Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

awa kirjoitti:Roiskeet tutkittin, se riittää minulle.

- hymm -
Roiskeet riittää sulle muttei se suurin verialue riitä mulle siitä teltasta tai "Gustafssonin puolustukselle". Miksei sitä telttaa tutkittu kokonaan? Ainiin, se murhaajahan olisi voinut olla jo kuollut, eikä tällöin KRP ois saanu ketään vankeuteen Bodomin murhista. :) Pelkona olisi ollut (kenties) ulkopuolista verta!?

Kysymys on edelleenkin kolmoismurhista, jos ymmärrät sitä!? Sun tarkoituksesi on saada ihan kuka hyvänsä kaltereiden taakse kunhan se on nimenomaan Gustafsson!? Sä tahdot laittaa vaikka kadulla kävelijän niistä surmista kaltereiden taakse vain sen takia a) oli teltalla v. -60 helluntaina Bodomjärven niemennokassa b) elää yhä (todellinen murhaaja ei elä enää). Siinä ne tärkeimmät nimimerkkien "awa":n ja "Hessu52":n perustelut, kun Gustafsson on ainut joka voi olla Bodominjärven rannalla syyllinen tai oli Bembölessä siinä klo 2-4 aikaan hereillä(?).

Silloinkin on mahdollisia ne "2 aikamieskalastajaa", jotka eivät koskaan ole ilmoittaneet poliisille jne. Se ei mielestäni vielä "aikamieskalastajia" Seppoa ja Nilsiä tee, kunnei kukaan silminnäkijä mennyt kysymään: "syökö kala" tms.?!? Olisivat vastanneet "murrosikäisinä", että "syö, mutta älkää huudelko tytöt nukkuvat teltassa" tms. Sen ois kuullut jo äänestä, olisiko ollut Nils ja Seppo. :)

Telttaa ei ole täydellisesti tutkittu (entäpä se suurin veritahra?)!
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6554
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja awa »

Mikko, älä suotta kiihotu ja painu epätoivoon. Ei täällä kukaan ketään syytä, täällä arvioidaan tutkittua materiaalia.Siinä se.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja matlockb »

awa kirjoitti:Mikko, älä suotta kiihotu ja painu epätoivoon. Ei täällä kukaan ketään syytä, täällä arvioidaan tutkittua materiaalia.Siinä se.

- hymm -
No kyllähän täällä varsinkin Gustafssonia vastaan hyökätään kovemmin kuin sen kuuluisan yleisen syyttäjän toimesta. Ja varsinkin syytetään Gustafssonia!
Sanoisin muuten että "tutkittua" materiaalia arvioidaan, kaikkihan tiedämme minkä tasoista tuo "tutkiminen" on ollut, varsinkin vuonna 1960.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sitä tutkitaan, mistä tietoa on ja sitten testaillaan itse lisää, mikäli on kiinnostusta.

Nyt muutama kirjoittaja vain läpättää tyhjää, ilman alkeellistakaan "alkututkimusta", ei siis ole käynyt paikanpäällä tutustumassa maisemaan, jolloin nuo paikkojen mittasuhteet eivät ole hallinnassa ja väkisinkin tule oletettua ihan liikaa vääriä asioita.

ETP, olisi hyvä lukea tarkkaan ja aina välillä kertailla, eli siihen on hyvää aikaa, kun on saanut "bannia"!

Kaikki mikä Bodomista löytyy olisi paras tutkia tarkkaan ja ennen kaikkea miettiä mielessään, kuinka kaikki on saattanut käydä.

Meillä muutamilla kirjoittajilla on ainosataan realistinen näkemys tapaukseen, ei siinä sen kummempaa.

Kuten olen aiemminkin jo sanonut, ei minuta se kiinnosta kuka surmat on tehnyt, vaan se, että tekijä saadaan kiinni ja vastuuseen teostaan.

Sille me emme voi mitään, että sormi osoittaa tiettyyn suuntaan.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Sormi osoittaa juurikin siihen suuntaan kuin sen haluaa osoittavan ja riippuen millaisen ensivaikutelman tapauksesta on saanut, sellaisesta ensivaikutelmasta on lähes mahdoton päästä eroon. Tällä asialla ei ole faktojen kanssa mitään tekemistä!

