Kuka valehteli ja miksi?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Havainnoista murhaajan osalta ennen kolinaa ja sen jälkeen on poliisi asiaa tutkiessaan piirrättänyt hypnoosia käyttäen ns. hypnoosipiirroksen, jonka tuntomerkkeihin ainakin eräs surmat tunnustanut lärviltään täysin sopii.

Kolinoiden jälkeen tehdyistä silminnäkijähavainnoista voisi vaikkapa kysyä Merivuokolta, tuliko heidän rantaansa tuona aamuna venettä, jossa oli poikia, sillä vielä Muuralan Bodom-palstalla MS käytti alaviitettä Silminnäkijä.

Merivuokko on kertonut seuranneensa Heikkiä ja Kalevia murha-aamuna.

Jos se on totta, lienee hänellä asiasta aivan omiakin havaintoja.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
ratkaisija
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 11:26 pm

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja ratkaisija »

Lintupojat valehtelee-miksi? Koska veivät kadonneet tavarat
Nisse valehtelee-miksi? Koska ei muista mitään.
Miksi ei muista mitään? Koska sai illan/yön aikana turpiinsa ja joi salmisaaren.
Kivilahti valehtelee-miksi? Koska joku käski. Tekijä/tekijät?
Piika valehtelee-miksi? Koska joku käski. Tekijä/tekijät?
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

ratkaisija kirjoitti:Lintupojat valehtelee-miksi? Koska veivät kadonneet tavarat
Nisse valehtelee-miksi? Koska ei muista mitään.
Miksi ei muista mitään? Koska sai illan/yön aikana turpiinsa ja joi salmisaaren.
Kivilahti valehtelee-miksi? Koska joku käski. Tekijä/tekijät?
Piika valehtelee-miksi? Koska joku käski. Tekijä/tekijät?
Samoilla linjoilla ollaan.
Surmat tunnustaneen Arskan osalta ollaan hiljaisesti jo hovioikeusvaiheessa.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuohan on uutinen ja jos Arska todetaan syylliseksi, se on vuoden uutinen, mutta mutta, tämä on vain Wagnerin haaveunta, eli utopiaa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti:Samoilla linjoilla ollaan.
Surmat tunnustaneen Arskan osalta ollaan hiljaisesti jo hovioikeusvaiheessa.
8)
Erittäin hyvä ketju käydä tämän kaltaista keskustelua. No, samoilla - eli, "miksi"- linjolla ollaan. :D

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
ratkaisija
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 11:26 pm

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja ratkaisija »

kivilahti istumassa kivellään kl. 04:stä lähtien. näkee "kello kuuden miehen" ja kuvaileekin hänet myöhemmin tarkasti. ei havaitse lintupoikia, vaikka nämä näkee hänet.
karjalainen pesee laiturilla pyykkiä kl. 03.45. näkee murhaniemessä 2 miestä mahdollisesti onkimassa.
kivilahti-asuu kartanon renkituvassa. vanhemmat kartanon palkollisia.
karjalainen-kartanon tilanhoitajan vaimo.

ovat tehneet ja nähneet, mitä kartanosta on käsketty tehdä ja nähdä.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja papillon »

ratkaisija kirjoitti:kivilahti istumassa kivellään kl. 04:stä lähtien. näkee "kello kuuden miehen" ja kuvaileekin hänet myöhemmin tarkasti. ei havaitse lintupoikia, vaikka nämä näkee hänet.
karjalainen pesee laiturilla pyykkiä kl. 03.45. näkee murhaniemessä 2 miestä mahdollisesti onkimassa.
kivilahti-asuu kartanon renkituvassa. vanhemmat kartanon palkollisia.
karjalainen-kartanon tilanhoitajan vaimo.

ovat tehneet ja nähneet, mitä kartanosta on käsketty tehdä ja nähdä.

Heh, sulta sitä pukkaa " totuutta " toisensa perään. Mitä vielä näemmekään. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

papillon kirjoitti:
ratkaisija kirjoitti:kivilahti istumassa kivellään kl. 04:stä lähtien. näkee "kello kuuden miehen" ja kuvaileekin hänet myöhemmin tarkasti. ei havaitse lintupoikia, vaikka nämä näkee hänet.
karjalainen pesee laiturilla pyykkiä kl. 03.45. näkee murhaniemessä 2 miestä mahdollisesti onkimassa.
kivilahti-asuu kartanon renkituvassa. vanhemmat kartanon palkollisia.
karjalainen-kartanon tilanhoitajan vaimo.

ovat tehneet ja nähneet, mitä kartanosta on käsketty tehdä ja nähdä.

Heh, sulta sitä pukkaa " totuutta " toisensa perään. Mitä vielä näemmekään. :lol:
Mitenkään mestaamatta matkaajan mystisiä mielikuvia totean, että rantapolku kulki tuohon aikaan aivan rannan tuntumassa ja merkillistä olisi, jos Kivilahti ei väittämällään paikalla olisi havainnut kahden metrin päästä kulkeneeksi väittämiään poikia. Martti ja Ossi Koli, jotka tuona aamuna olivat noin sadan metrin päässä olleella turolla aamuongella, eivät olleet havainneet rannalla koko aamuna ketään ennen kuin Kolin vaimo saapui tuomaan aamukaffit.

