halunneet, että hän olisi joutunut olemaan yksin kotona silläaikaa kun he olivat poissa kotoaan, omissa töissään".
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Misri kirjoitti:^ Tämä Yövuoron mainitsema "vanhempien suojelu", nappasi minuun. Kun olen lueskellut näitä NGn kuulusteluja, niin sellainen vaikutelma minulle syntyi, että vanhemmat halusivat yli-suojella NGtä nimenomaan muilta uteliailta ihmisiltä, kuten esim. toimittajilta. NG on itse kertonut, että asui jonkiaikaa tätinsä luona syystä, "että vanhemmat eivät halunneet, että hän olisi joutunut olemaan yksin kotona silläaikaa kun he olivat poissa kotoaan, omissa töissään".
Hah hah, mainitse yhdetkin vanhemmat, jotka eivät suojelisi lapsiaan? :D Veikkaan, että on paljon sellaisiakin vanhempia, jotka eivät käräyttäisi lapsiaan vaikka näkisivät ne itse teossa tekemässä rikoksia?

Kyllä tuohon aikaan traumat yms tiedettiin, joten olisiko voinut tämä suojelu liittyä siihen? Oletko miettinyt, että esimerkiksi parhaan kaverin kuolema oli aika traumaattinen kokemus?
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

yövuoro, tämä puu oli tarkoitettu sellaiseen keskusteluun, että olet kumpaa mieltä tahansa syyllisyydestä tai syyttömyydestä, niin mietit myös sitä toista puolta ja mahdollisuutta. :)

Mielelläni kuulisin sinulta niistä seikoista jotka mahdollisesti puoltavat syyttömyyttä?
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja awa »

Keneltä nämä vanhemmat suojelevat lastaan liioittelemalla tämän vammoja?

- hymm -
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Seli, seli Gyllis! Et ole traumatisoinutta ihmistä koskaan edes ilmeisesti nähnyt ?!? Tiedätkö, että sellainen ihminen ei olisi pystynyt edes palaamaan murhapaikalle heti sairaalasta päästyään? NG sensijaan harppoi siellä niin reippaasti poliisien perässä, kessua poltellen.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja awa »

Aivovammainen joka on ollut tiedottomana päiviä ja opetellut kävelemään uudestaan, käyskentelee tupakkia poltellen niemellä. En tiedä mitä siihen tarvitaan, että ymmärtää, että se ei ole todellisuutta!
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Misri kirjoitti:^ Seli, seli Gyllis! Et ole traumatisoinutta ihmistä koskaan edes ilmeisesti nähnyt ?!? Tiedätkö, että sellainen ihminen ei olisi pystynyt edes palaamaan murhapaikalle heti sairaalasta päästyään? NG sensijaan harppoi siellä niin reippaasti poliisien perässä, kessua poltellen.
Misri, oletko sä koskaan tutustunut yhteenkään murhatutkimukseen? Mitäpä luulet, että oliko poikasella paljon vaihtoehtoja olla menemättä sinne?!? Ja oletko koskaan ajatellut, että kyse oli ehkä myös siitä, että halusi auttaa poliiseja? En näitä väitä faktaksi, mutta se on faktaa, että NG:tä ei tuomittu.

Ja miten tuo kessun polttaminen liittyy mihinkään? Aikamoista värikynää taas.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

awa kirjoitti:Keneltä nämä vanhemmat suojelevat lastaan liioittelemalla tämän vammoja?

- hymm -
Oletko itse liioitellut omia vammojasi? Minä ainakin olen. Olen myös liioitellut muiden vammoja. Viimeksi tänä kesänä. Jotkut ihmiset tekevät vaan niin.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja awa »

Gyllis kirjoitti:Ja miten tuo kessun polttaminen liittyy mihinkään? Aikamoista värikynää taas.
Sinun kannattaisi perehtyä edes auttavasti aivovammaisten tupakointiin.
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

awa kirjoitti:
Gyllis kirjoitti:Ja miten tuo kessun polttaminen liittyy mihinkään? Aikamoista värikynää taas.
Sinun kannattaisi perehtyä edes auttavasti aivovammaisten tupakointiin.
Kuka on väittänyt NG:llä olleen aivovamman? En minä ainakaan. En todellakaan. Sinähän sen nyt sanoit?

awa, ota selvää sivustolle kirjoitetuista asioista niin ei tarvitse koko ajan oikoa.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja awa »

OK. "nythän mä sen hokasin !!"

Ei kai sitä oikoa tarvitse - vain ymmärtää.
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

awa kirjoitti:OK. "nythän mä sen hokasin"

Ei kai sitä oikoa tarvitse - vain ymmärtää.
Et näemmä ymmärtänyt. Ei yllätä.

Tarkoitin sitä, että voisit tutustua muiden kirjoituksiin ennen kuin laitat sanoja toisten suuhun.

Ps. Turha esittää täyttä idioottia vaikka sellainen olisitkin.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Mielestäni NG on syyllinen / syytön, mutta toisaalta...

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Gyllis, jos NGllä olisi ollut vakava trauman jälkeinen päälle jäänyt laahaava stressireagtio, niin poliisit olisivat joutuneet kantamaan tuskaisen, ahdistuneen ja pelosta vapisevan NGn tapahtumapaikalle väkisin. Päälle jäänyt stressireagtio on aina vakava psykiatrinen häiriötila, joka voi hoitamattomana johtaa jopa itsetuhoon.
Vastaa Viestiin