Yllätystodistajat Virpi ja muut...

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

papillon kirjoitti:Sahakangas e. Kumberg Marjatta 15.6.2005

1 2 3 4

Lisätään: Lähde KRP/ETP
Kertakaikkisen IHMEELLINEN KERTOMUS. Etsippäs Marjatta net kuvat, vai silppuriinko???...
Tämä kertomus tukee ainakin yhtä faktaa, nimittäin alkoholin käyttöä.
Vainajien verestähän alkoholia ei löytynyt ja NG:lta sitä ei koskaan mitattu.
Kuulustelija olisi voinut tuossa moottoripyörän ääni kohdassa kysäistä että olisiko ääni voinut tulla paikalle tulevasta ylimääräisestä pyörästä?
Viittaan taas laulukirjamerkintöihin. Jos tuo naapurileiri ei saanut merkintää, olisiko puolen yön tietämissä käynyt vierailija välttämättä mainittu?
SOTKUINEN KERTOMUS tukea kaipaisi ehdottomasti...
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Mites muuten, voisiko joku pitempään keissiä seurannut ja tutkinut valaista pystyikö Marjatta tietään tuon alkon käytön? Siis oliko siitä ollut puhetta mediassa ennen kuin Marjatta"avautui"? Oman muistikuvan mukaan alkon käytöstä oli jotain puhetta melko aikaisessa vaiheessa. Lehtijutuissa siis.
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

No, löysinpä itse melko helposti 25.3.2005 on IS uutisoinut viinasta seksistä ja tappelusta. Eli sen pohjalta on Marjatalla ollut aikaa vaikka sitten keksiä tuo koko juttu. IS:n jutussa ei tosin mainittu kuka tai ketkä joivat alkoa. Milloin se OBS tuli ulos?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tässä ne OBS jutut, käsittääkseni Q purki ne ääninauhalta tekstimuotoon silloin tuoreeltaan.
Se vielä, että kun se alkuperäinen OBS ääni oli matala, basso, Q rukkasi siitä naisen äänen sitten kiristämällä nauhan vauhtia kai.

No ne jutut:

10.6.2005 FST:n OBS-ohjelmassa esitettiin nauha, jossa toimittaja oli haastatellut puhelimitse tuntemattomana pysytellyttä yllätystodistajaa. Tämä henkilö oli oman kertomuksen mukaan telttaillut samana helluntaina 5.6.1960 Bodominjärvellä kuin verilöylyn kohteeksi joutunut neljän nuoren seurue.

Kuudesta henkilöstä koostunut seurue oli tullut läheiselle uimarannalle moottoripyörillä. Illan aikana he olivat nauttineet hieman alkoholia ja paistaneet nuotiolla makkaraa. Jossain vaiheessa Gustafsson ja Boisman, sekä tytöt olivat kertojan mukaan tulleet heidän teltalleen. Pojille oli tullut riitaa tytöistä ja heitä oli pyydetty palaamaan takaisin omalle teltalleen. Yöllä toinen pojista oli myös lähtenyt ajamaan moottoripyörällä ja palasi myöhemmin takaisin. Moottoripyörällä oli todistajan mukaan myös kaaduttu.



Alla on tekstimuotoinen haastattelu, joka on kirjoitettu OBS:n televisiolähetyksestä.



- Me oltiin telttailemassa ja me oltiin oikein siellä leirintäalueen puolella, mutta nää toiset oli semmosen niemen - nenässä, mikä ei kuulunut siihen leirintäalueeseen, vaan se oli yleisesti käytetty et siellä telttailtiin.

- Ja ystäviä oli?

- Joo, me ollaan samanikäisiä kaikki.

- Me oltiin alkuilta ihan omilla - omalla - porukalla millä mentiinkin sinne ja - tietty tuli vähän niinku alkoholiman puoltakin siinä maisteltua, mutta se oli siihen aikaan hyvin vähäistä - ja jossain vaiheessa iltaa ni nää tuli sieltä niemennenästä tää porukka ni meijän teltal käymään koska ne ties et me ollaan siellä.

- Joo

- Ja siinä tuli sitte jo - sinä aikana ku ne oli siäl meijän teltalla ni - siin tuli vähän pojille semmost pientä sanaharkkaa.

- Mistä asiasta sitte?

- No, tytöistä. Ja sitte nää rupes toiset vähän niinku humaltumaan siihen ja, meidän - niin sanotut poikakaverit - ni ne ei tykänny siitä että rupes olee metelii vähä liikaa ni - ne, me vaan sanottiin et voisitteks te niinku lähtee omalle teltalle ku me ollaan yleisellä lerintäalueella et ei tuu tämmöst sanomista.

- Ja ne lähti siitä sitten, ihan, ei siin ollu mitään niinku - sen kummemmin et ainoo, että nää kaks poikaa ni ne vähän nahisteli edelleen keskenään et niil ei niinku ollu kaikki - ihan oikein - siinä.

- Mä sit sanoin yhdes - yhdes vaihees semmost - herra jumala et tuolt niemen nenästä et - lähtiks tää yks pöljä nyt ajaa moottoripyöräl vaik se on kännissä.

