Oma välitilinpäätökseni Bodomista.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Onko syytön, vai syyllinen?

Syytön?
13
37%
Syyllinen?
22
63%
 
Ääniä yhteensä: 35

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Oma välitilinpäätökseni Bodomista.

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olen muutamien iltojeni aikana miettinyt Bodomin tapausta ja lukenut niin uusia kuin vanhojakin kirjoituksia.

Omia, sekä muiden.

Ilokseni huomasin, että olemme saaneet joukkoomme muutaman uuden kirjoittajan, olkoon sitten "vanhoja Muuralalaisia", tai jollain muulla foorumilla esiintyneitä.

Tervetuloa kuitenkin.

Muutama kirjoittaja on "tontilta" poistunut, joko itse, taikka moderaattorien ansiokkaalla avustamisella, josta myös moderaattoreille kiitos rehdistä pelistä ja puolueettomasta käyttäytymisestä kirjoittajia kohtaan.

No sitten asiaan, eli mitä tämä reilu vuosi on minulle antanut.

Olen tehnyt muutamia kokeiluja, jolloin olen vakuuttunut, että murhia ei vättämättä ole tehnyt ulkopuolinen.

Myöskään ulkopuolisen apuun, en murhien peittelyssä usko, muuten kuin epäilemällä tietyn tahon puuttuneen alusta saakka liioittelemaan elossa säilyneen vammoja.

Koska röntkenkuvia ei ole käytössä, niin on uskottava näihin nykyajan laitteisiin, jotka paljastavat vanhat murtumat ja aivoruhjeet, joita elossa tragediasta selvinneeltä ei tarkoista tutkimuksista huolimatta löytynyt.

Myöskään hänen kertomuksensa illan ja yön kohdalta ontuvat ja niitä on hänen kohdallaan muuteltu jatkuvasti, joka ei luo uskottavaa kuvaa hänen tarinoistaan.

Myöskin vammojen liioittelu, vielä vuosikymmeniä tapahtuman jälkeen, pistää ihmetyttämään.

Kuinka joku ei muka tiedä, ettei hänen silmänsä vierestä ole mennyt puukkoa, ja kuinka joku ei osaa kokeilla päätään, löytääkseen ne 11 puukonreikää, sekä ei näe sitä, ettei se naama ollut kuin hieman turvoksissa, jollaisia nyrkkeilyottelujen jälkeen näkyy useinkin.

Ihmetellä sopii, myös lausahduksia, "tehtyä ei saa tekemättömäksi" ja "viisitoistavuotta tuli", "pirun viinoineen".

Itse en ole yhdestäkään teesistä vakuuttunut, mitä eloon jäänyt on vakuutellut, sillä nuo "kalapojat" ja "yöllinen uinti", ensin tyttöjen uimapuvuissa, kun oma ei nyt sattunut "redulle" mukaan ja sitten jo seuraavassa "mutkassa" hän itse yöllä pukeutuukin jo omiin uikkareihinsa jotka sittenkin jostain ovat ilmestyneet mukaan ja menee katsomaan olisiko vesi yön aikana lämmennyt (heh heh), sekä samalla käynyt vilkaisemassa kalastavaa Sepiä.

Kello kuuden mieheen en usko, tai ainakaan sitä, että hän olisi käynyt murhaniemellä, sillä miksi hän olisi lähtenyt kiertelemään keskiniemen kautta, jolloin pelko silminnäkijöistä olisi lisääntynyt.

Kenties, jos tuo henkilö on ollut olemassa, niin hän on käynyt tarpeillaan keskiniemessä, eikä ole yöjalassa käyntinsä halunnut tulevan kaiken maailman selvitettäväksi.

Entäs se puolustuksen "arvokas" todistuskappale, vanha rätti, jossa oli ollut veritahroja ja lehtivihreää.

Se todisti, että niemellä oli ollut ulkopuolinen, mutta ei sitä, milloin oli ollut.

Olisi niemeltä löytynyt muutakin tavaraa, tulitikkulootista lähtien, asian todennettavaksi.

