Telttamysteeri?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja awa »

Oulunmies kirjoitti:Traumatologian oppikirjassa erikseen mainitaan, että korvakäytävän murtuma usein virheellisesti tulkitaan kallonpohjanmurtumaksi. Se siitä.

Juuri näin.

Se ei todellakaan ole kovin helposti tulkittava asia nykyisinkään, ja terminologia sotkee sitä vielä entisestään.

Oulunmies olet oikeassa. Vaikeaa on, ja vielä vaikempaa se on ollut aikalaislääkäreillä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu kyseli teltan oviaukosta ja naruista, tässä nyt yksi sivu, pari kuvaa.

Yksityiskohtaisia ei sitten taida ollakaan esittää

lähde KRP/ETP
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kiitos papillon noista kuvista.

Tuohan kertoi taas kahden valheen paljastuneen Gustupojan huulilta, kun hän väitti nähneensä hypnotisoituna surmaajan teltan oviaukossa ja sitten sen, että hänet olisi muka vedetty ulos teltan suuaukosta.

En löydä kuvista yhtäkään sellaista reikää, josta isokokoinen Gustupoika olisi mahtunut ulos, joten taas syödyt sammakot kampeavat ulos suusta ja pahasti.

Eipä tainnut Gustupoika olla sisällä teltassa surmien aikaan, noin se vaan taitaa olla?
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:
Oulunmies kirjoitti:Traumatologian oppikirjassa erikseen mainitaan, että korvakäytävän murtuma usein virheellisesti tulkitaan kallonpohjanmurtumaksi. Se siitä.

Juuri näin.

Se ei todellakaan ole kovin helposti tulkittava asia nykyisinkään, ja terminologia sotkee sitä vielä entisestään.
Oulunmies olet oikeassa. Vaikeaa on, ja vielä vaikempaa se on ollut aikalaislääkäreillä.
- hymm -
Mutta eihän tuo todista, että tässä olisi tuollainen tulkintavirhe tapahtunut. Kallonpohjan murtuman kirjoihin merkinnyt lääkäri on katsonut röngenkuvia, joiden perusteella hän lienee tehnyt havaintonsa. Se on oikea arvio, ellei toisin osoiteta. Epäilys ei riitä. 8) :D
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Hessu52 kirjoitti:Eipä tainnut Gustupoika olla sisällä teltassa surmien aikaan, noin se vaan taitaa olla?
Oletettavasti olet oikeassa. Siltä se todella näyttää. Valitettevasti 8) 8) 8)
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis tulkintajuttu, Sariola.

Voipi olla oikea, mutta voipi olla myös väärä tulkinta, vai mitä, Sariola?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti:

Se on oikea arvio, ellei toisin osoiteta. Epäilys ei riitä. 8) :D
To ei pidä paikkaansa. Tuon mukaan ensimmäinen arvio on oikea, jollei muuta osoiteta.

Yhtä hyvin se ensimmäinen arvio voi olla väärä, ehkä kukaan ei vaan oikaise sitä, syystä tai toisesta.

Samaan perustuu kaikki sariolan omat väittämät:
Ensin hän väittää että joku asia on niin ja näin.
Kyseessä on kuitenkin vain mielipide.

Kuten tässä Bodom- tapauksessa on useinkin, asiaa ei voi puoltaa eikä kumota.
Mutta sariola jää patsasteleman tämän mielipiteensä kanssa pitäen sitä jostain syystä totuutena. Ikiomanaan, jollei muuten. :lol:

No poika tulee aina isäänsä puolustamaan, tottakai, ei aio tyytyä lakiosaan, vanhaan Agfa Optimaan. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Mitähän se papillon tuossa esittää. Minä sanoin oman mielipiteeni, että pidän kiinni pätevän lääkärin kirjallisesta arviosta, kunnes toisin osoitetaan. Kyllä se on varsin järkevä kanta.

Tuo papillonin puheenvuoro on vain tyhjän jauhamista. No, mies ei ole mikään ruutinkeksijä, se on jo tullut hyvin esille. Siinä tyhjä mylly jauhaa tyhjää. Totta kai minulla saa olla oma mielipide, ja saan sen sanoa. Niin se on papillon - polku kaartaa oikealle, sille ei mahda mitään, se on fakta. Heitä jo pyyhe kehään! Taputa, taputa! Et ole älyn jättiläinen! 8) :D
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jaa, vai ei papillon ole mikään ruutin keksijä?

