Jäppis-teoria

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Ei mulla ainakaan morfiini vienyt muisteja, päin vastoin kirkkaasti toimi pää,kun sitä kipulääkityksenä on operaatioiden yht. annettu. En tiedä miten morfiini yleensä vaikuttaa muistiin vai vaikuttaako.
Nothing is quite what it seems
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei minullakaan muisti mennyt, vaan pää toimi ainakin omasta mielestä kuin partaveitsi, jollaisella hoitajatyttö teki minusta poikaa jälleen.

Vitsiäkin siinä heittelin tytölle.

Nukutusaine sitten kyllä, olisko ollut kolmosen ja nelosen välillä, veikin sitten muistin, kun en koputtelusta huolimatta muista vieläkään mitään leikkauksesta.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

*poistettu asiaton teksti*t:mode
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Enpä ole moisia kirjoitellut, tai mistäs sitä tietää mitä tuolla sivulla lukee, kun en viitsinyt avata koko sivua.

Kuitenkaan en ole muilla sivustoilla käynyt, kuin Suomi24 ja täällä, joten se on sama mitä sinä yrität.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Oletko Wagner tullut jotenkin konstamaiseksi, kun pikkuhiljaa alat kaikkia kiroittajia luulemaan, että ovat olleet jossain historian hämärissä kirjoittamassa esimerkiksi Muuralan sivustoille.

En ollut kuullut koko sivustoista, ennen kuin aloin siitä täällä kuulla, samoin kuin noi muutamat muutkin sivustot, kun en muista, eikä tuo niin ole väliksikään.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Oletko Wagner tullut jotenkin konstamaiseksi, kun pikkuhiljaa alat kaikkia kiroittajia luulemaan, että ovat olleet jossain historian hämärissä kirjoittamassa esimerkiksi Muuralan sivustoille.

En ollut kuullut koko sivustoista, ennen kuin aloin siitä täällä kuulla, samoin kuin noi muutamat muutkin sivustot, kun en muista, eikä tuo niin ole väliksikään.
Enhän minä sellaista ole väittänytkään.

EDIT: Poistettu asiaan kuuluvaa tekstia, prkle - RAID tappaa sisällä ja puutarhassa kaiken, mitä ei ymmärrä
Viimeksi muokannut Wagner, To Helmi 28, 2008 2:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

En tiedä mitä tuolla sinun mainostamalla sivulla on, kun en ole sitä avannut, enkä tule mitään muitakaan samanlaisia sivuja sivujasi avaamaan, joten taitaa olla paras, että keskustelumme loppuvat tähän.

En tule ottaman kantaa sinun Arskateorioillesi ja älä sinä minun millekään teoriaale tai väittämälleni, tekemiselleni tai muuhunkaan toimintaani.

Se tullee kummasti helpottaman keskusteluja täällä, itse asioista.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Maybrick kirjoitti:Ei mulla ainakaan morfiini vienyt muisteja, päin vastoin kirkkaasti toimi pää,kun sitä kipulääkityksenä on operaatioiden yht. annettu. En tiedä miten morfiini yleensä vaikuttaa muistiin vai vaikuttaako.
Kerron taas olleeni todistamassa tapausta, missä kohtalainen, ilmeisen morfiinijohdannaisen nauttiminen yhdessä alkoholin kanssa aiheutti muistin täydellisen katkeamisen terveelle ja hyväkuntoiselle mieshenkilölle n. 12 tunnin ajaksi. Toimintakyvystä ei huomannut mitään erikoista, vaan muistin meno tuli täysin puskasta. Juttua on tosin pohdittu vain kaveripiirissä eikä lääketieteen ammattilaisten avulla, mutta mitään muuta selitystä arvoitukseen ei ole löydetty, eikä vastaavaa ole sattunut sen jälkeen.

Tavara oli 1950-luvulla reseptillä saatavaa yskänlääkettä, jonkalaiset sittemmin kiellettiin. Voima-aineet olivat morfiinijohdannaisia. Tähän on perustunut oma käsitykseni siitä mahdollisuudesta, että yleisesti käytetty morfiiniperäinen lääke olisi voinut viedä muistin.

Niinkuin sanottu, asiantuntemusta minulla ei ole. En ole koskaan itse saanut morfiinia, enkä sikälikään tunne asiaa. Kuitenkin olen kuullut lääkärin sanovan, että voimakkaiden kipulääkkeiden käyttö voi vaikuttaa muistiin.