Paljon on itselläni vielä sarkaa kynnettävänä Bodomin tapauksen kanssa, ennen kuin olen tyytyväinen edes osittain, sillä muutama sellainen asia on mennyt vikaan, joita olen suunnitellut täksi kesäksi, mutta tuleva leikkaukseni on estänyt niiden toteuttamisen.

No nyt menen katsomaan fudismatsia joten tämä tällä kertaa, mutta muistettakoon, jottei unohdu, niin Espoon käräjäoikeus on todennut Nils Gustafssonin syyttömäksi kaikkiin syytteisiin Bodomin murhissa, koska on näyttänyt vahvasti siltä, että niemellä on ollut ulkopuolinen tekijä.

Siis jos Gustafsson on käräjäoikeuden mielestä syytön, hän ei välttämättä ole sitä minun mielestäni.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Oma välitilinpäätökseni Bodomista.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti: Olen tehnyt muutamia kokeiluja, jolloin olen vakuuttunut, että murhia ei vättämättä ole tehnyt ulkopuolinen.

.
Olet tehnyt kokeiluja, kyllä varmaan.
Mutta millä alkutiedoilla?
Hieman arveluttaa mm. tuo kuuluisa " sukkatestisi".
Olen toisaalla tiedustellut sinulta, tiedätkö edes missä kenkäkätkö on, edes suurinpiirtein

Et ole vastannut, ymmärän kyllä että aihe on hankala.
Mutta mitä tulee siihen että väität sen kenkäjemman olevan n. 400 m murhapaikalta, se osoittaa että olet väärillä jäljillä, etten sanoisi joronjälkjillä, yrityksissäsi jostain syystä typistää tuo matka lähes puoleen. Tai sitten et tosiaan tiedä missä se on?

Se hieman vesittää nuo kokeilusi, ainakin niiden tulokset...johtopäätökset. :shock:
Japi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:29 am

Re: Oma välitilinpäätökseni Bodomista.

Viesti Kirjoittaja Japi »

Hessu52 kirjoitti:Olen muutamien iltojeni aikana miettinyt Bodomin tapausta ja lukenut niin uusia kuin vanhojakin kirjoituksia.

Omia, sekä muiden.

Ilokseni huomasin, että olemme saaneet joukkoomme muutaman uuden kirjoittajan, olkoon sitten "vanhoja Muuralalaisia", tai jollain muulla foorumilla esiintyneitä.

Tervetuloa kuitenkin.

Muutama kirjoittaja on "tontilta" poistunut, joko itse, taikka moderaattorien ansiokkaalla avustamisella, josta myös moderaattoreille kiitos rehdistä pelistä ja puolueettomasta käyttäytymisestä kirjoittajia kohtaan.

No sitten asiaan, eli mitä tämä reilu vuosi on minulle antanut.

Olen tehnyt muutamia kokeiluja, jolloin olen vakuuttunut, että murhia ei vättämättä ole tehnyt ulkopuolinen.

Myöskään ulkopuolisen apuun, en murhien peittelyssä usko, muuten kuin epäilemällä tietyn tahon puuttuneen alusta saakka liioittelemaan elossa säilyneen vammoja.

Koska röntkenkuvia ei ole käytössä, niin on uskottava näihin nykyajan laitteisiin, jotka paljastavat vanhat murtumat ja aivoruhjeet, joita elossa tragediasta selvinneeltä ei tarkoista tutkimuksista huolimatta löytynyt.

Myöskään hänen kertomuksensa illan ja yön kohdalta ontuvat ja niitä on hänen kohdallaan muuteltu jatkuvasti, joka ei luo uskottavaa kuvaa hänen tarinoistaan.

Myöskin vammojen liioittelu, vielä vuosikymmeniä tapahtuman jälkeen, pistää ihmetyttämään.

Kuinka joku ei muka tiedä, ettei hänen silmänsä vierestä ole mennyt puukkoa, ja kuinka joku ei osaa kokeilla päätään, löytääkseen ne 11 puukonreikää, sekä ei näe sitä, ettei se naama ollut kuin hieman turvoksissa, jollaisia nyrkkeilyottelujen jälkeen näkyy useinkin.