Pahoitteliut että tuli väärään ketjuun, jatketaan täällä ainakin omasta puolestani keskustelua joidenkin mielestä aina niin luotettavista yllätystodistajista Virpistä ja varsinkin Marjatasta :mrgreen:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No palataksemme aiheeseen, niin vaatii aika paljon ihmiseltä, mennä kertomaan poliisille tietoja, jotka on keksitty.

Jos Marjatta tai Virpi olisivat olleet jotenkin hyötymismielessä asialla, niin eivätkö he olisi pyytäneet kertomisistaan hillittömästi rahaa, nyt en tiedä niin tapahtuneen.

Jos ovat jotain saneet, niin se on kait tällaisten juttujen kohdalla käytäntö, että jotain hyvin pientä maksetaan.

Kyllä tuollainen tarina, jos se on täysin keksitty, jossain kohtaa rakoilee niin pahoin, että juttu paljastuu, mutta näissä tapauksissa ei niin tapahtunut, Espoon pahamaineninen käräjäoikeus ei kuitenkaan todisteista piitannut, vaan tuomitsi muitakin todisteita hyläten syytetyn eduksi!

Mitä tulee tuohon väitteeseesi siitä, että kun sormi osoittaa johonkinsuuntaan, se ei siitä käänny.

Aluksi pidin Gussea yhtenä uhrina, nykyään sitä on vaikea tehdä, jäämättä epäilemään, oliko hän todellakin uhri!

Tuo miete oli tullut jo ennen oikeudenkäyntiä ja tietoa Gussen pidätyksestä, joten kyllä se orastava epäily on vuosien mietinnän tulos, kuitenkin!
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Eikö mielestäsi Marjatta Sahakankaan tarina rakoillut aika pahastikkin?
Ja missään ei todellakaan ole kerrottu että Virpi tai Marjatta olisi rahaa saanut kertomuksistaan, mutta mikään ei todista etteikö näin olisi.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei mielestäni niin paljon, kuin idolisi, jonka jorinoissa ei ole päätä ei häntää ja hän sentään osasi vaatia haastattelijoita aina viinaa, muuten ei juttua antanut.

Tunnollinen bussikuski, nääs.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Hessu52 kirjoitti:Ei mielestäni niin paljon, kuin idolisi, jonka jorinoissa ei ole päätä ei häntää ja hän sentään osasi vaatia haastattelijoita aina viinaa, muuten ei juttua antanut.

Tunnollinen bussikuski, nääs.
:D :D En voinut kuin nauraa Hessu hyvä edelliselle viestillesi, liittymättä itse tekoon mitenkään, NG ei idolini ole, jota minun on ihan turha sinulle kertoa kun sitä et kuitenkaan usko.
Mutta nyt sitten asiaan, heitä hyvä mies linkkiä missä kerrotaan NG:n halunneen haastattelijoiltaan viinaa (en epäile ettetkö puhuisi totta mutta lähteen haluan ehdottomasti nähdä).
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No lukaisehan se todistajalausunto, jossa tämä eräs (nimeä en tässä kerro) elokuvantekijä haastatteli Gustafssonnia koulutyönään.

Kaikki jotka ovat Bodomista keskusteluja käyneet, tietävät tämän asian, ei se salaisuus ole!

Kait se haastattelukin on jossain olemassa, ellei kunnianarvoisa papillon sitäkin poistanut, suututtuaan ylläpitoon ihan asiasta!

No kuitenkin haastattelu kesiti muistaakseni 45 minuuttia, jonka lopuksi Gusse oli haastattelijalta pyytänyt palkkioksi viskipulloa, jonka haastattelija sitten aikanaan Gusselle toimittikin.

