Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Alibissa 9/2005 oli haastattelu Virpistä, 40. Lyhennän tähän Virpin osuuden tärkeimmät:
---------------------------------------------
Virpillä on tärkeää kerrottavaa, jotain mikä on vaivannut jo monta vuotta. Virpin tarina kuulostaa aika hurjalta, mutta nainen vakuuttaa puhuvansa totta. Hän on valmis kertomaan kokemuksestaan vaikka käsi ramatulla.

Terveydenhoitoalalla työskentelevä Virpi sanoo tavanneensa Nils Gustafssonin vuonna 1982.

"Olin tuolloin 17-vuotias ja kävin talouskoulua. Oli syksy ja arkipäivä ja muistaakseni se oli joskus neljän aikaan jolloin tapasin Nilsin.
Olin odotellut omaa linja-autoani ja yhtäkkiä erään toisen bussin kuljettaja alkoi tehdä ystävyyttä. Tuo kuljettaja oli Nils Gustafsson.

Se oli 92, joka meni Juvanmalmille. Nils istui bussin sisäpuolella ja pyysi minua juttelemaan. Menin etupenkille, häntä vastapäätä. Puhuttiin niitä näitä, ihan normaalia keskustelua. Jossain vaiheessa Gustafsson sanoi, että muistuttaisin hänen edesmennyttä ystäväänsä. Hän kysyi olenko kuullut puhuttavan Bodomjärven surmista. Olin niistä joskus kuullut mutta en sen enempää. En tiennyt sitäkään että tämä Nils on ainoana jäänyt henkiin.

Gustafsson pyysi minua katsomaan hänen kasvoissaan olevia arpia. En niitä kuitenkaan nähnyt. Hän kertoi lyhyesti Bodomjärven tapahtumista ja kertoi olevansa henkirikosten takana. Ainakin minut hän sai vakuuttuneeksi siitä, että nimenomaan hän on vastuussa kolmen ihmisen kuolemasta. Muistikatkoksesta ei ollut tietoakaan kun keskustelimme Bodomista.

Hän suhtautui koko asiaan kylmästi ja vaikutti suorastaan ylpeältä siitä, kuinka helppoa on tehdä tällaista niin, ettei siitä jää kiinni. Hän koki huvittavana sen, ettei kukaan hoksannut epäillähäntä. Hän suorastaan naureskeli sen aikaisille rikostutkijoille.

Nils mainitsi vielä, että murha-asetta ei tulla koskaan löytämään. Sitä ei kuulemma ole etsitty oikeasta paikasta. Sitä ei kuulemma löydy maasta eikä vedestä. Hän totesi, että poliisien olisi kannattanut aikoinaan katsoa enemmän puiden latvojen suuntaan.

Gustafsson sanoi myös, että "kaikkea se mustasukkaisuus teettää". Muistan hänen myös sanoneen "ettei naisiin voi luottaa". Teltassa oli ollut riitaa ja pojat ottivat yhteen.

Nils kertoi saneensa puukosta ja että arpia oli tullut paljon. Sitä ihmettelen, että kun Gustafsson on paljon puhunut takaraivossa olleista vammoistaan. Minulle hän ei maininnut muista kuin kasvon seudun vammoista.

Gustafsson kertoi uhrin näyttelemisen olleen helppoa."

-----------------------------------------------------------
Virpi vakuutaa, ettei antanut haastattelua julkisuuden tai rahan takia. Tästä jutusta ei maksettu ainuttakaan euroa.

Alibin toimitus otti yhteen Mikkelissä asuvaan Markoon joka kertoi:
"Virpi kertoi minulle tästä ensimmäisen kerran silloin, kun Åke Lindmanin tv-ohjelma esitettiin."

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Jostakin syystä, liekö sitten faktojen paikkansapitämättömyys, syyttäjä ilmoitti Virpillä olevan uskottavuusongelma. Tätä ennen poliisi oli haastatellut häntä, oliko peräti kuusi tuntia.

Voihan olla, ettei syyttäjä halunnut enää viimeisillä hetkillä levittää juttua levälleen. Oikeudenkäynnissä oli kyllä vielä varapäivä jäljellä, mutta sitä ei enää käytetty.

Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Re: Yllätystodistaja Virpi

Viesti Kirjoittaja Jukka »

> "Olin tuolloin 17-vuotias ja kävin talouskoulua. Oli syksy ja arkipäivä ja muistaakseni se oli joskus neljän aikaan jolloin tapasin Nilsin.
Olin odotellut omaa linja-autoani ja yhtäkkiä erään toisen bussin kuljettaja alkoi tehdä ystävyyttä. Tuo kuljettaja oli Nils Gustafsson.

Mistä Virpi tiesi, että kyseessä oli Nils Gustafsson? Pääkaupunkiseudun bussikuskit harvemmin antautuvat juttusille ventovieraiden asiakkaiden kanssa saati, että esittelisivät itsensä...

> Nils mainitsi vielä, että murha-asetta ei tulla koskaan löytämään.

Tässä kohdassa Virpi on lukenut huonosti lehtiä. Murha-aseita oli kaksi.

villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Täyttä skeidaa ! 8)

:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

villivadelma kirjoitti:Täyttä skeidaa ! 8)
Ai kun ihanaa! Viimeinkin, viimeinkin päästään täälläkin haukkumaan oikein kunnolla tätä ämmää.
Jotenkin onkin ollut sellaisen tarvetta, ei noiden Gustafssonin epäilijöiden sättimisestä saa sitä oikeaa tyydytystä, kuten saa näiden yllätystodistajien solvaamisesta.
Kiitos, kiitos siitä, että huomasitte tuoda yhden pahimmista esiin! :lol:
Mutta minä haukun häntä vasta vähän myöhemmin, kunnes saan patoutuneen raivoni kanavoitua tekstiksi, nyt käteni ihan vapisevat ihanasta odotuksesta, enkä oikein tiedä mistä aloittaisin.
Aloittakaa, eikun jatkakaa te, veljet ja sisaret!
Viimeksi muokannut :o), Pe Huhti 27, 2007 10:50 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

No tuota...Omasta mielestäni en häntä kovin pahasti tuossa "täyttä skeidaa"- kommentissani haukkunut. Sanoin vain mielipiteeni hänen tarinastaan...

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Hauskin piirre tässä Virpin tarinassa on se, että hän päätti avautua, kun kaverinsa oli ollut "sattumalta" Bodomilla maastokatselmuspäivänä, ja kaveri oli vilahtanut telkkarissa. Silloin Virpi päätti pistää paremmaksi ja kertoi "ratkaisevan tarinan".

Lopulta Virpi sitten on yksi niistä kymmenistä seikoista joihin ortodoksingläiset uskovat, mutta Nissen syylliseksi keksinyt taho puolestaan ei.

:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Urho kirjoitti:Hauskin piirre tässä Virpin tarinassa on se, että hän päätti avautua, kun kaverinsa oli ollut "sattumalta" Bodomilla maastokatselmuspäivänä, ja kaveri oli vilahtanut telkkarissa. Silloin Virpi päätti pistää paremmaksi ja kertoi "ratkaisevan tarinan".

Lopulta Virpi sitten on yksi niistä kymmenistä seikoista joihin ortodoksingläiset uskovat, mutta Nissen syylliseksi keksinyt taho puolestaan ei.
Tässä kohtaa on pakko toistaa itseään, anteeksi ylläpito - ei toistu:

Ai kun ihanaa! Viimeinkin, viimeinkin päästään täälläkin haukkumaan oikein kunnolla tätä ämmää.
Jotenkin onkin ollut sellaisen tarvetta, ei noiden Gustafssonin epäilijöiden sättimisestä saa sitä oikeaa tyydytystä, kuten saa näiden yllätystodistajien solvaamisesta.
Kiitos, kiitos siitä, että huomasitte tuoda yhden pahimmista esiin!
Mutta minä haukun häntä vasta vähän myöhemmin, kunnes saan patoutuneen raivoni kanavoitua tekstiksi, nyt käteni ihan vapisevat ihanasta odotuksesta, enkä oikein tiedä mistä aloittaisin.
Aloittakaa, eikun jatkakaa te, veljet ja sisaret!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin tässä Bodomin - mysteeriossa on paljon asioita joissa on ainoastaan sana sanaa - vastaan.

Yleisin lienee - en muista.

Virpin kertomus kuuluvat näihin sanomisiin joihn on vaikea tai toisinsanoen mahdotonta - saada ulkopuoliselta varmennusta.Kertoihan Virpi, että he olivat Nils Gustafssonin kanssa kahden, kun tämä kertoi Bodomin tapahtumista.