Ihmetellä sopii, myös lausahduksia, "tehtyä ei saa tekemättömäksi" ja "viisitoistavuotta tuli", "pirun viinoineen".

Itse en ole yhdestäkään teesistä vakuuttunut, mitä eloon jäänyt on vakuutellut, sillä nuo "kalapojat" ja "yöllinen uinti", ensin tyttöjen uimapuvuissa, kun oma ei nyt sattunut "redulle" mukaan ja sitten jo seuraavassa "mutkassa" hän itse yöllä pukeutuukin jo omiin uikkareihinsa jotka sittenkin jostain ovat ilmestyneet mukaan ja menee katsomaan olisiko vesi yön aikana lämmennyt (heh heh), sekä samalla käynyt vilkaisemassa kalastavaa Sepiä.

Kello kuuden mieheen en usko, tai ainakaan sitä, että hän olisi käynyt murhaniemellä, sillä miksi hän olisi lähtenyt kiertelemään keskiniemen kautta, jolloin pelko silminnäkijöistä olisi lisääntynyt.

Kenties, jos tuo henkilö on ollut olemassa, niin hän on käynyt tarpeillaan keskiniemessä, eikä ole yöjalassa käyntinsä halunnut tulevan kaiken maailman selvitettäväksi.

Entäs se puolustuksen "arvokas" todistuskappale, vanha rätti, jossa oli ollut veritahroja ja lehtivihreää.

Se todisti, että niemellä oli ollut ulkopuolinen, mutta ei sitä, milloin oli ollut.

Olisi niemeltä löytynyt muutakin tavaraa, tulitikkulootista lähtien, asian todennettavaksi.

Paljon on itselläni vielä sarkaa kynnettävänä Bodomin tapauksen kanssa, ennen kuin olen tyytyväinen edes osittain, sillä muutama sellainen asia on mennyt vikaan, joita olen suunnitellut täksi kesäksi, mutta tuleva leikkaukseni on estänyt niiden toteuttamisen.

No nyt menen katsomaan fudismatsia joten tämä tällä kertaa, mutta muistettakoon, jottei unohdu, niin Espoon käräjäoikeus on todennut Nils Gustafssonin syyttömäksi kaikkiin syytteisiin Bodomin murhissa, koska on näyttänyt vahvasti siltä, että niemellä on ollut ulkopuolinen tekijä.

Siis jos Gustafsson on käräjäoikeuden mielestä syytön, hän ei välttämättä ole sitä minun mielestäni.
Amen ! :lol:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kenkäjemman katsoin aikalaiskartasta, johon olisiko virkavalta antanut "osoitteen".

Maasto ei ole muodoiltaan paljoakaan muuttunut, vaikka pelto on muuttunut kesannoksi, tai miksi lie ahoseksi, mutta se pieni kumpu, jonka kohdalle ruksi oli kenkien löytöpaikaksi karttaan merkattu, on kuitenkin vielä näkyvissä, joten en ole mitenkään joron jäljillä, vaan samanlaisilla jäljillä, kuin papillonikin, sillä jos kenkien löytöpaikkaa ei ole tiedossa, niin niiden oikea löytöpaikka voi olla jopa lähempänä, mitä kuvitellaan, eikö vaan papillon?

Tulihan tuota armeijassa käytyä suunnistuskurssit, sillä sehän oli osa RUK:n ohjelmaa, että tiesi, "milloin astutaan ulkomaille", joten kartan luku kyllä sujuu.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Mainiota että Hessu viimeinkin vastasit.
Samalla selviää se miksi olet puhunut vain 400 m päässä olevasta paikasta, joka on kuin onkin noin joissakin varhaisissa kartoissa.

Mutta ei se kenkäkätkö siinä ole, hessu, vaan hyvän matkaa Rantaojantietä, vasemmalle jäävän aukon ohi, siellä tulee se kallioseinämä, se seinämä joka esiteltiin oikeuden jalkautusessa.

Vai väitätkö että oikeus marssitettiin väärään paikkaan?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Ja sinne paikalle on toisella topicilla kertomani matkat, eli reilut 700m polkuja pitkin, 550 m linnuntietä. samoin sieltä löytyy koordinaatit, katso GE stä, jollei ole niin lataa.
Se on vieläpä ilmainen, ei tule sanomista rahakirstun vartijalta. :lol: kev.