Käsitykseni mukaan sekä "lintupoikien" että Kivilahden kertomukset ovat pelkkää keksittyä tarinaa, joskin mahdollisesti yhdessä sovittuja.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Wagner kirjoitti:
papillon kirjoitti:
ratkaisija kirjoitti:kivilahti istumassa kivellään kl. 04:stä lähtien. näkee "kello kuuden miehen" ja kuvaileekin hänet myöhemmin tarkasti. ei havaitse lintupoikia, vaikka nämä näkee hänet.
karjalainen pesee laiturilla pyykkiä kl. 03.45. näkee murhaniemessä 2 miestä mahdollisesti onkimassa.
kivilahti-asuu kartanon renkituvassa. vanhemmat kartanon palkollisia.
karjalainen-kartanon tilanhoitajan vaimo.

ovat tehneet ja nähneet, mitä kartanosta on käsketty tehdä ja nähdä.

Heh, sulta sitä pukkaa " totuutta " toisensa perään. Mitä vielä näemmekään. :lol:
Mitenkään mestaamatta matkaajan mystisiä mielikuvia totean, että rantapolku kulki tuohon aikaan aivan rannan tuntumassa ja merkillistä olisi, jos Kivilahti ei väittämällään paikalla olisi havainnut kahden metrin päästä kulkeneeksi väittämiään poikia. Martti ja Ossi Koli, jotka tuona aamuna olivat noin sadan metrin päässä olleella turolla aamuongella, eivät olleet havainneet rannalla koko aamuna ketään ennen kuin Kolin vaimo saapui tuomaan aamukaffit.

Käsitykseni mukaan sekä "lintupoikien" että Kivilahden kertomukset ovat pelkkää keksittyä tarinaa, joskin mahdollisesti yhdessä sovittuja.

8)
Anteeksi nyt vaan Wagner, mutta matkaaja ei kirjoittele kahdella nikillä. Tämä vaan selvennyksen vuoksi sanottuna.

Mutta sanon nyt kun tänne tulin, että tutkikaa niitä kalastajia tarkemmin että keitä he olivatkaan.

Mutta eivät nuo ratkaisijan mielikuvat mitenkään oudolta vaikuta.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No arvon matkaaja, sinun mielestäsi olisi kait hyvä tarkastaa kaikki Bodomin lähelläkin olleet henkilöt, niin kuolleet, kuin elävätkin ihan vaan varmuuden vuoksi.

Miksi sinä tuollaisia ehdottelet, sillä eikö sinulla pitäisi olla se näkökyky, jolla murhaaja selviää ja senhän jo kerroit, että juttu on jo sinun kauttasi ratkaistu, nyt puuttuvat enää poliisit, höh ja heh heh.
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Hessu52 kirjoitti:No arvon matkaaja, sinun mielestäsi olisi kait hyvä tarkastaa kaikki Bodomin lähelläkin olleet henkilöt, niin kuolleet, kuin elävätkin ihan vaan varmuuden vuoksi.

Miksi sinä tuollaisia ehdottelet, sillä eikö sinulla pitäisi olla se näkökyky, jolla murhaaja selviää ja senhän jo kerroit, että juttu on jo sinun kauttasi ratkaistu, nyt puuttuvat enää poliisit, höh ja heh heh.

Minä sulle ..piip.. ole mitään kirjoittanut; Wagneria tuossa ohjeistin.

Menepä sinä tutkimaan että ehätät ensiks. :lol:
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Kuka teki mitä häh

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Sori, Matkaaja, tuntui vaan niin tutulta, etten huomannut kirjoittajaksi Ratkaisijaa!
Ohjeistus oli hyvä.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mutta minäpä matkaaja sinulle kirjoitin ja ohjeistan, että jos kerran olet murhan näkökyvylläsi jo ratkaissut, niin ei sitten muuta kuin kipin kapin poliisille kertomaan ja nimi lehtiin, heh heh.

Olisihan se metka lööppi" Näkijä näki, missä oli tekijä", "Bodomin ratkaisu oli yksinkertainen, kun osasi katsoa oikein", heh heh heh!
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Damien »

matkaaja kirjoitti:Minä sulle ..piip.. ole mitään kirjoittanut; Wagneria tuossa ohjeistin.
Menepä sinä tutkimaan että ehätät ensiks. :lol:
Kyllähän sitä täällä porukka tutkiikin mutta kun aikaisemmin väitit
"nähneesi" ratkaisun, ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla se.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja papillon »

Matkaaja pakkasi jo kerran laukkunsa kun tuota pyydettiin, toivottavasti palaa kun on Voima muassaan ja kertoo tekijän kun kerran tietää.
Uskon että tekee näin, reilu meininki, päästään muihin hommiin. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Vastaa Viestiin