Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Wagner kirjoitti:
RockOla69 kirjoitti:Bodomin murhaaja/murhaajat tekivät sen virheen, että NG tuli "viimeisteltyä" huonosti. Toisaalta olisi "suonut" Nissen saavan vielä enemmän "pataan", niin olisi jäänyt turhat spekulaatiot pois.
Arska Helluntaina 1994 humalassa Tiistilän kalliolla, kun radiosta tuli ohjelmaa Bodomin murhista: "Ei siinä kukaan hengissä selvinnyt...kun minä otan maasta kiven ja lyön sillä päähän, siitä ei kyllä kukaan enää nouse".
Ja tämä on faktaa.
8)
Todistaisiko tämä lausahdus ettei Arska voinut siis olla asialla?

Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Baretta »

RockOla69 kirjoitti:Bodomin murhaaja(t) teki sen virheen, että jätti alueelle mm. verisiä voipapereita, tupakantumppeja, kankaanpaloja yms.
Villi veikkaukseni on se, että tavarat löytyvät jostain keskeltä järveä.
Tupakkamiehiä? Roskaajakin vielä tuo retale!

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Wagner näyttää tulkinneen niin, että tuo viittaa siihen, että lausuja on itse ollut paikalla iskemässä siinä kivellä.

Tietysti toinen tulkinta on se, että kyseinen henkilö on kuvitellut itsensä siihen tekijäksi, ja todennut, että häneltä tuo neljäskään henkilö ei olisi jäänyt henkiin. Mikäli siis hän olisi ollut siinä iskemässä. Minusta näyttää tämä tulkinta paremmalta.

Eihän näistä mitään varmaa voi sanoa näillä tiedoilla. Tarvittaisiin lisätietoa, ennenkuin voisi tehdä vakavampia johtopäätöksiä.

Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Sariola kirjoitti:Tuohon edelliseen lisäisin, että pidän kuitenkin kaikki ratkaisuvaihtoehdot avoimina, koska oikeaa tekijää ei ole voitu osoittaa.

On turha väittää, että kukaan muu ei ole voinut tehdä tuota. Tuo alue on kuitenkin ollut täysin avoin paikka lähestyä etenkin idän puolelta, niin että kukaan ei olisi nähnyt. Sieltä suunnasta on voinut tulla ketä tahansa, ja välttämättä kukaan "todistaja" ei ole nähnyt mitään. Voi kuvitella, että epäiltyjä on lukematon määrä, eikä mahdollinen tekijä ole varmuudella edes suomalainen.

"Poissulkemisteoriassa" pitäisi aluksi sulkea pois kaikki suomalaiset, ja sitten siirtyä vaikikapa ruotsalaisiin ja saksalaisiin jne...
On tuo teoria tuonut vasta menestystäkin rikostutkinnassa kun vanhaa on pengottu... Tutkija oli joku tutun niminen... Ennytmuistakuka.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti:Arska Helluntaina 1994 humalassa Tiistilän kalliolla, kun radiosta tuli ohjelmaa Bodomin murhista: "Ei siinä kukaan hengissä selvinnyt...kun minä otan maasta kiven ja lyön sillä päähän, siitä ei kyllä kukaan enää nouse".
Ja tämä on faktaa.8)
Arskasiko ei muka tiennyt, että yksi selvisi hengissä?

Hei haloo - junnujuoppojen jorinoita - ja piste.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

awa kirjoitti: Arskasiko ei muka tiennyt, että yksi selvisi hengissä?

Hei haloo - junnujuoppojen jorinoita - ja piste.
Mistä sen tarinaksi luulet ?

Aivan selkeästi Arska on ilmoittanut tappaneensa ihmisiä eikä pitänyt Bodomin tapahtumia kuin osana tekemisiään.

Aluksi minäkin juttujan pidin oudoksuttavina, mutta kuultuani muun mukanaolleen kertomuksen ja Arskan saatua lärvinsä Rikos-lehden kanteen 8/94 aloin uskoa Arskan tunnustukseen.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kylläpä sinua Wagner näyttää olevan helppo vetää nenästä, eipä silti, etteikö siitä saisi kunnon otetta (kevennys ja todella huono, no olkoon.).

Sinäkö uskot siis sellaisiin puheisiin, että Arska olisi tappanut kaikki neljä, eikä olisi ollut sen jälkeen kiinnnostunut Bodomista ja ettei olisi todellakaan tiennyt, että Gustafsson jäi henkiin, älä nyt ihan oikeasti viitsi Wagner.