Ne koordinaatit jotka laitoin, ovat niin tarkasti kun pystyin laittamaan.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Rohkenin olla eri mieltä oikeuden kanssa ja äänestin syyllinen. Tätä mieltä näyttää myös enemmistö olevan ja hyvä niin. Vaikka paljonhan näitä hyväuskoisia näkyy Suomessa olevan, senhän WinCapitakin hyvin osoitti.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kiitos koordinaateista papillon ja veivaan ne autoni GSP:hen, kun seuraavan kerran lähden Bodomille pällistelemään ja kaavailemaan juttuja.

Jos kerran kenelläkään ei ole tarkkoja tietoja kenkäkätköstä, niin olisiko poliisi tehnyt pikku kepposen siellä 2000 luvun katselmuksessa, josko epäilty olisi mennyt lankaan ja sanonut röökin ja halvan viinan karhentamalla äänellään että, "pojat pojat, nyt ollaan ihan väärässä paikassa, tuollahan se oikea kätkö on" ja viitannut vankalla bussikuskin kädellään takaisinpäin.

Siinä on varmaan ollut oikeusavustajalla jännät paikat, kun on miettinyt, mitä Nissegusse seuraavaksi huuleksi heittää, vistsimaakari kun tuo mokoma tuntui olevan.

Uskon kuitenkin siihen alkuperäiseen jemmaan, sillä miksi sen olisi poliisi väärin merkinnyt, kun kaiken muunkin oli paljastanut, tai hukannut tärkeimmät todistusaineensa "piskon persiisiin".

Kyllä nuo testini olen suorittanut mielestäni sen mukaan, miten olisi käytännössäkin voinut tapahtua, kuten myös surmaamis ajankohta, sekä se, miten murhat oli niin hiljaa tehty, ettei laiturilla pyykkiä pessyt tilanhoitajan vaimo Karjalainen ollut kuullut mitään, senkin olen pystynyt todentamaan.

Surmaamis ajankohdasta sen verran, jotta olen melko varma siitä, että Irmeli surmattiin ensin ja sitten vasta jonkun ajan päästä Sepi, sekä Tuulikki vasta ihan viimeiseksi.

Näin luulisin sen menneen, että Tuulikki olisi ollut hiljaa teltassa ja odottanut niin kauan, kun kiilusilmä murhaaja on leikannut telttakankaan auki ja sitten yhtäkkiä yrittänyt pakoon.

Kenties Tuulikki on luullut, että kiilusilmä murhaaja jättää työnsä siihen ja lähtee pois ja ollut sen takia hiljaa.

Valitettavasti murhaaja on odottanut kivi kädessään ja refleksinomaiseti iskenyt Tuulikin tainnoksiin.

Kenties murhaajalla ei ole varmaankaan alunperin ollut aikomusta surmata ketään, mutta on mennyt hommissaan yli, joten Irmelin kuoleman peittämiseksi, on tämä tappaminen sitten jatkunut.

Tässä vaiheessa tilanhoitajan vaimo on jo poistunut laiturilta taloon sisälle, joten vaimeina kuuluneet tappamisen äänet eivät ole hänen korviinsa kaikuneet.

Nils Gustafssonin Espoon käräjäoikeus on todennut syyttömäksi Bodomin murhiin, koska on näyttänyt vahvasti siltä, että niemellä on ollut ulkopuolinen tekijä.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu, kaikesta voi päätellä että olet todella ulalla kenkäkätkön paikasta.

Väität siis todella, että oikeus kuljetettiin hämäämistarkoituksessa väärään paikkaan?
No noinhan kerroit, vaikea uskoa.

Uskot nyt sitten joihinkin omiin karttoihisi, niinkö?

Miten on niin vaikeaa myöntää jos ei tiedä tuotakaan asiaa, siksi siitä jankutan koska se vie aivan uusille urille sinunkin pulinasi lyhyestä matkasta, kunhan löydät sen oikean kenkämestan.

