BODOM: Poikien moottoripyörät. ( ketju 1 )

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Siihen kuitenkin uskon, että Sepi on mennyt kalaan, koska lauluvihkossakin on siitä maininta.
Mua kyllä ihmetyttää edelleen tuo sokea usko tuohon "lavastekirjoitukseen" lauluvihossa. Tää ei ole kritiikkiä Hessua kohtaan, vaan suurin osa porukasta uskoo tuohon jälkikäteen korjattuun tekstiin...
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei millään pahalla skoonea kohtaan, mutta kun grafologi on todentanut Tuulikin kirjoittaneen sanat vihkoon, niin kait siihen on uskominen.

Miksi kukaan olisi jälkeenpäin muuttanut kirjoitusta?

Maastostahan löydettiin toimimaton kuulakärkikynä ja sitten lyijykynä, joten jos kuulakynä on sanonut tuntinsa irti no 2:sen kohtaan, niin sitten Tuulikki on jatkanut lyijykynällä, ei se sen kummempaa ole.

Kyllä se aito kirjoitus, jonka olen aikoinaan nähnyt, antaa selvän kuvan, että kyseessä on numero kaksi, eikä mikään z, niin kuin jotkut uskovat.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Hessu52 kirjoitti: Kyllä se aito kirjoitus, jonka olen aikoinaan nähnyt, antaa selvän kuvan, että kyseessä on numero kaksi, eikä mikään z, niin kuin jotkut uskovat.
Minä olen myös nähnyt ko. tekstin ja pakko sanoa että se on z:n mallinen kakkonen. Kakkostahan sillä tarkoitetaan mutta muistuttaa hyvin paljon kirjainta z.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Ei millään pahalla skoonea kohtaan, mutta kun grafologi on todentanut Tuulikin kirjoittaneen sanat vihkoon, niin kait siihen on uskominen.

Miksi kukaan olisi jälkeenpäin muuttanut kirjoitusta?

Maastostahan löydettiin toimimaton kuulakärkikynä ja sitten lyijykynä, joten jos kuulakynä on sanonut tuntinsa irti no 2:sen kohtaan, niin sitten Tuulikki on jatkanut lyijykynällä, ei se sen kummempaa ole.

Kyllä se aito kirjoitus, jonka olen aikoinaan nähnyt, antaa selvän kuvan, että kyseessä on numero kaksi, eikä mikään z, niin kuin jotkut uskovat.
En jaksa toistaa itseäni tään kirjelapun puitteissa. Jostain syystä se on kaikilla foorumeilla ollut aihe, josta ei saisi oikeastaan mainita.

Te uskotte grafoloogiinne, ja minä uskon niihin vertailuihin, mitö olen teksteistä tehnyt. Tältä osin en jatka keskustelua.
Muista lähdekritiikki!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

skoone kirjoitti: Te uskotte grafoloogiinne, ja minä uskon niihin vertailuihin, mitö olen teksteistä tehnyt. Tältä osin en jatka keskustelua.
Voitko valaista, mikä oli vertailun tulos ja missä se tehtiin?
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Loka kirjoitti:
skoone kirjoitti: Te uskotte grafoloogiinne, ja minä uskon niihin vertailuihin, mitö olen teksteistä tehnyt. Tältä osin en jatka keskustelua.
Voitko valaista, mikä oli vertailun tulos ja missä se tehtiin?
Tältä osin en jatka keskustelua. Piste.
Muista lähdekritiikki!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

skoone kirjoitti:
Loka kirjoitti: Voitko valaista, mikä oli vertailun tulos ja missä se tehtiin?
Tältä osin en jatka keskustelua. Piste.
No mutta hyvin vaikea luottaa asiaan josta on vain henkilön sana?
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Hessu52 kirjoitti: ..Miksi kukaan olisi jälkeenpäin muuttanut kirjoitusta?
..
Mitä eroa on tiedoilla, että murhatut ovat heränneet ja nousseet ylös mm. kalalle klo 1 yöllä tai vasta klo 2 yöllä?