No ei tarvitse ollakaan, sillä ruudinhan keksivät kiinalaiset jo jokunen tuhat vuotta sitten, joten ei sitä tarvitse lisää keksiä, vai keksitkö sinä Sariola?

Ei tuo sinun pätevä lääkäri, kuka sitten lieneekään, ole kertonut sitä, onko murtuma ollut korvakäytävän murtuma, joka on eri juttu kuin kallonpohjan murtuma, mutta saahan sitä olettaa mitä vaan, kuten puukkoa millin päässä silmästä ja leukaluita lonksumassa monessa osassa, yllättäviä tajunnanmenetyksiä ihan aiheetta ja valikoivia muistinmenetyksiä.

Luin noista papillonin laittamista lehtileikkeleistä sellaisenkin jutun, että Gustafssonin muisti oli palannut illan ja yön ajalta, mutta nukkumaan menon jälkeen muistikuvia ei sitten ollutkaan.

No tällainen muistinmenetyshän on melkeinpä mahdoton, sillä kyllä muistinsa menettänyt olisi menettänyt muistiaan siltä edeltäneeltäkin ajalta, mutta nyt ei menettänyt, vaan hyvinkin tarkkaan muisti "tissinkoppuroiden koplaamiset" ja suukottelun, höh ja kännisen jätkänkö kanssa Irmeli olisi nukkunut naamat vastakkain, hyi helvetti?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja awa »

Hessu, nämä ovat todennäköisyyksiä, jotka kannattaa käsitellä vammakeskustelussa.

- awa -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Näinhän se on awa, mutta kyllä minä pidän ainakin mysteerinä sitä, että joku gimma olisi ollut kundin kanssa nokakkain samassa teltassa ja joa ahtaassa sellaisessa, sillä kyllä paras asento olisi ollutvatsa toisen selkää vasten, jolloin molemmat olisivat saaneet hengitettyä lähes raitista olmaa ja lämmitys olisi toiminut paremmin, sekä tilaakin olisi ollutrunsaammin.

Niinpä pidänkin mysteerinä Irmelin käyttäytymistä, jos hän on ollut niin, kuin Gusse on selitellyt.

Minä uskon siihen, ettei pojilla ole ollut tarkoituksenakaan nukkua teltassa, mutta jostain syystä tytöt ovat pyytäneet Sepon telttaan suojakseen ja ketähän kohtaan, sen saattaa arvata?

Näin nuo kolme ovat sinetöineet kohtalonsa, kun eivät ole ottaneet homioon, miten huono suoja kankainen teltta on ollut!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6549
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja awa »

Niinpä - ukopuolinen on leikannut reijän telttaan.

Jos joku "mätkisi" uhrit vainajiksi terlttakankaan läpi - kai se teltan sisäpinta toiselta näyttäisi.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja papillon »

Laitetaan nämä teltan sisäpuolen kuvat vaikka tähän nyt ens alkuun, tuo toinen jo olikin.
Tarttis laittaa varmaan jonkun uuden osion alkuun telttakuvat niin ei häviäisi tekstin joukkoon. No, ehdotinkin jo mutta koki vastatuulta. Tarvinnee luovia.

Teltta sisältä oviaukkopääty.
Teltta sisältä räppänäpääty.

Yleiskuvia, tarkempana tarvittaessa. Lähde KRP/ETP
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kiitos papillon noista kuvista.

Näyttääkö minusta siltä, ette teltan keskiosat ole läheskään niin veressä, kuin muut osat ovat, vai luuenko todella näin?

Irmelin ja Sepon nurkkaukset ovat kyllä ihan veressä, mutta Tuulikin ja Gussen makuusijat, sen sijään vähemmällä verellä kyllästettyjä?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Telttamysteeri?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Niin, tuossa oletin, että Tuulikki ja Seppo ovat jossain välissä vaihtaneet nukkumapaikkoja, koska Seppo oli kuollut sijoilleen ja hänet löydettiin teltaan kiedottuna uloimmasta laidasta, eli mantereelta katsottuna niemen kärkeä läheisemmästä teltan sivusta.
Vastaa Viestiin