Ratkeaako Bodom koskaan?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
alpo
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 7:03 pm

Ratkeaako Bodom koskaan?

Viesti Kirjoittaja alpo »

Jonkin aikaa sitten Bodomin tutkimuksia johtanut Tero Haapala sanoi, että kynnys avata Bodom- tutkimukset uudelleen ei ole noussut. Bodom poikii edelleen joitakin vihjeitä kuukausittain, mutta uusia yllätystodistajia ei ole enää ilmaantunut.Samaisessa haastattelussa Haapala myös mainitsi, että jokainen kulunut päivä vaikeuttaa ratkaisun saavuttamista.
Jääkö Bodom ikuiseksi arvoitukseksi? Siitä vähäisestä materiaalista, joka poliisilla oli käytettävissä, osa tuhoutui edellisen tutkimuksen aikana. Mahdolliset silminnäkijät vanhenevat, muistot haalenevat. Onko kaikki oleellinen tullut jo esiin, vai saammeko nähdä vielä Bodomin mysteerin ratkeavan?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Ei kannata hätäillä. Bodomin - arvoitus ratkeaa aivan varmasti.

TV 2: lla esitetyn ohjelmasarjan, " Ei vanhene koskaan " Bodom - jaksossa oli se lause - ETTÄ MURHAAJA TIETÄÄ, ETTÄ POLIISI TIETÄÄ MURHAAJAN - MUTTA EI PYSTY OSOITTAMAAN SITÄ. ( vapaasti lainattu ulkomuistista )
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Eipä taida Bodom selvitä. Jos tekijä tai tekijät olisivat paikallisia, niin heitä olisi suojeltu tähänkin asti, ei suojelu todennäköisesti loppuisi, tai asioista tietoisia ei olisi enää elossa.

Jos paikalle olisi saapunut satunnainen kulkija, sekopää, tai narkkari, niin silloin ei melkosella varmuudella enää selviä. Tunnetut tutkintalinjat eivät todennäköisesti johda enää mihinkään.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Onko sinulla konsta tämän " Jessesi " kanssa tällainen hyväpoliisi - pahapoliisi taktiikka ?

Toinen haukkuu ja tonen yrittää sievistellä asialinjalla :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

awa kirjoitti:Ei kannata hätäillä. Bodomin - arvoitus ratkeaa aivan varmasti.

TV 2: lla esitetyn ohjelmasarjan, " Ei vanhene koskaan " Bodom - jaksossa oli se lause - ETTÄ MURHAAJA TIETÄÄ, ETTÄ POLIISI TIETÄÄ MURHAAJAN - MUTTA EI PYSTY OSOITTAMAAN SITÄ. ( vapaasti lainattu ulkomuistista )
Täytyy myöntää, että taannoinen epäilyni awa=hymiö perustui paljolti tähän lähes uskonnolliseen uskoon siitä, että tapaus ratkeaa, kun Nisse tunnustaa tai poliisi saa jonkin todisteen häntä vastaan. Ja nyt on löydetty ilmestyskirjasta lisätodisteita. Hurraa, ikävä vain todeta, että tuolla lauseella viitattiin siihen epäiltyyn, josta olen jo kertonut.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti:
awa kirjoitti:Ei kannata hätäillä. Bodomin - arvoitus ratkeaa aivan varmasti.

TV 2: lla esitetyn ohjelmasarjan, " Ei vanhene koskaan " Bodom - jaksossa oli se lause - ETTÄ MURHAAJA TIETÄÄ, ETTÄ POLIISI TIETÄÄ MURHAAJAN - MUTTA EI PYSTY OSOITTAMAAN SITÄ. ( vapaasti lainattu ulkomuistista )
Täytyy myöntää, että taannoinen epäilyni awa=hymiö perustui paljolti tähän lähes uskonnolliseen uskoon siitä, että tapaus ratkeaa, kun Nisse tunnustaa tai poliisi saa jonkin todisteen häntä vastaan. Ja nyt on löydetty ilmestyskirjasta lisätodisteita. Hurraa, ikävä vain todeta, että tuolla lauseella viitattiin siihen epäiltyyn, josta olen jo kertonut.
sinun uskosi omaan uskoosi taitaa horjua jo aika paljon :shock:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Re: Ratkeaako Bodom koskaan?