Tuollaiset Zodiakin kaltaiset murhaajat ovat sellaisia narsisteja, että kyllä he tarkkaan tietävät, mitä heistä on kirjoitettu ja kirjoitetaan.

Jos Arska olisi ollut aikoinaan Bodomilla surmaamassa nuoria, niin kyllä hän olisi kiinni jäänyt, se on varma, sillä ei tuota olisi niin voinut salassa pitää, vaikka isäappa olisi joskus jotain betalannutkin, mutta tuskin koko poliisivoimia ja poliitikkoja, ei ainakaan kaikkia, esimerkiksi vasemmistoa, joka olisi nostanut kamalan älämölön, jos olisi tullut tietoon edes epäilystä, että surmaaja on ollut joku rikkaan suvun nuori vesa, höh ja iso höh!

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja awa »

Hessu - eiks olekkin hauskaa ... (kev)
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Sariola kirjoitti:Jos tuohon pääkysymykseen koettaisi vastata, niin vastaus olisi EI MISSÄÄN!.
Mitään todisteita ei ole löydetty.
Tekijä on siis ollut hyvin taitava, olkoon hän kuka tahansa. Oikea tekijä ei siis ole tehnyt virhettä. Hän on tehnyt "täydellisen rikoksen".
Siinäkin mielessä ollut erittäin taitava visionisti, että on arvannut dna-testien keksimisen kymmenien vuosien päästä ja sen tietäen ei ole jättänyt yhtään verimarkkeria telttaan. :shock:

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Jos nyt tilanne on niinkuin NG on kuvaillut. Nuoret ovat ahtautuneet telttaan ja pahimmoilleen nukahtaneet joskus kun on jo oltu aamussa. Hyökääjä on hyökännyt teltan kimppuun käyttäen ensin painavaa tylppää lyömäasetta iskien sillä telttakankaan läpi painavia iskuja niihin kohtiin missä on pään kohoumia. On tullut hiljaista. Sitten hän on ehkä vetänyt teltan takaisin pystyyn ja leikannut niitä reikiä, joista on vielä jatkanut hyökkäystä.

On mahdollista, että hänellä ei ole mitään vuotavia haavoja. Hänen vertaan ei ole tippunut alueelle. Uhrit ovat olleet kuin sillit purkissa.

Vammojen luettelossa mainitaan Boismanilla hankaumaa vasemmassa kädessä - aivan samoin mainitaan Gustafssonin kohdalla, hankaumaa vasemmassa kädessä. Tietysti ne kyynärvarren haavat ovat myös. Kummankin pojan oikea käsi ja ennenkaikkea nyrkki ei ole ollut havaittavasti vioittunut millään tavalla. Siitä ei mainita mitään. Tämä viittaa siihen, että pojat eivät ole keskenään tapelleet. Myöskään he eivät ole ehtineet iskeä nyrkeillään hyökkääjää, joka on voinut jäädä aivan ehyeksi. Ei verta vuotavia haavoja. Ja telttailijapoikien oikean käden nyrkit ovat virheettömät.

Siis näyttää mahdolliselta, että hyökkääjä ei ole vuotanut verta. Ei silloin sellaista voi löytyä. Nukkujat on yllätetty täydellisesti. Myös äänettömyys viittaa samaan.

Näyttää mahdolliselta, että NG on noussut reiästä seisomaan ja hyökkääjä on siinä iskenyt häntä ohimoon lyömäaseella ja kuvitellut sen olleen tappava isku. Se on voinut tapahtua siinä vaiheessa kun mies on jo ollut poistumassa paikalta. Hän ei sen vuoksi olisi jäänyt tarkistamaan kuoliko tämä viimeinen vastustaja, saattoi luulla että kuoli. Mielestäni tämä on mahdollista.

Mahdollisesti Gustafsson ei muista itse tuota tapausta vieläkään. Hypnoosikertomus voi olla "valemuisto" edelleenkin. Tarkka näköhavainto voi myös puuttua vaikka muistaisikin. Siinä mielessä se olisi virhe, jos Gustafsson olisi kuitenkin muistanut tekijän ulkonäön ja nähnyt hänet todella selvästi. Tässä tekijä oli kyllä huolimaton, mutta G ei liene nähnyt tekijää kunnolla missään vaiheessa. Niinpä tekijä voi olla minkä näköinen tahansa. Eikä tuo huolimattomuus koitunut hänelle turmiolliseksi.