Toki olen varma että siitä huolimatta sanot, että ei se ole matka eikä mikään.

Älyttömän pitkä matka se on.

Mitä tulee koordinaatteihin, niin ne pätee vain kertomanani GE ssä, en tiedä muuttuuko järjestelmät GPS ssä, niitä on useita sortteja.

Kun aikanaan käsiGPS llä merkkasin paikat Q lle, ne erosivat tuosta Google Earthin lukemista.

Mutta vaivattominta olisi sinunkin katsoa missä mesta on tuosta GE stä, siitä olisi sekin hyöty, että voitaisiin katsella erinäisiä reittejä ynnä muita etäisyyksiä samasta lähteestä, suoraan koneelta.

Onko se ylivoimaista se lataaminen?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Katsos papillon, kun aikalaispoliisi tarkoin tiesi, missä kenkärisat olivat, niin kyllä se ruksi silloin oli pantu oikeaan paikkaan aikalaiskartalla, ei siinä mitään helvetin koordinaatteja tarvita.

Muistelisin tämän aikalaiskuvaaja, Ahoko se oli, no olkoon kuka hyvänsä, niin hänenkään muistinsa mukaan matka piilolle ei olut pikä, sillä hän oli paikalla kun kengät löydettiin ja meni oitis ottamaan niistä kuvia.

Sehän on selvää, että ne -60 luvun lehtivalokuvat ovat feikkiä ja väärässä kivenkolossa, mutta kait tuon aikalaiskuvaajan sanakin painaa vaa´assa jotain, korjaa, jos olen väärässä.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

papillon kirjoitti:
Älyttömän pitkä matka se on.
Paljonko on "älyttömän" pitkä matka? Älytönhän tuon matkan joka tapauksessa teki. Tai ainakin vähä-älyinen :roll:
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

peltirumpu, olen matkan pituuden kertonut toisessa osiossa, lueskele sieltä.
Älyttömän pitkä matka kuvaa matkan järjettömyyttä.

Ymmärrän hyvin että tuo sana " älytön " oli tuttu ja herätti kiinnostuksesi itse asiaan, mainiota.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Katsos papillon, kun aikalaispoliisi tarkoin tiesi, missä kenkärisat olivat, niin kyllä se ruksi silloin oli pantu oikeaan paikkaan aikalaiskartalla, ei siinä mitään helvetin koordinaatteja tarvita.

Muistelisin tämän aikalaiskuvaaja, Ahoko se oli, no olkoon kuka hyvänsä, niin hänenkään muistinsa mukaan matka piilolle ei olut pikä, sillä hän oli paikalla kun kengät löydettiin ja meni oitis ottamaan niistä kuvia.

Sehän on selvää, että ne -60 luvun lehtivalokuvat ovat feikkiä ja väärässä kivenkolossa, mutta kait tuon aikalaiskuvaajan sanakin painaa vaa´assa jotain, korjaa, jos olen väärässä.
Väärässähän sinä olet, ei siitä ole epäilystäkään.
Vaikea sanoa mitä karttaa katselet, mutta se on ainakin varmaa että oikeuden jalkautuessa - ei siis mikään hupitilaisuus - poliisi esitti kertomani paikan sanoen että he eivät tiedä tarkkaa paikkaa mutta tässä rinteessä se on 10 m säteellä.

Perehdy hieman aineistoon, niin ei tarvitse kaikesta inttää ja taivutella rautalankoja.
Paikalla oli mm. Q joka vahvisti paikan olevan juuri tuo.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

papillon kirjoitti:peltirumpu, olen matkan pituuden kertonut toisessa osiossa, lueskele sieltä.
Älyttömän pitkä matka kuvaa matkan järjettömyyttä.

Ymmärrän hyvin että tuo sana " älytön " oli tuttu ja herätti kiinnostuksesi itse asiaan, mainiota.
Se on siis pitkä sinulle?

Heh hee...
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Yli 700m on liian pitkä Nilsin kenkienpiilotusmatkaksi, siitä ei pääse mihinkään.
Kipaise katsomassa paikan päällä, niin käsität, ennen sitä on oikeastaan turha " keskustella ".
Vastaa Viestiin