Nilsin muisti

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Mitä itse muistat tapahtumista esimerkiksi 28.8.2002 illalla Bodomilla 23:20-01:20 ?

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Naattori
Sofia Karppi
Viestit: 428
Liittynyt: Su Syys 05, 2010 8:05 pm

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Naattori »

En jaksanut koko keskustelua lukea, mutta selaillessa huomasin monen kyseenalaistavan NG:n muistamattomuuden.
Itse menetin muistini noin kolmen päivän ajalta muutama vuosi sitten ihan vaan kaatumalla pyörällä ja lyömällä pääni pyörätelineeseen. Paha aivotärähdys. Tapaturmapäivää en muista, enkä kahta seuraavaa. Jotain pieniä välähdyksiä uskon muistavani, mutten voi olla varma onko ne vain kerrottuja asioita joista olen muodostanu päässäni mielikuvia - muistinmenetys kun on oikeasti ahdistava kokemus, sitä tekee kaikkensa "parantaakseen oloaan".
Kukaan ei ikinä puhunut mulle mistään muusta kuin aivotärähdyksestä, eikä kukaan ikinä sanonut, että olisin ollut mitenkään erikoinen tapaus muistimenetykseni takia.
Sen enempää puuttumatta Bodomin surmien syylliseen, tahdoin vain kertoa, että ihmiseltä voi mennä muisti helposti - ennen ja jälkeen iskun.
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis onko muistinmenetys totaali, eli ettet muista sieltä välilätä mitään, kuten Gustafssonni taasen muistaa.

Muistaa mm. ettei motukoihin koskettu, muistaa ettei surmannut ystäviään, ym.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Siis onko muistinmenetys totaali, eli ettet muista sieltä välilätä mitään, kuten Gustafssonni taasen muistaa.

Muistaa mm. ettei motukoihin koskettu, muistaa ettei surmannut ystäviään, ym.
Kyllä tuo NG:n muistinmenetys näyttää aivan oikealta. Eli se on totaali joltakin ajalta, sitten on palautuva joltakin osalta. Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Hessun ajatuksen kulku ei vain ymmärrä kokonaisuutta - se etenee kuin sadussa, kaikki on mahdollista kunhan toivottu tulos toteutuu. Siinä Pitkä-Betsyt ja Paksu-Bartat menevät sulassa sovussa ja välillä sekaisin kirjoittajan toivomusten mukaan.
8) 8) 8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo, saattaa mennä, mutta minä olenkin käynyt armeijan, eivätkä niin luukkukalsarit, kuin Pitkä-Betsykään ole valheita, kuten Sariolan mallintamiset ja nuo kaikki Gussen älyttömät puolustukset.

Sivarin on vaan vaikea kestää kokeneen jermun armeijajuttuja!
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Hessu52 kirjoitti:Joo, saattaa mennä, mutta minä olenkin käynyt armeijan, eivätkä niin luukkukalsarit, kuin Pitkä-Betsykään ole valheita, kuten Sariolan mallintamiset ja nuo kaikki Gussen älyttömät puolustukset.

Sivarin on vaan vaikea kestää kokeneen jermun armeijajuttuja!
Olitko upseerikerholla nuol.....anteeksi palvelemassa upseereita? :roll:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei, olin upseerikerholla ihan vaan virkani puolesta, mutta eivät nämä armeijamuistelot kaltaisellesi sivarille mitenkään aukene.

Armeijassa ei ole tapana lipoa ketään, kuten sinä teet Sariolalle, mutta homppeluushan on usein sivariuteen syynä.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

NG muistaa aivan tarkalleen kuka löi turpiin , ellei se pirun wiina tehnyt
hänelle tepposiaan, eikö ole niin, että kun ottaa todella liikaa sitä pirun wiinaa
ei tahdo muistaa herättyään tekemisiään.
On voinut kovakin kankkunen haihtua, kun huomaa makaavansa kolmen
ruumiin päällä ja yrittää muistaa tapahtunutta, mutta kun muisti ei palaudu.
Eikös siellä amerikoissa ole armeijalla kaikenlaisia totuusseerumeita.
Söisi purkillisen, loppuisi muistin pätkiminen, eikä tarvitsisi peiliä vammojen
toteamiseksi.
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Aikalailla on temppuillut muisti "lintupojallakin" vuoden 2003 kuulusteluissa. Melkoista "empätiijä" hommaa alusta loppuun. Mikä tuon nyt sitten on aiheuttanut?
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Misri »

Ressu>> kirjoitti:Aikalailla on temppuillut muisti "lintupojallakin" vuoden 2003 kuulusteluissa. Melkoista "empätiijä" hommaa alusta loppuun. Mikä tuon nyt sitten on aiheuttanut?
Voi sinua Ressu! En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun sinun juttujasi lukee? "Jottain kuitenkin tarttis tehdä"? Kalevi Haapalaisen muistaminen, olisi se sitten ollut huono tai hyvä vuoden "2003-kuulusteluissa" selittyy kyllä sillä, että hän kuoli jo vuonna 1977.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Gustafssonni muistin pätkiminen on vaan niin silmiinpistävän valikoivaa, kuten nämä muistamattomaksi isensä väittämän äijän sanonnat: "Motukoihin sitten ei koskettu", tai, " En surmannut ystäviäni", tai, "Alas ei menty, rintoja vaan pikkaisen kokeili", tai, "Uitiin tyttöjen simmareilla, puolet ja puolet, tytöt ensin ja sitten me Sepin kanssa"!