Ulkopuolisen tekijän tapauksessa virheeksi voidaan laskea se, että Gustafsson ei kuollutkaan, kuten tekijä oli ehkä luullut, vaan jäi henkiin. Se voidaan laskea virheeksi. Mutta G ei nähnyt tekijää kunnolla tai ei muista hänen ulkonäköään. Siinä suhteessa tekijällä oli sattuma puolellaan, ja onni myötä. Eli ulkopuolisen tekijän vaihtoehdossa voidaan katsoa, että tekijä teki virheen, mutta se ei koitunut hänen kohtalokseen.

Entäpä jos silloinen poliisiylipäällikkö tiesi oikean tekijän. Edelleen voidaan spekuloida, että ehkä myös Assman tiesi oikean tekijän, eikä se ollut hän itse. Molemmat vain tiesivät. "Aika oli sellainen", mutta jospa tuo teko ei liittynyt NL:oon tai Itä-Saksaan, vaan muuhun valtioon ja vakoilujuttuihin tavalla tai toisella. Tällaisiakin ajatuksia on tullut joskus mieleen.

Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Mutta kyllähän Gussesta tapahtuman jälkeen otetuista kuvista näkee, että turpaan on tullut ja kovaa. Molempiin silmiin on ladattu täysillä, leukaan, ja muualle.
Kyllä tuollaisesta paukutuksesta on jäänyt lyöjän nyrkkiin selvät jäljet muutamaksi päiväksi. Miltähän Assmanin oikea rystynen näytti tapahtuneen jälkeen?
Saattoi tosiaan olla niin, että Assman tiesi tekijän, joka ei ollut hän itse.
Toisinsanoen oli se hänen jo kolmoismurhan tehnyt kaverinsa.
Gussea kohtaan kohdistuu epäilyni aina, muina mahdollisina pidän tällä herkellä Assmanin murhaajakaveria, ja kioskimiestä. Kartta on mielenkiintoinen kioskimiehin suhteen. Tavaroiden löytypaikkahan on täsmälleen tapahtumapaikan, ja kioskimiehen asunnon puolessävälissä, suoralla linjalla. Ukko on vain yksinkertaisesti kävellyt suorinta tietä kotiinsa.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Myrskylintu esitti mielenkiintoisia havaintoja. On hyvä, että eri vaihtoehtoja pohditaan.

Sehän on selvää, että Gustafssonia on pahoinpidelty aika rajusti. Iskuja on ollut useita ja ne ovat olleet erittäin painavia. Toisaalta BODOMIN MYSTEERION mukaan sekä Boismanilla että Gustafssonilla on ollut vain vähäistä hankaumaa vasemmassa kädessä. Tämän voi tarkistaa asiakirjoista. Oikeasta kädestä ei kummankaan kohdalla ole mitään mainintaa, siis se on ollut virheetön. Voidaan pitää varmana, että jo v.1960 poliisit kyllä tarkistivat poikien nyrkit huolellisesti. (NG:llä kylläkin on ollut haava oikeassa kyynärpäässä, vaikuttaa torjuntavammalta).

Näiden faktojen pohjalta voidaan arvioida, että kumpikaan pojista ei ole ollut nyrkkitappelussa. Ei keskenään eikä kolmatta osapuolta vastaan. Kyllä oikeaan nyrkkiin olisi jäänyt maininnan arvoisia merkkejä. Mutta ei ole jäänyt.

Tämä viittaisi edelleen siihen, että seurue on täydellisesti yllätetty rajulla hyökkäyksellä. Ei edes ääntä ole ehtinyt syntyä. Hiljaisessa aamussa järven rannalla huudot olisivat kuuluneet kuin kovaäänisestä kauas tapahtumapaikalta.

Tämä on tietysti spekulointia, mutta eihän tässä varmoja todisteita ole mihinkään suuntaan, joten voidaan vain spekuloida. Nämä poikien virheettömät oikean käden nyrkit voivat hyvinkin viitata johonkin, esim. tässä kuvattuun tapahtumaan.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Entäpä Gustafssonin hypnoosikertomus?

