Tämä palsta riittää tähän keskusteluun

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Urho

Tämä palsta riittää tähän keskusteluun

Viesti Kirjoittaja Urho »

Kävin pitkästä aikaa Suomi24:ssä ja huomasin pettymyksekseni, että joku käy siellä tätä samaa keskustelua jotenkin kieroutuneella tavalla. Siis siten, että toitottaa siellä täällä olevista kirjoittajista negatiiviseen sävyyn.

- En ymmärrä mitä järkeä tuollaisessa on, ja toivon hartaasti, että kyseessä ei ole kukaan tänne rekisteröitynyt.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eipä ole kovasti ollut ikävä sinne Suomi24 puolelle, kosa keskustelu lähti liikaa henkilökohtaisille veetuilulinjoille.

Tämä on mielestäni foorumi, joka vielä toistaiseksi on pysynyt melko asiallisella linjalla, vaikka joskus mekin saatamme "hieman" liian kärkkäästi arvostella toisen kirjoituksia, kenties ajattelematta, tai paneutumatta niihin syvällisemmin, vaan haluna on tehdä ainoastaan suora tyrmäys ja mitä nopeammin sen parempi.

Olen huomannut itsekin tuomitsevani joskus tällä tavoin, sen takia luulen, että joku muukin tekee niin, koska vastine kirjoitukseeni on tullut takaisin kuin NATO-ohjus, eli ei olla syvennytty tarpeeksi toisen ideaan.

Lupaankin omalta puoleltani ota muiden kirjoitukset enemmän huomioon, ennen kuin tyrmään ne pähkäilemättä niitä ensin kunnolla.

Antaa niiden vain haukkua, jotka haukkua haluavat, sillä karavaani kulkee ja koirat haukkuu.
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 9:09 pm

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

Sorry Hessu, jos olen loukannut sinua. Olen joskus kirjoittanut S24:llekin, toivottavasti annat anteeksi. Joskus vaan menee hermot. Helvetin lapsellistahan se on, aikuisilta.

Kavereita? :wink: Ja asialinjalla tästä eteenpäin.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Jesse Livermore kirjoitti:Sorry Hessu, jos olen loukannut sinua. Olen joskus kirjoittanut S24:llekin, toivottavasti annat anteeksi. Joskus vaan menee hermot. Helvetin lapsellistahan se on, aikuisilta.

Kavereita? :wink: Ja asialinjalla tästä eteenpäin.

Oliko tuo T-U-N-N-U-S-T-U-S !

Kevennystä :P
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 9:09 pm

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

awa kirjoitti:
Jesse Livermore kirjoitti:Sorry Hessu, jos olen loukannut sinua. Olen joskus kirjoittanut S24:llekin, toivottavasti annat anteeksi. Joskus vaan menee hermot. Helvetin lapsellistahan se on, aikuisilta.

Kavereita? :wink: Ja asialinjalla tästä eteenpäin.

Oliko tuo T-U-N-N-U-S-T-U-S !

Kevennystä :P
Osittaistunnustus. En ole aivan satavarma, mitä viestejä Hessu tarkoittaa, mutta hölmöjä on tullut kirjoitettua. Eivät läheskään kaikki niistä olleet kuitenkaan minun tekemiäni.
Mutta en kirjoita hölmöjä enää. Tästä lähin joko pelkkää asiaa tai ei mitään.
:oops:

Sori vielä, jos on tullut joillekin veetuiltua.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Kävin 2 minuutin vierailulla Suomi24:ssä ja joku tai jotkut siellä jatkavat tämän forumin tirkistelyä.

Kävi sellainen mielessä, että kuinka tärkeitä ovat pelkät lukijat, eli olisiko syytä rajata Bodom-lukuoikeudet pelkästään rekisteröityneille. EI mikään vedenpitävä konsti, mutta kokeilemisesn arvoinen systeemi tämän naurettavan tirkistelyraportoinnin estämiseksi.

Tämä lienee kaikkien etu, käsittääkseni Suomi24:ään on kirjoittanut "kummankin leirin" väkeä.
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Kannatan ehdottomasti tata mikali tama forum-softa vain sita tukee.

Eli vain ja ainoastaan rekisteryneet saavat luku- ja kirjoitusoikeden.
---------
Allekirjoitus.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Minusta koko foorumi voisi olla käytössä vain rekistöröityneille jäsenille.
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

Ei rekisteröitymispakko estä kenenkään spämmäämistä Suomi24:llä. Jos joku haluaa levitellä juttujaan siellä, niin sitten hän niitä levittää. Mitä väliä sillä edes on, mitä tästä palstasta kirjoitetaan muualla? Suomi24:n foorumien lukeminen on muutenkin ollut viimeiset 10-vuotta kohtuullisen turhaa. Jippii oli tosin aikanaan vielä turhempi, joskin viihdearvoltaan ylitti Suomi24:n moninkertaisesti. Jos joku ottaa nuo asiat tosissaan niin sitten ottaa, mitä väliä silläkään on? Paskahan se täälläkin lentää joka suuntaan eikä se juuri eroa, heittääkö paskan rekisteröity anonyymi vaiko rekisteröimätön. Täällä voi toki puolustella itseensä kohdistuvia asioitaan omalla nimimerkillä, mutta miksi pitäisi laukata ympäri nettiä oikomassa väärinkäsityksiä? Jos seisoo omien sanojensa takana mitä täällä on laukonut, niin tuskin on edes aihetta niitä oikoa. Jos joku taas "sinun nimimerkilläsi" jauhaa soopaa muualla, niin se on vain sen kirjoittajan vastuulla, oli sen kirjoittajan nimimerkki sitten kuinka sama tahansa.