Tuossa nyt muutamia muistamattoman henkilön muisteloita, joita ei pitäisi kaiken järjen mukaan sitten myöskään muistaa, mutta ihmeet eivät näy tässä "keississä" loppuvan!

Ja joku jaksaa loputtomalla innolla vaan puolustaa näitä tarinoita.

Jos Gustafssonni tietää jotain muuta surmista, mitä poliisi ja suuri yleisö ei, ja tasan tarkkaan hän varmaan tietää, niin puhukoon suunsa puhtaaksi, sillä eihän siitä enää ketään tuomita, jollei sitten väärästä valasta, mutta eiköhän senkin pystyisi sopimaan, kun asiat tulisivat kerralla selviksi.
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Ellen nyt ihan väärin muista, niin lintupoikia oli kaksi ja toinen heistä on edesmennyt. Käytin tuossa edellisessä postauksessani yksikkömuotoa "lintupojalla", joten tuo lienee tuli sinulle selväksi.? No empätiijää se oli joka tapauksessa.
Misri kirjoitti:
Ressu>> kirjoitti:Aikalailla on temppuillut muisti "lintupojallakin" vuoden 2003 kuulusteluissa. Melkoista "empätiijä" hommaa alusta loppuun. Mikä tuon nyt sitten on aiheuttanut?
Voi sinua Ressu! En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun sinun juttujasi lukee? "Jottain kuitenkin tarttis tehdä"? Kalevi Haapalaisen muistaminen, olisi se sitten ollut huono tai hyvä vuoden "2003-kuulusteluissa" selittyy kyllä sillä, että hän kuoli jo vuonna 1977.
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Sellaista sattuu! Sinun kirjoitukset vain laukaisevat minulla välillä lukihäiriön. Enhän sille mitään voi?
Huomasin virheeni kyllä heti, kun olin painanut lähetänappia. Mutta Hessu tuli sellaisella vauhdilla perääni kiinni, etten ehtinyt enää muokkaamaan viestiäni. :wink: No pientä tämä on kuitenkin maailmanlopun edellä.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Käytäntö osoittaa, että Hessu kuuluu ryhmään epäluotettavat. Kaikki Hessun esittämä tieto pitää asettaa hyvin kyseenalaiseksi. Se johtopäätös on ollut pakko tehdä.

Itse olen joutunut tekemisiin liikennetapaturmassa päänsä kolauttaneen henkilön kokemuksiin. Olen antanut aikoinani kyseisestä henkilöstä lausunnon päättäjille silloisen ammattini puolesta, keskusteltuani pitkään hänen kanssaan. En tiedä oliko ollut aivovammaa, mutta muisti toimi hyvin omituisesti. Hän ei esim. muistanut hyvin tuntemiensa kaverien etunimiä, vaan käytti keskustelussa kiertoilmausta. Muistissa oli selviä aukkoja, eikä henkilö vaikuttanut palautuneen normaaliin , aikaisempaan olotilaan lainkaan. Kyllä minusta näyttää siltä, että Gustafssonilla on ollut hyvin vastaava tila. Saattaa muistaa joitakin pätkiä sieltä täältä, mutta muistissa on myös aukkoja. Näitä omituisuuksia voi mielestäni esiintyä nimenomaan tällaisissa tapauksissa, joissa henkilö on saanut iskun päähänsä. Ja vammojen mukaan juuri niin on käynyt. En yhtään ihmettele noita hataria lausuntoja muistikuvista. Ne ovat tällaisessa tapauksessa täysin normaaleja ja odotettuja.

Muutoin, noin teoriassa, olen sitä mieltä, että tekijäksi sopii lähes täydellisesti siinä lähellä asunut kioskimies, jonka alibi on hyvin kyseenalainen - ja sen on antanut oma vaimo. Olematon alibi. Ihmettelen, että kioskimiestä edes poliisi olisi voinut pitää epäilyksien ulkopuolella. Edellisenä iltana kioskimies oli ollut uimarannalla muiden joukossa ja puhunut uhkaavaan sävyyn niemeen leiriytyneistä.
Kioskiin oli murtauduttu ja varmaan kioskimies piti näitä leiriytyneitä moottoripyörämiehiä hyvin vihattavina mahdollisina ryövääjinä. Teko olisi sen mukaan "reviiririkkomuksesta johtunuyt kosto". Ei seksuaalirikos, vaikka sitä sellaiseksi oli ehä yritetty lavastaa. Äänettömyys sulkee pois sisäisen kiistan. Teko oli harkittu. Tähän olen päätynyt pitkän harkinnan jälkeen. Tietysti tämä on kuitenkin vain teoria, ja sellaiseksi otettava. Todisteita puuttuu.
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Nilsin muisti

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Hienoa Sariola, että olet tavannut ainakin yhden aivovamman saaneen. Itse olen tavannut heitä sadoittain. Tuosta on hyvä alkaa...
Vastaa Viestiin