Jos joku on muuttanut ykkösen kakkoseksi, niin hän on samalla täsmentänyt sitä aikaväliä, jolloin uhrit ovat voineet tulla murhatuiksi.

Kääntäen: Nähtävän tekstin perusteella uhrit eivät voineet saada surmaansa klo yhden ja kahden välillä yöllä, koska he olisivat nukkuneet ja nousseet kahdelta hengissä ylös omiin toimiinsa.

Tältä pohjalta: Jos tämän yhden merkin päälle kirjoittanut henkilö ei olisi ollut Mäki tai kukaan muukaan retkeläisistä, niin korjaus tuntuisi aika ilkeältä tiedolta. Päälle korjattu merkki olisi voinut alunperin olla juuri numero 1. Teoriassa ulkopuolisella voisi olla motiivi aikamäärän muuttamiseen. Toisaalta: Mäki on vóinut kirjoittaa kakkosen uudestaan, jos kynästä ei lähtenyt kunnolla jälkeä paperiin ensimmäisellä kerralla, eli mitä tavanomaisin syy uudelleen kirjoittamiseen.

Lainkaan ei tiedetä kuka korjasi, mitä korjasi, eikä etenkään miksi korjasi. Huomionarvoinen kysymys se kuitenkin on, pimeäksi jäänessä murhajutussa, missä yksikään todistaja ei ole kuullut mitään murhien arvioituna tapahtumisaikana. Kysymys jäänee kuitenkin vaille vastausta.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Voihan jesses, hommahan käy yhäti enemmän kiinnostavammaksi.

Enpä ole kuullutkaan sellaiseta murhaajasta, jolla on aikaa alkaa lukemaan joitakin lauluvihkon kirjoituksia ja kun sieltä sitten löytää jonkun epäselvän kirjaimen, muuttelee sen Z kirjaimeksi.

No olishan siellä yksi ehdokas, jolla olisi ollut kok aamu ja päivä aikaa muutella lauvihkoon tekstejä, mutta kun koko vihkokin taisi olla kaverille ihan uusi tuttavuus, niin eipä tuokaan ole tainnut siihen kajota.

Siinä mielessä aika olisi tärkeä, että se varmistaisi poikien kalassakäyntiajan, tain siis Sepin, Nisukalla kun reisu meni makkaran syönniksi.

Hyvä että joku söi, kun kalat eivät syoneet.

No oli sitten murhaajalla aikaa, kun lavasteli paikkoja ja piilotteli kenkiä, rosvosi ranteesta kellon ja takataskuista lompakot, ei perkele, vielä kirjoitteli lauluvihkoon kirjaimia.
CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Viesti Kirjoittaja CCC »

Ei pentele sentään, miten tästä murhasta onkin saatu aikaan tällainen sekametelisoppa pienessä Suomessa
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Voihan jesses, hommahan käy yhäti enemmän kiinnostavammaksi.
.
Kai Hessu sen tiedät, että lintupoikien kirjelappusia ja salaviestejä löydettiin kivien koloista kenkien piilotuspaikkojen läheltä?
Muista lähdekritiikki!
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Hessu52 kirjoitti:Voihan jesses, hommahan käy yhäti enemmän kiinnostavammaksi.

Enpä ole kuullutkaan sellaiseta murhaajasta, jolla on aikaa alkaa lukemaan joitakin lauluvihkon kirjoituksia ja kun sieltä sitten löytää jonkun epäselvän kirjaimen, muuttelee sen Z kirjaimeksi.

....
No oli sitten murhaajalla aikaa, kun lavasteli paikkoja ja piilotteli kenkiä, rosvosi ranteesta kellon ja takataskuista lompakot, ei perkele, vielä kirjoitteli lauluvihkoon kirjaimia.
Kyseisen kirjoituksen kuva on käsitelty erottelukyvyn lisäämistä varten ja on tässä.

