Tyttöjen hiustenväri

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Cheza
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 11:50 am

Tyttöjen hiustenväri

Viesti Kirjoittaja Cheza »

Pitkällisen etsimisen jälkeen en löytänyt palstalta mainintaa AM:n ja IB:n hiusten väristä. Myöskään muualta netistä en heidän kuviaan löytänyt, vaikka muistan joskus ne jossain nähneeni. Mielikuvani on, että toinen tytöistä olisi ollut vaalea- ja toinen tummahiuksinen. Mahtaisiko joku muistaa onko näin, vai minkähän väriset hiukset neidoilla oli?
"Au fondement de la nouvelle secte,
Seront les os du grand Romain trouvez:
Sepulchre en marbre apparoistra couverte,
Terre trembler en l'Avril, mal enfouets."

Mikael de Nostre-Dame:
Centurie 6:66
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Irmeli oli blondi ja Tuulikki brunette.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Tyttöjen hiustenväri

Viesti Kirjoittaja Loka »

Cheza kirjoitti:Pitkällisen etsimisen jälkeen en löytänyt palstalta mainintaa AM:n ja IB:n hiusten väristä. Myöskään muualta netistä en heidän kuviaan löytänyt***
Kuva
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Irmeli oli vaalea ja Tuulikki brunette, tai hieman sitä tummempi.

Siihen aikaan jo "valkaistiin" tukkia, sillä olihan Marilyn Monroe ja Jayne Mansfield nuorten naisten ihanteita ja pojista vaariin, kosteita päiväunia.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vaikka tuossa kuvassa pojat näyttävät yhtä tummilta, niin Sepi oli vaaleampi Nisseä, eikä Nissekään ollut noin tumma mitä tuo mustavalkokuva antaa osoittaa.
Ron_Burgundy
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:04 pm

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

Hessu52 kirjoitti:Vaikka tuossa kuvassa pojat näyttävät yhtä tummilta, niin Sepi oli vaaleampi Nisseä, eikä Nissekään ollut noin tumma mitä tuo mustavalkokuva antaa osoittaa.
Kuvassa sepi on selvästi vaaleampi. Ja oikeasti, Nissellä oli ja on edelleen tummat hiukset
epäilys
Nikke Knakkertton
Viestit: 190
Liittynyt: Ma Syys 24, 2007 4:36 pm
Paikkakunta: Tyly Kaupunki

Viesti Kirjoittaja epäilys »

hiphei tähän väliin ehkä OT mutta tänään kävin Lahdessa kirpparilla ja siellä oli hiilipiirros en-nyt-muista miltä vuodelta mutta 50-60-luvulta, taiteilijan nimi oli siina ja takana nimikirjaimet I.B. tuli mieleen Irmeli.
Syytä epäillä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Milloinkas Burgundy näit Gussen viimeksi, minä näin kesä-heinäkuun vaihteessa ja aika vaaleanruskeat hiukset oli ukolla päässä, ei ollut tumma tukka, ei edes brunette.

Noi mustavalkofotot liioittelevat värejä, kun niitä on ties miten mont kertaa käsitelty, eli kaikki vähänkin varjoisat´kohdat ovat mustia, kuten Sepin otsatukka ja ohimonseudut ja Gussen koko kuontalo.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Milloinkas Burgundy näit Gussen viimeksi, minä näin kesä-heinäkuun vaihteessa ja aika vaaleanruskeat hiukset oli ukolla päässä, ei ollut tumma tukka, ei edes brunette.

Noi mustavalkofotot liioittelevat värejä, kun niitä on ties miten mont kertaa käsitelty, eli kaikki vähänkin varjoisat´kohdat ovat mustia, kuten Sepin otsatukka ja ohimonseudut ja Gussen koko kuontalo.
Kaikki olemme nähneet Nissen lähivuosina ja tuskin kukaan on ruvennut harrastamaan vääntöä noista hiuksista. Tummat ne ovat vieläkin. Tosin tuotakin ihan selvää asiaa on haluttu muuttaa, että Nils kelpaisi Kivilahden näköhavaintoon. Objektiivista tutkintaa, kjäh.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

On perkele huomaamatta harmaakaihi meikään iskenyt, kun eivät ne Gussen hiukset eräällä huoltsikalla tavatessamme näyttäneet mitenkään tummilta.

Pikemminkin hiekanvärinen, oli Nisukan tukka, itse ukkokin oli jotenkin harmaan oloinen muutenkin, liekö jotenkin kipeä?
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:On perkele huomaamatta harmaakaihi meikään iskenyt, kun eivät ne Gussen hiukset eräällä huoltsikalla tavatessamme näyttäneet mitenkään tummilta.

Pikemminkin hiekanvärinen, oli Nisukan tukka, itse ukkokin oli jotenkin harmaan oloinen muutenkin, liekö jotenkin kipeä?
Vai oliko hiekkaa silmissä? Käyppäs silmälääkärillä, voi olla oire tosiaankin jostakin.
faku63
Nikke Knakkertton
Viestit: 176
Liittynyt: Ti Syys 18, 2007 5:50 pm

Viesti Kirjoittaja faku63 »

Tähän haluaisin sanoa, että valokuva, varsinkin vanha mustavalko on helkkarin huono todiste luonnollisesta hiusten väristä. Valotus voi tehdä hiekanvärisistä tumman jne. Itselläni on tummat hiukset(nuorena vaaleat), mutta eri valokuvissa väri vaihtelee tummasta hiekanväriseen, jossain jopa punertava jos aurinko vähän värjää................
Parempi myöhään, jos silloinkaan,,,,,,,
Cheza
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 11:50 am

Viesti Kirjoittaja Cheza »

Noh noh...eipäs aloiteta tästä sotaa. Kiitos vastaajille, sain tarvitsemani tiedon. Ilmeistä on, että Irmeli oli vaaleampi kuin Tuulikki, ja tämä tieto riittää minulle.
"Au fondement de la nouvelle secte,
Seront les os du grand Romain trouvez:
Sepulchre en marbre apparoistra couverte,
Terre trembler en l'Avril, mal enfouets."

Mikael de Nostre-Dame:
Centurie 6:66
Vastaa Viestiin