Haastattelutilanteessakaan, tämä "kaikkien tunnollisten bussikuskien isä", ei tainnut olla ihan parhaimmillaan, hmm...... no ei kait, no olkoon!
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Nyt täytyy myöntää että Hessu virkisti muistiani, olen kyseisen haastattelun kuullut (mielestäni papillon on sen kyllä poistanut, valitettavasti, mutta eiköhän se jostain löydy vielä) ja muistelen ihan jossain kerrotunkin että NG olisi viskipullon siitä palkkioksi saanut, no tämä ei hänestä murhaajaa tee mutta en kiistä Hessun tietoa, haastattelun olen kuullut vuosia sitten ja viskipullostakin kuullut joskus -04 joten asia oli unohtunut, sillä NG ei ole tietääkseni muita haastatteluja antanut pahemmin (Alibin juttua lukuunottamatta) eikä niistä alkoholia palkkioksi pyytänyt tai saanut.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mitä sai, mitä ei, mutta tuskin hyvää hyvyyttään haastattelua antoi, noin uskon!
Mikko82
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 5:12 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Mikko82 »

Ei hessukaan tarkalleen tiedä, missä on ollut esimerkiksi 30 vuotta sitten ja minkä väriset vaatteet oli telttaretkikavereilla. Jos sanoo että haava oli 10 cm:n pituinen ja nyt sanoo että se olikin 11 cm:n pituinen niin jäit heti vilpistä kiinni, kun verrataan niihin vanhoihin poliisin kuulustelu pöytäkirjoihin. Voiko Gustafsson muistaa Marjatan kun sen ulkonäkö varmasti muuttuu? Itse en muistaisi kasvonpiirteitä ollenkaan.

Offtopic:
Gustafsson liioitteli vammoja. Eihän Gustafsson ole mikään lääkäri ja sitten ne lääkärit pystyvät toteamaan (jotka eivät eläneet siihen aikaan tai tutkineet häntä), että Gustafsson liioitteli vammojaan, kunnei ollut enää haavoja 2000-luvulla vaan pelkät arvet. :) Ihan sairasta tulkintaa, johon liitetään tappelu parhaiden kaverusten kesken. Poliisien mielikuvitus on yllättävää ja oletus siitä, että mielikuvitteellisuus kykenisi osoittamaan kenet tahansa syylliseksi oli lopulta täysin tuubaa.
Lyhennetty: "Jokainen joka sunnuntaina tekee työtä, surmattakoon" (2. Moos. 35:2). Jari Tervo: "Ketkä tekee töitä sunnuntaina, PAPIT. Mä en
millään haluaisi tappaa ketään ihmisiä, mutta kai se on jostain aloitettava"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jos mies ei osaa laskea omassa päässään olleita haavoja, niin ei tuo olisi osannut rahastaakaan matkustajia oikein, näin väitän, miten Gusse sitten bussikuskina pystyi toimimaan niinkin monta vuotta, eli aivovammaisena, matematiikkaa tuntemattomana?
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Keskustelu polveilee, topikkien otsakkeen alle vaikea asetella asioita.

Ensiksi lintupojista, olivat alaikäisiä. Olavi saatiin kuulusteluun vasta viikon kuluttua, oikeudenkäynnin ja haastattelujen aikana myös epäselvyyksiä.
Lintupojat myös epävarmoja. Salonen itse myönsi, että mahdotonta sanoa mitään varmaa.

Näistä naistodistajiin. Julkisuudessa olleet naistodistajat eivät saaneet palkkioita, julkisuutta ym. Markka harmitteli, että miksi ollenkaan avasi suunsa ja miksiköhän painotti tappo nimikettä, pelosta?
Turun Liisa sai varmasti poliisipojaltaan realistisia ohjeita ennen kertomustaan poliisille. Tämä siis ravintola Turussa; oon mä tappanukin jne ja poistettiin puukko takataskussa jne. Virpin kertomus on uskottava. Gustafsson on samaan tyylin Bodom henkisesti "rupatellut" useille naisille: Porvoo, Aulanko, Ruskeasuo, Bodom ym:lla ja joillekin miehille, armeija, työtoverit, Risto.

Olisi mielenkiintoista lukea yhteenveto ja haastattelut ao jossain aviisissa.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Vastaa Viestiin