Kuka valehteli ja miksi?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja papillon »

matkaaja kirjoitti:

Sujut sitten, mutta älä tule ruikuttamaan; 'ammun täst edes 'kovilla'.
Korkeintaan itsesi.
:lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja awa »

Voisitko nikki matkaaja lopettaa tuon chattailyn palstalla. Kiitos.

Taitaa olla foorumin säännöissäkin kielletty.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Hei nyt minä muistankin ketä matkaaja tarkoittaa nillä kuvilla.

Ne olivat ne Alienin näköiset naamat, joista ei olisi tunnistanut ketään, sillä niin onnettomat nuo kuvat olivat.

Aika mielenkiintioisaa tuo papillonin painostaminen, kerro papillon ihmeessä, jos Sinua joku painostaa, niin kiidän Teräsmiehenä apuun, jos ruosteisilta niveliltäni jotenkin saan asusteet ylleni.

Eiköhän Rost Off, tai CRC-ruosteenesto notkeuta niveleni siihen kuntoon, jotta ensi viikoksi ennätän, koeta kestää painostusta siihen asti!

Matkaaja, tuollainen uhkailu on täällä kielletty, johon ylläpidon jo nyt pitäsi viimeistään puuttua, tai sitten on jo kumma.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja papillon »

No no eipä liioitella, matkaajaa rasittaa vain tuo karmeaakin karmeampi Matlock - arvonimi.
Kyllä se siitä.

Mikä muuten oli hessu se jo -60 luvulla käytössä ollut sen ajan CRC? Anti- jotain vai mikä perhana?

Anti-Corrol se oli, kenties on vieläkin. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

ratkaisija
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 11:26 pm

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja ratkaisija »

papillon kirjoitti:
ratkaisija kirjoitti: tutkijathan olivat pääosin ruotsinkielisiä.
Saiskos tälle hieman vahvistusta, kas kun olen typeryyksissäni käsittänyt että vasta Lars Heikkilä kolusi tarkemmin noita ruotsinkielisiä - vasta vuonna -66?

Eli sulla sitten tarkempaa tietoa?
Gösta Lönberg ja Knut Aas jutun alkuperäiset tutkijat vuodelta -60, eivät juuri kuulustelleet paikallisia tai kartanonväkeä. tai jos tekivätkin, niin ei siitä paljon julkisuuteen juttua ole tullut.
poliisihan ei anna tutkinnallisista syistä kaikkia tietoja julkisuuteen, tuskin tässäkään tapauksessa.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Minä ihmettelen tuota väitettä, että poliisi ei puhuttanut silloin v.60 paikallisia asukkaita, koska he eivät olisi osanneet Ruotsia.

Suuri osa paikallispoliiseista kuitenkin hallistsi Ruotsinkielen, siinä missä Suomenkielenkin.

Lönnberg oli ainakin yksi Ruotsia puhuva ja Nikander toinen, ja he olivat paikallispoliisista.

Olisi luullut KRP:n käyttäneen heitä kuulusteluissa ainakin tulkkeina, jos ei sitten sinä kirjoitustaitoisena toisena poliisina, sillä silloinhan väitettiin poliisien partioivan kahdestaan siksi, kun toinen osasi kirjoittaa ja toinen laskea.

Nikander hallistsi Ruotsin jopa niin hyvin, ettei Suomea juurikaan puhunut, vaan sellaista sekakieltä, jossa taisi olla yli puolet Ruotsia ja loput Suomea.

Melkoinen persoona oli pappa Nikander, joka ajoi taksia eläkkeellä ollessaan.

Kerran sitten firman erään saunaillan jälkeen jouduin aamulla turvautumaan taksin kyytiin ja Nikander istui kuskina.

Aina kun hän joutui jarruttamaan, hän päräytti huulillaan kuin hevoselle ptruu, aivan kuin auto olisi muka tuollaista käskyä totellut, mutta tottelipa tuo autokin moista käskyä.

Joskus kuuskymmentäluvun puolenvälin tietämissä jouduimme kavereideni kanssa eräänä iltana tappeluun Kauniaisten nakkikioskilla, jonne Nikander sitten sotki läheiseltä poliisiasemalta polkupyörällä, kun poliisilla ei ollut kuin yksi auto käytössään ja sekin oli juuri hälytyksessä jossain muualla.

Silloin Leppävaaran poliisikin oli jo siirretty Kauniaisiin, mutta kun Nikander saapui jonkun lähistöllä asuneen hälyttämänä "rimpuiluraudalla" paikalle, loppui tappelu siihen,ja kähinän aloittaneet lähtivät ilman sen suurempia mutinoita Nikanderin matkaan, joka talutti edellä polkupyörää ja nämä "rakkarit" seurasivat kiltisti perässä.

Sellainen persoona oli Nikander, mutta kyllä niitä Ruotsinkielisiä oli poliisissa paljon muitakin, joten ei sen kuulustelun olisi pitänyt kielestä kiinni olla.

Se on ollut sitten eri asia, ovatko paikalliset poliisille mitään kertoneet, vaan ovat vaienneet siitä syystä, jos tekijä olisikin vaikka ollut oman kylän miehiä, niin häpeä kyläkunnassa olisi ollut siihen aikaan valtava.

