Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Hupsis! Sitä vain tuosta noin lonkalta kyseenalaistetaan koko psykologia tieteenä. Kyllä näistä ihmisen muistiin ja psyykeen liittyvistä asioista on paljon alan kirjallisuutta luettavissa. Esim. Hannu Lauerma on kirjoittanut tästä ns. "suljetusta muistista".

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja awa »

Virpin kertomus on hyvin uskottava juuri siksi, että siinä kaikki todettavissa olevat kerrotut faktat on varmistettavissa. Jopa Nils muisti bussireitinkin mitä tuolloin ajoi.

Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

awa kirjoitti:Virpin kertomus on hyvin uskottava juuri siksi, että siinä kaikki todettavissa olevat kerrotut faktat on varmistettavissa. Jopa Nils muisti bussireitinkin mitä tuolloin ajoi.
Siis joo joo, totta kai Virpin kertomus on uskottava. Siinä määrin uskottava, ettei syyttäjä edes halunnut Virpiä oikeussaliin todistamaan. Kun Virpiltä kysyttiin, miksi hän ei kertonut tietojaan suoraan poliisille, vaan Alibi-lehdelle, hän vastasi pitävänsä lehtiä oikeina foorumeina, eikä poliisia.

Mutta ymmärrän kyllä Virpin tärkeyden awan psyykelle. Virpihän pitää yllä awan päiväunifantasioita Nissestä.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja awa »

Sinun Nätti_Jussi näyttää olevan vaikea myöntää sitä tosiasiaa. että Virpin kertomuksesta ei löydy pienintäkään seikka mikä ei todistettavasti pitäisi paikkansa.

Virpin kertomuksessa pitää paikkansa myös faktat mistä Virpi itse on täysin tietämätön.

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Myös Jatan kertomus Bodomista voi pitää paikkansa. En usko hänen sepittäneen mitään sen enempää kuin Virpikään. Olisi melkoinen riski tulla julkisuuteen kertomaan hölynpölyä. Se voi viedä kertojan raastupaan, kuten täällä erään nikin kohdalla on nähty. :wink:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Marjatan sepitelmät on ammuttu alas jo aikaa sitten.
Tässä niistä eräs.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:Marjatan sepitelmät on ammuttu alas jo aikaa sitten.
Tässä niistä eräs.
Marjatta puhui todennäköisesti totta. Ei kukaan voi muistaa, miten mikin puunrunko ja oja oli 50 vuotta sitten. Mutta jos on ollut telttailemassa samaan aikaa kun kolmoismurha on tapahtunut niin sen kyllä muistaa. Marjatalla ei ole mitään motiivia valehtelemiseen.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

mikaelk

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Maza kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Marjatan sepitelmät on ammuttu alas jo aikaa sitten.
Tässä niistä eräs.
Marjatta puhui todennäköisesti totta. Ei kukaan voi muistaa, miten mikin puunrunko ja oja oli 50 vuotta sitten. Mutta jos on ollut telttailemassa samaan aikaa kun kolmoismurha on tapahtunut niin sen kyllä muistaa. Marjatalla ei ole mitään motiivia valehtelemiseen.
Illan naurut sain, kiitos Maza :lol: itse olen sitä mieltä, että Marjatan murjaisut on jätettävä arvoonsa, koska ne eivät monilta osin vastaa todellisuutta. Otan nyt samalla kantaa näihin muihinkin yllätystodistajiin, sensaatiohakuisuus haisee ja kauas. Kenelläkään ei ole ollut mitään varmaa antaa todistetta väitteelleen.

