Pentti " Pena " Soininen, tunnustaja hänkin.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Jukka kirjoitti:[Etenkin kun perusteita hänen syyttämisekseen ei sinnikkäästä yrityksestä huolimatta näytä millään löytyvän.
Ai ei ollut perusteita? :lol:

Niita oli kasapain ja on pelkastaan hyva, etta oikeuteen asti mentiin. Nyt tiedetaan asioita mista aiemmin ei ollut tietoa. Kuten Gustafssonin vahaiset vammat.....mutta Konsta tulee kohta jo liioittelemaan.

Kaytannossa Tuominen ja kumppanit ratkaisivat Bodomin mysteerin.
---------
Allekirjoitus.
Japi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:29 am

Viesti Kirjoittaja Japi »

groot kirjoitti:
Jukka kirjoitti:[Etenkin kun perusteita hänen syyttämisekseen ei sinnikkäästä yrityksestä huolimatta näytä millään löytyvän.
Ai ei ollut perusteita? :lol:

Niita oli kasapain ja on pelkastaan hyva, etta oikeuteen asti mentiin. Nyt tiedetaan asioita mista aiemmin ei ollut tietoa. Kuten Gustafssonin vahaiset vammat.....mutta Konsta tulee kohta jo liioittelemaan.

Kaytannossa Tuominen ja kumppanit ratkaisivat Bodomin mysteerin.
Käytännössä he ratkaisivat Gustafssonin osallisuuden murhiin.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Ai että oikein kasapäin perusteita? Mikäs teitä estää kertomasta niitä, älkää pantatko sillä ei nuo ainakaan oikeudessa esiin tulleet. :D

Tuominen ja kumppanit eivät saaneet juuri mitään näkyvää aikaan mitä tulee Bodomin ratkeamiseen...tai no...ehkä saivat hälvennettyä epäilystä Nilsin suuntaan. :P
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei ole Groot epäilty vaihtunut, sillä vahvat ovat nuo vaistot hönen kohdallaan, etteivät ne heti käänny.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Ei ole Groot epäilty vaihtunut, sillä vahvat ovat nuo vaistot hönen kohdallaan, etteivät ne heti käänny.
Epäiletkö , Hessu, grootia vai mitä tarkoitat?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

En suikaan epäile grootia "paplis", vaan se sama epäilty on minulla edelleen, joka on ollut jo vuosikausia, ennen pidätyksiä ja oikeudenkäyntejä.

Se sama, josta kavereiden kanssa ollaan juteltu, pitkien pohdintojen ja pudotuskisojen jälkeen.

On tätä Bodomin juttua muuallakin pähkäilty monelta eri kantilta vuosien varrella, mutta emme grootia koskaan saaneet epäillyksi, kas kun emme häntä tienneet olevankaan.

Ne, jotka tiesimme olleen lähellä ja mitä lehdistä olimme lukeneet, sekä tämän Alibilehden haastattelu v.80, vei meidät siihen johtopäätökseen, josta ei pääse pois, sillä itseni vakuuttavat todisteet ovat olemassa, niin elämänkatsomuksellisesti, kuin todisteellisestikin.

Mitä ne sitten ovat, ovat omassa mielessäni, enkä niitä siten kerro muille.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:En suikaan epäile grootia "paplis", vaan se sama epäilty on minulla edelleen, joka on ollut jo vuosikausia, ennen pidätyksiä ja oikeudenkäyntejä.

Se sama, josta kavereiden kanssa ollaan juteltu, pitkien pohdintojen ja pudotuskisojen jälkeen.

On tätä Bodomin juttua muuallakin pähkäilty monelta eri kantilta vuosien varrella, mutta emme grootia koskaan saaneet epäillyksi, kas kun emme häntä tienneet olevankaan.

Ne, jotka tiesimme olleen lähellä ja mitä lehdistä olimme lukeneet, sekä tämän Alibilehden haastattelu v.80, vei meidät siihen johtopäätökseen, josta ei pääse pois, sillä itseni vakuuttavat todisteet ovat olemassa, niin elämänkatsomuksellisesti, kuin todisteellisestikin.

Mitä ne sitten ovat, ovat omassa mielessäni, enkä niitä siten kerro muille.

- ^ No kirjoittaisit ammattimiehenä sen verran selvästi että ei tarttisi kysellä.

Vai on todisteita oikein, jotka aiot pitää omana tietonasi?
Se lienee pakkokin koska et voi niitä taida pystyä esittämään?

