Gustafssonin persoona

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:
Kaikkiin kysymyksiin ei kannata vastata? Osa niistä johtaa vain hyödyttömälle alueelle, jossa kukaan ei tunne asiaa riittävän hyvin. Esim. Awa, joko olet lopettanut hakkaamasta aviopuolisoasi? Miksi et vastaa? Outo juttu!
Mielestäni kysymyksiin kannataa vastata - tämä on keskustelufoorumi ja täällä on joskus hyvä kysyä niin asiat saadaan pohdittua yhdessä monipuolisesti.

Mielenkiintoisesti otit tuon saman esimerkin kysymyksen asettelusta, jota Urho käytti - tuosta aviopuolison hakkaamisesta. Siihen on mielestäni - omalta kohdaltani oikein helppo vastata - että "en ole koskaan aviopuolisoani hakannut" :D

Toisaalta jos esim. eräältä naapureitaan pieksäneeltä voisi kysyä, että jokos olet lopettanut naapureiden hakkaamisen ? Vastaus voisi olla - joo se loppu sillon syksyllä -60 ... se oli se viimeinen kerta... ja sillä sipuli.

Kuten huomaat Sariola kysymykseen ja siihen miten se asetellaan vaikuttaa myös se keneltä kysytään ja mitä. :D

Esimerkkisi oli hyvä, mutta ei sopinut tähän tilanteeseen ollenkaan - mielestäni. :wink:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:
...omalta kohdaltani oikein helppo vastata - että "en ole koskaan aviopuolisoani hakannut" :D
Jaahas, Awa laittoi lainausmerkkeihin, kjäh. Mitähän se Awan ukko aina töissä selitteli; oveen törmäsin, kaaduin pihalla, joo joo.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

:) Tuo "awan" vastaus esittämääni kysymykseen lienee noin lyhennettynä ja pelkistettynä myönteinen. Eli "kyllä". :)

Itse pääasiaan sillä ei ole suurta vaikutusta. Se on aivan eri asia. :P
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

EDIT: Skoone vs. Tampereen tytto siirretty LAUTAMIEHIIN - RAID
PS: Pysytaan aiheessa
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Tuolla aikaisemmin "awa" kirjoitti:

"Jorma Palo on arvostettu lääkäri ja kirjailija, joka jäi kärsimään Assmann - traumaa. Viimeisinä viikkoinaan saattoi kuitenkin tapahtua se ymmärrys Palollekin, joka valitettavasti nopeutti nänen murtumistaan sairautensa alle. Uskon vahvasti, että Jorma Palo tiesi kuolinvuoteellaan kuka on Bodomin - murhaaja.

Kaikki kunnia arvostetulle lääkärille ja tutkijalle."
-------------------------------------------------------------------------------

Tuo taitaa olla puhdasta mielikuvitusta tai toiveajattelua. Enpä usko, että pitää paikkansa. Palo ainakin epäili vahvasti Assmania. Ainakaan minä en ole tietoinen, että hän olisi muuttanut kantaansa siinä asiassa. Lieneekö tiennyt oikeaa murhaajaa edes kuolinvuoteellaan, sitä emme tiedä. En ainakaan minä tiedä oikeaa tekijää. Epäilyksiä tietysti on johonkin suuntaan. Taisi awa "vetaista hatusta" nuo mielipiteensä.

Harvoin lainaan näin pitkästi, mutta uskon, että nyt se on hyväksi.

Kerrot Sariola tuossa insertissä, että ainakaan sinä et ollut tietoinen, että Jorma Palo olisi muuttanut kantaansa tässä syyllisyys asiassa.

En halua sinulta tivata - mutta milloin olit viimeksi yhteydessä Paloon? Oletan, että tunsit hänet hyvin ? Vain omaiset tapaavat rakkainpansa kuolinvuoteella.

Sariola - ihan ystävällisesti, koska se on vain arvailuani ( sinun sanojesi asettelu aikaisemmin oli kömpelösti - asiantuntemusta korostavaa ) joka toistuu Urhoollisesti.

Mutta tuonkaltainen ilmaisusi - että ainakaan minä en ole tietoinen, että hän olisi muuttanut kantaansa siinä asiassa - on mielenkiintoinen.

Vai heititkö vain yleisesti faktan, että ainakaan sinä en tiedä ...jne :shock:

Sariola - toivottavasti tämä sinun faktasi ei ole tämä viimeinen vaihtoehto. :lol:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kaivelin lisää mm. autismista joka siis voi olla hyvinkin lievä (jonka epäilen Nissellä olevan, hyvin lievänä) jolloin siitä ei näe merkkejä kuin lähimmät henkilöt -jos hekään. Nissellä on myös lukihäiriö (Palon kirja) ja jonkinnäköistä hitautta. (mysteerion mukaan tämä hitaus)

Autismin tyyppillisimpiä tunnusmerkkejä mm nämä, poimin vain osan:

- puuttuva ja poikkeava sosiaalinen käyttäytyminen
- katsekontakti puuttuu tai on liian tunkeileva
- eleitä, ilmeitä eikä ruumiinkieltä osata käyttää eikä tulkita
- toisten tunteita ei osata tulkita eikä omia tunteita ymmärretä
- autistinen henkilö ei osaa kuvitella mitä muut ajattelevat
- puhe puuttuu tai on poikkeavaa, opittuja fraaseja tai siansaksaa
- vaikeus ottaa mallia toisten käyttäytymisestä
- puheen ymmärtäminen tilannesidonnaista, avainsanat ymmärretään
- halu pitää ympäristö samanlaisena ja muuttumattomana
- kiinnostuminen osista kokonaisuuden sijaan
- ongelmia käden ja silmän yhteistyössä

Lisäystä:

***Osalla keskuksen asiakkaista ei ole selkeitä neurologisia vammoja tai ongelmia vaan ainoastaan suoriutumisen ongelmia, kuten esimerkiksi lukihäiriötä, keskittymisen ongelmia, käytöshäiriöitä tai (lyhyt)muistin vaikeuksia. Asiakkailla saattaa olla diagnoosina tuolloin esimerkiksi dysleksia, ADD, ADHD.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Loka kirjoitti:Autismin tyyppillisimpiä tunnusmerkkejä mm nämä, poimin vain osan:

- puuttuva ja poikkeava sosiaalinen käyttäytyminen
- katsekontakti puuttuu tai on liian tunkeileva
- eleitä, ilmeitä eikä ruumiinkieltä osata käyttää eikä tulkita
- toisten tunteita ei osata tulkita eikä omia tunteita ymmärretä
- autistinen henkilö ei osaa kuvitella mitä muut ajattelevat
- puhe puuttuu tai on poikkeavaa, opittuja fraaseja tai siansaksaa
- vaikeus ottaa mallia toisten käyttäytymisestä
- puheen ymmärtäminen tilannesidonnaista, avainsanat ymmärretään
- halu pitää ympäristö samanlaisena ja muuttumattomana
- kiinnostuminen osista kokonaisuuden sijaan
- ongelmia käden ja silmän yhteistyössä
]
Nämähän piirteet sopivat myös moneen palstalaiseen :lol: :lol: :lol:
Muista lähdekritiikki!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

skoone kirjoitti: Nämähän piirteet sopivat myös moneen palstalaiseen :lol: :lol: :lol:
Sama kävi mielessä. :D
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka, tässä kyllä ollaan jo aika heikoilla jäillä. Kun ei ole näyttöä, keksitäänkin sairaus, tai poikkeavuus, joka tukisi syyllisyyttä. Sitten käännetään kaikki se (mitättömän vähäinen) tieto jota on voitu saada dialektiikalla tukemaan itse kehitettyä diagnoosia. Tälläisen mosaiiikin saisi kenestä vaan, siihen tarvitaan vain hyvät puhujan lahjat, vakuuttavat perustelut.

Vähän samaan tapaan Nisesstä diagnosoitiin keskusteluissa psykopaatti. Kun diagnoosin saa näyttämään uskottavalta, niin syyllisyyteenkin on helpompi uskoa. Jos diagnoosissa onnistuu maalailemaan riittävän vakuuttavia mielikuvia, niin todistella ei ole enää mitään väliä, niitä ei tarvita.

Tähän subjektiiviseen ansaan meni myös Bodomin tutkinta. Lähdettiin kiipeämään perse edellä puuhun, eli rakennettiin iso, hieno ja ehjä mosaiikki, ilman todisteita. Mosaiikista tuli lopulta primaarinen, todisteiden etsimiseen havahduttiin liian myöhään. Oikeuteen jouduttiin sitten lopulta viemään vain mosaiikki, joka siis ei ollut mitään näkyvää, eikä konkreettista.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

konsta kirjoitti:Loka, tässä kyllä ollaan jo aika heikoilla jäillä. Kun ei ole näyttöä, keksitäänkin sairaus, tai poikkeavuus, joka tukisi syyllisyyttä. Sitten käännetään kaikki se (mitättömän vähäinen) tieto jota on voitu saada dialektiikalla tukemaan itse kehitettyä diagnoosia. Tälläisen mosaiiikin saisi kenestä vaan, siihen tarvitaan vain hyvät puhujan lahjat, vakuuttavat perustelut.

En ole keksinyt mitään, mysteerion perusteella lähdin näille jäljille. :D Sinä, eikä kukaan muukaan tiedä mitä tuolla hitaudella tarkoitettiin, vai tiedätkö? Kerro. Tämä ei tue syyllisyyttä, vaan yrittää selittää mahdollista hitautta, eikö? Ja konsta, tälläista kotikutoista "diagnoosia" ei todellakaan saa kenestä tahansa!! :D Vai natsaako nuo esimerkit sinuun, kjäh.

Vähän samaan tapaan Nisesstä diagnosoitiin keskusteluissa psykopaatti. Kun diagnoosin saa näyttämään uskottavalta, niin syyllisyyteenkin on helpompi uskoa. Jos diagnoosissa onnistuu maalailemaan riittävän vakuuttavia mielikuvia, niin todistella ei ole enää mitään väliä, niitä ei tarvita.