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Sekä Virpin että Jatan kertomukset ovat uskottavia. Me aikalaiset, kuten Awa, Maza ja minä tunnemme tapahtumapaikan ja tuon ajan. Muuta väittävillä ei ole kompetenssia arvioida näitä todistuksia, koska ovat iltapäivälehtien tietojen varassa. Tämä Kioskimiehen ja Assmanin hirttojengi voisi perehtyä Bodom-tapauksen perusteisiin, ennenkuin alkaa esittää täällä teorioita joilla ei ole hitustakaan todellisuuspohjaa. :roll:
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Mazamohilla on kompetenssia. Entäs kolmannella nikilläsi Hall-Lindqvistillä? Onko hänelläkin kompetenssia?
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".

mehtäläinen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Elo 02, 2013 8:34 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja mehtäläinen »

Alkuun ihmettelin näitä Awan ja kumppaneiden sepustuksia, että miten joku voi olla noin tyhmä. Niin tyhmä, että luulee olevansa viisaampi, kuin oikeuslaitos. Nykyisin osaan lukea noita kirjoituksia hauskoina satuina. Ehkä kirjoittaja haluaakin hauskuuttaa meitä lukijoita. Jatka vaan samaan malliin, pitäähän sitä huumoriakin olla tällä palstalla.

mikaelk

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

^No nimenomaan. Minä voisin nimetä neljä nikkiä joilla on päähänpinttymä Gustu-killeristä, mikä on todistettava millä tahansa. Monet faktatkin väännetään saduksi. Mä oon tullu siihen tulokseen, että osa trollaa melkein työkseen ja osa on häiriintyneitä ihmisiä, jotka saaneet päähänpinttymän tästä asiasta. NG on monilta osin oiva vaihtoehto murhaajaksi, mutta moni asia puhuu suuresti tätä vastaan. Tällaisessa tapauksessa, kun faktat ovat mitä ovat pitää voida pähkäillä avoimin mielin, ottaen joka vaihtoehto huomioon, niin kauan kun joku pystyy laittamaan uutta faktaa pöytään.

Harmi etteivät nämä ao hlöt siihen pysty monissa postailuissaan. Se on tosiaan koomista huomata, että ketkä villeimpiä juttuja sepustavat ja asioita 'faktana' kylvävät ei monessakaan kohdin ole halua/mahdollisuutta osoittaa 'tietoaan' faktaksi meille muillekin :lol:

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Nätti_Jussi kirjoitti:Mazamohilla on kompetenssia. Entäs kolmannella nikilläsi Hall-Lindqvistillä? Onko hänelläkin kompetenssia?
Kommenttisi ei liity aiheeseen. Koska ylläpito ei ole sitä poistanut, ei se poista tätä vastaustanikaan.
Sinua ja muutamia muita harmittaa, koska ylläpito antaa teidän käsityksenne mukaan joidenkin suosikkiensa käyttää useampia nikkejä. Jopa kolmea sinun mukaasi. Säännöissä on sinun harmiksesi pykäläkin, jonka mukaan se voidaan sallia.
Jos siis joku käyttää täällä useampia nikkejä ylläpidon suostumuksella, niin sinun on vain kestettävä tämä harmittava ja mielestäsi epäoikeudenmukainen tilanne. :lol:
Itse olen aina kirjoittanut vain yhdellä nikillä.
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

On olemassa kaksi Nils Gustafssonia - se joka todettiin syyttömäksi Bodominjärven kolmoismurhaan ja se Nils Gustafsson, satuhahmo joka tappoi kaverinsa koska ei saanut seksiä ja kuljetti lievästi vammautuneena aivoneste nenästä valuen kengät kauas pois ja juoksenteli metsässä piilottaen tavarat palaten murhapaikalle esittämään tajuntonta. Siinä samassa tuo supersankari veti nenästä poliiseja, lääkäreitä, hypnotisoijia ja toimittajia. Tämä NG on hyvä satuhahmo, mutta sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Joillakin vain on vakava pakkomielle NG:stä. He tarvitsivat hoitoa.

Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Re: Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Nämä NG:n kestosyyllistäjät eivät eläkään todellisuudessa. Heiltä on viimeinenkin lamppu sammunut. Hessu on surullisenkuuluisa esimerkki tästä.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".

Vastaa Viestiin