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

alpo kirjoitti: Jääkö Bodom ikuiseksi arvoitukseksi? Siitä vähäisestä materiaalista, joka poliisilla oli käytettävissä, osa tuhoutui edellisen tutkimuksen aikana. Mahdolliset silminnäkijät vanhenevat, muistot haalenevat. Onko kaikki oleellinen tullut jo esiin, vai saammeko nähdä vielä Bodomin mysteerin ratkeavan?
Tuskinpa ratkeaa. Jos ajatellaan että Nisse on kuitenkin syypää niin ei sitä enää voi uudelleen syyttää. Eli siinäkin tapauksessa että vedenpitävä avaintodiste löytyisi poliisin toimesta, asia ei ikinä näkisi päivänvaloa ainakaan oikeuslaitoksen kautta. Ja mistä hemmetistä löytyy johonkin muuhun henkilöön johtava tutkintalinja, kun ei ole löytynyt vielä 40 vuodessa? JOskus poliisi toki löytää pommin kun kompastuu siihen. Tuskinpa Nisse mitään tunnustaa...ja hän on toki syytön, myönnän
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Re: Ratkeaako Bodom koskaan?

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

kapteeni kirjoitti: Tuskinpa ratkeaa.
Kyllä se ratkeaa, kun KRP:n uusi profilointisukupolvi astuu esiin. Ratkaistiinhan näin Kyllikki Saaren murhakin.
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Urho kirjoitti: Hurraa, ikävä vain todeta, että tuolla lauseella viitattiin siihen epäiltyyn, josta olen jo kertonut.
Urho herattaa hilpeytta ja pelastaa paivan kun aina jaksaa kertoa meille, etta on jo kertonut etta tietaa kertoneensa meille, etta tietaa kertoneesa meille, etta tietaa kertoneensa tietavansa enemman. :lol:

En edelleenkaan usko, etta ei vanhene koskaan-dokumentisssa viittaisiin henkiloon, josta olet jo kertonut meille.Siina viitattiin eraaseen toiseen henkiloon, joka on ollut julkisuudessa silloin talloin sittemmin Bodomin kolmoismurhan - ollut siis mukana alusta asti.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Kyllä se nyt vaan niin oli groot. Itke antipatiaasi minua kohtaan vaikka sille avaamassasi omassa topicissa. Kyse oli siis epäillystä, jota tutkija oli käynyt useamman kerran tapaamassa eräässä kaupungissa. Hän oli siis hyvin tietoinen poliisin epäilyksistä. Ohjelman lopussa sitten todettiin, että "minä uskon, että hän elää". (Tuokaan lause ei kuitenkaan kertonut ihan täyttä totuutta poliisin sen hetkisestä, 1997, käsityksestä, mutta siinä asiassa säilytän salaisuuden) - Älä kuitenkaan menetä yöuniasi groot.
Urho

Re: Ratkeaako Bodom koskaan?

Viesti Kirjoittaja Urho »

Pharaoh kirjoitti:
kapteeni kirjoitti: Tuskinpa ratkeaa.
Kyllä se ratkeaa, kun KRP:n uusi profilointisukupolvi astuu esiin. Ratkaistiinhan näin Kyllikki Saaren murhakin.
Tarkoittanet "profiilisukupolvi". Poliisit, jotka halauvat, että heidät tunnistetaan kadulla, ja että nimi on riittävän usein lehtien sivuilla. Kyllikki Saaren murhaajan tietäjäksikin ilmoittautunut pollari vain toisteli lehtinaiselle ikivanhoja käsityksiä ilman mitään uusia todisteita. Kävipä vielä niinkin, että Ilta-Sanomien naistoimittaja sai jepen puheista väärän käsityksen ja ilmoitti "syyllisestä" tietoja, jotka sopivat ihan toiseen ja ilmeisen syyttömään epäiltyyn. Ko. toimittaja myönsi virheensä maan kokeneimmalle rikoshistorian harrastajalle.

