Ajurinlakkimies

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Ajurinlakkimies

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Mielestäni koko Bodom-keskustelu on jauhanut viime ajat paikallaan. Keskustelu on sisältänyt lähinnä väittelyä NG:n syyllisyydestä, vammoista, Assmannin osuudesta yms. Kuitenkin monta hyvää epäiltyä on kokonaan unohtunut näistä keskusteluista, joista yhden tuon nyt esille. Kiitos Urholle, että sain tietää kyseisen epäillyn olemassaolosta.

Hans Assmannia olen pitänyt pitemmän aikaa yhtenä pääepäillyistä näihin murhiin. Viime aikoina olen kuitenkin alkanut miettiä Assmannin lausetta "Poliisi oli ihan hakoteillä, mutta Palo sentään oikeilla jäljillä". Tuo lause saattaisi viitata siihen, että Assmann oli todella osallinen näihin veritekoihin ja tiesi oikean tekijän, mutta ei ollut kuitenkaan ollut itse päätekijä. Olen pitkään yrittänyt yhdistää eri henkilöitä Assmanniin, mutta en ole löytänyt kovinkaan monta sellaista. Kioskimiestä olen pitänyt pitkään myös yhtenä pääepäillyistä sijoittaen Assmannin avustajaksi. Myös V. Tankoa olen ajatellut tässä roolissa. Kuitenkin kummallakaan henkilöllä ei ole varsinaista kytköstä Assmanniin satunnaista juttelua lukuunottamatta (tai voi olla, mutta emme tiedä).

Sen sijaan tällä henkilöllä, jonka nyt tuon esille saattaa hyvinkin olla kytkös Assmanniin, sillä miehen sanotaan olleen miehen kaveri. Assmannia kirurgisessa hoitanut lääkäri kertoi K. Tanko kertoi tämän kyseisen miehen ahdistelleen häntä. Miksi?

Lintupoika Salosen sukulainen kertoi nähneensä vuonna 1959 kahden soutajamiehen, joista toinen muistutti Assmannia ja toinen, jonka tuntomerkit täsmäsivät täysin tähän ajurinlakkimieheen, tiirailleen uteliaasti telttailijoita. Ketkä tuolloin telttaili Bodomilla? Irmeli toisen porukan kanssa? Miehet saattoivat olla samoja, kuin "aikamieskalastajat", jotka eivät ilmoittautuneet koskaan. Mainittakoon se, että kyseessä on sitten aivan eri onkimiehet, kuin ne A. Karjalaisen näkemät nuoret pojat.

Mielestäni ajurinlakkimiehen yhteys Irmeliin olisi pitänyt aikanaan selvittää ja viimeistään nyt huolimatta siitä, että mies on kuollut. Miehen asunnossa Espoossa asui Björklund-niminen perhe. Perheen sukulainen uskoi näihin päiviin asti, että hänen sukulaisperheen lapsia hoitanut tyttö murhattiin Bodomilla. Irmelin kerrottiin joskus hoitaneen lapsenlikan hommia. Kuitenkaan tämän perheen sukulaisuus-suhteesta Irmeliin ei ole mitään näyttöä, mutta toisaalta varmaa teitoa ei ole toiseenkaan suuntaan. Tarkoitan sitä, että Irmeli ei välttämättä ole biologisesti sukua tuolle ajurinlakkimiehen talossa asuneelle perheelle, mutta hän on voinut muuten olla perhetuttu.

Urho otti aikanaan yhteyttä tämän ajurinlakkimiehen lankomieheen, joka sanoi hänelle, että eräällä taholla olisi jotain kerrottavaa. Mitä kerrottavaa tällä taholla, joka lienee ollut tämän miehen vaimo oli? Miksi tämä henkilö lopulta kieltäytyi?

Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että tämän tämän lankomiehen poika kertoi Palolle heidän käyneen päivä murhien jälkeen murhapaikalla. Miksi näin?

Mainitsen vielä sen, että tämä on vain teoria. Todisteita minulla ei ole, mutta toisaalta tänä päivänä niitä ei ole kenelläkään muullakaan ketään epäiltyä kohtaan, edes NG:tä. Tuomisenkin teoria on vain teoria, jota ei tunnetusti voinut edes juridisesti todistaa. Uusia ajatuksia tämä Bodom-keskustelu tarvitsee ainaisen itseään toistavan väittelyn sijaan.
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Ajurinlakkimies

Viesti Kirjoittaja Bias »

Puliukko kirjoitti: Sen sijaan tällä henkilöllä, jonka nyt tuon esille saattaa hyvinkin olla kytkös Assmanniin, sillä miehen sanotaan olleen miehen kaveri. Assmannia kirurgisessa hoitanut lääkäri kertoi K. Tanko kertoi tämän kyseisen miehen ahdistelleen häntä. Miksi?

Mainitsen vielä sen, että tämä on vain teoria. Todisteita minulla ei ole, mutta toisaalta tänä päivänä niitä ei ole kenelläkään muullakaan ketään epäiltyä kohtaan, edes NG:tä. Tuomisenkin teoria on vain teoria, jota ei tunnetusti voinut edes juridisesti todistaa. Uusia ajatuksia tämä Bodom-keskustelu tarvitsee ainaisen itseään toistavan väittelyn sijaan.
Olen vasta nyt alkanut lukea Bodomin tapauksesta. Mielenkiintoiselta kuulostava teoria, kiitos kun toit sen esiin täällä.