En ole koskaan sanonut Nissen olevan mikään paatti. Itseasiassa olen sanonut justiin päinvastaista, hän ei missään nimessä ole mikään sosiopaatti koska heillä on yleensä hyvin korkea älykkyysosamäärä ja muutenkin ihan eri maailmat kuin Nissen bussilla ajot.

Todisteita tarvitaan toki.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hitauden mainitsee vain mysteerion kirjoittaja. Eli poliisi, joka on mahdollisesti kuulustellut Nilsiä, tai ollut muuten mukana tutkinnassa. Joten on melko todennäköistä, että tuo kuva on tullut Nissestä hänen vammautumisesnsa jälkeen. Ja hitaus todellakin on yksi lievän tai vaikeankin aivovamman seurauksia. Myöhemmissä tai aikaisemmissa lausunnoissa ei mainita hitaudesta mitään. Joten sitä ei voi välttämättä pitää minään tosiasiana. Pus.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

konsta kirjoitti:Hitauden mainitsee vain mysteerion kirjoittaja. Eli poliisi, joka on mahdollisesti kuulustellut Nilsiä, tai ollut muuten mukana tutkinnassa. Joten on melko todennäköistä, että tuo kuva on tullut Nissestä hänen vammautumisesnsa jälkeen. Ja hitaus todellakin on yksi lievän tai vaikeankin aivovamman seurauksia. Myöhemmissä tai aikaisemmissa lausunnoissa ei mainita hitaudesta mitään. Joten sitä ei voi välttämättä pitää minään tosiasiana. Pus.
Väitätkö, ettet ole nähnyt Nissen olevan hidas? Ei mm. reagoi tilanteisiin juuri mitenkään. Mies oli syytettynä kolmoissurmista eikä hän kertaakaan edes hermostunut! :lol: Jos kukaan on seurannut esim. Rusin tapausta, näkee miten eri planeetalta Nissen käytös on. Usko mua konsta, ei vaikuta ihan normaalilta käytökseltä. Nissen hitauden voisi laittaa myös aivovamman piikkiin, mutta kun Nissellä on ollut noita kahinoita jo ennen vammautumista. Hmm. No, pojat on poikia. Hitaudesta ei varmastikaan ole mainintaa muualla, koska koko ko. oireyhtymää ei olla edes diagnosoitu 60-luvulla. :D Toisekseen sen diagnosointi on sitä vaikeampaa, mitä lievempi "sairaus" on. Edes läheiset eivät välttämättä huomaa mitään. Konsta, olisko niin, että olisin tässä asiassa oikeassa? :pohtio:
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka kirjoitti: Edes läheiset eivät välttämättä huomaa mitään. Konsta, olisko niin, että olisin tässä asiassa oikeassa? :pohtio:
Edes läheiset eivät huomaa, mutta sinä huomaat. :wink:

Nisse tutkittiin myös "kallon sisäisesti" tässä surkuhupaisassa prosessissa. Jos syyttäjä kehtasi väittää hänen surmanneen kolme ihmistä, niin miksei kehdannut laittaa psykologista profiilia todisteeksi? Siksi varmaan, ettei sellaisesta ollut mitään hyötyä.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

konsta kirjoitti:
Loka kirjoitti: Edes läheiset eivät välttämättä huomaa mitään. Konsta, olisko niin, että olisin tässä asiassa oikeassa? :pohtio:
Edes läheiset eivät huomaa, mutta sinä huomaat. :wink:

Nisse tutkittiin myös "kallon sisäisesti" tässä surkuhupaisassa prosessissa. Jos syyttäjä kehtasi väittää hänen surmanneen kolme ihmistä, niin miksei kehdannut laittaa psykologista profiilia todisteeksi? Siksi varmaan, ettei sellaisesta ollut mitään hyötyä.
No en ma ole tehnyt muuta kuin spekuloinut, Konsta. Lääkäri en ole. Osaan kuitenkin katsoa silmilläni ja ajatella aivoillani, Nissen käytös on omituista. Lisänä vielä "ei tuu vaikka kuinka koputtais" -tyyliset muistinmenetykset. Mutta joo. En siis ole alan asiantuntija, heitin vaan ilmoille mahdollisuuden jonka takana olen itse ainakin sen aikaa, että joku tuon pystyy kumoamaan.

En tiedä miksei profiilia tuotu esiin. Ehkä siksi, ettei mitään olisi voitu todistaa. Kuten sanoin, vaikea diagnosoida.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5184
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Onko tietoa Nilsin kouluajoista? Menestyikö hän?
Jaksoiko keskittyä, vai oliko ongelmia?

Mites nämä hahmotus- ja näköongelmat, jotka liittyvät aivovammaan?
onko Nils kertonut vaikkapa autolla- tai moottoripyörällä ajamisen ongelmista? (näkö, tasapaino, hahmotus)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Vastaa Viestiin