No tekijä tuskin oli kyläkunnassta, joten nyt olisi viimeisiä aikoja kertoilla niitä totuuksia, jos sellaisia joku muistaa ja miksi ei muistaisi, sillä ei tuollainen tragedia mielestä koskaan unohdu.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Kerran sitten firman erään saunaillan jälkeen jouduin aamulla turvautumaan taksin kyytiin ja Nikander istui kuskina.

Aina kun hän joutui jarruttamaan, hän päräytti huulillaan kuin hevoselle ptruu, aivan kuin auto olisi muka tuollaista käskyä totellut, mutta tottelipa tuo autokin moista käskyä.
Käyttäisit mielummin klassista lastensadunkerrontatyyliä muodossa

Olipa kerran<blabla>ja prinssi sai valtakunnan ja puolet prinsessasta.
Sen pituinen se
.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

papillon kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:

Sujut sitten, mutta älä tule ruikuttamaan; 'ammun täst edes 'kovilla'.
Korkeintaan itsesi.
:lol:

No katsotaan sitten miten käy.

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

No eikös Wagner Nikanderia tunne?
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja papillon »

ratkaisija kirjoitti:
Gösta Lönberg ja Knut Aas jutun alkuperäiset tutkijat vuodelta -60, eivät juuri kuulustelleet paikallisia tai kartanonväkeä. tai jos tekivätkin, niin ei siitä paljon julkisuuteen juttua ole tullut.
poliisihan ei anna tutkinnallisista syistä kaikkia tietoja julkisuuteen, tuskin tässäkään tapauksessa.[/quote]

Ei pidä paikkaansa.
Krp otti tutkintavastuun heti kun ehti paikalle, eli tapahtumapäivän iltapäivänä. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

KRP:ssä palvellut tätini, joka asui Nimismiehenmäessä n. 5 km Bodomista, ilmoitti KRP:n 'poikien' tulleen hakemaan hänet autolla Bodomille aamuyhdeksältä.
KRP oli siis paikalla jo aamupäivällä.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kas kummaa, eikö tuo aamu ollutkin maanantai 6.6.60, jolloin tätisi haettiin niemelle, joten ei tainnut olla ihan surma-aamu.

Tuonkin saa selville kyllä KRP:n arkistosta, kysyhän Wagner vaikka!

Olisi tuosta Nikanderista paljonkin tarinaa, mutta kun tämä jäärä Wagner ei taida tuntea koko miestä, tai nyt jo edesmenneen miehen mainetta, niin eipä sitten kerrota.

Kyllä niitä saunailtoja oli eräässä firmassa -70 luvun puolenvälin jälkeen viikottain ihan riesaksi asti, joten älä sinä Wagner väitä tosiasioita vastaan, sanoo asian parhaiten tietävä.

Harmi, etten aikoinaan ottanut muistoksi yhtään vieraskirjaa saunalta, jossa niitä oli läjäpäin, kun firmaa sitten aikoinaan saneerattiin.

Eipä tainnut ottaa kukaan muukaan, vaan kaatikselle menivät arvokkaat nimet ja "vieraat".

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja papillon »

Wagner kirjoitti:KRP:ssä palvellut tätini, joka asui Nimismiehenmäessä n. 5 km Bodomista, ilmoitti KRP:n 'poikien' tulleen hakemaan hänet autolla Bodomille aamuyhdeksältä.
KRP oli siis paikalla jo aamupäivällä.
8)
Vaikka niinkin, tosin kaikki muut lähteet viittaavat tuohon alkuiltapäivän KRP n saapumiseen.

Enivei, Lönnbergille jäi se alkuryssimisen suunnittelu ja piirrosten laatiminen.

Aas taas saapui paikalle ja eristi minkä kykeni, myöhemmin kertoi liittyneensä krp n porukkaan ja hoitaneensa " käytännön järjestelyitä " kuten kuulustelussa kertoo.

Ellen väärin muista toimitti myös suruviestit omaisille.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ettei tuo tätisi vaan olisi matkaaja uudessa hahmossaan, kun oli nähnyt surmatkin ennen ketään muita ja KRP:n pojat olivat hänet hakeneet jo aamuyhdeksältä niemeen, kun edes paikallispoliisille ei oltu vielä tehty ilmoitusta "juoppojen tappelusta".

Etköhän Wagner liiku nyt pikkasen kaukana todellisuudesta, kun alat kuvitella, että tuollainen lavastus olisi tosiaan ollut mahdollista.

Jos tuollaisia todellakin ajattelet, niin jossain mättää kovasti, eikä se ole anakaan minun "humeettikoppani", joka viiraa tosi lujaa.

Siis kaikki olisi harhautettu, radio, televisio, lehdistö, paikalliset asukkaat, muut ihmiset, kansanedustajat, joille tieto tuli heti, kun sen eduskunnassa päivystävä sihteeri oli saanut tietoonsa, koko tämä "armada" olisi harhautettu yhden Arskan takia, älä jumal auta väitä tuollaista.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Kuka valehteli ja miksi?

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tässä rikosilmoitus :

Kuva

lähde KRP/ETP
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Vastaa Viestiin