Ahdisteliko mies siis tätä lääkäriä vai Assmania?
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Ajurinlakkimies

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Bias kirjoitti:
Puliukko kirjoitti: Sen sijaan tällä henkilöllä, jonka nyt tuon esille saattaa hyvinkin olla kytkös Assmanniin, sillä miehen sanotaan olleen miehen kaveri. Assmannia kirurgisessa hoitanut lääkäri kertoi K. Tanko kertoi tämän kyseisen miehen ahdistelleen häntä. Miksi?

Mainitsen vielä sen, että tämä on vain teoria. Todisteita minulla ei ole, mutta toisaalta tänä päivänä niitä ei ole kenelläkään muullakaan ketään epäiltyä kohtaan, edes NG:tä. Tuomisenkin teoria on vain teoria, jota ei tunnetusti voinut edes juridisesti todistaa. Uusia ajatuksia tämä Bodom-keskustelu tarvitsee ainaisen itseään toistavan väittelyn sijaan.
Olen vasta nyt alkanut lukea Bodomin tapauksesta. Mielenkiintoiselta kuulostava teoria, kiitos kun toit sen esiin täällä.

Ahdisteliko mies siis tätä lääkäriä vai Assmania?
Lääkäri K. Tankoa.
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Ajurinlakkimies

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Nyt täytyy arvon Puliukko kysyä, miksi olet avannut tämän ketjun? Tämä Heikki Salosen veljen kertoma juttu on niin nippeli nappeli tietoa, kuin olla ja voi. Jollen nyt väärin muista niin tämän veljen nimi oli Antti. Siis tämän Antin tarina kahdesta miehestä, jotka olivat tarkkailleet veneestä saaressa olevaa telttaa, tästä tarkkailusta tehty Antin havainto oli tehty vuonna - 59, ja tällä toisella miehellä oli ollut ajurinlakki päässään, aika yleinen päähine miehillä siihen aikaan. Eli mielestäni tämä on täysin turha ketju, koska tätä ei voi liittää millään tavalla liittää näihin Bodomin surmiin.

Täällä on jo ketju Assmanista ja Jorma Palon teoria ketju. Puliukko, ei kai se ole tarkoitus, että avataan uusia ketjuja sen takia, että voitaisiin kirjoittaa joka ketjussa, jotain Assmaniin viittaavaa tai yhdistävää asiaa?
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Ajurinlakkimies

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Misri kirjoitti:^ Nyt täytyy arvon Puliukko kysyä, miksi olet avannut tämän ketjun? Tämä Heikki Salosen veljen kertoma juttu on niin nippeli nappeli tietoa, kuin olla ja voi. Jollen nyt väärin muista niin tämän veljen nimi oli Antti. Siis tämän Antin tarina kahdesta miehestä, jotka olivat tarkkailleet veneestä saaressa olevaa telttaa, tästä tarkkailusta tehty Antin havainto oli tehty vuonna - 59, ja tällä toisella miehellä oli ollut ajurinlakki päässään, aika yleinen päähine miehillä siihen aikaan. Eli mielestäni tämä on täysin turha ketju, koska tätä ei voi liittää millään tavalla liittää näihin Bodomin surmiin.

Täällä on jo ketju Assmanista ja Jorma Palon teoria ketju. Puliukko, ei kai se ole tarkoitus, että avataan uusia ketjuja sen takia, että voitaisiin kirjoittaa joka ketjussa, jotain Assmaniin viittaavaa tai yhdistävää asiaa?
Itse henkilökohtaisesti arvostan sitä, että uusia näkökulmia tuodaan keskusteluun. Luulisi sinun Misri tietävän, että joskus pienikin johtolanka saattaa ratkaista isonkin rikoksen. En voi sanoa, että oliko ajurilakkimiehellä mitään osaa tai arpaa tapaukseen, todennäköisesti ei, mutta muistutan, että palsta on kuitenkin keskustelua / ajatustenvaihtoa varten.

Näitä ei ole pakko Misri sinun lukea. Voin perustaa ketjun nimeltä "Sanotte mitä sanotte, mutta NG on 100% varmasti syyllinen" ja voitte sinne mennä awan kanssa kiertämään oravanpyörää. Itse luen mielelläni jotain normaalista kaavasta poikkeavaa välillä. Juupas eipäs väittely kanssasi (varsinkin kun et kysymyksiin vastaa etkä pyynnöstä tuo todisteita esiin) alkaa jo monia varmasti kyllästyttämään.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Ajurinlakkimies

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ En todellakaan vastusta sitä, että jos jotain uutta ilmantuu niin etteikö siitä saa vapaasti puolestani kirjoittaa. Itse olen kirjoittanut kolmella ex- bodom foorumilla ennen tänne tuloa. Niissä on moneen kertaan käyty läpi näitä samoja asioita, joita Gyllis pitää "uutena" näkökantoina. Voin sanoa, että menneillä foorumeilla käännettiin jo tästä aineistosta kaikki se mikä oli käännettävissä. Eli en minä ainakaan voi pitää näitä moneen kertaan kirjoitettuja asioita millään tavalla uusina "läpimurtoina". Mutta jos tosiaan joku vielä löytää tästä Bodom - aineistosta vielä sellaista, jotakin uutta ennen-näkemätöntä todellisiin faktoihin perustuvaa kerrottavaa. Niin toivotan hänelle tietenkin onnea ja menestystystä uusien johtolankojen löytämisen johdosta.

P.S Muutoin tästä "Ajurinlakki ketjusta" tulee, muodostuu taas yksi uusi turha lisäketju, jo lukuisten Assmania ja Tangon - veljeksiä käsitteliviin ketjuihin.
Lukittu