Mielenkiintoista on, että Virpin kertoman mukaan Gustafsson ei maininnut kymmenestä takaraivon haavasta hänelle mitään. Joita hänellä ei todellisuudessa ollutkaan - eli tuossa kohdin Gustafsson olisi puhunut Virpille totta - toisin kuin poliisille, kuulusteluissa 2004.

Miten todenperäinen Virpin tarina on - sitä on turha lähteä spekuloimaan, koska vaikka se olisi tottakin - sitä ei oikeudessa voitu käyttää, koska mitään muuta näyttöä kuin kahden ihmisen tapaaminen ei olisi voitu osoittaa tapahtuneen.

Ja sen kuittaamiseen olisi riittänyt yksi ainoa kommentti - en muista .
Tai hieman lievempänä sama - en kiellä, mutta en muista.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Pandora
Alibin satunnaislukija
Viestit: 69
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 11:39 pm

Viesti Kirjoittaja Pandora »

Olikohan NG:n paidoissa viiltoja verta sen kyynärpäähaavan kohdalla?
Veritas odium parit

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Pandora kirjoitti:Olikohan NG:n paidoissa viiltoja verta sen kyynärpäähaavan kohdalla?
Kyynäprpäässä / kyynärvarressa oli ollut ilmeisesti - naarmu - joka ei ole vaatinut mitään sen ihmeellisempiä hoitoja.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:Virpin kertomus kuuluvat näihin sanomisiin joihn on vaikea tai toisinsanoen mahdotonta - saada ulkopuoliselta varmennusta.
Eipä näihin sensaatiotodistajien lausuntoon tarvita välttämättä ulkopuolista varmennusta. Riittää kun kertovat itse faktat väärin - todistus ei kelpaa.

Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

EuroJR:
Oliko siinä Alibin jutussa sellaista mainintaa, että Virpi olisi kertonut asian äidilleen, mutta äiti olisi kieltänyt sekaantumasta juttuun?
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -

:o)

Re: Yllätystodistaja Virpi

Viesti Kirjoittaja :o) »

EuroJR kirjoitti:Terveydenhoitoalalla työskentelevä Virpi sanoo tavanneensa Nils Gustafssonin vuonna 1982.

"Olin tuolloin 17-vuotias

Jossain vaiheessa Gustafsson sanoi, että muistuttaisin hänen edesmennyttä ystäväänsä. Hän kysyi olenko kuullut puhuttavan Bodomjärven surmista. Olin niistä joskus kuullut mutta en sen enempää.

Hän kertoi lyhyesti Bodomjärven tapahtumista ja kertoi olevansa henkirikosten takana. Ainakin minut hän sai vakuuttuneeksi siitä, että nimenomaan hän on vastuussa kolmen ihmisen kuolemasta. Muistikatkoksesta ei ollut tietoakaan kun keskustelimme Bodomista.

Hän suhtautui koko asiaan kylmästi ja vaikutti suorastaan ylpeältä siitä, kuinka helppoa on tehdä tällaista niin, ettei siitä jää kiinni. Hän koki huvittavana sen, ettei kukaan hoksannut epäillähäntä. Hän suorastaan naureskeli sen aikaisille rikostutkijoille.

Nils mainitsi vielä, että murha-asetta ei tulla koskaan löytämään. Sitä ei kuulemma ole etsitty oikeasta paikasta. Sitä ei kuulemma löydy maasta eikä vedestä. Hän totesi, että poliisien olisi kannattanut aikoinaan katsoa enemmän puiden latvojen suuntaan.

Gustafsson sanoi myös, että "kaikkea se mustasukkaisuus teettää". Muistan hänen myös sanoneen "ettei naisiin voi luottaa". Teltassa oli ollut riitaa ja pojat ottivat yhteen.

Gustafsson kertoi uhrin näyttelemisen olleen helppoa."
-----------------------------------------------------------
Virpi vakuutaa, ettei antanut haastattelua julkisuuden tai rahan takia. Tästä jutusta ei maksettu ainuttakaan euroa.