Niin, se vielä, että Kyllikki Saaren murhaa ei ole ratkaistu :wink:
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Re: Ratkeaako Bodom koskaan?

Viesti Kirjoittaja groot »

Urho kirjoitti:ilmeisen syyttömään epäiltyyn. Ko. toimittaja myönsi virheensä maan kokeneimmalle rikoshistorian harrastajalle.

Niin, se vielä, että Kyllikki Saaren murhaa ei ole ratkaistu :wink:
Onko tama maamme kokenein rikoshistorian harrastaja kenties sama henkilo, joka vaikuttaa talla palstalla ja kirjoittaa tietavansa asioita? :lol:

Ala huoli Urho, en tunne mainitsemaasi antipatiaa enka meneta youniani. Sanoin vain, etta on kiva kun joku herattaa hilpeytta.Tyopaiva taalla lahetysten siivoojana - aikaisemmin apukokkina ja perunankuorijana alkaa pirteammin kun saa lukea henkiloiden teksteja, jotka tietavat enemman.

Itse topikkiin: Bodom ei ratkea tyhjentavasti koskaan vaikkakin teoille tiedataan todennakoisin tekija ja tama epailty tekija herattaa kiistanalaista ja kiivasta keskustelua.
Urho

Re: Ratkeaako Bodom koskaan?

Viesti Kirjoittaja Urho »

groot kirjoitti:
Onko tama maamme kokenein rikoshistorian harrastaja kenties sama henkilo, joka vaikuttaa talla palstalla ja kirjoittaa tietavansa asioita? :lol:
Ei ole. En kirjoita omista tekemisistäni 3. persoonassa. Jos muuten yhtään olet lukenut ajatuksella tämän forumin juttuja, niin olet voinut huomata, että itse väitän varsin harvoin tietäväni asioita, ja jos niin teen, kerron asioille lähteen ja/tai loogiset perusteet. Omissa hengenheimolaisissasi taitaa olla enemmistö niitä, jotka uskovat tietävänsä Nissen syylliseksi, mutta todisteiden puutteessa sitten vain väittävät tietävänsä asioita.
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Enhan mina puhunut Nissesta mitaan. Sina toit hanet esiin.Mistahan tama johtuu?Kun mainitaan teoilla todennakoisin tekija - eika puhuta asiasta sen tarkemmin, varsinkaan ei nimeta ketaan niin sinulle tulee mielleyhtyma, etta puhutaan Nissesta. Pakottaako takaraivossasi epailys, mutta et uskalla tuoda sita julki? Oisin kun yksin mietit asiaa epailys painaa raskaana?

Tarkennaan sanamuotoja - pudotetaan sana "tietaa" pois. Ihmisilla on epailys, oletus todennakoisimmasta tekijasta, mutta ei minkanlaista lopullista varmuutta.Siksi Bodom ei tule tyhjentavasti koskaan selviamaan vaan epailys jaa voimaan.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Voi kun olet hauska groot, niin hauska, niin hauska. Etkö maininnut Nisseä, vaan minähän sen freudilaisesti vedin esiin. Itse asiassa totesin, että hengenheimolaisissasi...

Mitäs jos vaihteeksi istastaist alas ja pistäisit paperille todellisia todisteita Nisseä vastaan. Ei mitään huuhaa-mosaiikkia, jollainen osoittaa Lisbeth Palmen miehensä murhaajaksi. Listasta tulee lyhyt, ja saatat jopa oppia jotain.
Vastaa Viestiin