Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Valdi oli sotapävammainen, kossussa tai ponussa -ja erityisesti saunassa- puhui omiaan.
Ei taatusti ollut surmaaja, vaikka kova mies muuten olikin.

Nimim. paikkakuntalainen
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

awa kirjoitti:
Puliukko kirjoitti:
Nyt awa on pihalla kuin lumiukko. Homma menee näin:

1. Sotaveteraani sanoi Gustafssonin hypnoosipiirrokset nähtyään, että "tuohan on Assmannin takki
Tähän olisi kiva saada se piirros siitä hypnoosikuvasta. Puliukon mukaan siitä kuvasta eräs sotaveteraani sanoo, että tuohan on Hans Assmannin takki.
Puliukko kirjoitti:2. Kello kuuden kulkijalla oli taas jonkinlainen vaalea pikkutakki. JOS murhaaja oli Assmann ja klo. 6:n kulkija, niin mies vahtoi verisen takin murhien jälkeen ja vieraili tekopaikalla uudelleen toinen paita päällä. Jostain läheltä muuten löytyi roskiksesta takki. Ei taidettu tutkia takkia veren varalta.
Nythän tämä menee vaikeaksi - roskiksen takki oli murhaajalla mutta Assmannin takki oli kuvassa ja Kirurgisessa sairaalassa ollut haalarin alla ollut takki muistutti roskakorista löytynyttä takkia ...jne .. just just ..

Eli näin ..
Puliukko kirjoitti:3. Assmann meni sairaalaan punatahrainen haalari päällä, jossa ei todennäköisesti ollut verta. Mutta se vaatekerros, joka oli haalarin alla muistutti kovasti kello kuuden kulkijan asua.

Eli summa summarum, vaikka awa yrittää syyllistää minua höpöpuheiden kertojaksi, niin voin sanoa, että minun lähteeni, lääkärit, hoitajat ja sotaveteraani ovat parempia, kuin jotkut virpit ja marjatat, joihin awa uskoo, kuin äänestäjä poliitikkoon. Vaikkei Assmann olisikaan syyllinen tai osallinen Bodomin veritekoihin, niin ainakin hän on luultavasti tiennyt tekijän.
Kirjailija J.Palo kertoo kirjassaan nimenomaan haalareista, en ole koskaan enkä mistään lukenut haalarin alla olleista vaatteista mitään tietoja, enkä näin ollen ole mistään kuullun, että nämä "haamuvaatteet" olisivat olleet veriset. Epäilen suuresti, että jos näin olisi ollut, olisi tarkaksi tunnettu kirjailija Palo tämän hyvin yksityiskohtaisesti (hajua myöten) kirjassaan kuvaillut ja aikoinaan aikalaispoliisille raportoinut.

Näin ei ole tapahtunut, joten epäilen, että kaikki tuo Puliukon konstailu on sitä tyypillistä konstamaista provokaatiota, jolle ei lopulta löydy mitään totuutta. Pelkältä vääristelyltä tuo kuulostaa. Kannattaa muistaa, että totuus on faktojen tunnustamista.

Ei pahalla mutta tässä Puliukon takki-teoriassa on jotain samaa kuin nimimerkki Konstan aikoinaan virttämässä kenkä -teoriassa.

Konstan versiossa murhaaja vaihtoi Gustafssonin kengät jalkoihin murhia tehdessään - omien ollessa kuivumassa -> Void -jälki. Mielenkiintoista.

- hymm -
Tuossa hypnoosipiirros, jos et sitä ole nähnyt!

Kuva

Höpö höpö awa. Assmannin haalarien alla ollut vaatekerros oli ERI, kuin hypnoosikuvan tai MAHDOLLINEN roskiksen takki! Onhan mies saattanut vaihtaa murhissa käytetyn takin johonkin muuhun, jonka sitten Kivilahti näki.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kyllä tuo piirros tuo minun mieleeni Assmannin.

Assmann oli muistaakseni noin 174cm pitkä ja A.Stenbäck oli saman mittainen. G arvioi hyökkääjän saman mittaiseksi kuin Stenbäck. Se oli tieto hypnoosista, eikä sitä voi pitää luotettavana.