Hieman epäilyttää tuo varmuutesi tekijästä jo ennen NG n pidätystä.
Miten on, Satujen Sankari, onko esittää yhtään kirjoitustasi noilta vuosilta jollain forumilla, jossa epäilisit avoimesti Nilsiä tekijäksi?

Olisihan semmoisia oltava, kun olet tuollainen kynäheikki. Tämä siksi että Waltsulla joku oli koonnut niitä kirjoituksia ennen pidätystä ja sangen harvassa olivat ne jotka osasivat epäiillä Nilsiä ennen pidätystä.

Mutta olit yksi niistä, niinkö?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

En todellakaan ole muilla palstoilla mitään kirjoitellut, mitä nyt pari juttua kait yli vuosi sitten Suomi24:ään.

Motoristikko sai kiinnostumaan.

Sitten tuli tämä murhainfo, jossa sitten olen viihtynyt joskus hyvin ja joskus vieläkin paremmin.

Ennemmin en ole kiireiltäni joutanut näitä kirjoitella omien proggiksieni takia ja loppukesä -06 meni keikkaillessa, joten ei ole ollut aikaa, ennen kuin reilu vuosi sitten, selän ja olkapääni hajottua.

Nyt on kaikki maailman aika kirjoitella muiden juttujeni lisäksi, sillä mitään aikatauluja ei ole, ai niin, paitsi tulevan viikonlopun ralli-crossin SM kisat Kouvolassa, jonne Teamimme menee.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

papillon kirjoitti: Hieman epäilyttää tuo varmuutesi tekijästä jo ennen NG n pidätystä.
Miten on, Satujen Sankari, onko esittää yhtään kirjoitustasi noilta vuosilta jollain forumilla, jossa epäilisit avoimesti Nilsiä tekijäksi?

Olisihan semmoisia oltava, kun olet tuollainen kynäheikki. Tämä siksi että Waltsulla joku oli koonnut niitä kirjoituksia ennen pidätystä ja sangen harvassa olivat ne jotka osasivat epäiillä Nilsiä ennen pidätystä.

Mutta olit yksi niistä, niinkö?


Minä olin yksi niistä. Mutta en minä Gussea syyttämällä syytä, kun olen Urholle luvannut. Sen aika oli ja meni kun Nisse käveli vapaana salista ulos.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Niin Loka, kuten sanoin niin harvassa olivat ne jotka jo ennen pidätystä puhuivat Nilsin osuudesta tekoihin.

Itse en sellaista osannut tehdä, päinvastoin kun vasta Hesarista luin että se on Nils joka on pidätetty, olin yllättynyt.

Siten ajattelin, että miks ei...pakkohan poliisilla on olla vankat perusteet ennenkuin lähdetään noin rajulle tielle.

Sitten pikkuhiljaa alkoi epäilyttämään, mitään ei tuntunut sitten olevankaan, ennen oikeudenkäyntiä olin lähes varma että ei tule mitään.

Oikeudessa paljastui koko kupla: Ei mitään, mitään ei ollutkaan.

Edelleen kummastuttaa ne " Todennäköiset syyt " joilla vangitseminen tehtiin. Niistä ei taida paksua eeposta syntyä.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

papillon kirjoitti:
Oikeudessa paljastui koko kupla: Ei mitään, mitään ei ollutkaan.

Edelleen kummastuttaa ne " Todennäköiset syyt " joilla vangitseminen tehtiin. Niistä ei taida paksua eeposta syntyä.
Niinpä niin. Mä olen vähän sitä mieltä, ettei salissa nyt nähty kaikkea. Ehkä jotain oli, mutta sitä ei voitu toteennäyttää siten, että sillä olisi todisteellisessa mielessä arvoa. Kuten "tunnustuskin", mutta en minä sano että asia näin olisi. Ihmetyttää vain kuten varmaan muitakin, se seikka että Tenovuo tavallaan ratkaisi tapauksen Gussen eduksi. Lääkäripäivät ratkaisi. Kokonaisuutena mosaiikki oli hyvä, kaikki seikat huomioitu.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ loka, ok...en vain näe sitä mosaiikkia en vaikka vaihdoin paremmat rillitkin.

Oli Nilssi paikalla, kyllä...puhui osittain mitä sattuu...osa menee ajan piikkiin muttei ihan kaikki. Mitä muuta?

No vammat, niin....sanoisin että paperilla Hirvensalon kertomana näyttää samalta kuin Tuntemattomassa Lahtisen sanomana, hivenen muuntaen:

" Menes sanon ettei sulla ole vammoja....ne lyö eteen semmosen krätingin että siitä selviää että sulla on pakko olla vammoja, ne on lukeneet muutakin kun ne kilorit ja kalorit...."

