Ei vakavasti otettava

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Ei vakavasti otettava

Viesti Kirjoittaja rapier »

Tämä Bodom keskustelu on tullut tiensä päähän. Pelkkää henkilöön käyntiä, minä tiedän besserwisseröintiä. :D :D
Lupu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 1:11 pm

Viesti Kirjoittaja Lupu »

Aikanaan kuoppasin jutun oikeudenkäynnin jälkeen, mutta nyt se jostain syystä on alkanut taas kiinnostaa. En kyllä tiedä mitä järkeä on ylipäätään uhrata aikaansa tällaiselle itseä koskemattomalle jutulle, jota tutkivat poliisitkaan eivät ole pystyneet ratkaisemaan. Voiko edes teoriassa olla mahdollista, että jossain netin keskustelupalstalla ratkaistaan rikos ihan oikeasti? Tämä juttu ainakin kiehtoo monia ja ansaitsee murhainfossakin oman osionsa.

Palsta on kyllä puuduttavaa luettavaa. Pitkien lähes pelkkää henkilökohtaista naljailua sisältävien ketjujen joukosta on raskasta hakea informaatiota, mutta palstan kantaporukka tuskin tulee muuttamaan tapojaan jatkossakaan, joten tähän on tyydyttävä. Toivottavasti ei nyt aivan tiensä päässä ole Bodom-keskustelu, kun itsekin vasta vauhtiin pääsemässä. Minulle on kyllä turha ruveta vattuilemaan, ohitan näet olankohautuksella. Parempi antaa asioiden riidellä ja niitähän tässä jutussa piisaa yllin kyllin.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Lupu tuossa ihmetteli omaa kiinnostustaan Bodomiin. Minä jo lakkasin ihmettelemästä omaa kiinnostustani, kun se on ja pysyy. Vaikka Bodom ja K.Saari ja Tulilahti toivat minut tälle palstalle alun perin, en ole enää aikoihin uskaltanut paljon mitään näihin kommentoida. Peruskopla "keskustelee" niin omissa sfääreissään, että ei sinne maallikko voi juuri väliin pistää.

Itse aiheet tulevat kiinnostamaan ainakin minua koko ikäni, sen tiedän.
Nothing is quite what it seems
Lehtikelikko
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Loka 22, 2007 8:35 pm

Viesti Kirjoittaja Lehtikelikko »

Lupu, minäkin olen monesti mietiskellyt pitkäaikaista kiinnostustani Bodomiin. Tapauksen pohtiminen tuntuu hyvin turhauttavalta, sillä ainakin kyyniseltä kannalta katsottuna se on ollutta ja mennyttä eikä siitä enää muuksi muutu. Niin siinä taisi käydä, että tällä kertaa tämä murha vanheni. Keskustelun osalta sen sijaan kuolleen hevosen piiskaaminen varmasti jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...

Otteessaan tapaus kuitenkin pitää. Mitä se sitten on, en tiedä. Ehkä jonkinlaista voimatonta raivoa uhrien puolesta. Itse rämmin joka päivä tämän(kin) palstan keskustelujen hedelmättömän suon läpi ilman että edes tiedän miksi, sillä mihinkään maailmaa mullistavaan en täällä ole törmännyt. Keskusteluihin en ole viitsinyt osallistua, koska minulla ei ole asiasta mitään uutta ja ratkaisevaa sanottavaa. Miten olisikaan? Sitä paitsi keskustelu on laadultaan niin kiivasta, että rauhallisempaa hirvittää.

Erikoista, millaisia intohimoja tämä tapaus ylipäätään herättää. Relativismi katoaa joko-tai -asenteen alle. Herää ihan kysymys, että onko siellä joillakuilla suorastaan videofilmiä helluntaiyön tapahtumista, kun niin tiukasti seisotaan yhden tai toisen näkemyksen takana.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Yllättävää ehkä, minä vähemmän mietin uhreja tai tarvetta heidän takiaan saada aukoton selvyys Bodomiin. Minua harmittaa se, että tekijä pääsi kuin koira veräjästä ensinnäkin kaikenlaisten alkututkimukseen liittyneiden töppäysten takia. Haluaisin vain TIETÄÄ, varmasti. Niin paljon voimavaroja on käytetty tutkimukseen ja mikä on lopputulos.
Nothing is quite what it seems
Lehtikelikko
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Loka 22, 2007 8:35 pm

Viesti Kirjoittaja Lehtikelikko »

Maybrick kirjoitti:Haluaisin vain TIETÄÄ, varmasti.
Touché.

Kyllähän se tiedonhalu ainakin osittain myös itsekästä on. Omasta puolestani voin sanoa, että taidan olla sillä tavalla kytketty ihminen, jota vastausta vaille jäävät kysymykset nakertavat lähes loputtomiin. Sinänsä voi ymmärtää, miten lähelle järjettömyyden ja pakkomielteen rajaa moiset mysteeriot voivat viedä, jos hassusti käy.

Tutkimuksen alkuvaiheiden töppäykset - no, ne nyt viimeistään saavat tuntemaan sitä voimatonta raivoa.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tapahtumain kulku olisi tietenkin se mitä haluaisi tietää.
Oletin poliisitutkinnan ja viimeistään oikeudenkäynnin tämän selvittävän.
Näin ei käynyt.
Jutun selviämisen suhteen olen pessimistinen, toki toivon sitä.
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Maybrick kirjoitti:Yllättävää ehkä, minä vähemmän mietin uhreja tai tarvetta heidän takiaan saada aukoton selvyys Bodomiin. Minua harmittaa se, että tekijä pääsi kuin koira veräjästä ensinnäkin kaikenlaisten alkututkimukseen liittyneiden töppäysten takia. Haluaisin vain TIETÄÄ, varmasti. Niin paljon voimavaroja on käytetty tutkimukseen ja mikä on lopputulos.
Niinpä. Minua ei kiinnosta sekään, että murhaaja pitäisi laittaa jotenkin sovittamaan tekonsa, enää. Niin pitkä aika on kulunut ja murhaaja luultavasti kärsinyt. Jos minulla olisi valta, lupaisin armahduksen automaattisesti jos vain elossa oleva tekijä tunnustaisi ja tapaus sillä selviäisi. Toivottavasti joku edes kuolinvuoteellaan kertoisi jotain ratkaisevaa.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^Joo, kyllä näinä vuosikymmeninä rangaistuksen ajatuksesta on mennyt jo maku. On kulunut niin pitkä aika, että minulla ainakin jäljellä on vain ihmettely ja halu saada tietää totuus. Syyt, tapahtumain kulku jne.
Nothing is quite what it seems
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Hommassa on kiinnitetty huomiota joidenkin teinien väitteisiin. On sanottu ettei tekijä voisi olla satunnainen laitapuolenkulkija etc. On kaivaiduttu omiin asenteisiin.
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Niin, olen lukenut näiden Bodom-tietäjien juttuja. Ovat pelkkää henkilöönkäyvää vittuilua, sata sivua joissa kerrotaan että et taaskaan kerro mitään, vaan valehtelet.
Tämä asia ei tule etenemään mihinkään! :oops: :oops:
Vastaa Viestiin