Kivilahden kuvaus sopii myös hyvin Assmanniin. On eri asia se, kuka oli murhaaja, vaikka tuo kävelijä olisikin ollut Assmann. Minun ykkösepäiltyni on kioskimies, mutta en silti voi pitää sitä varmana.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6548
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja awa »

Gustafsson on itse kertonut, ihan ilman "hypnoosia", että ei se ollut kioskimies. Voiko sitä sen suoremmin enää sanoa. No - tämä sanominen toki tapahtui silloin ja sellaiseen aikaan kun Gustafsson kuvitteli, että poliisitutkimukset eivät voisi ainakaan häntä syyllistää.

Toisin kävi.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kaikki Arskan nähneet tunnistanevat kuvan henkilön:

Kuva

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
von Serpentin
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 4:59 pm

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja von Serpentin »

Kun katsoo vanhoja valokuvia, niin mielestäni useimmat 50 luvun miehet olivat juuri tuon näköisiä ja siihen aikaan taisi olla muotia kävellä kesät talvet tuollainen ruutupuskka päällä. Sitten vielä lippalakki kallelleen päähän niin jopas on vaarivainaan näköinen. Tuollaisiin "hypnoosijuttuihin" ei kannata hirveästi panostaa, sillä niissä saattaa olla niin paljon valemuistoja, sekä suoranaisia valheita, että polulta poistutaan vauhdikkaasti pöpelikön puolelle. Wagner on kyllä mielestäni oikeassa Gyllströmin suhteen, että juoppo ja kahjo hän oli, mutta ei Bodomin murhaaja.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja Sariola »

^ Kyllä myös kesällä 1960 oli kaiken näköisiä miehiä. Se on selvä.

Tuo piirros esittää miestä, joka on aika erikoinen ulkonäöltään. Yleisvaikutelma on vaalea. Esim. Gustafsson ei sovi tuohon kuvaan alkuunkaan - on niin törkeän paljon erinäköinen.

Käräjäoikeus oli sitä mieltä, että Gustafsson esim. ei sovi tuohon kuvaukseen.

Sensijaan Assmann sopii mielestäni melko hyvin.

Voidaan olettaa, että kioskimies ja Assmann tunsivat toisensa. Jos Assmannilla oli mökki siellä lähettyvillä on hän todennäköisesti asioinut tuolla kioskilla useammin kuin kerran. Kuinka läheisesti tunsi on tuntematon asia.
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja groot »

Sariola kirjoitti:^
Sensijaan Assmann sopii mielestäni melko hyvin.

Voidaan olettaa, että kioskimies ja Assmann tunsivat toisensa. Jos Assmannilla oli mökki siellä lähettyvillä on hän todennäköisesti asioinut tuolla kioskilla useammin kuin kerran. Kuinka läheisesti tunsi on tuntematon asia.
Vai että Assmann :lol:

Vieläkö sinä ressukka uskot noihin satuihin vai onko arkesi niin väritöntä, että jaksat spekuloida tällä puhtaalla fiktiolla.

Missä ne faktat ovat mielikuvituksellisen fiktion sijaan?
---------
Allekirjoitus.
Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Jaahans, Bodom-keskustelun katkerin ja veemäisin nikkikin on sitten tauon jälkeen palannut kehiin :evil: .
Pasilan mies.
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

groot kirjoitti:
Sariola kirjoitti:^
Sensijaan Assmann sopii mielestäni melko hyvin.

Voidaan olettaa, että kioskimies ja Assmann tunsivat toisensa. Jos Assmannilla oli mökki siellä lähettyvillä on hän todennäköisesti asioinut tuolla kioskilla useammin kuin kerran. Kuinka läheisesti tunsi on tuntematon asia.
Vai että Assmann :lol:

Vieläkö sinä ressukka uskot noihin satuihin vai onko arkesi niin väritöntä, että jaksat spekuloida tällä puhtaalla fiktiolla.

Missä ne faktat ovat mielikuvituksellisen fiktion sijaan?
No eipä sitä Gustafssoniakaan vastaan mitään faktoja ole! Virpin ja Marjatan juttuja ei voi kutsua faktoiksi millään tavalla, vaikka jotkut täällä (nimiä en nyt mainitse, sillä saatte itse arvata) niihin näyttävät uskovankin. Mutta eipä uskonut käräjäoikeus, eikä lopulta edes syyttäjäkään.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja Sariola »

groot kirjoitti: Vai että Assmann :lol:

Vieläkö sinä ressukka uskot noihin satuihin vai onko arkesi niin väritöntä, että jaksat spekuloida tällä puhtaalla fiktiolla.