Koko ilmaus (2 aikaa) on kirjoitettu vanhan tekstin päälle, jota uusi paikoitellen leikkaa. Joku (Tuulikki Mäki, ETP:n mukaan) on kirjoittanut kahdesti tai kaksi eri henkilöä kirjoittaneet kumpikin kerran. Z tai 2 on kirjoitettu voimakkaasti painaen, kuin korjaavassa päällekirjoituksessa tai kuin sen varmistamiseksi, että kynä kirjoittaa tällä kertaa. Kuvassa voi nähdä erilaisia piirteitä, kukin kokemuksensa mukaan.

Kukaan ei liene väittänyt, että nimenomaan murhaaja olisi kirjoittanut siihen vihkoon. Se on mahdollista, mutta voi olla joku muukin ulkopuolinen henkilö. Kylmäpäinen hänen on pitänyt olla, jos on se sama, joka vei kuolleiden paperit ja kellot; poikkeuksellinen sodankin käyneeksi mieheksi. Sellaisia miehiä oli ja on edelleen. Lisäksi todennäköisintä on, etteti ollut ulkopuolista, vaan Mäki itse vaihtoi kynää, ja kirjoitti hieman erilailla uudestaan. Varmaksi sitä ei voi kuitenkaan sanoa.

Skoone antoi hyvän vinkin siitä, ketkä paikalla tai ainakin aivan vieressä käyneet kirjoittelivat lappusia ja lukivat niitä. Vihko on voinut mylläkässä tai teltan penkomisen yhteydessä joutua teltasta ulos ja jopa lähteä kenkien matkaan, jolloin siihen on voitu tehdä lisämerkintöjä. Lopuksi se olisi viskattu takaisin kasaan. Ehkäpä klo kuuden mies olisi osallistunut asiaan. Kuvitteluksi menee ilman mitään varsinaisia faktoja.

Tietoa ei siis ole, mutta päälle on tummemmalla kirjoitettu juuri se sana, jonka on jälkeenpäin tulkittu kertovan kellonajasta. Sen voi ottaa pelkästään kovana faktana, ilman tunnettua tai perkelöinnin avulla annettua tunnepohjaista merkitystä.
Viimeksi muokannut teemu, Su Marras 04, 2007 7:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ennen kuin aletaan kenekään ulosteita tutkia, tai niillä yleensäkään spekuloimaan, niin onko tästäkään(lauluvihko) todistekappaleesta otettu sormenjälkiä?

Luulisi nyt sentään jostain tavaroista jälkiä otetun ja niitä myös löydetyn, mutta missään ei ole kirjoitettu sitä, että yleensäkään sormenjälkiä olisi löydetty.

Niin, onhan se yksi siitä ties kenen limukkapullosta.

Pahasti näyttää siltä, että KRP sotkenut enmmän, kuin selvittänyt juttua, sillä kyllähän sormenjälkien taltioiminen oli siihen aikaan se tärkeimpiä tutkimustoimia yleensäkin rikoksessa, kuin rikoksessa.

Onko poliisilla sitten vielä kenties jotain kortteja hihassaan, sitähän ei kukaan tavallinen meikäläinen tiedä, mutta ei niitä montaa voine olla, ainakaan tuon viimeisen fiaskon jälkeen.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Nyt minun täytyy jälleen korostaa typeryyttäni ja kysyä skoonelta mitä lippuja ja lappusia lintupojat ovat maastoon kätkeneet.

Jos Sinulla on jotain muutakin tietoa näitten veijareiden tekosista, niin kerro ihmeessä, kaikki uusi tieto on hyvä saada selville.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Nyt minun täytyy jälleen korostaa typeryyttäni ja kysyä skoonelta mitä lippuja ja lappusia lintupojat ovat maastoon kätkeneet.

Jos Sinulla on jotain muutakin tietoa näitten veijareiden tekosista, niin kerro ihmeessä, kaikki uusi tieto on hyvä saada selville.
No eihän se ole uutta tietoa, jo 60-luvulla siitä kirjoitettiin julkisesti.
Muista lähdekritiikki!
Lukittu