Alibin toimitus otti yhteen Mikkelissä asuvaan Markoon joka kertoi:
"Virpi kertoi minulle tästä ensimmäisen kerran silloin, kun Åke Lindmanin tv-ohjelma esitettiin."
En ole yllämainitun todistajan kertomaan aiemmin puuttunut, muuten kuin päivittelemällä, kuinka ihanaa onkaan Gustu-faneille se, että joku on sen tännekin kopioinut, jotta pääsevät viimeinkin oikein sydämensä kyllyydestä solvaamaan tätä naista. :lol:

Mutta asiaan. On esitetty, onko tuossa mitään uskottavaa, ja jos siihen viittaavaa löytyy, mitä se voisi olla?

Jos tuo jutun lopussa oleva Mikkelin miehen kertoma pitää paikkansa, se kyllä jotenkin vahvistaa todistajan kertomaa.
Lindmanin ohjelma nosti Bodomin tapauksenkin vuosikymmenten takaa ensi kerran kunnolla esille, monille aivan uutena asiana. Siinä selvitettiin, mitä Bodomilla oikeastaan oli tapahtunut - kauan sitten julkaistuja kirjoja ammoisista selvittämättömistä murhista tuskin monikaan enää tuli lukeneeksi. Ne olivat painuneet unholaan.
Mikkelin miehen kertoma kyllä jotenkin sopisi vahvistamaan Virpin tarinaa.

Kuinka ja miksi joku voisi keksiä tuollaista kerrottavaa, joka käy täydellisesti yksiin vuosikymmeniä sitten tapahtuneiden, lähes kaikkien unohtamien murhien kanssa, ja joka näyttääkin tuon tragedian aivan uudesta näkökulmasta katsottuna - joka sopii siihen täydellisesti, tavalla jota ei kenties oltu ollenkaan ajateltu aikoinaan...?

Se selvittäisi myös sen, miksi tekijää ei tavoitettu, ja miksi tästä ei jäänyt mitään jälkiä. Ei tarvitsisi kehitellä motiiivia ulkopuoliselle tekijälle, koska sellaista ei ollutkaan!

Minä aavistelen, että tarina saattaa olla totta. Se olisi ollut sensaatiomaisen hölmöä jättää kertomatta vain sen vuoksi, ettei sitä voida todistaa.

Gustafsson vaikuttaa minusta kaiken lukemani ja katsomani perusteella kyllä juuri sopivan hölmöltä tuollaiseen kohtaukseen.
Hän on selvästi kuvitellut mielessään jutun jo vanhentuneeksi, ja onhan moinen lavertelu nimen omaan tuntemattomille keino purkaa sisintään - hänhän koki sen niinä aikoina jo täysin vaarattomaksi.
Tiivistetysti siis: jos tuo Mikkelin miehen kertomakin pitää paikkansa, minusta se vahvistaa osaltaan yllätystodistajan kertomusta. (Eikös nainen kertonut sen jo aiemmin jollekin muulle, äidilleen?)
Silloin Gustu-fanien perusväittämä siitä, että kyseessä olisi oikeudenkäynnin esiin nostama julkisuudenkipeä henkilö ei voisi pitää paikkaansa. Asian voisi silloin nähdä niinkin, että hänen velvollisuutensa oli tuoda tarinansa julki, juuri oikeudenkäynnin vuoksi, vaikka sitä ei voitukaan todistaa todeksi.
Väärä valinta oli julkituoda se aikakauslehden kautta ensiksi, mutta eiköhän sekin ole nyt jo hänelle selvinnyt... :lol:
Se, että hän on kertonut todistetusti tapahtumasta jo vuosia aiemmin, lisää siis minusta uskottavuutta.

Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Mitenhän itse toimisin syyttäjänä, jos on juuri tullut käräjäoikeudessa takkiin, mutta ovelleni on ilmaantunut tällainen tähtitodistaja, jolla on kaiken lisäksi "Marko" todistamassa, että hän on jo vuosia sitten kertonut saman tarinan? Todistaja kertoisi miehen tunnustaneen ja kaiken lisäksi kertoo vielä, minne ne mystisesti kadonneet tavarat häipyivät.
- Tämä siis vaikuttaiai awa:n sanojen mukaa uskottavalta. Vetäkää nyt hyvät ngläiset, edes jotkut, jotain johtopäätöksiä siitäkin, että tämä todistaja ei kelvannut syyttäjälle. Sahakankaan kohdallahan oli jo nähty millä korkeudella rima oli. :wink:

Vastaa Viestiin