Fiksu ihminen ei nimimerkkiä yhdistä ns oikeaan asiakeskustelijaan Suomi24:ssä ja tyhmät voivat yhdistellä niitä vaikka 20-hengen porukalla illanistujaisissa, mikäli niillä tarvetta siihen on. Sen asian merkitys miltään kantilta on sitten toki vähän niin ja näin. Helpoimmalla itse kukin asiasta vaivautunut pääsee, kun antaa Suomi24:n olla siellä missä on, ihan omissa oloissaan ja jättää lukematta palstaa. Ja kun jättää vielä täällä olleet viittaukset lukematta niin helpottaa kummasti enemmän. Voi toki jättää koko Bodomin lukemisen netissä, jolloin luultavasti ei vaivaa enää elämässä mikään. Heh?
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Mielestäni mielipidepalsta voi olla avoimesti luettavissa, ja kirjoittajilta pitää edellyttää riittävää itsekritiikkiä, jotta näin voidaan jatkaa.

Lukuoikeuden rajoittaminen rekisteröidyille voisi sopia tilanteeseen, jossa palstalle avattaisiin arkistomateriaalisivuja. Niiden lukemiseen pitäisi rekisteröityä, vaikka silläkin on puolensa. Muuralassa oli hyödylliset arkistosivut, ja myös jotkin sen viestiketjuista, kuten esitutkintapöytäkirjan uusia tietoja koskeva, olivat hyvin asiapitoisia. Vastaavaa voisi olla täälläkin.

Kuitenkin Muuralan eri ketjujen lukuoikeus sidottiin vaiheittain yhä tiukemmin rekisteröitymiseen ja jopa rekisteröitymisen päivämäärään. Se vähensi keskustelua ja lopulta palsta nuutui osanottajien ja uusien kirjoittajien tiedon puutteeseen.

Vaikka Muuralan sivuja vastaavaa aineistoa ei tänne saataisikaan, niin esim. ETP:n joitakin osapöytäkirjoja voisi olla hyödyllistä saada näytille, samoin kuin oikeuden päätös. Ne ovat vapaasti julkisesti esitettävää materiaalia.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Tämä on hyvä palsta, joka pakottaa hiomaan omia argumentteja yhä terävämmiksi, koska veetuilusta saa kenkää. Mielestäni voimme jatkossakin toimia esimerkkinä muille ja olla vapaasti luettavissa. Eri asia sitten, jos tänne saisi jotain materiaalia? Suoli24:stä ei paljon kannata välittää, eihän siellä ole edes sefua - ja jos siellä sellainen jollain palstalla onkin, niin moni keskittyy lähinnä ottamaan osaa debattiin sensuroimalla itseään miellyttämättömiä kirjoituksia.
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Tämä nykytilanne on hyvä eli palsta on kaikkien luettavissa, mutta vain rekisteröidyt saa kirjoittaa. Jos palstaa saisi lukea vain rekisteröidyt niin ehkä monelta jäisi rekisteröitymättä? Moni uusi on kuitenkin tuonut tänne palstalle paljon uusia ajatuksia ja kirjoituksia ja monihan on jo kirjoittanut, että juuri jotain tiettyä tapausta varten piti oikein rekisteröityä eli selkeästi tämä avoin linja tuo tänne myös uusia kirjoittajia mikä on vaan hyvä juttu, kuitenkin lähes kaikki kirjoittajat täällä murhainfossa ovat asiallisia.
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

Palsta on avoin palsta kaikille. En usko etta lukuoikeuden rajottaminen on kenenkaan edun mukaista.


RAID
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

Raid kirjoitti:Palsta on avoin palsta kaikille. En usko etta lukuoikeuden rajottaminen on kenenkaan edun mukaista.
RAID
Oli kerta kaikkiaan pakko tulla lomalta kirjoittamaan tähän tärkeään ketjuun.
Lukuoikeuden rajoittaminen ei ole kerta kaikkiaan kenekään edun mukaista. Tässähän ollaan ratkaisemassa rikoksia. Minkä ihmeen takia lukuoikeuksia pitäisi rajoittaa? Miksi joku haluaa rajata rikoksien ratkomisen itselleen?

Muinaisen Muuralan Bodom-palstan synkintä aikaa oli se, kun rekisteröityneille käyttäjille avattiin oma salainen klubi, jonne päästiin vain kutsumalla. Siellä pieni sisäpiiriläisten joukko pohti asioita muilta salassa ja diivaili asiasta muussa keskustelussa. Nuo ajat eivät saa tulla takaisin. Muuralan palstan alamäki alkoi silloin ja tulos on tiedossa.

Tulkoon vielä sanotuksia, että yksi tähänkin ketjuun kirjoittanut jäsen on kirjoittanut Suomi24-palstalle Bodomista lähes 150 viestiä ja nyt valittaa, että sielläkin keskustellaan Bodomista.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Maza kirjoitti:
Raid kirjoitti:Palsta on avoin palsta kaikille. En usko etta lukuoikeuden rajottaminen on kenenkaan edun mukaista.
RAID
Oli kerta kaikkiaan pakko tulla lomalta kirjoittamaan tähän tärkeään ketjuun.
Lukuoikeuden rajoittaminen ei ole kerta kaikkiaan kenekään edun mukaista. Tässähän ollaan ratkaisemassa rikoksia. Minkä ihmeen takia lukuoikeuksia pitäisi rajoittaa? Miksi joku haluaa rajata rikoksien ratkomisen itselleen?
Samaa mieltähän on ylläpitäjä. Eli palsta pysyy ennallaan?
Vastaa Viestiin