Siinä hän kertoo itseään lyödyn niin, että on mennyt tajuttomaksi, silti hän on nähnyt, kuinka Sepi on "saanut jo osuman" ja Irmelin veriset kasvot ja nuo kaikki kaikitenkin selällään maaten, alas romahtaneessa teltassa ja sitten hän on nähnyt myös hyökkääjän kuvan, jolla oli finnejä kasvoissa ja ruma, oliko se suu, tai jotain, mutta ruudullinen ns. "metsurinpusakka" päällä.

Sanoisin aika hyvin havainnoitu ja kerrottu surmaamisjärjestys, sekä uhrien vammat jätkältä, joka oli puolitajutonna eikä kolmeen viikkoon tiennyt, kuinka ystävien oli käynyt, joten joo, uskokoon kuka haluaa.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Entäpä Gustafssonin hypnoosikertomus?

Siinä hän kertoo itseään lyödyn niin, että on mennyt tajuttomaksi, silti hän on nähnyt, kuinka Sepi on "saanut jo osuman" ja Irmelin veriset kasvot ja nuo kaikki kaikitenkin selällään maaten, alas romahtaneessa teltassa ja sitten hän on nähnyt myös hyökkääjän kuvan, jolla oli finnejä kasvoissa ja ruma, oliko se suu, tai jotain, mutta ruudullinen ns. "metsurinpusakka" päällä.

Sanoisin aika hyvin havainnoitu ja kerrottu surmaamisjärjestys, sekä uhrien vammat jätkältä, joka oli puolitajutonna eikä kolmeen viikkoon tiennyt, kuinka ystävien oli käynyt, joten joo, uskokoon kuka haluaa.
Varmaa totuutta ei tiedä kukaan, mutta voidaan selittää näinkin:

Hypnoosi tapahtui vasta heinäkuussa. Asiasta oli tihkunut tietoja myös Gustafssonin korviin, emme tiedä kuinka hyviä ja tarkkoja. Tuo koko tarina voi olla "alitajunnan kehittelemä valemuisto" ja se saattaa vaikuttaa hyvin todenmukaiselta. Tutkijat eivät osanneet kertoa missä järjestyksessä ketäkin on isketty. Myös oikeus piti tällaista todennäköisimpänä, siis että kysymyksessä oli valemuisto. Tästä seuraa esim. että mahdollisen tekijän todellista ulkonäköä ei välttämättä tunneta lainkaan. Hän saattaa olla minkä näköinen tahansa. Tuo klo 6:n kävelijä saattaa olla tekijä, mutta se ei ole varmaa.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Missä Bodomin murhaaja teki virheen?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Entäpä puukonpisto Seppoon ja Irmelin ruhjottu pää?

Evät noita poliisit edes siihen aikaan ole julistelleet kaikelle kansalle jo tutkinnalisista syistä, joten älä Sariola pidä meitä ihan uunoina, että jostain olisi joku "vuotanut" tietoja Gussen päähän ja sitten hän olisi saanut niistä kicksejä, että noinhan se on ollutkin ja taas siinä ollaan oltu hypnoosissa puhtaan kaulan kanssa, saatana.

Itse olit vielä jokin aika sitä mieltä, että Asser Stenbäck oli mitä taitavin hypnoraattori, eikä olisi mennyt moisiin vipuihin, joten kelkka on kääntynyt.

Mielestäni surmaaja, ei murhaaja, teki siinä suurimman virheensä, kun alkoi lavastella tekoa omituisesti itsensä perään, eikä lavastanut esimerkiksi Gustafssonia syylliseksi, jonka tiesi sata varmasti olevan elossa, sillä kyllä tajuton ihminen tajuttomanakin hengittää ja kun on ne leuatkin tuhannen pirstaleena, niin varmaan syljenerityskin on melkoista, joten korina ja hengityskuplat ovat saattaneet olla melkoiset.

Puukko kouraan ja kivi viereen, niin tekijää ei olisi tarvinnut kauaa etsiä ja Gussekin olisi saattanut luulla kännispäiten ottaneen matsia hieman liian kovalla kädellä, joten siinäpä olisi ollut oiva syntisäkki, ei kun pukki.

Niin vaan alkoi rosvota mitätöntä kamaa ja jätti arvokkaimmat, eli motukat koskematta, vaikka ne olisi kuka tahansa muu, kuin Sarioal saanut ne käyntiin.

Siinä sitä virhettä on kerrakseen, eli pankoon joku paremmaksi jos osaa, no Sariola nyt kumminkin.

Vastaa Viestiin