- Ku siäl käynnistettiin moottoripyörä. Tää joka lähti moottoripyörällä - ni se palas takasin. Moottoripyörä oli siinä - ja ja siin oli selvät jäjet et sil on kaaduttu.

- Mitä sinä itse luulet, että tapahtui siinä ennenkuin moottoripyörä käynnistettiin?

- Siält kuulu huutoo. Ja metakkaa. Et mä en tiedä mitä siellä on tapahtunut, mutta tota mulla on itsellä sellanen tunne, että siäl on pojat jatkanu nuti - öö - tämmöstä nujakointiaan - edelleen.

- Sulle on melko selvää kuka on - on se syyllinen silloin?

- Mulle on ollu se alusta alkaen selvä. Yhtälailla ku kaikille meille kenen luona - he kävi silloin illalla. Mä itse niinku ajattelisin, että se on äkkipikaistuksissaan tehty joku - ei ei se oo suunniteltu.



17.6.2005 lähetyksessä Obs julkaisi lisää osia tuosta haastattelusta.



- Mä en nimittäin missään vaiheessa oo ajatellu niin että se ois ollu mitenkään suunniteltu

- Ne oli ystäviä?

- Kyllä. Ja kerrankos nyt naisista tulee niinku ja tytöistä ni poikien kesken vähä niinku - sanaharkkaa, mustasukkaisuutta.

- Joo. Ja sit vaan yks asia johti toiseen.

- Yks asia johti toiseen ja tietysti alkoholi siinä mukana ni - mä en jaksa uskoa et siellä olis kukaan ulkopuolinen käyny. Enhän mä ollu siin teltalla et - kaikki on mahdollista.

- Mutta sinä olit siellä ja niitten kanssa illalla ja

- Kyllä.

- Joo siis, ja sulle ei oo yllätys että tämmönen ois voitu - tapahtua?

- Ei. Hän oli aika äkkipikainen nuoruudessaan.
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Ok, eli on voinut keksiäkin tuon jutun, aikaa on ollut. Toisaalta taas kiinnittyy huomio tuohon mainintaan äkkipikaisuudesta nuoruudessa. Samasta asiasta oli mainintoja noissa muissa kuulusteluissa, tappelun nujakkaa yms. Eli onko siis totta, että Marjatta todella tunsi NG:n? Miten NG kommentoi oikeudessa tunteeko hän Marjattaa vai ei?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Ei sanonut tuntevansa.
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Tämä on mielenkiintoinen pointti.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Oulunmies kirjoitti:No, löysinpä itse melko helposti 25.3.2005 on IS uutisoinut viinasta seksistä ja tappelusta. Eli sen pohjalta on Marjatalla ollut aikaa vaikka sitten keksiä tuo koko juttu. IS:n jutussa ei tosin mainittu kuka tai ketkä joivat alkoa. Milloin se OBS tuli ulos?
Oikeudessa todistettiin, että Marjatta oli kertonut saman tarinan työkaverilleen paljon ennen kuin Nisse pidätettiin tai lehdistö alkoi kirjoittelemaan nuorten alkoholin käytöstä. Ja aika hyvin kertomus tukee poliisin omia olettamuksia illan tapahtumista.

Lisäksi on olemassa todistaja, joka on kertonut nähneensä liikettä vastarannalla, vaikka oikeudessa oli oikein puolustuksen todistaja, joka kertoi sen olleen mahdotonta.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

papillon kirjoitti:^ Ei sanonut tuntevansa.
Niin, vaikka Nissen kaveri kyllä Marjatan muisti. Mutta miksipä Nisse olisikaan moista tunnustanut?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Antaapas Nilsin puolustautua yllätyshyökkäyksiin:

Kuulustelu 5.7.2005 1
2
3

Lähde KRP/ETP
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Ja vielä muihin yllättäjiin:

Kuulustelu 5.9.2005 1 2


Lähde KRP/ETP
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

^^Vakuuttavaa :P
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Jokohan saisi esittää teoriaa siitä, kuka on murhannut kolme nuorta Bodon-järven rannalla, ja haavoitanut vakavasti yhtä? Ja kuka on keksinyt juttuja että kaikki näyttäisi siltä kuin eräs tietty olisi tehnyt teot ja vieläpä yksin? Voisihan sitä alkaa hahmottamaan mutta tuleeko tässä vastaan sellaista, että syyllistyy johonkin solvaukseen tms.? Miten pitkälle voi kirjoittaa tänne?
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Sinänsä tuokin mielenkiintoista, että Virpi osuu oikeaan bussivuoron numerossa?

Vakuuttavaa toisaalta on Ng:n puollustautuminen ainakin noissa Porvoon ja Turun jutuissa.


Selli tokaisun puollustautumisesta tulee mieleen, että Nisse on tarkkaan seurannut median kirjoittelua vaikka sanoo ettei ole Virpin juttua Alibista lukenutkaan. 8)
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

esitä matkaaja ihmeessä teoriaa.
Vastaa Viestiin