Vaikuttaa vai ei vaikuttaa? Kas siinä kysymys! Gustafssonin kipulääkitystä ei tunneta, joten se taitaa olla vaikea keskustelunaihe.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Olen saanut ison leikkauksen yhteydessä puhdasta morfiinia, koska epiduraali puudutus epäonistui. Voin todeta, etten kyllä ollut kovinkaan hereillä, parin paäivän ajalta muistikuvat ovat kyllä olemassa, muttei kovin tarkkoja.

Morfiini oli minulle mahdollisesti huonosti sopiva lääke, joka aiheutti ruokahaluttomuutta ja lievää pahoinvointia - no, yhtälailla kevyen ja kivuttoman olon. Ja vaikea sanoa, mikä johtui morfiinista ja mikä muusta.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kuten olen aiemmin kertonut, niin ei morfiini minulla ainakaan muistia vienyt, vaan anestesialääkärin poppakonstit.

Sitten kun heräsin, niin jano oli kauhea ja krapula megaluokkaa, joten ei morfiini ainakaan minun aineeni ole, eikä tule toivottavasti olemaan, tai sitten se on sitten niin iso annos, ettei aamulla ole olemassa skrabbaakaan.

Outoa kuitenkin olisi, jos morfiini aiheuttaisi noin tarkkarajaisia muistinmentyksiä, ettei muistaisi omaa äitiään mutta poliisin kyllä tunnistaisi, ym.

Miksi muuten Gussen lääkityksestä ei ole enempää tietoa, sillä eihän niitä papereita kait hävitetä, tai ole hävitetty?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Loka kirjoitti:
Sariola kirjoitti:*** Lisäksi kerrotaan pihalla seisseen auton, jossa istui eräs mies, jonka kotipaikka oli Oittaalla. Miksi tuo mies siellä päivysti? Miksi tuo miespotilas halusi nukkua yönsä parvekkeella? Nämä ovat outoja tapahtumia. Olisiko pelkkä sattuma? Ajatukseni ovat myös eräällä toisella taholla.
Kuulisin tästä mielelläni lisää. Keskustelinkin aiheesta erään palstalaisen kanssa jonka mielestä tämä linja voisi olla ratkaiseva. Jos jollakin on tietoa tästä kuskista enemmänkin mitä on kerrottu, kirjoittakaa vaikka Assmann pinoon. Sariola?

Kiitos.
Ja onko Sariolalla tästä miehestä enempää tietoa? Asui Oittaalla, kuka se Ääsmänin kuski oli? Nimi? Kuulustelutietoja?

Wagner kirjoitti:
****

EDIT: Poistettu asiaan kuuluvaa tekstia, prkle - RAID tappaa sisällä ja puutarhassa kaiken, mitä ei ymmärrä
Heh, nauratti. :lol:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Moi Loka.

Kun lukaisin tuossa männäviikolla sen Palon ja Paloaron kirjan Luottamus, tai kuolema, niin siinä Palo & kump. antoivat ymmärtää, että mies olisi ollut hänkin neuvostovakooja Antti, joka asui lähellä Bodomia ja rivien välistä annoin itseni ymmärtää, että tuo Antti olisi ollut Gyllenberg.

Eipä olisi kyllä ensihätään kioskimiehestä vakoojaa luullut, eikä kenties häntä siinä kirjassa tarkoitettukaan, mutta mikä sen Gyllenbergin etunimi olikaan?

Jos hänellä oli ollut Ford, Opel Kapitan, tai kuplavolkkari joskus ajettavanaan, niin silloin tuo kuski saattoi olla kioskimies, mutta mikä motiivi olisi ollut mennä tappamaan neljä viatonta telttailijaa helluntaina 5.6.60 Bodomin niemeen?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Minäkin olen ko. kirjan lukenut, tosin siitä on aikaa. Jotensakin sain vain sellaisen mielikuvan Sariolan tekstistä, että hän tietäisi herrasta enemmän. Eli jos Sariola tiedät, niin kerrotko.
uusi78
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 3:14 am

Viesti Kirjoittaja uusi78 »

Kuka on tämä Jäppinen, vai onko se vain yleisnimike?
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:, että tuo Antti olisi ollut Gyllenberg?
Moi Hessu pitkästä aikaa. Oletko varma tuosta sukunimestä? Vähän on kai oikeasti erilainen, tuo kioskimiehen nimi.
Muista lähdekritiikki!
Vastaa Viestiin