Mutta ihan landepaukkujärjellä sanon että en usko että voidaan olla vammoista satavarmoja enää, ongelmana on tuo aika.
Vuonna - 60 ei lääkärikunnasta tainnut kuulua epäilyjä vai kuuluiko?

Motiivin kanssa, mustasukkaisuus...syntyykö semmoinen parin kolmen viikon jälkeen, tuloksena näin hurja ratkaisu...no jos kittasi yksin kaikki viinat, en sitäkään kyllä usko.

Mutta Loka, ja muutkin...tuo rupesi kiinnostamaan että mikä tai mitä semmoista olisi voinut olla mitä ei salissa voitu esittää?

Ihan teoreettisesti vain?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

papillon kirjoitti: Mutta Loka, ja muutkin...tuo rupesi kiinnostamaan että mikä tai mitä semmoista olisi voinut olla mitä ei salissa voitu esittää?

Ihan teoreettisesti vain?
Noh, ensimmäisenä tulee mieleen aikalaisten todistukset, huhupuheet. Myös yllätys -Virpit ja puukkoatuliniinpirusti -taksikuskit. Veikkaan myös, että omaisten kuulustelut sisältää sellaista materiaalia jota ei salissa kuultu eikä kyseenalaistettu. Tutkinnassa sekin on varmasti tehty ja käyty läpi. En minä tiedä. Ihmetyttää nyt kummiskin ainakin se seikka, ettei yhtään sairaanhoitajaa tms aikalaista viety saliin, en voi uskoa etteikö näitä olisi puhutettu ja löydetty ja pidetty jopa ensisijaisina todistajina mikäli jotain oli. Ehkä puheet olivat sitten sita luokkaa ettei niistä todisteiksi ollut.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ilmeinen syy voin olla myös se, että syyttäjä tajusi liian myöhään, ettei murhista tuomiota saa aikaiseksi ja tappoina ne olisvat olleet jo vanhetuneita.

Tällöin olisi jäänyt ainoaksi vaihtoehdoksi jutun hautaaminen edes jotenkin kunniallisesti, ettei Gussea sitten joku ihan sairas kävisi kolauttamassa sopivassa tilanteessa henkiltä, tai jotain sellaista, eli perheen ja muiden omaisten takia.

Tuo korvauksen pienuuskin panee pohdiskelemaan, että olisinko itse syyttömänä tyytynyt niin pieneen summaan rahaa, joka tietenkin sellaiselle, joka ei ole tottunut rahaa käsittelemään, on uskomattoman suuri raha.

Siis vaimoni ei olisi moista korvausta hyväksynyt, miehensä syyttömänä vangittuna pitämisestä, vaan olisi nostanut siitä haloon, minullehan se olisi ollut jättisumma.

Tuollainen negatiivinen julkisuus joka Gusselle ja hänen perheelleen tuli, niin ei voi olla vaikuttamatta normaaliin perheeseen, joten täytynee nostaa hattua Gustafssonin porukalle, että heillä on lehmän hermot, kun eivät ole mitenkään ristiriitoihin kaatuneet.
Japi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:29 am

Viesti Kirjoittaja Japi »

Hessu52 kirjoitti:Ilmeinen syy voin olla myös se, että syyttäjä tajusi liian myöhään, ettei murhista tuomiota saa aikaiseksi ja tappoina ne olisvat olleet jo vanhetuneita.

Tällöin olisi jäänyt ainoaksi vaihtoehdoksi jutun hautaaminen edes jotenkin kunniallisesti, ettei Gussea sitten joku ihan sairas kävisi kolauttamassa sopivassa tilanteessa henkiltä, tai jotain sellaista, eli perheen ja muiden omaisten takia.

Tuo korvauksen pienuuskin panee pohdiskelemaan, että olisinko itse syyttömänä tyytynyt niin pieneen summaan rahaa, joka tietenkin sellaiselle, joka ei ole tottunut rahaa käsittelemään, on uskomattoman suuri raha.

Siis vaimoni ei olisi moista korvausta hyväksynyt, miehensä syyttömänä vangittuna pitämisestä, vaan olisi nostanut siitä haloon, minullehan se olisi ollut jättisumma.
Tyytynyt ? Vapaudenmenetyksestähän on vakiotaksa per päivä.Julkisuus mitä oikeudenkäynti synnyttää on median hallussa.Gustafssonhan vaati joiltakin lehdiltä korvauksia,joita ei kyllä sitten saanut.Ei minusta mitään normaalista poikkeavaa käytöstä,jos tässä sitä tarkoitettiin.
Vastaa Viestiin