Missä ne faktat ovat mielikuvituksellisen fiktion sijaan?
Jos käytetään sanaa "usko" niin en kyllä usko. En ole ressukka... No, arki on kyllä melko väritöntä, se on totta. Tuo ajatus on tosiaan "mielikuvituksellinen fiktio", ja aivan tarkoituksella. Elävä mieli tuottaa mielikuvituksellisia fiktioita. Faktatiedot ovat täällä aika vähissä.

Ajatus on vapaa... Kukaan ei voi väittää varmuudella, että nuo kaksi miestä eivät tunteneet toisiaan. Sitä ei tiedetä - ainakaan yleisesti. On täysin mahdollista, että tunsivat toisensa...
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Sariola kirjoitti:
groot kirjoitti: Vai että Assmann :lol:

Vieläkö sinä ressukka uskot noihin satuihin vai onko arkesi niin väritöntä, että jaksat spekuloida tällä puhtaalla fiktiolla.

Missä ne faktat ovat mielikuvituksellisen fiktion sijaan?
Jos käytetään sanaa "usko" niin en kyllä usko. En ole ressukka... No, arki on kyllä melko väritöntä, se on totta. Tuo ajatus on tosiaan "mielikuvituksellinen fiktio", ja aivan tarkoituksella. Elävä mieli tuottaa mielikuvituksellisia fiktioita. Faktatiedot ovat täällä aika vähissä.

Ajatus on vapaa... Kukaan ei voi väittää varmuudella, että nuo kaksi miestä eivät tunteneet toisiaan. Sitä ei tiedetä - ainakaan yleisesti. On täysin mahdollista, että tunsivat toisensa...
Eikös eräs aikalainen oittaalainen sanonut heidän jutelleen kioskilla hyväntuulisesti aikoinaan. Täällä oli sen miehen haastattelu, joten ahkerammat postatkaa se tänne jos sen löydätte.

Tietenkään ei voida aukottomasti todistaa, että HA ja KG olisivat tunteneet toisensa, mutta toisaalta se on enemmän mahdollista, kuin mahdotonta ottaen huomioon senaikaisen maalais/kirkonkyläkulttuurin, jossa melkein jokainen tunsi toisensa ja myös sen, että hullut ja juopot hakeutuvat yleensä kaltaistensa seuraan silloin ja nykyäänkin.

Yhtälailla mahdotonta on todistaa esim. Kivilahden ja Gustafssonin toisensa tunteminen tai lintupoikien tai Kivilahden ja Arskan tunteminen. Summa summarum.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Arska ja 'lintutieteilijät' olivat samaa ikäluokkaa, Anja Mäki melkein päivälleen Arskan ikäinen.

Arska teki ainakin yhden rikosilmoituksen Bodom-keskusteluista, joissa oli ketään nimeämättä arvoitu tekijän psyykettä, motiiveja yms. Piti kirjoittelua itseään loukkaavana ja vaati poliisia lopettamaan kaikki nettikeskustelut koskien Bodomin kolmoismurhaa. Jostain syystä Espoon poliisi (Seppälä) ei ole sallinut annettavaksi kopioita näistä Arskan poliisille toimittamista, itseään loukkaavaksi kokemistaan nettiprinteistä, joihin on alleviivannut ne lausumat, jotka kokee loukkaavina.

Poliisin mieleen ei imeisesti ole juolahtanut, että henkilö, joka loukkaantuu murhaajaan kohdistuvista arvioinneista vailla mitään nimellistä yhteyttä, saattaa tietää asiasta omakohtaisesti enemmänkin.

Arska on tunnustanut tappaneensa ihmisiä ja olleensa ainakin osallisena Bodomin surmissa 1960.
Hovioikeudessa asiaa käsiteltäessä hän kirjallisesti myönsi nettikirjoittelun eräiltä osin olevan faktaa.

Mutta kun raha puhuu, kaikki kuuntelevat.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Muistaakseni "Arskalla" ei ollut rahallisia vaatimuksia kun oikeus erään nimeltä (oikeastaan nimimerkiltä) mainitsemattoman keskustelijan aikanaan tuomitsi "Arskan" nimeämisestä Bodomin murhaajaksi. Muistanko nyt väärin? Joku voisi sen uutisen postata uudestaan jos löytyy vielä jostain.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Hans Assmann ja Valdemar Gyllström

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Onko joku nimennyt Arskan Bodomin murhaajaksi ?
Sitä en tiennytkään.
Osaltani olen kertonut asiaan liittyvästä tunnustuksestaan.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Vastaa Viestiin